تاثیر تبلیغات بر فروش
نوشته شده توسط : ali

هرساله مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی می شود بنابر این لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و مؤثر صورت پذیرد . کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها دارای ویژگی مشترکی هستند که آن لزوم انتقال یک پیام می باشد.کارگزاران تبلیغات تلاش می کنند از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند.

تبلیغات تاثیر به سزایی در بالا بردن آگاهی مشتری دارد. تبلیغات وسیله ای است که توسط آن ، مشتریان از ابداعات و نوآوری های شرکت آگاه می شوند.با وجود اهمیت بالای تبلیغات بر روی افزایش فروش ، ارزیابی تاثیر آن به سادگی صورت نمی گیرد.یکی از مشکلاتی که بر سر راه مسئولین تبلیغات قرار دارد ، چگونگی ارائه رابط های مشخص بین اثر بخش بودن تبلیغات و بالا بردن سود فروش می باشد.

تبلیغات هدفمند و موفق چگونه است؟

مارک تواین: با داشتن عوامل قدرتمند، به مقصود خود دست می یابید

… و به درستی همین طور است. شکست یا موفقیت فعالیت های بازاریابی ما به نوع کلمات انتخابی برای معرفی تولیدات، خدمات و موقعیت خودمان در تبلیغات بستگی دارد. ما در انتخاب کلمات مختاریم. مشکل اصلی استفاده از کلمات پوچ و بی معنی است. مغز به یک باره از هرگونه فکر خلاق تهی می شود. این دقیقا زمانی است که مجموعه ی جملات تعیین شده برای ایجاد تغییرات اعجاب انگیز در تبلیغات، جادوی خود را از دست می دهند.

منظور، مجموعه ای از عبارات و کلمات از پیش نوشته شده است که با اضافه کردن به متن تبلیغاتمان، نیرویی خارق العاده و همین طور امکان انتخاب گزینه های مختلف را به وب سایت، محصولات و با خدمات ما عرضه می کند. این مجموعه در واقع سفری باورنکردنی از درون کلمات است که به تبلیغات ما جذابیت، رنگ و حس می بخشد. با عبارات حاوی نکات روز می توانیم به تبلیغاتمان جان ببخشیم.

روش های سنجش غیرمستقیم اثربخشی تبلیغات

از آنجایی که سنجش مستقیم اثربخشی تبلیغات بر فروش یک شرکت کار دشواری است، بیشتر شرکت ها به روش های سنجش غیرمستقیم تکیه می کنند. این روش ها، تاثیرات تبلیغات را به طور مستقیم ارزیابی نمی کنند بلکه تاثیر آن بر فاکتورهایی چون آگاهی و نگرش مشتری یا دریافت پیام تبلیغات توسط مشتری را مورد بررسی قرار می دهند که این فاکتورها به شکل غیرمستقیم بر فروش، افزایش سود و دستیابی به اهداف یک کسب و کار تاثیر می گذارند. با وجود تردید در مورد رابطه بین تاثیرات میانی تبلیغات و نتیجه نهایی، جایگزین دیگری برای استفاده از سنجش غیرمستقیم وجود ندارد.

آگاهی از برند

صاحبان  کسب وکاری که معمولا به تبلیغات توجه ویژه ای دارند و به آن تکیه می کنند، اغلب با سنجش آگاهی مشتری از یک محصول یا برند، اثربخشی تبلیغات را ارزیابی می کنند. پیش فرض این نوع از سنجش این است که رابطه مستقیمی بین تبلیغات و آگاهی مشتری وجود دارد. البته این مدل از سنجش اثربخشی تبلیغات مورد نقد عده زیادی قرار دارد چرا که آگاهی مشتری، نتیجه مستقیم تبلیغات نیست و فاکتورهای زیاد دیگری نیز بر آن تاثیرگذار خواهد بود. این نقد را بر سنجش اثربخشی مستقیم از طریق ارزیابی میزان فروش هم می توان وارد دانست. چون عوامل متعددی غیر  از تبلیغات نیز می تواند بر فروش بیشتر تاثیرگذار باشد، اما برای محصولات جدید، تغییر در آگاهی مشتری، اغلب نتیجه تاثیر تبلیغات است.

درک مفهوم تبلیغات

مشتریان معمولا تبلیغات را وسیله ای برای به دست آوردن اطلاعات درباره محصول، برند یا شرکتی خاص می دانند. مشتریان تنها در صورتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از تبلیغات به دست آورند که به درستی تبلیغات را فهمیده باشند و پیام و محتوای آن را دریافت کنند. آزمون های مختلفی برای سنجش میزان درک مشتریان از یک تبلیغ وجود دارد. یکی از این آزمون ها، آزمون یادآوری است.

مشتریان، زمانی یک تبلیغ را به یاد می آورند که کاملا آن را فهمیده و درک کرده باشند. روش دیگر برای سنجش این متغیر، پرسیدن سوالاتی درباره موضوعات مطرح شده در تبلیغات است. به این ترتیب می توان از چگونگی درک پیام تبلیغات (درک پیام به صورت ذهنی و درک کامل) توسط مشتری اطلاع یافت. گهگاه با پرسیدن سوال های مختلف از مشتریانِ هدف، می توان اثربخشی تبلیغ را ارزیابی کرد؛ سوالاتی از قبیل «در مورد تبلیغ تلویزیونی جدید ما چه نظری دارید؟ » یا «آیا پیام تبلیغ را به درستی دریافت کردید؟





:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: