نوشته شده توسط : ali

 

شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.

و اما در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده می گیرد بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شعبه

1- گواهی ثبت شرکت خارجی

2- اساسنامه شرکت

3- آخرین تغییرات شرکت ( در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد)

4- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت

5- تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد.

تذکر : کلیه مدارک فوق می بایست به تأیید سفارت ایران در کشور شرکت مذکور رسیده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت شعب نمایندگی

1- گواهی ثبت شرکت خارجی

2- اساسنامه شرکت

3- آخرین تغییرات شرکت ( در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد)

4- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت

5- ارائه قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی

6- کپی شناسنامه و کارت ملی ( درصورتی که نماینده شخص حقیقی باشد) و کپی مدارک ثبتی شامل روزنامه رسمی، اساسنامه، آخرین تغییرات ( در صورتی که شخصی حقوقی باشد)

 



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اختراع حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود و اختراع در اینجا معادل واژه (INVENTION) است. اما از اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت میشود که این اختراعات طبق تشریفات خارجه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرایط استفاده از این حق ثبت آن در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراعات) می باشد و در اینجا حق اختراع معادل واژه (PATENT) می باشد.

پس از ثبت و اعطاء حق اختراع به مالک و مخترع بر طبق قانون به دو شکل از اختراع حمایت می شود.

1- حمایت ایجابی، یعنی اینکه به دارنده حق می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد

2- حمایت سلبی، سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هرگونه حق نقص حق بدون اجازه مالک این حقوق بشود. فلذا مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت ، صادرات ، واردات ، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فراورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می ایند را دارد.

مدت اعتبار ورقه اختراع

اعتبار گواهینامه اختراع پس از 20 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه اختراع منتفی می شود البته حفظ گواهینامه اختراع در این 20 سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه می باشد.

اختراعات غیر قابل ثبت(استثنائات اختراع)

طبق ماده 4 قانون موارد زیر از حیطه حمایت از اختراعات خارج است

الف – کشفیات، نظریه های علمی، روشهای ریاضی و آثار هنری

ب – طرحها و قواعد با روشهای انجام کارتجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی

ج- روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود

د- منابع ژنتیک و اجراء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها

ه – آنچه قبلا در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



شهرستان ورامین در جنوب شرقی استان تهران واقع گردیده است ،این شهرستان از شمال به دامنه های رشته کوه البرز ، از غرب به حسن آباد قم و از شرق نیز به گرمسار منتهی می گردد.
این شهرستان جمعیتی در حدود ۲۲۵٬۶۲۸ تن را در خود جای داده است و در بخش کشاورزی و صنعتی دارای تولیدات قابل توجهی می باشد ،بطوریکه این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی تهران شناخته می شود .
نزدیکی شهرستان ورامین به پایتخت باعث ایجاد کسب و کار های بسیار و رونق اقتصادی این شهرستان گردیده است، چراکه بسیاری از افراد به دلیل بالاتر بودن هزینه های زندگی و راه اندازی کسب و کار، شهرستان های اطراف تهران را برای کار و زندگی انتخاب می نمایند.

همچنین پس از سالها تصویب طرح راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان تهران، منطقه طلا و جواهر تهران و چرم‌شهر ورامین مسلما موجب ایجاد رونق اقتصادی هرچه بیشتر در این منطقه خواهد گردید و مسلما توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری را به خود معطوف خواهد نمود.
در صورتیکه مایل هستید نسبت به شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود در ورامین اطلاعات کامل تری کسب نمایید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
در ورامین، طبق قوانین تجارت، انواع شرکت تجاری قابل ثبت می باشد که با توجه به رواج و محبوبیت بیشتر قالب شرکت با مسئولیت محدود، چگونکی ثبت این شرکت را بررسی خواهیم نمود:

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ورامین
شرکت با مسئولیت محدود در شهرستان ورامین با سرمایه اولیه حداقل 100000 تومان و حضور حداقل دو شریک قابل ثبت می باشد.
جهت اقدام به این امر لازم است مدارک مورد نیاز که در ادامه بدان اشاره خواهیم نمود را آماده نمایید. در ابتدا می بایست شرکتنامه تنظیم گردد و به امضای صاحبین امضاء برسد. سپس در رابطه با انتخاب نام شرکت نسبت به قوانین و مقررات تصمیم گیری نمایید(انتخاب پنج نام سه سیلابی و با ترتیب اولویت) .

پس از این مراحل با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها فرم تقاضانامه را مرحله به مرحله تکمیل نموده و مدارک مورد نیاز را نیز ضمیمه نمایید. سپس پس از انجام مراحل ثبت نام اینترنتی در صورتی که اشکالی در پرونده شما وجود نداشته باشد، از شما خواسته خواهد شد تا نسبت به ارسال اصل مدارک از طریق پست اقدام نمایید. در نهایت نیز نوبت به درج آگهی ثبت در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیر الانتشار می رسد.
در آخرین مرحله، پس از اتمام امور ثبتی نیز می بایست، اسناد پلمپ دفاتر روزنامه و کل شرکت جهت امور حسابداری در ورامین را دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرستان ورامین
1- ارائه دو نسخه شرکتنامه ی تکمیل شده
2- ارائه دو نسخه تقاضانامه ی تکمیل شده
3- ارائه دو نسخه اساسنامه ی تکمیل شده
4- تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت (انتخاب پنج نام سه سیلابی و با ترتیب اولویت) و ارائه فیش واریزی مربوطه
5- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در صورت مجوزی بودن موضوع فعالیت.
6- ارائه کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار (در مواردی که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشد)
7- ارائه اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضای هیات مدیره،مدیر عامل
8- ارائه دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس
9- ارائه دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره
10- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که امور توسط وکیل صورت پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


شرکتهای تجاری در قوانین تجارت در هفت قالب با خصوصیات متفاوت قابل ثبت هستند این قالب ها عبارتند از :
شرکت سهامی. (شامل شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص)
شرکت با مسئولیت محدود.
شرکت تضامنی.
شرکت مختلط غیر سهامی.
شرکت مختلط سهامی.
شرکت نسبی.
شرکت تعاونی تولید و مصرف.

قالب های فوق را می توان از نظر عوامل تعیین کننده در اعتبار شرکت به دو دسته تقسیم نمود؛ شرکت های شخصیت و سرمایه، در شرکت های سرمایه که شرکت سهامی بهترین مثال برای آن می باشد، عامل تاثیر گذار و تعیین کننده، سرمایه شرکت است و در شرکت های اشخاص که شرکت تضامنی بهترین مثال برای این شرکت می باشد، مهمترین عامل، شخصیت شرکاء و اعتبار آنها می باشد.

شرکت های تضامنی مطابق ماده 116 قانون تجارت شرکت هایی هستند که توسط دو یا چند نفر شریک با مسئولیت تضامنی جهت انجام امور تجاری تاسیس می گردند. مسئولیت شرکاء در این شرکت در مقابل دیون احتمالی شرکت بی انتهاست، بدین معنا که در صورت بروز خسارت یا بدهی و کافی نبودن سرمایه شرکت، هر یک از شرکاء به تنهایی مسئول پرداخت دیون شرکت می باشد. در این نوع شرکت هر قراری که غیر از این بین شرکاء منعقد گردد در مقابل شخص ثالث باطل است.

در نام گذاری این شرکت نیز قوانین خاصی وجود دارد. بنا بر ماده 117 قانون «در نام شرکت تضامنی باید عبارت "شرکت تضامنی" و لااقل اسم یکی از شرکاء ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکائی که ذکر شده است عبارتی از قبیل "و شرکاء" یا "برادران" قید شود». مانند شرکت تضامنی برادران رضایی یا شرکت تضامنی رفعت و شرکاء.

مسلماً ثبت چنین شرکتی که اموال هر یک از شرکاء، ضامن پرداخت کلیه دیون شرکت است، برای شرکاء دارای ریسک بالایی است. شاید از خود بپرسید در شرایطی که می توان شرکت هایی با مسئولیت بسیار کمتر به ثبت رسانید چرا برخی افراد قالب تضامنی را با این میزان مسئولیت برای فعالیت خود انتخاب می نمایند و مزیت ثبت شرکت تضامنی چیست؟

چنانچه اشاره گردید این نوع شرکت صرف نظر از نوع فعالیت، تجاری محسوب می شود و با توجه به قوانین رایج بر آن مسلما می بایست بین افراد مورد اعتماد مانند اعضای یک خانواده و یا دوستان معتمد به ثبت برسد.
شرکت های تضامنی جهت فعالیت در موضوعاتی چون تجارتخانه ها، واردات و صادرات، حمل و نقل داخلی یا بین المللی (در انواع جاده ای، ریلی، هوایی و یا دریایی) تولیدات، پخش و فروش و.. همچنین فعالیت های بانکی، بیمه ای، صرافی و مانند آنها... ثبت می گردد.

شرکت تضامنی معمولا توسط افرادی تشکیل می گردد که اعتماد کافی به یکدیگر دارند و جهت فعالیت نزد مخاطبین خود نیز نیاز به اعتبار بالایی دارند چراکه این شرکت در میان دیگر قالب ها مستحکم ترین و معتبر ترین شرکت می باشد. مهمترین مزیت شرکت تضامنی نیز همین اعتبار آن نزد مخاطبین می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




ملارد، یکی از شهرستان های استان تهران در ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملارد است. شهرستان ملارد ، از غرب و شمال با استان البرز، از جنوب با استان مرکزی و از شرق با شهرستان شهریار مرز مشترک دارد. فاصله شهرستان ملارد تا مرکز استان 50 کیلومتر می باشد.
ملارد با توجه به وسعت سرزمینی و روستاهای متعددی که دارد می تواند در حوزه های مختلفی از قبیل دامداری و کشاورزی به قطبی در منطقه و حتی فراتر از آن تبدیل شود.

نظر به ظرفیت ها و توانمندی های ویژه این شهرستان ، می توان افق درخشانی را از طریق ثبت کردن شرکت، برای فعالان اقتصادی متصور شد. مطمئناَ این راه، بهترین و مطمئن ترین روش جهت شروع انواع فعالیت های اقتصادی می باشد.
برای ثبت کردن شرکت در این شهرستان ، می توانید از قالب های سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود استفاده نمایید. البته ، بیشترین آمار ثبت شرکت در ملارد ، به شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد.
بدیهی است برای ثبت هر یک از این شرکت ها، پیش از هر چیز ، باید نسبت به آن ها دانش و اطلاعات کافی داشته باشید . ذیلاَ به بررسی این شرکت ها پرداخته شده است .

شرکت با مسئولیت محدود، ویژگی های آن و مدارک لازم برای ثبت آن
شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
در شرکت با مسئولیت محدود، آورده آنان که سهم الشرکه نامیده می شود به سهام تقسیم نشده و آزادانه قابل معامله نمی باشد.
ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود :
- شرکت با مسئولیت محدود بین دو یا چند شخص، چه حقیقی یا حقوقی تشکیل می شود. در واقع تعداد شرکاء در هر حال محدود است.
- شرکت دوستانه و خانوادگی است. بیشتر بین افرادی که روابط مالی نزدیک با هم دارند ؛ تشکیل می شود.

sabt sherkat ba masuliate mahdood
- شرکت با مسئولیت محدود جزء شرکت های سرمایه ای به شمار می آید و شخصیت شرکاء در معاملات و نزد اشخاص ثالث محفوظ نیست.
- برای تاسیس آن حداقل سرمایه ای تعیین نشده است.
- در این شرکت ، هر شریک فقط به میزان سهم الشرکه اش در قبال کلیه دیون شرکت مسئول است ؛ بنابراین برای سرمایه گذاران قالب مطمئنی است ؛ اما برای معامله کنندگان با شرکت ، مطمئن نیست.
- عبارت " با مسئولیت محدود " می بایست در نام شرکت قید شود. در غیر این صورت شرکت مذکور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب شده و تابع مقررات آن خواهد بود.
- در نام شرکت نبایستی اسم هیچیک از شرکاء آورده شود والا شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده باشد، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را خواهد داشت.

برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود امروزه ادارات ثبت شرکت ها به نحو ذیل عمل می کنند
1- تنظیم تقاضانامه ثبت شرکت ( اظهارنامه ) که به صورت چاپی می باشد در دو نسخه ؛
2- تهیه و تنظیم اساسنامه که بایستی تمام صفحات آن به امضاء کلیه صاحبان سهم الشرکه رسیده باشد در دو نسخه ؛
3- صورتجلسه مجمع عمومی موسس مبتنی بر تصویب اساسنامه و انتخاب هیات مدیره و هیات نظار ( در صورتی که شرکاء بیش از 12 نفر باشند ) و اقرار به وصول کلیه سرمایه شرکت از طرف مدیران در دو نسخه ؛
4- صورتجلسه هیات مدیره مبتنی بر قبول مدیر یا مدیران و انتخاب مدیرعامل ( در صورت لزوم ) و تعیین دارندگان حق امضاء اسناد و مدارک تعهد آور شرکت در دو نسخه ؛
5- اخذ مجوز از شورای مرکزی اصناف یا موافقت اصولی از موسسات و وزارتخانه های مربوطه .
6- تنظیم شرکتنامه که به صورت چاپی می باشد در دو نسخه .
توضیح آنکه : چنانچه شرکت، دارای شرکتنامه نباشد اساس آن انجام نشده و بدون آن باطل است. زیرا شرکتنامه که دلیل وقوع عقد شرکت و از مدارک ضروری تشکیل شرکت می باشد؛ مبین توافق و تراضی شرکاء و مشخص کننده میزان سرمایه و حصه هر یک از شرکاء است و بیش از هر امری باید تنظیم گردد.
شایان ذکر است، در شرکتنامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است.
• شرکت سهامی خاص ، ویژگی های آن و مدارک لازم برای ثبت آن
شرکت سهامی به عنوان کامل ترین نوع شرکت سرمایه ای شرکتی تجاری است که در آن حقوق شرکاء که سهامدار نامیده می شوند، به وسیله اوراق قابل معامله ( سهام ) مشخص می شود و صاحبان سهام فقط تا میزان آورده خود مسئول تعهدات شرکت می باشند.
به موجب ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت های سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شوند. شرکت سهامی خاص، شرکتی است که تمام سرمایه اولیه آن توسط موسسین تامین می شود.
ویژگی های شرکت سهامی خاص :
- سرمایه شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.
- در شرکت سهامی خاص، باید تعداد شرکا حداقل سه نفر باشند.
- مسئولیت سهام داران بابت دیون شرکت ، فقط به میزان سهامشان می باشد.

شرکت سهامی خاص


- در اسم شرکت سهامی خاص، عبارت " شرکت سهامی خاص " باید بلافاصله قبل یا بلافاصله بعد از نام اصلی شرکت، در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.
- در شرکت سهامی خاص، تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست.
برای تاسیس و ثبت شرکت های سهامی خاص طرح و تنظیم اعلامیه پذیره نویسی لازم نیست و مقنن تسلیم اظهارنامه به ضمیمه اسناد و مدارک زیر به مرجع مربوطه را کافی می داند :
1- تهیه و تنظیم اظهارنامه که بایستی به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد ؛
2- تهیه و تنظیم اساسنامه ممضی با امضاء کلیه سهامداران ؛
3- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از 35% کل سهام باشد.
4- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید شود و به امضاء کلیه سهامداران برسد؛
5- قبول کتبی سمت اعضاء هیات مدیره و بازرس یا بازرسان ؛
6- ذکرنامه روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت را تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی منتشر می کند.
پس از تنظیم و تسلیم مدارک نام برده به اداره ثبت شرکت ها، مرحله ثبت آن شرکت در چارچوب قانون تجارت آغاز و با درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار محقق می گردد.
اداره ثبت بعد از تکمیل مراحل و انتشار آگهی مربوطه، یک نسخه از نقاضانامه را در دفاتر شرکت ثبت می کند و باید نسخه ثانی تقاضانامه را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و به مهر اداره ممهور کرده به تقاضا کننده بدهد و این سند ثبت شرکت خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



علامت تجاری یا برند ، علامتی است که برای معرفی و مشخص کردن کالا و محصولات به کار می رود. همان طور که در مقالات پیش نیز گفته شد، داشتن علامت تجاری و ثبت آن اجباری نیست و افراد می توانند آزادانه برای کالا و محصولی که دارند و عرضه می کنند علامت خاصی تدارک ببینند و انتخاب کنند یا انتخاب نکنند و اگر علامتی را برگزیدند آن را به ثبت برسانند یا نرسانند . قانون ثبت علایم و اختراعات در این خصوص می گوید : " داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت با توجه به تبصره ذیل ماده یک قانون ثبت علایم و اختراعات سال 1310 آن را الزامی قرار دهد " .

برابر ماده 2 قانون مزبور حق استعمال انحصاری علایم تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد بنابراین آن ها که علایم تجاری مورد استفاده خود را ثبت نکرده باشند قانوناَ نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری نمایند.
ثبت علامت تجاری مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است. اظهارنامه یا تقاضانامه ثبت برند که باید با مدارک به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی داده شود می بایست به زبان فارسی در سه نسخه تنظیم شود و باید دارای تاریخ و امضاء متقاضی و حاوی مطالب زیر باشد :
1- اسم، شماره ملی، نشانی، کد پستی و تابعیت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است، ذکر نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر آن الزامی است.
2- اسم، شماره ملی، نشانی و کدپستی نماینده قانونی متقاضی، در صورت وجود.
3- اسم، نشانی و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند، در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.
4- الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوط
5- توصیف و تعیین اجزاء علامت و تعیین حروف مشخص در صورتی که علامت مورد درخواست ثبت مشتمل بر حروف خاص باشد.
6- ذکر کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها به کار می رود، با تعیین طبقه یا طبقات درخواست شده طبق طبقه بندی بین المللی
7- ذکر حق تقدم درصورت درخواست
8- رشته فعالیت مالک علامت
9- ذکر علامت جمعی در صورتی که ثبت آن مورد درخواست باشد.
10- در صورتی که علامت مشتمل بر کلمه یا کلماتی غیر از فارسی باشد، درج آوانویسی و ترجمه آن
11- ذکر رنگ، در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی خاص علامت باشد.
12- ذکر سه بعدی بودن علامت در صورت ثبت آن
13- تعیین ضمائم
دریافت کننده تقاضا و مدارک به شرح فوق مقدمتاَ صحت تنظیم اظهارنامه را مورد بررسی قرار می دهد و پس از وارد نمودن اظهارنامه در دفتر درخواست های وارده نسخه دوم آن را که دارای همان مشخصات نسخه اصلی است بعد از امضاء و مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری به عنوان رسید به متقاضی مسترد می کند نسخه سوم اظهارنامه فوراَ در شعبه مزبور تا تاریخ رد یا قبول قطعی درخواست ، آگهی خواهد شد تا هر ذی نفعی بتواند از مفاد آن اطلاع حاصل کرده و اعتراض خود را در صورت تمایل تسلیم نماید. در مورد هر اظهارنامه ظرف 15 روز از تاریخ وصول از جهات ذیل مورد بررسی قرار می گیرد :
1- از لحاظ شکل بررسی می شود که آیا درخواست ثبت و ضمایم مطابق مقررات کامل است یا نه ؟ چنانچه اظهارنامه نواقصی داشت مراتب به متقاضی کتباَ اخطار می شود تا در موعد مناسب ( نسبت به ساکنین در ایران ظرف دو ماه و نسبت به ساکنین در خارجه تا شش ماه ) اقدام به رفع نقص نمایند چنانچه مدت مذکور کافی نباشد درخواست کننده می تواند فقط برای یک بار استمهال نماید.
2- از جهت تطبیق طبقه ای که درخواست کننده ثبت علامت جهت کالای خود ذکر نموده یا طبقات مربوط به نوع کالا در صورت عدم مطابقت کالا با طبقه مندرج در اظهارنامه از متقاضی ثبت دعوت می شود تا در اصلاح طبقه بندی کالای مشروحه اقدام نماید.
3- از لحاظ مطابقت علایم با شرایط مقرر در قانون قوانین و آئین نامه مثلاَ نام های عام محصولات با اسامی جغرافیایی که خریدار را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه کند علامت مشخصه تجاری محسوب نمی شود.
4- در صورتی که علامت قبلاَ به اسم دیگری ثبت شده و یا شباهت علامت با علامت دیگری که قبلاَ ثبت شده است به اندازه ای باشد که مصرف کنندگان عادی یعنی اشخاصی که اطلاعات مخصوص ندارند به اشتباه بیندازد . شباهت مذکور ممکن است از لحاظ شکل ظاهر یا تلفظ یا کتابت یا به هر کیفیت دیگری باشد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه اندازد.
برای هر علامتی که با بررسی های فوق مورد قبول قرار گیرد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر می کند آگهی مزبور شامل نام و نشانی صاحب علامت و خصوصیات آن و خصوصیات کالا یا کالاهایی که علامت در مورد آن ها به کار می رود خواهد بود . سی روز پس از انتشار آگهی اداره ثبت شرکت ها مکلف است در صورت عدم اعتراض علامت را به ثبت برساند چنانچه بعد از بررسی معلوم گردد که تقاضای ثبت قابل قبول نیست یا درخواست کننده در مدت مقرر در تکمیل و رفع نقص اظهارنامه با ضمایم آن اقدام نکند اداره ثبت شرکت ها رد تقاضای ثبت علامت را با ذکر علل به درخواست کننده ابلاغ خواهد کرد.
از انتخابتان متشکریم.
هم چنین بخوانید :
- اظهارنامه ثبت علامت تجاری
- ثبت اظهارنامه علامت جمعی
- نحوه تقاضا و ثبت برند



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


شهرستان تاریخی کاشان از شهرستان های استان اصفهان است که دارای چهار بخش ( مرکزی، قمصر ، نیاسر و بزرک ) و هفت شهر ( کاشان ، قمصر ، نیاسر ، جوشقان قالی ، کامو و چوگان ، برزک و مشکات ) می باشد.
این شهرستان، به دلیل ماهیت خود، طی سالیان دراز مورد توجه سرمایه گذاران کثیری قرار گرفته است. از جمله مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه کاشان می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

- امنیت سرمایه گذاری در منطقه ؛
- برخورداری از 16 شهرک صنعتی به مساحت بیش از 3500 هکتار و بیش از 1500 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با 200 نوع محصول ؛
- تاسیس فرودگاه با وجود شبکه حمل و نقل ریلی و تنوع راه های ارتباطی ؛
- دارا بودن صنایعی از قبیل فرش ماشینی ، ریسندگی ، بافندگی ، نخ ، انواع پارچه ، مخمل ، پتو ، چینی سازی ، سایت مدرن خودروسازی ، کاشی سازی ، ملامین سازی ، بخاری ، آبگرمکن و ده ها واحد صنعتی پیشرفته دیگر ؛
- برخوردار بودن از ویژگی های ممتاز کشاورزی و دامداری ؛
- دارا بودن معادنی نظیر مس، آهن ، نمک طعان ، سنگ های مرمر ؛
- برخورداری از جاذبه های متنوع گردشگری ؛
- فراهم نمودن زمینه مناسب و تسهیل در امر صادرات و همچنین واردات ماشین آلات و مواد اولیه با وجود گمرک در این منطقه که به عنوان بندر خشک نیز تلقی می شود.
- وجود نیروی انسانی خبره و متخصص با توجه به استقرار 15 مرکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و ...

 

ثبت شرکت در کاشان


یکی از مطمئن روش ها، جهت سرمایه گذاری و شروع فعالیت اقتصادی در کاشان ، راه اندازی شرکت تجاری است. شرکت تجاری، قراردادی است که به موجب آن چند شخص ( حقیقی و حقوقی ) سرمایه را با هم برای ایجاد یک شخصیت حقوقی در میان می گذارند که در نفع و ضرر به تناسب سرمایه سهیم باشند.
از پرسش های همیشگی افراد صاحب سرمایه، زمانی که می خواهند در قالب یک شرکت به کسب و کار بپردازند، چگونگی تاسیس آن است. این مقاله با هدف بررسی شرکت های تجاری و نحوه ثبت آن در کاشان تهیه گردیده است تا با آگاهی از آن به راحتی نسبت به ثبت نمودن شرکت اقدام نمایید. متقاضیان عزیز، علاوه بر مطالعه این مطلب، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی در این رابطه می توانند با همکاران ما در ثبت شرکت فکربرتر تماس حاصل نمایند.
در نظام حقوقی ایران، شرکت های تجاری بیشتر جنبه قراردادی دارد که مستلزم همکاری دو یا چند شخص است. این شرکت ها ، دارای شخصیت حقوقی هستند که به شخصیت شرکاء بستگی ندارد و شرکت به خودی خود قادر است امور تجاری انجام دهد و دارای اموال و حقوق باشد.
شرکت های تجاری ، پس از تشکیل با ثبت حیات پیدا می کنند و در قالب شخصیت حقوقی مبادرت به فعالیت تجاری می نمایند. با توجه به تنوع شرکت ها و امکانات متفاوتی که برای هر نوع شرکت متصور است، انتخاب شرکتی که متناسب با موضوع فعالیت شرکت باشد و در عین حال منافع موسسان را تامین کند، ضروری است.
شرکت های تجاری اساساَ به شرکت های شخص و شرکت های سرمایه و شرکت های مختلط تقسیم میشوند. ذیلاَ فهرست وار به شرح تفصیلی آن ها خواهیم پرداخت .
الف- شرکت های شخص : در این قبیل شرکت های بازرگانی ، شخصیت شرکا از اهمیت خاصی برخوردار است و محور گردش امور شرکت، اعتبار مالی شرکا است. زیرا در این شرکت آنچه مهم است سرمایه شرکا است که گردش امور شرکت را سامان می بخشد. بدین جهت عامل مهم در تشکیل این شرکت ها، اعتماد و اطمینان افراد تشکیل دهنده آن ها نسبت به یکدیگر است و در این شرکت ها کلیه شرکا در اداره امور شرکت دخالت و نظارت دارند و نه تنها سرمایه آن ها در شرکت ها جوابگوی قروض شرکت خواهد بود، بلکه اگر قروض شرکت بیش از سرمایه شرکت بوده باشد ، شرکا بایستی از دارایی شخصی خود قروض شرکت را پرداخت نمایند. مانند شرکت های تضامنی و شرکت های نسبی که در آن ها شرکا مسئولیت تضامنی دارند .
ب- شرکت های سرمایه : در این قبیل شرکت های بازرگانی، اعتبار شخصی شرکا مطرح نیست و به همان اندازه مسئولیت آنان در مقابل قروض شرکت نیز مانند مسئولیت شرکا در شرکت های شخص نمی باشد، بلکه شرکا در این شرکت ها فقط تا میزان سرمایه آورده خود به شرکت در مقابل قروض شرکت مسئولند ، و بستانکاران شرکت نمی توانند مانند شرکت های شخص برای مطالبات بیش از سرمایه شرکت، به شخص شرکا رجوع نمایند. بلکه طلبکاران فقط تا میزان سرمایه شرکا حق رجوع به مدیران شرکت را دارند. در این شرکت ها خود شرکا در اداره امور شرکت دخالتی ندارند بلکه مدیران شرکت هستند که اداره امور شرکت را به عهده دارند. مانند شرکت های سهامی ( اعم از سهامی عام یا سهامی خاص ) و شرکت با مسئولیت محدود .
ج- شرکت های مختلط : دو نوع شرکت بازرگانی وجود دارد که نوعاَ اختلاطی از شرکت های سرمایه و شرکت های شخص می باشند و معمولاَ در این نوع شرکت ها، شرکای ضامن تخصص و دانش شغلی و صنعت خود را به صورت ( آورده ) در اختیار شرکت می گذارند و سایر شرکا سرمایه نقدی یا غیرنقدی به شرکت می آورند و مسئولیت این ها در حدود سرمایه ای است که در شرکت دارند. این شرکت ها دو قسم هستند و هر قسم دو نوع شریک دارد :
قسم اول شرکت مختلط سهامی است که از یک عده شرکایی که سرمایه آن ها به سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه تقسیم می شود و نیز از یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می گردد.
قسم دوم شرکت مختلط غیرسهامی است که از یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود به وجود می آیند .
هر کدام از شرکت ها برای ثبت نیاز به نام دارند . نام شرکت باید دارای شرایط زیر باشد :
- دارای ریشه فارسی باشد . یعنی در فرهنگ لغات دهخدا یا معین موجود باشد.
- تکراری نباشد و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد.
- مخالف شئونات اسلامی و نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد.
- باعث فریب افکار عمومی نشود.
نکته : نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.
وظیفه تعیین نام شرکت ها و موسسات غیرتجاری سراسر کشور در حال حاضر با اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری در تهران می باشد و در صورتی که ثبت کردن شرکت در خارج از تهران و در شهر دیگری صورت گیرد، واحد ثبت شرکت ها در شهرستان مراتب را از اداره کل ثبت شرکت ها در تهران استعلام خواهد نمود.
لازم به توضیح است در حال حاضر با توجه به فرایند الکترونیکی شدن ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، مراحل پذیرش درخواست ثبت شرکت، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می پذیرد و متقاضی ثبت کردن شرکت یا موسسه می تواند با ورود به سامانه ثبت شرکت ها نسبت به انجام آن اقدام نماید.
بعد از اتمام مراحل اینترنتی ثبت شرکت، در مرحله بعد می بایست مدارک مورد نیاز را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمود.
در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره ثبت شرکت ها در کاشان اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهد.

ثبت تغییرات شرکت در کاشان
پس از ثبت نمودن شرکت، اعضاء شرکت می توانند با اخذ تصمیمات لازم در مفاد اساسنامه یا امور کلی شرکت تغییراتی ایجاد کنند اما این تغییرات در مواردی که در روابط اشخاص خارج با شرکت تاثیر داشته باشد باید در اداره مربوطه ثبت و آگهی گردد و تا هنگامی که این تغییرات ثبت و آگهی نشده باشد، کلیه معاملاتی که اشخاص خارج به استناد ثبت قبلی انجام داده اند معتبرند. مثلاَ در صورتی که مدیر شرکت تغییر کند یا در اختیارات وی تغییراتی داده شود، این تغییر تا زمانی که به ثبت نرسیده است برای اشخاص ثالث معتبر نیست و معاملاتی که مدیر معزول قبل از ثبت و آگهی عزل انجام داده است، برای شرکت تعهد آور می باشد.
به موجب ماده 200 قانون تجارت ، ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است :

 

ثبت تغییرات شرکت در کاشان

الف- تغییر اساسنامه
ب- تمدید مدت شرکت زاید بر مدت مقرر
ج- انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
د- تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت
ه- تغییر اسم شرکت
و- و در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده 58 قانون تجارت در ماده 58 قانون تجارت در ماده نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا ، تغییر مدیر با مدیران شرکت هم افزوده شده است.
به منظور ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ها ، لازم است صورت جلسه ای از تصمیمات و تغییرات مزبور تنظیم شود و در ذیل صورت جلسه اعضا به یکی از سهامداران یا مدیران شرکت یا وکیل رسمی شرکت وکالت بدهند تا از طرف سایر اعضا در اداره فوق الذکر حاضر شده و نسبت به امضای ذیل ثبت تغییرات اقدام نماید.
همان طور که اشاره گردید، انتشار تغییراتی که در وضعیت شرکت ثبت شده ایجاد می شود نیز ضروری است. نتیجه عدم انتشار مواردی که به عهده مدیران است ، این است که اولاَ مدیران ممکن است مطابق قواعد عام ، به سبب خطای خود ، محکوم به جبران خسارت اشخاص ثالث شوند و ثانیاَ اشخاص ثالث می توانند این تغییرات را نادیده بگیرند ؛ چه تغییراتی که به نظر آن ها نرسیده در مقابل آن ها قابل استناد نیست.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت عبارت است از
1- ارائه صورت جلسه تغییرات شرکت و تنظیم صورت جلسات
2- ارائه مدارک شناسایی برای سهامداران و شرکا
3- ارائه اسناد شرکت
4- کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره
5- کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن
6- حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت
7- پرداخت هزینه روزنامه رسمی
کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت ها طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره انجام می پذیرد. در ادامه، به وظایف هر یک از آن ها می پردازیم.

وظایف مجمع عمومی عادی
- تعیین خط مشی شرکت و رسیدگی و اتخاذ تصمیم راجع به کلیه امور شرکت ( غیر از آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس یا فوق العاده است ) .
- رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت. رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود.
- انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
- تصویب ترازنامه و دستور تقسیم سود بین صاحبان سهام
- تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده
- تغییر در مواد اساسنامه ( مانند تغییر در نام شرکت، تغییر در موضوع شرکت ، تغییر محل شرکت )
- افزایش یا کاهش سرمایه
- تغییر در عده مدیران و مدت خدمت آن ها و تعیین بازرسان
- اجازه صدور اوراق قرضه
- ایجاد سهام ممتازه
- انحلال شرکت
برخی تصمیمات دیگر نیز مانند تغییر نشانی شرکت ، تغییر دارندگان حق امضا ، تاسیس یا تغییر شعبات شرکت ، تعیین مدیر عامل و ...می تواند در جلسه هیئت مدیره انجام شود، که برای آن بایستی صورتجلسه هیئت مدیره تنظیم و به امضای اعضای هیات مدیره برسد.
از انتخابتان متشکریم.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


به موجب ماده 94 قانون تجارت : ” شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است “.
در اسم شرکت باید عبارت ” با مسئولیت محدود ” حتماَ قید شود ، در غیر این صورت به تصریح قانون تجارت ، در مقابل اشخاص ثالث ، شرکت تضامنی محسوب خواهند شد و در نتیجه شرکای شرکت در برابر بدهی های آن متضامناَ مسئول خواهند بود. ضمناَ اسم هیچ کدام از شرکا نباید به همراه نام شرکت آورده شود والا شریکی که اسم او قید شده است ، در مقابل اشخاص ثالث ، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.
سرمایه شرکا ممکن است نقدی یا غیر نقدی باشد و لازم است که تمام سرمایه نقدی پرداخت شود و تمام سهم الشرکه غیر نقدی قیمت گذاری و تسلیم شود. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود را نمی توان به سهام تقسیم کرد ؛ همچنین سهم الشرکه شرکا را نیز نمی توان به شکل اوراق تجاری قابل انتقال درآورد. سهم الشرکه قابل انتقال به غیر نیست ، مگر با رضایت عده ای از شرکا که لااقل سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها باشد و اکثریت عددی نیز داشته باشند ؛ و انتقال وقتی واجد اعتبار است که به موجب سند رسمی صورت گیرد. اداره امور شرکت بر عهده مدیر یا مدیرانی است که شرکا آن ها را از بین خود یا از خارج، برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب می کنند. هر یک از شرکا به نسبت سهم الشرکه ای که در شرکت دارد ، دارای رای است ؛ مگر اینکه اساسنامه ، ترتیب دیگری پیش بینی کرده باشد. تقسیم منافع شرکت بین شرکا به نسبت سرمایه آن هاست ؛ مگر اینکه اساسنامه مقررات دیگری را در این باره تعیین کرده باشد. برای شرکت با مسئولیت محدود ، هر گاه تعداد شرکای آن دوازده نفر یا کمتر باشند ، بازرسی پیش بینی نشده است ، ولی اگر تعداد شرکا سیزده نفر یا بیشتر باشد ، هیئتی به نام هیئت نظار ، مرکب از سه نفر عضو تشکیل می شود. مدت عضویت در هیئت نظار یک سال است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود طی مراحل ذیل ضروری است :
1. تنظیم شرکت نامه و امضای آن
شرکت نامه در شرکت های با مسئولیت محدود رکن اساسی آن است ؛ به طوری که عدم تنظیم آن سبب بطلان شرکت است . در شرکت نامه نسبت مشارکت هر شریک و سهم الشرکه هر کدام اعم از نقدی یا غیر نقدی که باید تقویم شده باشد، قید می گردد.
2. تادیه و پرداخت کل سرمایه شرکت
در قانون ایران حداقل و حداکثری برای میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود ذکر نشده است. سهم الشرکه نقدی باید تقدیم و سهم الشرکه غیرنقدی باید تقویم و تسلیم شده باشد. سهم الشرکه غیرنقدی ممکن است اختراع ، تالیف، کسب و پیشه انتفاع و دانش فنی باشد.
3. ثبت شرکتها در اداره ثبت شرکت ها
در رابطه با موارد فوق لازم است به توضیحات ذیل توجه شود :
– قصد و رضای شرکا : در تشکیل شرکت موضوع قصد ، تشکیل نوعی شخصیت حقوقی به نام ( شرکت تجاری ) است. هم چنان که نوع شرکت نیز باید معلوم بوده و موضوع قصد قرار گیرد. رضایت شرکا نیز نباید ناشی از اکراه و اشتباه باشد.
– اهلیت شرکا : توافق طرفین برای تشکیل شرکت ماهیتاَ قراردادی می باشد دو موضوع این قرارداد مالی است. از این رو، شرکا باید اهلیت انعقاد و دخالت در امور مالی خود را داشته باشند ؛ یعنی دارای اهلیت استیفا باشند و اگر محجور باشند باید به واسطه نمایندگان قانونی خود اقدام کنند.
– موضوع شرکت : منظور از موضوع شرکت موضوع فعالیت ، و به عبارت دیگر شغل شرکت است. موضوع شرکت باید امور تجاری باشد وگرنه شرکت تشکیل شده، شرکت مدنی خواهد بود. فعالیت یا شغل شرکت باید مشروع و قانونی باشد؛ یعنی قانون گذار انجام آن فعالیت را ممنوع نکرده باشد. موضوع شرکت باید معلوم و معین باشد. به عبارت دیگر مجهول و مبهم یا مردد بین چند امر نباشد . مالیت داشته و دارای منفعت عقلایی باشد و نیز مقدور و ممکن باشد.
– مشروعیت جهت شرکت : گاهی موضوع شرکت مشروع است ، اما هدف آن نامشروع. مانند موضوع تولید مواد غذایی، ولی هدف کمک های غذایی به دشمن است. نامشروع بودن جهت شرکت موجب بطلان آن می شود.
– اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد و همانند شرکت های سهامی، الزاماَ باید نامی غیر از نام شرکا داشته باشد و حتتی نام آن نباید به صورتی باشد که اشخاص ثالث اعتبار شرکت را منوط یا مرتبط با اعتبار یکی از شرکا تلقی کنند و اگر جز این باشد شریکی که نام او در شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.
– ضرورت وجود قرارداد کتبی : به موجب مواد 47 و 48 قانون ثبت ، شرکتنامه باید به ثبت برسد وگرنه در هیچ یک از ادارات و دادگاه ها پذیرفته نخواهد بود.
– نشر خلاصه شرکتنامه : اگرچه به موجب ماده 96 قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود به محض تقویم و تسلیم آورده ها تشکیل می شود و نیازی به تشریفات دیگر نیست ، اما به موجب ماده 197 قانون تجارت ، نشر خلاصه شرکتنامه ، ضروری است و ضمانت اجرایی آن جواز ابطال عملیات شرکت است. ( ماده 198 قانون تجارت ).
سوالات خود را از ما بپرسید.



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




شرکت های تجاری یا شرکت بازرگانی، شرکتی است که بین دو یا چند نفر، به منظور تحصیل سود با نام مخصوص، تحت عنوان یکی از شرکت های مذکور در قانون تجارت با رعایت مقررات مربوط، تشکیل و به ثبت می رسد.
قانون تجارت ایران در ماده ی 20، انواع شرکت های تجاری را احصا کرده است که به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. فقط شرکتی که به یکی از این انواع درآید، شرکت تجاری است و شرکت های دیگر مشمول این عنوان نمی شود. مگر آن که به فعالیت تجاری بپردازد . در این صورت شرکت تضامنی تلقی می گردد.
شرکت های تجاری به موجب ماده 20 قانون تجارت بر هفت قسم به شرح ذیل طبقه بندی شده اند.
1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
1- شرکت سهامی عام
شرکت سهامی عام ، شرکتی است که دست کم از 5 نفر تشکیل می شود و در آن سرمایه به قطعات مساوی سهام تقسیم می شود و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است. این شرکت، شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو این که عملیات آن امور بازرگانی نباشد. ( ماده 2 لایحه اصلاح قانون تجارت ). در شرکت سهامی به صاحبان سرمایه ، ” صاحبان سهام ” یا ” سهامدار” گفته می شود؛ کسانی که سهام آنان به ویژه در شرکت های بزرگ، و شرکت هایی که در بورس اوراق بهادار حضور دارند، پیوسته دست به دست می شود . تنها در شرکت های سهامی عام است که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم، تامین می کنند.
2- شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. ( ماده 1 تا 3 ، بند دوم ماده 4 و نیز ماده 20 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 ).
3- شرکت تضامنی
به موجب ماده 116 قانون تجارت : ” شرکت تضامنی، شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.
هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتیب داده شده باشد، در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. به طور خلاصه در شرکت تضامنی سه اصل ذیل باید رعایت شود :
1. مسئولیت تضامنی شرکا
2. غیرقابل انتقال بودن سهم الشرکه
3. تصریح به شرکت تضامنی در نام شرکت
4- شرکت با مسئولیت محدود
شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود، و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. ( ماده 94 قانون تجارت ) . از این تعریف چنین برمی آید که شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، تاجر نیستند و مسئولیت آن ها محدود به سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند و اشخاص برای فرار از مسئولیت و عدم اجرای تعهدات خود، شرکت با مسئولیت محدود تشکیل می دهند تا اگر زیانی حاصل شود متوجه طلبکاران گردد. آورده شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، به سهام یا قطعات سهام تقسیم نشده و آزادانه قابل نقل و انتقال نیست. بلکه نقل و انتقال موکول به رضایت عده ای از شرکا است که لااقل سه چهارم سرمایه را داشته باشند و اکثریت عددی را نیز دارا باشند. نقل و انتقال حتماَ باید به موجب سند رسمی باشد، وگرنه اعتبار نخواهد داشت. در شرکت با مسئولیت محدود ، شخصیت شرکا تا اندازه ای اهمیت دارد. این اهمیت و ارتباط تنها بین شرکا مورد بحث و بررسی است، نه در مقابل اشخاص خارج یا ثالث. شرکت با مسئولیت محدود ، در حقیقت برزخ بین شرکت سهامی و شرکت تضامنی است.
5- شرکت مختلط غیر سهامی
به موجب ماده 141 قانون تجارت : ” شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری، تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود ، بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن، مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ای است که در شرکت گذاشته و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت ( شرکت مختلط) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود”.
این نوع شرکت اصولاَ توسط دو دسته اشخاص تشکیل می شود. دسته اول کسانی هستند که سرمایه داشته و قصد سرمایه گذاری تجاری دارند، اما به امور تجاری آگاه نیستند. دسته دوم کسانی هستند که سرمایه ندارند، ولی به امور تجاری آگاهی دارند، یا دارای طرح های صنعتی یا موافقت های اصولی برای تاسیس کارخانه هستند و نمی خواهند به عنوان کارمند یا کارمندان سرمایه داران کار کنند. بلکه می خواهند برای خودشان کار کنند. این دو دسته می توانند با هم به توافق برسند و شرکت مختلط غیرسهامی تشکیل بدهند. در این صورت شرکای دسته اول دارای مسئولیت محدود، و شرکای دسته دوم دارای مسئولیت نامحدود و تضامنی می شوند و اداره شرکت نیز به عهده آن ها خواهد بود.
6- شرکت مختلط سهامی
به موجب ماده 162 قانون تجارت : ” شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت اسم مخصوصی، بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود.
شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آن ها تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند.
شریک ضامن کسی است که سرمایه او به صورت سهام درنیامده، و مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی، شرکت پیدا شود. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آن ها در مقابل طلبکاران و روابط آن ها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. حداقل عده شرکای سهامی به ملاک ماده 3 لایحه قانونی مصوب 24/ 12/ 1347 سه نفر خواهد بود.
بنابراین شرکت مزبور یک شرکت بازرگانی است و ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی، نسبت به شریک یا شرکای ضامن، مقررات شرکت تضامنی و نسبت به شرکای سهامی، مقررات شرکت سهامی جاری است. در مواردی که با یکدیگر اصطکاک دارند، مقررات مخصوصی وضع گردیده است.
در این نوع شرکت ، معمولاَ سرمایه به وسیله شرکای سهامی تامین می گردد و شرکای ضامن ممکن است فقط طرح فنی یا دانش تخصصی خود را به عنوان آورده غیرنقدی به شرکت عرضه نمایند، تا با سرمایه شرکای سهامی نسبت به پیاده کردن طرح و راه اندازی آن اقدام گردد.
در اسم شرکت مختلط سهامی، باید عبارت ” شرکت مختلط ” و لااقل اسم یکی از شرکا ضامن قید گردد.
7- شرکت نسبی
شرکت نسبی یکی دیگر از اقسام شرکت های اشخاص است. این شرکت مختص به قانون ایران است و در کشورهای اروپایی چنین شرکتی وجود ندارد و تنها شرکتی است که با اصول فقه اسلامی و اصول حقوق مدنی ایران مطابقت دارد.
ماده 183 قانون تجارت ایران شرکت نسبی را این گونه تعریف می نماید : ” شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم مخصوص، بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند ” .
شرکت نسبی در واقع قالب متفاوتی از سایر قالب ها است و اهداف خاصی را دنبال می کند. از یک طرف، مسئولیت شرکا به مانند شرکت تضامنی آن قدر زیاد نمی باشد، بلکه به نسبت سرمایه است. از طرف دیگر، یک اطمینان نسبی برای طرف های معامله ایجاد می کند. شرکت های نسبی نزدیکی بیشتری با شرکت های تضامنی دارند. از این رو، اگر شرکت سهامی و با مسئولیت محدود را داخل یک دسته قرار دهیم، این دو شرکت ( تضامنی و نسبی ) را نیز از جهت شدت مسئولیت می توان داخل یک دسته قرار داد. و از لحاظ سازمان داخلی، این شرکت شباهت بسیار نزدیکی با شرکت تضامنی دارد. فقط از حیث رابطه شرکت و شرکا با اشخاص ثالث فرق هایی بین این شرکت و شرکت تضامنی وجود دارد.
8- شرکت تعاونی
شرکت های تعاونی برای تامین منافع مادی و بهبود وضع اجتماعی اعضا و براساس توحید مساعی و همکاری آن ها تشکیل می شود، می توان در تعریف شرکت تعاونی چنین گفت : شرکت تعاونی شرکتی است که برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهداف مصرح در قانون بخش تعاونی و به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا، از طریق همکاری و تشریک مساعی آن ها با رعایت قانون مذکور تشکیل می شود.
ملاحظه می شود که شرکت تعاونی بر پایه اصول تعاون تشکیل می شود و هدف آن رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی شرکا است که از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری شرکا، که در شرکت تعاونی اعضا نامیده می شوند، صورت می گیرد.
حداقل تعداد اعضا هفت نفر است و مسئولیت اعضا محدود به میزان سهمی است که از سرمایه شرکت خریداری یا تعهد نموده است. سرمایه شرکت نامحدود و سهام آن بانام است. نقل و انتقال سهام به غیرعضو مجاز نیست. شرط عضویت در شرکت تعاونی، خرید و پرداخت تمام بهای لااقل یک سهم می باشد. در این شرکت باید کلمه ” تعاونی ” قید شود.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


وظایف هیئت مؤسس پس از انتخاب هیئت مدیره توسط اولین مجمع عمومی (مؤسس) خاتمه یافته تلقی می شود و هیئت مدیره مؤظف است “طبق ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی” اولاً نسبت به تهیه اسناد و مدارک مربوط به ثبت شرکت اقدام ویک نسخه از تمامی اسناد مزبور را برای اطلاع و تطبیق آن با مقررات و قوانین مربوط به نحوه تشکیل تعاونی ها به وزارت تعاون ارسال نماید و ثانیا ظرف مدت یک ماه از تاریخ انعقاد اولین مجمع عمومی (مؤسس) نسبت به ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها اقدام کند.

• اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های تعاونی
برای ثبت شرکت های تعاونی تهیه و ارائه اسناد ذیل به وزارت تعاون ضروری است :
_ درخواست نامه برای ثبت شرکت های تعاونی
_ طرح توجیهی
_ مجوز تشکیل شرکت تعاونی، صادره از وزارت تعاون
_ آگهی دعوت اولین جلسه مجمع عمومی ( مؤسس)
_ صورت اسامی و فهرست اعضای تعاونی با امضای اعضای حاضر در مجمع
_ صورتجلسه اولین مجمع عمومی (مؤسس) با امضای هیئت رئیسه مجمع
_ گواهینامه بانک مبنی بر واریز مبالغ اسمی سهام خریداری شده توسط اعضاء
_ ورقۀ ارزیابی آورده های غیر نقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری ( در صورت وجود آورده های غیرنقدی)
_ اساسنامۀ مصوب اولین مجمع عمومی ( مؤسس)، امضاء شده توسط هیئت رئیسه مجمع
_ صورتجلسه هیئت مدیره مبنی بر انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی و مدیرعامل و دارندگان حق امضای شرکت ( مدیرعامل، همراه یک یا دو عضو هیئت مدیره)
_ قبولی اعضای هیئت مدیره (مدیرعامل، بازرس/ بازرسان، اصلی و علی البدل).
در ادامه نوشته موارد ذیل را مورد صحبت قرار میدهیم :
1. شرکتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت
2. عدم ثبت شرکت تعاونی
• شرکتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت :
علاوه بر اسناد و مدارک ذکرشده، طبق بند « ز» نظامنامۀ قانون تجارت وزارت عدلیه (1.نسخه مصدق از شرکت نامه 2. یک نسخه مصدق از اساسنامه (اگر باشد.) )، مصوب سال 1311،هیئت مدیره شرکت تعاونی می بایستی اوراقی مرسوم به ” شرکتنامه و تقاضانامه ” را در 2 نسخه تنظیم و به اداره ثبت شرکت ها تقدیم کند. تنظیم اسناد مزبور زمانی به عمل خواهد آمد که وزارت تعاون تشکیل شرکت تعاونی را از نقطه نظر تطبیق آن با موازین قانونی تایید و طی ارسال نامه ای همراه با اسناد مربوطه، ثبت شرکت تعاونی را بلامانع اعلام کند.
• شرکتنامه چیست؟
شرکت نامه در اصطلاح قانون تجارت به سندی گفته می شود که توسط اداره ثبت شرکت ها تهیه و تنظیم شده و هیئت مدیره می بایستی با توجه به اساسنامه، فهرست اسامی و اعضای داوطلب، صورتجلسات مجمع و هیئت مدیره، و دیگر اسناد و مدارک مستند شرکت مندرجات آن را تشکیل دهد- که خلاصه ای است از مشخصات شرکت در زمینه های نام، نوع شرکت، موضوع شرکت، مرکز اصلی، و نشانی کامل شرکت، اسامی شرکاء یا مؤسسان و شناسنامه و محل اقامت آنها، تاریخ تشکیل و مدت آن، سرمایه شرکت، میزان سهام شرکاء مدیران شرکت واختیارات آنها و اشخاصی که حق امضاء دارند،موقع رسیدگی به حساب و ترتیب تقسیم سود – تنظیم وتقدیم اداره ثبت شرکت ها کنند و ممیزان اداره ثبت شرکت ها پس از بررسی اسناد و مدارک شرکت و انطباق مندرجات آن با شرکتنامه براساس شرکت نامه، نسبت به صدور آگهی تأسیس شرکت و ارسال آن برای انتشار در روزنامه رسمی اقدام می کنند.
” نمونه شرکت نامه رسمی ”
دادگستری جمهوری اسلامی ایران
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی
شرکتنامه رسمی
در تاریخ …………………………………..
در دفتر شرکتنامه ثبت شرکت های ……….
به شماره ثبت ……….. وهویت
…………………. ممرز گردید.
مسئول دفتر…………………….
1- نام شرکت ……………………………………………………………………………………………….
2- نوع شرکت ……………………………………………………………………………………………….
3- موضوع شرکت ………………………………………………………………………………………….
4- مراکز اصلی و نشانی آن ………………………………………………………………………………..
5- اسامی شرکاء یا مؤسسین و شناسنامه و محل اقامت آنها ……………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
6- تاریخ تشکیل شرکت و مدت آن …………………………………………………………………………
7- سرمایه شرکت …………………………………………………………………………………………..
8- میزان سهم الشرکه یا سهام شرکاء در شرکت ………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………..
9- مدیران شرکت و اختیارات آنها و اشخاصی که حق امضاء دارند ……………………………………
………………………………………………………………………………………………………………..
10- موقع رسیدگی بحساب و ترتیب تقسیم سود شرکت …………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
11- فسخ شرکت مطابق ماده …………………… اساسنامه شرکت می باشد.
12- محل شعب فعلی شرکت ……………………………………………………………………………….
13- بازرسان شرکت ……………………………………………………………………………………….
14- سایر شرایط طبق قانون شرکت های تعاونی می باشد ……………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………..
به تاریخ ……………………………………………………………….. محل امضاء هیئت مدیره شرکت
• تقاضانامه چیست؟
تقاضانامه ثبت شرکت در اصطلاح قانون تجارت به سندی گفته می شود که توسط اداره ثبت شرکت ها تهیه و تنظیم گردیده و تقاضا کننده ثبت (هیئت مدیره یا وکیل منتخب آنها)، باید با توجه به اساسنامه و صورتجلسات مجمع و هیئت مدیره و دیگر اسناد و مدارک مستند شرکت نسبت به تنظیم مندرجات آن که همانند مندرجات شرکت نامه خلاصه ای از ویژگی ها و خصایص شرکت تعاونی است اقدام و آن را تقدیم اداره ثبت شرکت ها کنند؛ شرکتنامه و تقاضانامه را در دو نسخه تنظیم می شود و بعد از ثبت شرکت متصدی ثبت باید نسخۀ دوم تقاضانامه را با قید تاریخ و شماره ثبت امضاء و به مهر اداره ثبت شرکت ها ممهور کرده به تقاضا کننده بدهد. این سند، سند ثبت شرکت خواهد بود. (بند « ز» نظامنامه قانون تجارت وزارت عدلیه، مصوب سال 1311).
نکته : شرکت های تعاونی روستایی هم مانند شرکت های تعاونی و به طریق فوق مؤظف به ارائه اسناد و مدارک گفته شده به اداره ثبت شرکتها می باشند؛ سرانجام انتشار آگهی ثبت و تغییرات آن از هر نوع و هر قبیل که باشد مطابق تبصره ماده 25 قانون شرکت های تعاونی، در روزنامه رسمی کشور و جراید مورد لزوم نیست.
” نمونه تقاضانامه ثبت شرکت تعاونی ”
دادگستری جمهوری اسلامی ایران
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی
تقاضای ثبت شرکت تعاونی
اداره ثبت …………………….. تاریخ …………………………
شماره…………………………..
امضاء کنندگان زیر…………………………………… شرکت ……………………………………… ثبت شرکت مزبور را با مشخصات زیر تقاضا می نمائیم.
1- نام کامل شرکت ………………………………………………………………………………………….
2- نوع شرکت ……………………………………………………………………………………………….
3- موضوع شرکت ………………………………………………………………………………………….
4- مرکز اصلی و نشانی صحیح آن ………………………………………………………………………..
5- اسامی شرکاء یا مؤسسین ……………………………………………………………………………….
6- مبدأ تشکیل شرکت ومدت آن ……………………………………………………………………………
7- سرمایه شرکت …………………………………………………………………………………………..
8- میزان سهام هر یک از شرکاء ………………………………………………………………………….
9- مدیر یا مدیران شرکت اشخاصی که حق امضاء دارند ………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
10. ترتیب تقسیم سود شرکت ………………………………………………………………………………
11- مواقع رسیدگی به حساب ………………………………………………………………………………
12- فسخ شرکت مطابق ماده ……………………………………………………………………………….
13- بازرس یا بازرسان شرکت ……………………………………………………………………………
امضاء …………………………..
• عدم ثبت شرکت تعاونی :
چنانچه وزارت تعاون طرح توجیهی هیئت مؤسس را نپذیرد و مجوزی جهت تشکیل شرکت تعاونی صادر ننماید، اصولا هیئت مؤسس نمی تواند نسبت به انعقاد اولین مجمع عمومی (مؤسس) و اعلام حسابی در یکی از بانک های کشور جهت واریز مبلغ اسمی سهام خریداری شده توسط مؤسسان و داوطلبان عضویت در تعاونی اقدام کند.
بنابراین، عدم ثبت شرکت تعاونی زمانی مسئله ساز است که وزارت تعاون نسبت به صدور مجوز برای تشکیل تعاونی و دستور انعقاد اولین مجمع عمومی اقدام و مؤسسان آگهی دعوت اولین مجمع عمومی را نیز منتشر کنند لیکن مجمع مزبور (به دلایلی، از جمله عدم پرداخت و واریز مبلغ اسمی سهام توسط حداقل 7 عضو داوطلب ) یا تشکیل نگردد یا مجمع تشکیل شود ولی به دلیل عدم داوطلبی افراد به عضویت در هیئت مدیره و یا بازرسی و یا عدم تطبیق اسناد و مدارک ابزاری شرکت با مقررات و قوانین و اصول حقوقی مندرج در قانون و یا عدم برابری اهداف و موضوعات شرکت با موضوع و اهداف انواع شرکت های تعاونی از طرف وزارت تعاون اجازه ثبت به شرکت تعاونی داده نشود. در اینجا تکلیف چیست؟ واعضایی که احیاناً نسبت به خرید و پرداخت بهای اسمی سهام اقدام و یا آوردۀ غیر نقدی به شرکت داخل کرده اند چگونه می توانند آوردۀ نقدی و غیر نقدی خود را دریافت نمایند؟
نظر به اینکه قانون بخش تعاونی صحبتی از عدم ثبت شرکت های تعاونی در موارد طرح شده بالا نمی کند به نظر می رسد که باید در این خصوص به قانون شرکت های تعاونی مراجعه کرد. مستنبط از تبصره 2 و 3 ماده 20 قانون شرکت های تعاونی، چنانچه تعاونی به هر دلیلی تشکیل نشود وزارت تعاون اختیار دارد، حسب مورد، به هیئت مؤسس یا هر مرجع ذیصلاحی که سرمایه شرکت را در اختیار دارد، از جمله بانکی که اعضاء وجوه سهام خریداری شده را در آنجا واریز کرده اند، دستور دهد تا نسبت به استرداد آورده نقد وغیر نقد، ” در صورت وجود آورده غیر نقد که به تعاونی وارد کرده اند ” به صاحبان آنها اقدام کند.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 


از تاریخ تعیین مدیر یا مدیران تصفیه شرکت وظایف و اختیارات مدیران شرکت خاتمه یافته و عمل تصفیه شرکت شروع می شود و مدیر یا مدیران تصفیه بدون هیچگونه تاخیری امور مربوط به تصفیه شرکت را انجام می دهند زیرا نماینده قانونی شرکت بوده و دارای اختیارات لازم می باشند و مهمترین وظایف آن ها را به شرح ذیل می توان برشمرد :

1- هر گاه برای امور تصفیه یا طرح دعوی و ارجاع به داوری و یا سازش لازم بشد می توانند جهت دفاع و یا طرح دعوی نسبت به تعیین وکیل اقدام نمایند.
2- مدت ماموریت مدیران تصفیه دو سال است و در این مدت باید امور تصفیه خاتمه یابد. در غیراینصورت بایستی علل و موجباتی که موجب عدم تصفیه گردیده ذکر شود و تدابیر و مهلتی که برای خاتمه دادن امر تصفیه لازم است به اطلاع مجمع عمومی برسد.
3- اگر مدیر یا مدیران تصفیه به وسیله دادگاه معین شده باشند تمدید مدت ماموریت آن ها با دادگاه خواهد بود.
4- به مجرد انحلال، شرکت در حال تصفیه محسوب می شود و دنبال نام شرکت باید عبارت ( در حال تصفیه ) قید و در کلیه اوراق و آگهی های مربوطه نام مدیر یا مدیران تصفیه درج گردد.
5- نشانی مدیر یا مدیران تصفیه همان نشانی مرکز شرکت است مگر اینکه به موجب تصمیم مجمع عمومی و یا رای دادگاه محل دیگری تعیین شده باشد.
6- تا موقعی که امر تصفیه خاتمه نیافته باشد شخصیت حقوقی شرکت جهت انجام امور تصفیه باقی است و مدیران تصفیه موظف به کارهای جاری و اجرای تعهدات و وصول مطالبات و تقسیم دارایی شرکت هستند و در صورتیکه برای اجرای تعهدات شرکت تعهدات جدیدی را لازم بدانند انجام خواهند داد.
7- تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه باید ظرف 5 روز به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود تا پس از ثبت جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار درج گردد.
8- تا موقعی که امور تصفیه خاتمه نیافته باشد مدیران تصفیه باید همه ساله مجمع عمومی صاحبان سهام را برابر مندرجات اساسنامه دعوت و صورت دارایی اموال منقول و غیرمنقول و سود و زیان و ترازنامه را با تهیه گزارش کاملی به اطلاع مجمع عمومی برسانند.

تعیین ناظر برای عملیات تصفیه
هرگاه به موجب اساسنامه شرکت یا تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام برای دوره تصفیه یک یا چند ناظر تعیین شده باشد ناظر اقدامات و عملیات مدیران تصفیه را مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد داد و گزارش کار خود را به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام تسلیم خواهد نمود و در مدت تصفیه دعوت مجامع عمومی در کلیه موارد به عهده مدیر یا مدیران تصفیه است و در صورتیکه مدیران به این وظیفه خود عمل ننمایند یا ناظر معین نشده باشد، دادگاه به تقاضای ذینفع حکم به تشکیل مجمع عمومی خواهد داد و ترتیب تشکیل مجمع عمومی و دعوت اعضاء به همان ترتیبی است که قبل از انحلال انجام می شود و صاحبان سهام می توانند مانند زمان قبل از انحلال شرکت از فعالیت ها و حساب ها و موجودی ها در مدت تصفیه اطلاعات لازم را کسب نمایند.

استعفاء مدیران تصفیه
هر گاه مدیران تصفیه شرکت قصد استعفاء داشته باشند باید مراتب را به اطلاع مجمع عمومی عادی صاحبان سهام برسانند و از آن ها دعوت نمایند تا به جای آنان مدیران تصفیه جدید را انتخاب نموده و تا تعیین مدیران تصفیه جدید مدیران تصفیه قدیم حق استعفاء ندارند و هر گاه مدیر تصفیه به وسیله دادگاه انتخاب شده باشد تصمیم به استعفای خود را باید به دادگاه اعلام و درخواست تعیین مدیر تصفیه جدید را از دادگاه بخواهد .

فوت یا حجر یا ورشکستگی مدیران تصفیه
در صورتیکه مدیران تصفیه متعدد باشند و یکی از آن ها فوت نموده یا محجور و یا ورشکسته گردد مدیر تصفیه باقی مانده باید از مجمع عمومی عادی شرکت دعوت نماید تا درباره تعیین جانشین متوفی یا محجور اقدام لازم به عمل آورند. هر گاه مجمع عمومی تشکیل نشود یا نتواند جانشین مدیر تصفیه متوفی یا محجور یا ورشکسته را تعیین نماید. وظیفه مدیران باقی مانده است که از دادگاه صلاحیتدار تقاضای تعیین جانشین بنمایند. لیکن در صورتی که مدیر تصفیه یک نفر بوده و فوت کرده یا محجور یا ورشکسته گردیده باشد بر اساس تقاضای اشخاص ذینفع، مرجع ثبت شرکت ها ، مجمع عمومی صاحبان سهام را دعوت خواهد نمود تا جانشین مدیر مزبور را تعیین نماید در صورتیکه مجمع عمومی تشکیل نشود و یا نتواند جانشین متوفی را معرفی نماید در این صورت تعیین مدیر تصفیه جدید به وسیله دادگاه صلاحیتدار به عمل خواهد آمد.

خاتمه عملیات تصفیه
برای اینکه عملیات تصفیه در مهلت قانونی انجام گیرد اقدامات ذیل باید معمول گردد .
1- در صورتیکه شرکت دارایی نقدی داشته که مورد احتیاج نباشد به نسبت سهام بین سهامداران شرکت تقسیم می شود، مشروط بر اینکه حقوق طلبکارانی که موعد وصول طلب آن ها نرسیده است محفوظ باشد.
2- پس از شروع به تصفیه باید در سه نوبت و هر نوبت به فاصله یک ماه از بستانکاران از طریق روزنامه رسمی و کثیرالانتشار که آگهی های شرکت در آن درج می شده است دعوت به عمل آید و حداقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد و بعد دارایی شرکت بین سهامداران تقسیم گردد.



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


پیمانکار: مجموعه حقیقی یا حقوقی را گویند که با عقد قرارداد پیمان، مسئولیت تهیه، حمل، نصب و یا اجرای یک عملیات اجرایی یا طرح عمرانی را با نظارت مشاور معرفی شده از سوی کارفرما بر عهده می گیرد.

• رتبه بندی چیست؟
رتبه بندی شرکت ها یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای شرکت ها اتخاذ می گردد در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت شرکت های برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران است.
سیستم رتبه بندی پیمانکاران با توجه به تعداد نیروی متخصص و فنی موجود در هیئت مدیره، فعالیت ها و امکانات شرکت، نمره ای بین 1 تا 5 به شرکت می دهد. رتبه 1 معرف برترین رتبه و رتبه 5 بیانگر پایین ترین رتبه در سیستم رتبه بندی پیمانکاران است.
استانداری ها و معاونت فنی و عمرانی، مراجع صدور رتبه های 3، 4، و 5 پیمانکاری هستند و صدور رتبه های 1 و 2 پیمانکاری از وظایف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.
• رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در 11 رشته صورت می گیرد که عبارتند از:
– ساختمان و ابنیه
– راه و ترابری
– نفت و گاز
– صنعت و معدن
– تاسیسات و تجهیزات
– کاوش های زمینی
– ارتباطات، کشاورزی
– آب
– مرمت آثار باستانی
– نیرو
• مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه 1_4 پیمانکاری به شرح ذیل می باشد :
_ کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت
_ اظهارنامه مالیاتی شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده که به تایید و مهر سر ممیز مالیاتی مربوط رسیده باشد.
_ تصویر موافقتنامه
_ فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیات مدیره و کپی کارت ملی آن ها
_ مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات
_ تهیه سربرگ شرکت در سه نسخه
_ تصویر برابر با اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت
_ مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه ، تثاضانامه، شرکتنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات
• مدارک لازم جهت اخذ رتبه 5 پیمانکاری :
_ فتوکپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت
_ تصویر برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت
_ ارائه اصل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی از دفتر مرکزی شرکت طبق روزنامه رسمی شرکت
_ مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات
_ کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیات مدیره و فتوکپی کارت ملی آن ها
_مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه، تقاضانامه، شرکتنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات
* توضیحاتی برای اخذ گرید 5 شرکت پیمانکاری :
– داشتن کد اقتصادی برای شرکت های متقاضی اخذ گرید 5 الزامی است.
– مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت باید لیسانس باشد.
• مراحل اخذ رتبه پیمانکاری :
در ادامه به طور خلاصه به مراحل اخذ رتبه پیمانکار اشاره می نماییم :
1- دریافت پوشه مخصوص تشخیص صلاحیت از انجمن های صنفی پیمانکاران
2- تحویل درخواست رتبه مورد تقاضا، مخاطب این نامه که در سربرگ شرکت می باشد باید معاونت فنی عمرانی استانداری محل ثبت شرکت باشد.
3- ارائه مدارک شرکت شامل روزنامه تاسیس شرکت، اساسنامه، تقاضانامه و شرکتنامه یا اظهارنامه ثبت شرکت
4- ارائه مدارک شناسایی تمام سهامداران و امضای هیات مدیره شرکت شامل کپی شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت
5- ارائه اسناد محل شرکت شامل اجاره نامه یا کپی سند مالکیت
6- ارائه کد اقتصادی شرکت
7- ارائه مدارک مهندسی شرکت شامل یک نفر مهندس با 3 سال سابقه بیمه و یک نفر مهندس بدون سابقه که میزان سابقه مهندسین شرکت هر چه بالاتر باشد امتیاز مهندسی شرکت افزایش یافته و در موقعی که شرکت جهت تشخیص صلاحیت پایه 4 و یا بالاتر اقدام می کند نیاز کمتری نسبت به تامین امتیاز پرسنلی یا هیات مدیره شرکت می باشد.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



نام تجاری یا برند ترکیبی از نام، سمبل، نشانه، طرح، علامت یا ترکیبی از آنهاست که موجب شناسایی محصول، تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.یک برند می تواند معرف سطح معینی از کیفیت ،عملکرد ، قابلیت اعتماد و سایر ویژگی ها باشد .

امروزه، ثبت برند در حوزه های متعددی انجام می گیرد . از جمله در حوزه فست فود، رستوران و کافی شاپ که این موضوع در جذب و ماندگاری مشتریان و همین طور افزایش کیفیت ارائه خدمات بسیار اهمیت دارد .
تا زمانی که یک محصول یا خدمت دارای وجه ممیزه ی مشخصی نباشد ، می توان به سادگی آن را برند نمود و این برند را به گونه ای پایدار داشت . مدیران برند، با اهداف مختلفی برند را به ثبت می رسانند. از جمله :
– خدمت شما را از دیگران متمایز می کند.
– حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد.
– ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالا و خدمات مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد.
– علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
– برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
– ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت هستند.
• علائم تجاری قابل ثبت :
هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، عکس، شکل، رنگ تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار رود، علامت تجاری محسوب می شود.در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می شوند. تعداد روزافزون کشورها اجازه می دهند شکل هایی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده اند نیز ثبت شوند مانند رنگ ها، علائم سه بعدی، نشان های قابل شنیدن یا نشان های قابل استشمام. با این حال بسیاری از کشورها برای آنچه که به عنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت هایی قائل شده اند و عموماً اجازه ثبت نشان هایی را می دهند که قابل رؤیت هستند یا می توان آن ها را به صورت گرافیک نشان داد.

مدارک لازم جهت ثبت برند :
شخص حقیقی:
1) کپی شناسنامه شخص متقاضی
2) کپی کارت ملی شخص متقاضی
3) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4) کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
5) نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
شخص حقوقی:
1) کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
2) کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
3) کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
4) کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
5) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
6) یک نمونه از علامت مورد تقاضا(در کادر 10 در 10)
نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


همانطور که گفته شد ، در شرکتهای سهامی خاص ، مسئولیت هر شخص به میزان سهامی اسمی آن است. ( سهام اسمی بعنی سهامی که در ورقه سهم آورده شده است. )
لیست تعرفه های آنلاین انواع ثبت شرکت
ثبت شرکت به صورت آنلاین کاریست که در اختیار عموم قرار داده شده است اما دانش اینکه چطور این کار انجام شود تا در آینده دور و نزدیک هیچ مشکلی پیش نیاید نیاز به تجربه دارد که کارشناسان مجرب ما این کار را با نازلترین قیمت روز برای شما مشتریان عزیز انجام به عهده دار خواهند شد. شما می توانید لیست تعرفه های آنلاین خدمات ثبت شرکت ما را در این سایت مشاهده و با دیگر همکاران ما مقایسه فرمایید.

لیست تعرفه های ثبت شرکت
نام شرکت سهامی خاص
برای انتخاب نام ، در ابتدا باید بدانید که استفاده از سهامی خاص بلافاصله در ابتدا یا انتهای آن آورده شود. مثلا شرکت سهامی خاص ثبت البته این موضوع در تمامی نوشته های شرکت باید رعایت شود که به این پاراگرافت مرتبط نیست. حال برای تعیین نام شرکت سهامی خاص باید موارد زیر رعایت شود :

از اسامی خاص یا نام و نام خانوادگی یک شخص استفاده نشود ، در غیر این صورت مسئولیت شرکت به این شخص محول می شود.
قطعا نام مربوطه نباید تکراری باشد.
معنا و مفهود داشته باشد.
با قوانین جمهوری اسلامی مغایرت نداشته باشد.
عدد نباشد.
لاتین نباشد.
در ضمن در انتخاب نام ،از کلماتی نظیرشاهد ، شهید ، جانباز ، آزاده ، اسامی متبرکه ، انتظام ، نظام ، موزه ، کیش ، نیروی انسانی ، اینترنت ، کارگشا استفاده نگردد. نکته آخر این است که استفاده از اعداد ، رنگ ها یا نام شهرها در اسم مشکلی به وجود نمی آورد ولی جزء نام شرکت هم محسوب نمی شوند و همچنین نام یک شرکت نمی تواند از 3 سیلاب کمتر باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص
قانونگذار برای تاسیس شرکت سهامی خاص ( سایت رسمی ثبت اسناد کشور ) تشریفات ساده ای را در ماده 20 لایحه قانونی 1347 مقرر کرده است.در ماده مزبور،اقدامات ذیل برای تشکیل شرکت کافی تلقی شده است:
1- امضای اساسنامه
شرکای شرکت سهامی خاص باید شخصاَ یا از طریق وکیل،اساسنامه شرکت را امضا کنند.تهیه طرح اساسنامه و تصویب بعدی آن ضروری نیست،به دلیل آنکه برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام صدق می کند،در شرکت سهامی خاص اصولاَ دوره تاسیس وجود ندارد و بنابراین،تدوین طرح اساسنامه که در شرکت سهامی عام وسیله ای است برای مطلع کردن پذیره نویسان از ماهیت شرکتی که قرار است ایجاد شود،در این جا علت وجودی ندارد.
2- تعهد سرمایه
حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که باید تماماَ تعهد شود و دست کم 35 درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح می شود واریز گردد.
هر گاه قسمتی از سرمایه به صورت آورده غیرنقدی باشد،آورده مزبور باید به طور کامل تسلیم و تقویم شود.ارزیابی آن نیز باید با جلب نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد.مع ذلک،تصویب ارزیابی مزبور،آن طور که در مورد شرکت سهامی عام مصداق دارد،در شرکت سهامی خاص مطرح نیست؛زیرا در این نوع شرکت تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست.در ماده 82 لایحه قانونی 1347 ضمن بیان این نکته مقرر شده است:«نمی توان آورده غیرنقدی را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود.»این اقدام برای حفظ حقوق اشخاص ثالث است؛زیرا ممکن است با توافق شرکا بر سر ارزیابی آورده غیر نقدی،اشخاص ثالث متضرر شوند.
تعهد شرکا به پرداخت سرمایه در شرکت سهامی خاص شکل خاصی ندارد و برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام در سایر مقالات قبلی گفته شد،شرکا نیاز ندارند مانند پذیره نویسان شرکت سهامی عام ورقه تعهد سهم را امضا کنند.مع ذلک،تعهد آن ها ممکن است به صورت ورقه تعهد هم باشد؛برای مثال،در مواقعی که شرکا از یکدیگر دورند و می خواهند شرکت را به سرعت تشکیل دهند می توانند برای کسب تعهد از یکدیگر از این وسیله استفاده کنند.با این حال،در حین ثبت شرکت،همه آنان باید اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام را امضا کنند،والا مدارک ثبت شرکت ناقص خواهد بود.(بند 2 ماده 20 لایحه قانونی 1347)
3-انتخاب مدیران و بازرسان
شرط دیگر تشکیل شرکت سهامی خاص انتخاب مدیران و بازرسان شرکت است که لازم نیست در مجمع عمومی موسس برگزیده شوند.اما،طبق قسمت اخیر ماده 17 لایحه قانونی 1347 – که در مورد شرکت سهامی عام لازم الاجرا است – مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی قبول سمت کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص
1- دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص،تکمیل آن و امضاء ذیل اظهارنامه توسط کلیه ی سهامداران
2- دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص که ذیل تمام صفحات آن به امضاء کلیه ی سهامداران رسیده باشد.
3- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
4- دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
5- فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین برابر اصل شود.
6- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
تذکر:در صورتی که مقداری از سرمایه ی شرکت آورده ی غیر نقدی باشد(اموال منقول و غیر منقول)ارائه ی تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است و در صورتیکه اموال غیر منقول جزء سرمایه شرکت قرار داده شود ارائه ی اصل سند مالکیت ضروری است.
7- ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
8- کپی کارت ملی
توجه:کلیه شرکت های سهامی خاص موظفند یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تغییرات سهام نیز طبق مقررات در آن ثبت گردد.

موارد اساسنامه شرکت سهامی خاص
به موجب ماده ی 8 قانون اصلاحی،اساسنامه شرکت سهامی خاص،باید دارای مواد ذیل باشد:

1- نام شرکت
2- موضوع شرکت به طور صریح و منجز
3- مدت شرکت
4- مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن،اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد.
5- مبلغ سرمایه ی شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک.
6- تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها،در صورتی که ایجاد سهام
7- تعیین مبلغ پرداخت شده ی هر سهم و نحوه ی مطالبه ی بقیه ی مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
8- نحوه ی انتقال سهام با نام
9- طریقه ی تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس
10- در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن.
11- شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه ی شرکت.
12- مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی.
13- مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره ی آن ها.
14- طریقه ی شور و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات جامع عمومی.
15- تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفا می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند.
16- تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران.
17- تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
18- قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه ی انتخاب و مدت ماموریت بازرس.
19- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه.
20- نحوه ی انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه ی امور آن.
21- نحوه ی تغییر اساسنامه.



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


همانطور که گفته شد ، در شرکتهای سهامی خاص ، مسئولیت هر شخص به میزان سهامی اسمی آن است. ( سهام اسمی بعنی سهامی که در ورقه سهم آورده شده است. )
لیست تعرفه های آنلاین انواع ثبت شرکت
ثبت شرکت به صورت آنلاین کاریست که در اختیار عموم قرار داده شده است اما دانش اینکه چطور این کار انجام شود تا در آینده دور و نزدیک هیچ مشکلی پیش نیاید نیاز به تجربه دارد که کارشناسان مجرب ما این کار را با نازلترین قیمت روز برای شما مشتریان عزیز انجام به عهده دار خواهند شد. شما می توانید لیست تعرفه های آنلاین خدمات ثبت شرکت ما را در این سایت مشاهده و با دیگر همکاران ما مقایسه فرمایید.

لیست تعرفه های ثبت شرکت
نام شرکت سهامی خاص
برای انتخاب نام ، در ابتدا باید بدانید که استفاده از سهامی خاص بلافاصله در ابتدا یا انتهای آن آورده شود. مثلا شرکت سهامی خاص ثبت البته این موضوع در تمامی نوشته های شرکت باید رعایت شود که به این پاراگرافت مرتبط نیست. حال برای تعیین نام شرکت سهامی خاص باید موارد زیر رعایت شود :

از اسامی خاص یا نام و نام خانوادگی یک شخص استفاده نشود ، در غیر این صورت مسئولیت شرکت به این شخص محول می شود.
قطعا نام مربوطه نباید تکراری باشد.
معنا و مفهود داشته باشد.
با قوانین جمهوری اسلامی مغایرت نداشته باشد.
عدد نباشد.
لاتین نباشد.
در ضمن در انتخاب نام ،از کلماتی نظیرشاهد ، شهید ، جانباز ، آزاده ، اسامی متبرکه ، انتظام ، نظام ، موزه ، کیش ، نیروی انسانی ، اینترنت ، کارگشا استفاده نگردد. نکته آخر این است که استفاده از اعداد ، رنگ ها یا نام شهرها در اسم مشکلی به وجود نمی آورد ولی جزء نام شرکت هم محسوب نمی شوند و همچنین نام یک شرکت نمی تواند از 3 سیلاب کمتر باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص
قانونگذار برای تاسیس شرکت سهامی خاص ( سایت رسمی ثبت اسناد کشور ) تشریفات ساده ای را در ماده 20 لایحه قانونی 1347 مقرر کرده است.در ماده مزبور،اقدامات ذیل برای تشکیل شرکت کافی تلقی شده است:
1- امضای اساسنامه
شرکای شرکت سهامی خاص باید شخصاَ یا از طریق وکیل،اساسنامه شرکت را امضا کنند.تهیه طرح اساسنامه و تصویب بعدی آن ضروری نیست،به دلیل آنکه برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام صدق می کند،در شرکت سهامی خاص اصولاَ دوره تاسیس وجود ندارد و بنابراین،تدوین طرح اساسنامه که در شرکت سهامی عام وسیله ای است برای مطلع کردن پذیره نویسان از ماهیت شرکتی که قرار است ایجاد شود،در این جا علت وجودی ندارد.
2- تعهد سرمایه
حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که باید تماماَ تعهد شود و دست کم 35 درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح می شود واریز گردد.
هر گاه قسمتی از سرمایه به صورت آورده غیرنقدی باشد،آورده مزبور باید به طور کامل تسلیم و تقویم شود.ارزیابی آن نیز باید با جلب نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد.مع ذلک،تصویب ارزیابی مزبور،آن طور که در مورد شرکت سهامی عام مصداق دارد،در شرکت سهامی خاص مطرح نیست؛زیرا در این نوع شرکت تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست.در ماده 82 لایحه قانونی 1347 ضمن بیان این نکته مقرر شده است:«نمی توان آورده غیرنقدی را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود.»این اقدام برای حفظ حقوق اشخاص ثالث است؛زیرا ممکن است با توافق شرکا بر سر ارزیابی آورده غیر نقدی،اشخاص ثالث متضرر شوند.
تعهد شرکا به پرداخت سرمایه در شرکت سهامی خاص شکل خاصی ندارد و برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام در سایر مقالات قبلی گفته شد،شرکا نیاز ندارند مانند پذیره نویسان شرکت سهامی عام ورقه تعهد سهم را امضا کنند.مع ذلک،تعهد آن ها ممکن است به صورت ورقه تعهد هم باشد؛برای مثال،در مواقعی که شرکا از یکدیگر دورند و می خواهند شرکت را به سرعت تشکیل دهند می توانند برای کسب تعهد از یکدیگر از این وسیله استفاده کنند.با این حال،در حین ثبت شرکت،همه آنان باید اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام را امضا کنند،والا مدارک ثبت شرکت ناقص خواهد بود.(بند 2 ماده 20 لایحه قانونی 1347)
3-انتخاب مدیران و بازرسان
شرط دیگر تشکیل شرکت سهامی خاص انتخاب مدیران و بازرسان شرکت است که لازم نیست در مجمع عمومی موسس برگزیده شوند.اما،طبق قسمت اخیر ماده 17 لایحه قانونی 1347 – که در مورد شرکت سهامی عام لازم الاجرا است – مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی قبول سمت کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص
1- دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص،تکمیل آن و امضاء ذیل اظهارنامه توسط کلیه ی سهامداران
2- دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص که ذیل تمام صفحات آن به امضاء کلیه ی سهامداران رسیده باشد.
3- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
4- دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
5- فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین برابر اصل شود.
6- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
تذکر:در صورتی که مقداری از سرمایه ی شرکت آورده ی غیر نقدی باشد(اموال منقول و غیر منقول)ارائه ی تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است و در صورتیکه اموال غیر منقول جزء سرمایه شرکت قرار داده شود ارائه ی اصل سند مالکیت ضروری است.
7- ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
8- کپی کارت ملی
توجه:کلیه شرکت های سهامی خاص موظفند یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تغییرات سهام نیز طبق مقررات در آن ثبت گردد.

موارد اساسنامه شرکت سهامی خاص
به موجب ماده ی 8 قانون اصلاحی،اساسنامه شرکت سهامی خاص،باید دارای مواد ذیل باشد:

1- نام شرکت
2- موضوع شرکت به طور صریح و منجز
3- مدت شرکت
4- مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن،اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد.
5- مبلغ سرمایه ی شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک.
6- تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها،در صورتی که ایجاد سهام
7- تعیین مبلغ پرداخت شده ی هر سهم و نحوه ی مطالبه ی بقیه ی مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
8- نحوه ی انتقال سهام با نام
9- طریقه ی تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس
10- در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن.
11- شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه ی شرکت.
12- مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی.
13- مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره ی آن ها.
14- طریقه ی شور و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات جامع عمومی.
15- تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفا می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند.
16- تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران.
17- تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
18- قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه ی انتخاب و مدت ماموریت بازرس.
19- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه.
20- نحوه ی انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه ی امور آن.
21- نحوه ی تغییر اساسنامه.



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


 

۱ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر می باشند

۲ـ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص یک میلیون ریال است.
۳ـ درشرکت سهامی خاص حداقل ۳۵% سرمایه باید نقداً دریکی از شعب بانکها تودیع و گواهی مربوطه ارائه و ۶۵% در تعهد سهامداران باشد. در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.

۴ـ انتخاب بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.

۵ـ مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند .

۶ـ انتخاب روزنامه کثیر الانتشار در شرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت در سهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.

۷ـ شرایط احراز حدنصاب در مجامع عمومی درشرکت سهامی خاص سهل تر و در شرکت در مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل تر می باشد

۸ـ مجامع عمومی درشرکت سهامی خاص توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر و یک نفر منشی که از بین سهامداران انتخاب می شوند اداره می گردد. در شرکت با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیئت نظارت در صورتی خواهند بود که تعداد شرکا آن از ۱۲ نفر بیشتر باشد.

۹ـ یکی دیگر از تفاوت های مسئولیت محدود و سهامی خاص در این است که در شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.

۱۰ـ سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند.

۱۱ـ مدیران در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه و به صندوق شرکت بسپارند.مدیران در شرکت با مسئولیت محدود بصورت موظف یا غیر موظف که از بین شرکاء یا از خارج انتخاب می شوند انجام وظیفه خواهند نمود.

۱۲ـ تقسیم سود در شرکت سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند.

۱۳ـ حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود.

۱۴ـ تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت می باشند . تقویم آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناسان رسمی دادگستری خواهد بود.

جرائم مربوط به سهام شرکت سهامی خاص
 
جرائم مربوط به سهام شرکت سهامی خاص
• ماده۲۴۳ قانون تجارت کلیه اعمالی را که می بایست از بدو تاسیس تا زمان انتشار اوراق سهام شرکت و پذیره نویسی رعایت شود مدنظر قرارداده و تخلفاتی را که ممکن است در این مرحله صورت بگیرد را در بندهای ٦ گانه آورده وضمانت اجرای آن نیز مجازات صدر ماده می باشد.

ماده ۲۴۳ – اشخاص زیر به حبس تادیبی ازسه ماه تا دو سال یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال یا به هر دو مجازات محكوم خواهند شد.
۱٫ هركس كه عالما و برخلاف واقع پذیره نویسی سهام راتصدیق كند و یا برخلاف مقررات این قانون اعلامیه پذیره نویسی منتشر نماید و یا مدارك خلاف واقع حاكی از تشكیل شركت به مرجع ثبت شركتها تسلیم كند و یا در تعیین ارزش آورده غیر نقد تقلب اعمال كند.
۲٫ هركس در ورقه سهم با نام یا گواهینامه موقت سهم مبلغ پرداخت شده را بیش از آنچه كه واقعا پرداخت شده است قیدكند.
۳٫ هر كس از اعلام مطالبی كه طبق مقررات این قانون باید به مرجع ثبت شركتها اعلام كند بعضا یا كلا خودداری نماید و یا مطالب خلاف واقع به مرجع مزبوراعلام دارد.
۴٫ هركس سهام یا قطعات سهام را قبل از به ثبت رسیدن شركت و یا در صورتی كه ثبت شركت مزورانه انجام گرفته باشد صادركند.
۵٫ هركس سهام یا قطعات سهام را بدون پذیره نویسی كلیه سرمایه و تادیه حداقل سی و پنج درصد آن و نیز تحویل كلیه سرمایه غیر نقد صادركند.
۶٫ هركس قبل ازپرداخت كلیه مبلغ اسمی سهم، سهام بی نام یا گواهینامه موقت بی نام صادركند.))

• ماده ٢٤٤ مربوط به جرایم مربوط به سهام شرکت می باشد لذا کسانی که درشرکت سهامی بدون ذکر مبلغ اسمی، سهم یا گواهینامه موقت سهمی صادر نمایند یا این سهام و گواهی نامه موقت را که در آن مبلغ اسمی قید نشده است را به فروش رسانده و یا سهمی بی نام را بدون اینکه تمام مبلغ اسمی آن پرداخت شده باشد بفروشند و یا حتی در معرض فروش قراردهند و یا کسانی که سهام با نام را قبل از اینکه حداقل سی و پنج درصد مبلغ اسمی آن پرداخت شده باشد را صادر نموده و یا بفروشند و یا حتی در معرض فروش قرار دهند به مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهند شد.

• مطابق قانون در سهام و گواهی نامه موقت اسمی باید قید شود و لذا اگر مبلغ اسمی آن قید نشده باشد به جهت مجهول بودن ارزش واقعی سهام مزبور ممکن است به اشخاص ثالث زیان وارد شده و بدین جهت قانونگذار آن را منع نموده است.

همچنین فروش سهام قبل از آن که مبلغ اسمی آن پرداخت شده باشد ممنوع است در این ماده کلمه معرض فروش نیز ذکر شده است، لذا چنین نتیجه می توان گرفت که اگر سهام شرکتی که تمام مبلغ اسمی آن پرداخت نشده باشد در معرض فروش قرار داده شود حتی اگر مشتری نیز جهت خرید آن سهام پیدا نشود باز هم جرم واقع شده یعنی حصول نتیجه فروش برای تحقق جرم لازم نیست.

• می دانیم که هیئت مدیره شرکت های سهامی دارای وظایف خاص بوده بطور مثال ایشان موظفند در صورتی که مبلغ اسمی سهام در ظرف مهلت مقرر قانونی پرداخت نشده باشد مجمع عمومی فوق العاده را جهت تقلیل سرمایه شرکت تا میزان سرمایه پرداختی دعوت نمایند، لذا اگر به وظیفه ای که قانون به آنها محول کرده است عمل ننمایند به مجازات دو ماه تا شش ماه حبس محکوم خواهند شد و به همین صورت خواهد بود اگر قبل از پرداخت تمام سرمایه شرکت اقدام به صدور اوراق قرضه نمایند. بنابراین هیئت مدیره که توسط مجمع عمومی موسس و یا عادی انتخاب می شود ممکن است چنین اختیاری نیز برای یک یا چند مرتبه انتشار اوراق قرضه را داشته باشند لذا اگر قبل از پرداخت تمام سرمایه شرکت توسط سهامداران اقدام به انتشار اوراق قرضه نمایند مرتکب تخلف شده و مشمول مجازات ماده ٢٤٦ می گردند (ماده ۲۴۶ – رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شركت سهامی درصورت ارتكاب هریك ازجرائم زیر به حبس تادیبی از دو تا شش ماه یا به جزای نقدی از سی هزار تا سیصد هزار ریال یا به هر دو مجازات محكوم خواهندشد:
۱٫ درصورتی كه ظرف مهلت مقرردر این قانون قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام شركت رامطالبه نكنند ویا دو ماه قبل ازپایان مهلت مذكورمجمع فوق العاده راجهت تقلیل سرمایه شركت تامیزان مبلغ پرداخت شده دعوت ننمایند.
۲٫ درصورتی كه قبل ازپرداخت كلیه سرمایه شركت به صدوراوراق قرضه مبادرت كرده یا صدورآن را اجازه دهند.)

• اگر در جلسات هیئت مدیره که جهت بررسی اوضاع شرکت و انجام وظایف محوله تشکیل می شود هریک از اعضا که به دیگران تذکر دهد که به جهت عدم ایفا تعهدات شرکا مبنی بر پرداخت دیونی که از بابت خرید سهام موظف به پرداخت آن می باشند سرمایه شرکت تحقق پیدا نکرده لذا به هیئت مدیره اخطار نماید که برای تقلیل سرمایه شرکت وانجام وظیفه قانونی باید مجمع عمومی فوق العاده را دعوت نماید ولی دیگر اعضا التفاتی به اظهارات او نکنند عضو مزبور از مقررات جزایی معاف خواهد بود مشروط بر اینکه این امر را مطابق اظهارنامه رسمی به هر یک از اعضای هیئت مدیره اعلام نماید (ماده ۲۴۷ )

• درمورد بندیك ماده ۲۴۶درصورتی كه هریك ازاعضاء هیئت مدیره قبل ازانقضاء مهلت مقرردرجلسه هیئت مزبورصریحا اعلام كندكه باید تكلیف قانونی برای سلب مسئولیت جزائی عمل شود و به این اعلام ازطرف سایر اعضاء هیئت مدیره توجه نشود و جرم تحقق پیداكند، عضوهیئت مدیره كه تكلیف قانونی را اعلام كرده است مجرم شناخته نخواهدشد.

سلب مسئولیت جزائی از عضو هیئت مدیره منوط به این است كه عضوهیئت مدیره علاوه براعلام تكلیف قانونی درجلسه هیئت مزبور مراتب را ازطریق ارسال اظهارنامه رسمی به هر یك ازاعضاء هیئت مدیره اعلام نماید.

درصورتی كه جلسات هیئت مدیره بهر علت تشكیل نگردد اعلام ازطریق ارسال اظهارنامه رسمی برای سلب مسئولیت جزائی ازعضوهیئت مدیره كافی است.)

• بنابراین به استناد قسمت اخیر ماده حتی بدون تشکیل جلسه هیئت مدیره عضوی که با ارسال اظهارنامه رسمی جهت هر یک از اعضای هیئت مدیره اعتراض خود را اعلام نماید از مقررات جزایی بری شده و مسئولیت جزایی نخواهد داشت.

• ماده ٢٤٩ کسانی که مرتکب اعمال مندرج در این ماده شوند را به عنوان کلاهبردار نام برده است.هركس باسوء نیت برای تشویق مردم به تعهد خرید اوراق بهادار شركت سهامی به صدوراعلامیه پذیره نویسی سهام یااطلاعیه انتشار اوراق قرضه كه متضمن اطلاعات نادرست یا ناقص باشد مبادرت نماید و یا از روی سوء نیت جهت تهیه اعلامیه یا اطلاعیه مزبور اطلاعات نادرست یا ناقص داده باشد به مجازات شروع به كلاهبرداری محكوم خواهدشد و هرگاه اثری بر این اقدامات مترتب شده باشد مرتكب درحكم كلاهبرداری بوده و به مجازات مقرر محكوم خواهدشد. ) بنابراین افرادی که با توسل به وسایل متقلبانه دیگران را برخلاف واقع تشویق به خرید سهام شرکت نمایند و یا اطلاعات واهی وغیرواقع و موهوم ارائه نمایند و باعث اغوای افراد گردند مشمول مجازات کلاهبرداران بوده و اکنون با توجه به تصویب قانون مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری مرتکبین اعمال مندرج در ماده مشمول مجازات ١ تا ٧ سال حبس می باشند.

• مدیرعامل و رئیس و اعضای هیئت مدیره قبل از ثبت افزایش سرمایه شرکت و یا در صورتی که افزایش سرمایه شرکت به صورت مزورانه باشد اقدام به صدور و انتشار سهام جدید نمایند به ده هزار ریال تا یکصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد و همچنین در صورتی که قبل از پرداخت تمامی مبلغ اسمی سهام سابق اقدام به صدور و انتشار سهام جدید نمایند به مجازات دو ماه تا شش ماه حبس محکوم خواهند شد(ماده ۲۶۱ – رئیس واعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل هر شركت سهامی كه قبل از به ثبت رسیدن افزایش سرمایه یا درصورتی كه ثبت افزایش سرمایه مزورانه یا بدون رعایت تشریفات لازم انجام گرفته باشد سهام یاقطعات سهام جدید صادر و منتشركنند به جزای نقدی از ده هزار ریال تا یكصد هزار ریال محكوم خواهند شد.ودرصورتی كه قبل ازپرداخت تمامی مبلغ اسمی سهام سابق مبادرت به صدور و انتشار سهام جدید یا قطعات سهام جدید بنماید به حبس تادیبی از دو ماه تا ششماه و به جزای نقدی از بیست هزار تا دویست هزار ریال محكوم خواهند شد.) در مورد قسمت اخیر ماده ٢٦١ در صورتی جرم محقق شده است که علاوه بر صدور، سهام منتشر هم بشود بنابراین اگر قبل از انتشار و بعد از صدور، متخلفین از انتشار سهام مزبور خودداری نمایند آنان را نمی توان به صرف صدور سهام جدید مجرم شناخت. پس صدور سهام یکی از عناصر مادی جرم است در صورتی عنصر مادی جرم تحقق کامل پیدا می نماید که سهام منتشر نیز بشود.

• در موقع افزایش سرمایه شرکت حق تقدمی جهت پذیره نویسی سهام منتشره جدیدی برای سهامداران سابق در نظر گرفته شده است که ایشان می توانند سهام جدید را قبل از اشخاص ثالث پذیره نویسی نمایند.

البته این حق تقدم در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده برخلاف این حق انتشار سهام جدید را به جهتی از مصالح شرکت جهت افراد خاصی صادر نکرده باشد و یا حق تقدم سهامداران سابق را از آنان سلب نکرده باشد و در صورتی که رئیس یا اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این حق تقدم را از سهامداران قدیمی برخلاف قانون سلب کنند و یا مهلت لازمه را جهت پذیره نویسی به سهامداران سابق ندهند در این صورت به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد (بند ١ ماده ٢٦٢ )

• ماده ۲۶۲ – رئیس واعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل هر شركت سهامی كه مرتكب جرائم زیر بشوند به جزای نقدی ازبیست هزارتا دویست هزار ریال محكوم خواهندشد.

• درصورتی كه درموقع افزایش سرمایه شركت به استثنای مواردی كه در این قانون پیش بینی شده است حق تقدم صاحبان سهام را نسبت به پذیره نویسی وخرید سهام جدید رعایت نكنند و یا مهلتی را كه جهت پذیره نویسی سهام جدید باید درنظرگرفته شود به صاحبان سهام ندهند.) و همچنین اگر رئیس یا اعضای هیئت مدیره یا مدیرعامل جهت تضییع حق تقدم سهامداران سابق جهت پذیره نویسی سهام جدید برخلاف واقع اطلاعات نادرست در اختیار مجمع عمومی بگذارند به حبس از شش ماه تا ٣ سال یا جزای نقدی از یکصد هزار ریال یا یک میلیون ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد(ماده ۲۶۳ – رئیس و اعضاء هیئت مدیره ومدیرعامل هر شركت سهامی كه عالما برای سلب حق تقدم از صاحبان سهام نسبت به پذیره نویسی سهام جدید به مجمع عمومی اطلاعات نادرست بدهند یا اطلاعات نادرست را تصدیق كنند به حبس از شش ماه تا سه سال یا به جزای نقدی ازیكصد هزارریال تا یك میلیون ریال یا بهره ومجازات محكوم خواهند شد.)

• درمورد کاهش سرمایه شرکت نیز رئیس یا اعضای هیئت مدیره هر شرکت سهامی موظفند که مساورات در حقوق سهامداران را رعایت نموده و پیشنهاد راجع به کاهش سرمایه شرکت را حداقل چهل و پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به بازرس شرکت جهت ارائه گزارش و راپرت به مجمع تسلیم نمایند و تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده را دائر بر تصویب کاهش سرمایه شرکت را از طریق روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد جهت اطلاع عموم منتشر نمایند درغیر این صورت به مجازات مقرر در ماده ٢٦٤ محکوم خواهند شد. (ماده ۲۶۴ – رئیس واعضاء هیئت مدیره هر شركت سهامی كه در مورد كاهش سرمایه عالما مقررات زیر را رعایت نكنند به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محكوم خواهند شد:
درصورت عدم رعایت تساوی حقوق صاحبان سهام
۱٫ درصورتی كه پیشنهادراجع به كاهش سرمایه حداقل چهل وپنج روز قبل از تشكیل مجمع عمومی فوق العاده به بازرس شركت تسلیم نشده باشد.
۲٫ درصورتی كه تصمیم مجمع عمومی دائر بر تصویب كاهش سرمایه و مهلت و شرائط آن درروزنامه رسمی و روزنامه كثیر الانتشاری كه اعلانات مربوط به شركت در آن نشرمی گردد آگهی نشده باشد.

نکات مهم ثبت شرکت سهامی خاص
بهمن ۳, ۱۳۹۳/0 دیدگاه /در ثبت شرکت, ثبت شرکت سهامی خاص /توسط admin
نکات مهم ثبت شرکت سهامی خاص
۱٫ حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ٣ نفر میباشد. ( ماده ٣ ل.ا.ق.ت)

۲٫ حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد ( ماده ٥ ل.ا.ق.ت)

۳٫ پس از تهیه مدارک لازم ( اظهارنامه، اساسنامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین، صورتجلسه هیات مدیره، فتوکپی شناسنامه سهامداران و بازرسین، مجوز در خصوص موضوع در صورت نیاز ) نسبت به تکمیل آن براساس نمونه فرم های ضمیمه این راهنما و قید نام شرکت و امضای ذیل تمام اوراق اساسنامه اظهارنامه اقدام شود.

۴٫ در موقع تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسس وفق دستور ماده ١٠١ (ل.ا.ق.ت) هیات رئیسه ای مشتمل بر یک رئیس و دو ناظر و یک منشی از بین سهامداران انتخاب (منشی می تواند خارج از سهامداران باشد) و سپس رئیس رسمیت جلسه را اعلام و نسبت به : الف) تصویب اساسنامه ب) انتخاب هیات مدیره ج) انتخاب بازرسان د) انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت اقدام می نماید و ذیل صورتجلسه مصوبات مجمع توسط هیات رئیسه باید امضا شود.

۵٫ الف) شرکت سهامی خاص بوسیله هیات مدیره ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده وکلا یا بعضا قابل عزل می باشند اداره خواهد شد ( ماده ١٠٧ ل.ا.ق.ت)
ب) اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب نمود در این صورت شخص حقوقی یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی می نماید. ( ماده ١١٠ ل.ا.ق.ت)
ج) محجورین و ورشکستگان و مرتکبین به جنایت، سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، اختلاس، تدلیس که به موجب حکم قطعی دادگاه محکوم شده باشند نمی توانند به مدیریت شرکت انتخاب شوند ( ماده ١١١ ل.ا.ق.ت)
د) در صورتی که مدیری در هنگام انتخاب، مالک تعداد سهام لازم به عنوان وثیقه نباشد باید ظرف مدت یکماه تعداد سهام لازم را به عنوان وثیقه تهیه و به صندوق شرکت بسپارد وگرنه مستعفی محسوب خواهد شد. ( ماده ١١٥ ل.ا.ق.ت)
ه) مدت مدیریت در اساسنامه معین می شود لیکن این مدت از دو سال بیشتر نمی تواند باشد ( ماده ١٠٩ ل.ا.ق.ت)
و) هیات مدیره در اولین جلسه خود از بین اعضای هیات یک رئیس و یک نایب رئیس که باید شخص حقیقی باشند انتخاب و مدت ریاست رئیس و نایب رئیس نباید از مدت عضویت آنها در هیات مدیره بیشتر باشد ( ماده ١١٩ ل.ا.ق.ت)
ز) رئیس هیات مدیره علاوه بر دعوت و اداره جلسات موظف است مجامع عمومی صاحبان سهام را در مواردی که هیات مدیره موظف به دعوت است دعوت نماید و هرگاه رئیس هیات مدیره موقتا نتوانست وظایف خودرا انجام دهد نایب رئیس به جای وی انجام وظیفه می نماید. ( مواد ١١٩ و ١٢٠ ل.ا.ق.ت)
ح) برای هر یک از جلسات هیات مدیره باید صورتجلسه ای تنظیم و به امضای اکثریت مدیران حاضر در جلسه برسد ( م ١٢٣ ل.ا.ق. ت)
ط) هیات مدیره باید یک نفر شخص حقیقی را به مدیریت عامل شرکت انتخاب که حدود اختیارات و مدت تصدی و حق الزحمه او را تعیین نماید مدیرعامل در عین حال نمی تواند رئیس هیات مدیره باشد مگر با تصویب سه چهارم آرای حاضر در مجمع عمومی ( م ١٢٤ ل.ا.ق.ت) و هیات مدیره در هر موقع می تواند مدیرعامل را عزل نماید. انتخاب مدیرعامل باید با ارسال یک نسخه صورتجلسه هیات مدیره به اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد و در روزنامه رسمی آگهی گردد. ( م ١٢٨ ل.ا.ق.ت) ضمنا هیچ کس نمی تواند در عین حال مدیریت عامل بیش از یک شرکت را داشته باشد ( م ١٢٦ ل.ا.ق.ت)
ی) اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت نمی توانند بدون اجازه هیات مدیره در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت می شود طرف معامله قرار بگیرند و در صورت اجازه هیات مدیره بلافاصله باید بازرس شرکت در جریان امر قرار گیرد. (م ۱۲۹ ل.ا.ق.ت)
مدیران و مدیرعامل شرکت در مقابل شرکت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی یا اساسنامه شرکت یا مصوبات مجمع برحسب مورد منفردا یا مشترکا مسئول بوده و دادگاه حدود مسولیت را برای جبران خسارت تعیین می نماید. ( م ۱۴۲ ل.ا.ق.ت)
ک) مجمع عمومی عادی صاحبان سهام می تواند مقرر دارد با توجه به ساعات حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره مبلغی بطور مقطوع بابت حق حضور آنها در جلسات پرداخت شود. همچنین در صورتی که در اساسنامه پیش بینی شده باشد مجمع عمومی می تواند تصویب کند که نسبت معینی از سود خالص سالانه شرکت به عنوان پاداش به اعضای هیات مدیره اعطا گردد. ( م ١٣٤ ل.ا.ق.ت)

۶٫ مجمع عمومی عادی هر سال یک یا چند بازرس انتخاب می کند تا برطبق قانون به وظایف خود عمل کنند. انتخاب مجدد بازرسان بلامانع است . مجمع عمومی عادی در هر موقع می تواند بازرس یا بازرسان را عزل کند بشرط آنکه جانشین آنها را انتخاب نماید. ( م ١٤٤ ل.ا.ق.ت) انتخاب اولین بازرسان توسط مجمع عمومی موسس صورت می گیرد . (م ١٤٥ل.ا.ق.ت)
الف) بازرسان شرکت کتبا قبول سمت نمایند و قبول سمت به خودی خود دلیل براین است که بازرس با علم به تکالیف و مسئولیت های خود عهده دار آن گردیده است (م ١٧ ل.ا.ق.ت)
ب) انتخاب بازرس یا بازرسان (همراه با انتخاب مدیران) باید در صورتجلسه ای قید و به امضای کلیه سهامداران برسد (م ٢٠ ل.ا.ق.ت) امضای ذیل صورتجلسه توسط بازرس حاکی از قبولی سمت می باشد.
ج) مجمع عمومی عادی باید یک یا چند بازس علی البدل را انتخاب نماید تا در صورت معذوریت یا فوت یا استعفا یا سلب شرایط یا عدم قبول سمت توسط بازرس یا بازرسان اصلی جهت انجام وظایف بازرسی دعوت شوند(م ١٤٦ ل.ا.ق.ت)
د) اشخاص ذیل را نمی توان به سمت بازرس شرکت انتخاب نمود:
د- ١) محجورین وکسانی که حکم ورشکستگی آنان صادر شده یا بعلت ارتکاب جنایت یا سرقت یا خیانت در امانت یا کلاهبرداری یا اختلاس یا تدلیس بموجب حکم قطعی محکوم و از حقوق اجتماعی کلا یا بعضا محروم شده باشند.
د-٢) مدیران یا مدیرعامل شرکت.
د-٣) اقربای سببی و نسبی مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم.
د-٤) هرکس که خود یا همسرش از شرکت موظفا حقوق دریافت می دارد. (١٤٧ ل.ا.ق.ت)
ه) بازرسان مکلفند درباره صحت و درستی صورت دارایی و صورت حساب دوره عملکرد و حساب سود و زیان و ترازنامه ای که مدیران برای تسلیم به مجمع عمومی تهیه می کنند و همچنین درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی گذاشته اند اظهار نظر کنند. بازرسان باید اطمینان حاصل کنند که حقوق صاحبان سهام در حدود قانون و اساسنامه رعایت شده و در صورتی که مدیران اطلاعاتی برخلاف حقیقت در اختیار صاحبان سهام قرار دهند بازرسان مکلفند که مجمع عمومی را آگاه سازند. ( م ١٤٨ ل.ا.ق.ت) و همچنین بازرسان مکلفند با توجه به موارد فوق الذکر گزارش جامعی راجع به وضع شرکت به مجمع عمومی عادی تسلیم کنند و این گزارش باید لااقل ده روز قبل از تشکیل مجمع جهت مراجعه صاحبان سهام در مرکز شرکت آماده باشد و در صورتی که بازرسان متعدد باشند هر یک به تنهایی می توانند گزارشی را تهیه نمایند. ( م ١٥٠ ل.ا.ق.ت)
و) بازرس یا بازرسان باید هر گونه تقصیر یا تخلف مدیران شرکت را به اولین مجمع عمومی اطلاع دهند و در صورت اطلاع از وقوع جرمی در حین بازرسی مراتب را به مرجع قضایی صلاحیتدار اعلام و نیز جریان را به اولین مجمع عمومی گزارش دهند (م ١٥١ ل.ا.ق.ت) و در صورتی که مجمع بدون دریافت گزارش بازرس یا براساس گزارش اشخاصی که برخلاف ماده ١٤٧ ل.ا.ق.ت بعنوان بازرس تعیین شده صورت دارایی و ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت را تصویب نماید این تصویب اثر قانونی نداشته و از درجه اعتبار ساقط است ( م ١٥٢ ل.ا.ق.ت)
ح) در صورتی که مجمع عمومی بازرس تعیین نکرده و یا بازرسان تعیین شده به عللی نتوانند گزارش بدهند یا از دادن گزارش امتناع کنند رئیس دادگاه صلاحیتدار به تقاضای اشخاص ذینفع به تعداد مقرر در اساسنامه شرکت بازرس یا بازرسانی را انتخاب تا وظایف مربوط را تا انتخاب بازرس به وسیله مجمع عمومی انجام دهند و تصمیم رئیس دادگاه غیر قابل شکایت است. ( مستفاد از م ١٥٣ ل.ا.ق.ت) و بازرس یا بازرسان در مقابل شرکت و اشخاص ثالث نسبت به تخلفاتی که در انجام وظایف خود مرتکب می شوند طبق قواعد عمومی مربوط به مسئولیت مدنی مسئول جبران خسارت خواهند بود.(م ١٥٤ ل.ا.ق.ت) و بازرس یا بازرسان نمی توانند در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت انجام می گیرد بطور مستقیم یا غیر مستقیم ذینفع شوند (م ١٥٦ ل.ا.ق.ت) و تعیین حق الزحمه بازرس یا بازرسان با مجمع عمومی عادی خواهد بود (م ١٥٥ ل.ا.ق.ت)
ط) چنانچه هیات مدیره مجمع عمومی عادی سالانه را در موعد مقرر دعوت نکند بازرس یا بازرسان شرکت مکلفند راسا اقدام به دعوت مجمع مزبور نمایند (م ٩١ ل.ا.ق.ت) هیات مدیره و همچنین بازرس یا بازرسان شرکت می توانند در مواقع مقتضی مجمع عمومی عادی را بطور فوق العاده دعوت نمایند در این صورت دستور جلسه باید در اگهی دعوت قید شود.

۷٫ مجمع عمومی موسس نام روزنامه کثیرالانتشار که هر گونه آگهی راجع به شرکت در آن منتشر خواهد شد تعیین می نماید (مستفاد از بند ٥ ماده ٢٠ ل.ا.ق.ت) این وظیفه پس از تشکیل شرکت بعهده مجمع عمومی عادی خواهد بود. درانتخاب روزنامه حتما کثیرالانتشار بودن روزنامه رعایت شود.

۸٫ کلیه دعوت های صاحبان سهام برای تشکیل مجامع عمومی باید از طریق نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به عمل آید. (م ٩٨ ل.ا.ق.ت)

۹٫ پس از تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص هیات مدیره می باید حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ثبت نسبت به تهیه دفاتر قانونی شرکت (روزنامه -کل) و پلمپ دفاتر در اداره ثبت شرکتها اقدام نماید.

۱۰٫ وفق ماده ٤٨ قانون مالیاتهای مستقیم شرکتهای سهامی موظفند ظرف مدت یکماه از تاریخ ثبت نسبت به پرداخت مبلغ دو در هزار حق تمبر (باتوجه به مبلغ سرمایه) به ادارات دارایی مراجعه نمایند عدم انجام امر مذکور در مهلت مقرر مشمول جریمه خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
بهمن ۳, ۱۳۹۳/1 دیدگاه/در ثبت شرکت, ثبت شرکت سهامی خاص /توسط admin
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
مرحله اول:
تهیه مدارک

مرحله دوم:
۱- انتخاب چهار نام پیشنهادی برای شرکت

تکمیل فرم انتخاب نام و ارائه به قسمت تعیین نام جهت استعلام نام شرکت از اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری

تذکر: موارد ذیل در تعیین نام رعایت گردد:

الف: اسامی پیشنهادی سابقه ثبت نداشته باشد

ب: از نام و نام خانوادگی و اسامی خاص استفاده نگردد

ج: دارای معنا و مفهوم باشد و با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد

د: لاتین نباشد

هـ: عدد نباشد

و: مفرد (از دو کلمه کمتر نباشد)

ز: از کلماتی نظیر ایران – جهان – شاهد – شهید – مرکز – بنیاد – سازمان – اسامی متبرکه –آزاده – جانباز – بهزیست – نظام – انتظام – دادگس‌تر – موزه – تکنیک – الکترو – خدمات خودروئی- تکنولوژی- مختصات کامپیوتری – پلی – پاریز – اینترنت – کارگشا – چند منظور- گمرک – پاستور -هیمالیا – بوف – آی تک – کیش – نیرو انسانی استفاده نگردد .

ح) از فرهنگ لغات فارسی استفاده ودر صورتی که نام پیشنهادی متداول نمی‌باشد تصویری از مستند ضمیمه گردد.

مرحله سوم:
الف – تکمیل یک نسخه اساسنامه و یک برگ از اظهارنامه با مداد و ارائه به قسمت تاسیس جهت کنترل و رفع ایرادات
ب- تکمیل نهائی کلیه نسخه های اساسنامه اظهارنامه پس از کنترل و گرفتن امضاء از سهامداران و بازرسین ذیل تمام صفحات اساسنامه و اظهار نامه و صورتجلسات ضمیمه اساسنامه.

مرحلــــه چهارم:
متقاضی تاسیس یا وکیل قانونی ایشان بایستی پس از تائید یکی از نامهای پیشنهادی جهت اخذ نامه معرفی به بانک وافتتاح حساب به قسمت تاسیس مراجعه و پس از واریز مبلغ سرمایه اولیه شرکت گواهی بانک را اخذ و با سایر مدارک تکمیل شده به قسمت تاسیس ارائه نماید.

تذکــــر: نامهای تائید شده از تهران از تاریخ تائید بمدت سه ماه اعتبار دارند در صورتی که شرکت ظرف مدت مقرر ثبت نگردد نام تائید شده از درجه اعتبار ساقط می‌گردد و در صورتی که متقاضی خواستار ادامه جریان ثبتی باشد بایستی پس از پرداخت هزینه تعیین نام، نام تائید شده را جهت تمدید تحویل قسمت تعیین نام ثبت شرکت‌ها نماید.

مرحله پنجم:
پرونده توسط متصدی مربوطه کنترل و در صورتی که فاقد اشکال باشد در دفتر اندیکاتور ثبت و جهت پرداخت حق الثبت به حسابداری مراجعه و سپس جهت ورود اطلاعات در سیستم برون سازمانی به متصدی تحویل می‌گردد و پس از ورود اطلاعات متقاضی یا وکیل قانونی وی می‌بایست نسبت به کنترل دقیق موارد وارده شده اقدام و ذیل نسخه مربوطه امضاء نماید.

تذکر: پس از تائید صحت اطلاعات توسط متقاضی هرگونه تغییر اصلاح یا حذف و اضافه در اطلاعات شرکت ممنوع بوده و متقاضی می‌بایست پس از ثبت شرکت تقاضای تغییر در مشخصات را به موجب صورتجلسه قانونی درخواست نماید.

مرحله ششم
ارسال اطلاعات پرونده از سیستم برون سازمانی به سیستم درون سازمانی و کنترل موارد وارده شده در سیستم با پرونده تشکیل شده توسط کار‌شناس ثبت شرکت‌ها ودر صورتی که فاقد اشکال باشد انجام مراحل مورد نیاز در سیستم درون سازمانی توسط کار‌شناس تاسیس تا اختصاص شماره ثبت به شرکت و صدور پیش نویش آگهی تاسیس توسط مسئول ثبت شرکت‌ها.

مرحله هفتم:
ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ها ذیل شماره ثبت اختصاص یافته در سیستم و مراجعه کلیه اعضای هیئت مدیره شرکت یا وکیل رسمی ایشان (با کارت شناسائی) جهت امضاء ذیل دفتر.

مرحله هشتم:
صدور آگهی تاسیس و ارجاع پرونده به قسمت دفتر اندیکاتور جهت ثبت آگهی در دفتر مذکور که پس از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور مسئول مربوطه یک نسخه از مدارک(اعم از اساسنامه – اظهار نامه وصورتجلسات) تحویل متقاضی می‌نماید و نسخه‌های آگهی مربوطه به ارشاد(جهت معرفی به دفتر روزنامه محلی ودرج آگهی درروزنامه) بانک – شرکت وروزنامه رسمی (جهت ارسال به روزنامه رسمی) به متقاضی تحویل می‌گردد.
بدیهی است در صورت عدم مراجعه به موقع متقاضی به مراجع اعلام شده(خصوصاً روزنامه رسمی) و عدم درج آگهی در روزنامه اعتبار شرکت متزلزل می‌باشد و واحد ثبت شرکت‌ها و دفتر پستی هیچگونه تعهدی در قبال عدم درج آگهی صادره دارا نمی‌باشد.

توجــــه:

-طبق ماده ۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم مراجعه به دارائی جهت پرداخت دو در هزار سرمایه اولیه شرکت بابت حق تمبر الزامی است.

-پلمپ دفا‌تر شرکت ظرف یکماه از تاریخ ثبت شرکت الزامی است

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص
بهمن ۳, ۱۳۹۳/0 دیدگاه /در ثبت شرکت سهامی خاص /توسط admin
مدارک ثبت شرکت سهامی خاص
۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین)

۲- گواهی عدم سوء پیشینه (کلیه اعضاء و بازرسین)

۳- تکمیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و محل سکونت و کدپستی، سرمایه شرکت، لیست اعضا و سهامداران، درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها، موضوع فعالیت، لیست اسامی(حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلابی خاص)

۴- امضا و تأیید اوراق شرکت نهایتا ۴۸ سال پس از مرحله تأیید نام شرکت

تاسیس شرکت سهامی خاص
بهمن ۳, ۱۳۹۳/0 دیدگاه /در ثبت شرکت, ثبت شرکت سهامی خاص /توسط admin
تاسیس شرکت سهامی خاص
در حقوق ایران شرکت سهامی خاص مانند شرکت سهامی عام ابتدا تأسیس می شود و سپس به ثبت می رسد. قانون گذار برای تأسیس شرکت سهامی خاص تشریفات ساده ای را در ماده ۲۰ لایحه قانونی ۱۳۴۷ مقرر کرده است.
در ماده مزبور، اقدامات ذیل برای تاسیس و تشکیل شرکت کافی تلقی شده است.

۱٫ امضای اساسنامه: شرکای شرکت سهامی خاص باید شخصاً یا از طریق وکیل، اساسنامه شرکت را امضا کنند. تهیه طرح اساسنامه و تصویب بعدی آن ضروری نیست؛ به دلیل آنکه برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام صدق می کند در شرکت سهامی خاص اصولا دوره تأسیس وجود ندارد و بنابراین تدوین طرح اساسنامه که در شرکت سهامی عام وسیله ای است برای مطلع کردن پذیره نویسان از ماهیت شرکتی که قرار است ایجاد شود در اینجا علت وجودی ندارد.

۲٫ تعهد سرمایه: حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که باید تماماً تعهد شود و دست کم ۳۵ درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح می شود واریز گردد.

هرگاه قسمتی از سرمایه به صورت آورده غیرنقدی باشد آورده مزبور باید به طور کامل تسلیم و تقویم شود. ارزیابی آن نیز باید با جلب نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد. مع ذلک، تصویب ارزیابی مزبور آن طور که در مورد شرکت سهامی عام مصداق دارد در شرکت سهامی خاص مطرح نیست؛ زیرا در این نوع شرکت تشکیل مجمع عمومی مؤسس الزامی نیست. در ماده ۸۲ لایحه قانونی ۱۳۴۷ ضمن بیان این نکته مقرر شده است: «نمی توان آورده غیرنقدی را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود». این اقدام برای حفظ حقوق اشخاص ثالث است زیرا ممکن است با توافق شرکا بر سر ارزیابی آورده غیرنقدی، اشخاص ثالث متضرر شوند.

تعهد شرکا به پرداخت سرمایه در شرکت سهامی خاص شکل خاصی ندارد و برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام معمول است شرکا نیاز ندارند مانند پذیره نویسان شرکت سهامی عام، ورقه تعهد سهم را امضا کنند. البته تعهد آنها ممکن است به صورت ورقه تعهد هم باشد. برای مثال در مواقعی که شرکا از یکدیگر دورند و می خواهند شرکت را به سرعت تشکیل دهند می توانند برای کسب تعهد از یکدیگر از این وسیله استفاده کنند. با این حال، در حین ثبت شرکت، همه آنان باید اظهار نامه مشعر بر تعهد کلیه سهام را امضا کنند، و الا مدارک ثبت شرکت ناقص خواهد بود.

۳٫ انتخاب مدیران و بازرسان: شرط دیگر تشکیل شرکت سهامی خاص انتخاب مدیران و بازرسان شرکت است که لازم نیست در مجمع عمومی مؤسس برگزیده شوند. اما طبق قسمت اخیر ماده ۱۷ لایحه قانونی ۱۳۴۷ ـ که در مورد شرکت سهامی عام لازم الاجراست ـ مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی قبول سمت کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند.

پس از ثبت علامت طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.

اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکت‌های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. اگر یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص/شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد – بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد.

با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است.

بعلاوه، تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت‌های ثالث بسیار آسان‌تر است و در نتیجه می‌تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقت‌نامه اعطای نمایندگی فروش باشد.

گاهی اوقات، یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است. ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا وام از موءسسات مالی استفاده شود که بطور فزاینده‌ای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه می‌شوند.

دیگر نگران تقلب و کپی برداری از نام نشان تجاری خود نباشید . با ثبت برند در مشهد نام تجاری در مشهد خود را می توانید مانع از سوء استفاده ی سود جویان از کالا های خود باشید.
علائم تجاری قابل ثبت

هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری محسوب می‌شود. در برخی کشورها‌، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می‌شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می‌شوند. تعداد روز افزون کشورها اجازه می‌دهند شکل‌هائی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند رنگ‌ها، علائم سه بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های قابل شنیدن (صداها) یا نشان‌های قابل استشمام (بوها). با اینحال، بسیاری از کشورها برای آنچه که بعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و عمومآ اجازه ثبت نشان‌هائی را می‌دهند که قابل روءیت هستند یا می‌توان آن‌ها را بصورت گراقیک نشان داد.

 

سوالات متداول برای ثبت برند در مشهد

برخی از موضوعاتی که میتوانید با مشاوران ثبت ملاصدرا تماس حاصل نمایید
• هزینه ثبت علامت تجاری در مشهد چقدر است ؟
• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در مشهد چیست ؟
• مراحلی که باید برای ثبت علائم تجاری پیمود چیست ؟
• برای استعلام برندهای ثبتی در مشهد چه باید کرد ؟
طبقه بندی های علامت تجاری در مشهد چگونه است؟
• مصنوعات نساجی
• فلزات و مصنوعات فلزی
• اسباب بازی و لوازم ورزش
• صنایع و محصولات شیمیایی
• مواد غذایی و محصولات کشاورزی
• دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی
• مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف
• سایر موارد

چند نکته درمورد ثبت علامت تجاری و صنعتی٬ لوگو و آرم (برند) در مشهد :
• برای ثبت علامت، گواهی صادر خواهد شد.
• مدت اعتبار ثبت علامت برای هر بار ۱۰ سال است.

بنر نوشته برند
ثبت برند و علامت تجاری
شهریور ۸, ۱۳۹۶/3 دیدگاه /در ثبت علامت تجاری /توسط admin
در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته بندی شده رشته جدیدی از بازاریابی شکل گرفت که نام تجاری نام گرفته است.

از نمونه های بارز مارک های تجاری که در عرصه رقابت برندینگ بابت آرم خود سریعا قابل شناسایی هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف. آرم دایره ای شکل اتومبیل بی ام دبلیو که مخلوط رنگ های آبی و سفید است.

ب. آرم معروف شرکت اپل مکینتاش که به شکل سیب گاز زده است.

ج. و شکل منحصر بفرد بطری های شرکت کوکاکولا (Coca-cola)

د. طاق قوسی شکل طلایی رنگ خاص شرکت مک دونالدز

برای این که در دنیای صنعتی و تجارتی امروز بتوانیم از رقبای خود پیشی بگیریم و اجناس خود را بیشتر در معرض نمایش جهانی قرار دهیم و در ازای آن مشتریان با تکیه بر شناخته شدن محصولات و برند ما بیش تر ترغیب شوند تا از شرکت های مورد اعتمادشان محصولشان را خریداری کنند باید برای محصولات صنعتی و تجارتی خود یک علامت تجاری خوب انتخاب کنیم.

 

ماده ی ۱ قانون علائم و اختراعات مصوب اول تیر ۱۳۱۰علائم تجاری را بدین صورت تعریف کرده است:«علائم تجارتی عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجارتی یا فلاحتی اختیار می شود. »

از کهن ترین تعاریفی که در زمینه نام تجاری عنوان شده است می توان به تعریف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) که در سال ۱۹۶۰ میلادی بود اشاره کرد. که این تعریف بر اهمیت آرم و نشان هان های به کار رفته در یک مارک تجاری اشاره دارد.

بنابرتعریف انجمن بازاریابی آمریکا نام تجاری عبارت است از : یک اسم، علامت، نماد یا طرح، یا ترکیبی از آن ها به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک فروشنده یا گروهی

 

ملموس ترین تعریفی که می توان برای نام تجاری عنوان کرد سمبل و نمادی از کالا ست که از طرق مختلف مانند آرم، تایپوگرافی و … پیام خود را صریحا به مخاطب خود انتقال دهد. و مخاطب بتواند در کمترین زمان ممکن کالای مورد نظر را در ذهن خود تداعی کند.

علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویریست که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و خلاصه ای از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و… ایجاد می کند.

نشان تجاری که قابلیت ثبت شدن را داشته باشد می تواند یک یا ترکیبی از چند کلمه،حرف،عدد،نقاشی ،سمبل،نقش های سه بعدی (شکل و بسته بندی کالاها)علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات،رایحه و یا رنگ هایی جهت معرفی ویژگی ها باشد.

برای آن که در این عرصه امروزی از گردونه رقابت خارج نشویم و همچنان رقیب اصلی رقیبان خود باشیم و در مسیر اصلی خودمان به هدف اصلیمان برسیم باید از راه های میان بر بهره بگیریم که یکی از این کارها استفاده از نام تجاری منحصر به فرد است. چرا که با این کار محصولات خودمان را در ذهن مشتری هایمان حک می کنیم.

ثبت برند در ترکیه
فروردین ۱, ۱۳۹۶/در ثبت علامت تجاری /توسط admin
ثبت برند در ترکیه
کشور ترکیه که در همسایگی ایران واقع است ، تنها کشوری است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگر آن در اروپا قرار دارد. در واقع مکانی است که در آن سه بازار بزرگ آسیا، اروپا و خاورمیانه را به هم متصل می کند . بنابراین هر روز بیش از قبل اقتصاد این کشور در حال رشد بیشتری می باشد. وجود رشد اقتصادی این کشور با توجه به موقعیت مکانی آن به همراه نیروی کار فعال و ارزان قیمت (دستمزد پایین) موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی و افزایش تقاضای ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه شده است. ادامه مطلب …

ثبت لوگو
ثبت لوگو
اسفند ۷, ۱۳۹۵/در ثبت علامت تجاری /توسط admin
ثبت لوگو:

نمادی تصویری است که برای بیان کردن یک عبارت، موضوع یا القا نمودن یک موضوع و معرف یک شرکت، محصول، سایت یا وبلاگ و غیره است. لوگوها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری (معمولا با هدف تبلیغاتی) هستند.

 

 

 

 

 

ثبت لوگو

چه کسانی ممکن است در خصوص ثبت لوگو شما معترض شوند؟

معمولا سه دسته از افراد ممکن است لوگو شما را مورد اعتراض قرار دهند:

۱٫افرادی که برند و یا لوگو شما دقیقا مشابه و کپی از برند آنها باشد.

۲٫افرادی که لوگو یا برند شما شباهت زیادی با لوگو آنها داشته باشد و ممکن باشد موجبات تداخل برند شما با مشتریان او را فراهم نموده و اعتبار برند او از دست برود.

۳٫افرادی که مدعی مالکیت برند شما را دارند و معتقدند که برند قبلا توسط انها مورد استفاده بوده و یا کلا طرح برند از انها بوده و در واقع طرح به سرقت رفته باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت لوگو:

اشخاص حقیقی:

۱٫نمونه طرح لوگو

۲٫فتوکپی شناسنامه و کارت ملی

۳٫جواز مرتبط با کار

۴٫در صورت لاتین بودن لوگو داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

اشخاص حقوقی:

۱٫نمونه طرح لوگو

۲٫مدارک ثبتی شرکت

۳٫جواز مرتبط با کار

در صورت لاتین بودن لوگو داشتن کارت بازرگانی الزامی است.
نکته: لوگو باید طبق قوانین و موتزین اسلامی طراحی شود.

 

مزایای ثبت لوگو:

ثبت لوگو، تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
۲٫برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.

۳٫شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.

۴٫شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.

۵٫ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.

۶٫علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.

اصول طراحی لوگو:

۱٫ساده باشد.

۲٫با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.

۳٫عمر بالای ۱۰ (برخی عمر یک نسل یعنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال را ذکر کرده اند) سال داشته باشد.

۴٫قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد.

۵٫قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.

۶٫ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.

۷٫وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.

۸٫تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.

۹٫منحصر به فرد باشد!

تعادل:

تعادل در طراحی لوگو امر بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد.

با حفظ تعادل میان طرح های گرافیکی، رنگ ها و سایز عناصر در هر طرف طرح، یک لوگوی متعادل طراحی کنید. هر چند گهگاه می توان قانون تعادل را شکست، اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما را انبوهی از مردم خواهند دید نه فقط توسط کسانی که این لوگو برای آنها خوشایند است و آن را به عنوان یک اثر هنری بی نظیر تلقی می کنند، بنابراین طراحی یک لوگوی متعادل یکی از اصول مهم طراحی لوگو است.

سایز:

وقتی واد مبحث طراحی لوگو می شویم، سایز اهمیت ویژه های پیدا می کند. یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشد. یک لوگو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که هنگامی که سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی پاکت نامه یا سربرگ، باز هم کیفیت، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند. همچنین هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل پوستر و بیلبورد، و قالب های الکترونیکی مثل تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همان شکل و شمایل و کیفیت اولیه برخوردار باشد. از آنجا که خواندن لوگو در مقیاس های کوچک معمولا سخت تر است، بنابراین سعی کنید ابتدا لوگو را روی سربرگ و یا پاکت نامه چاپ کنید تا ببینید هنوز قابل خواندن هست یا نه.

شما می توانید لوگوی خود را در مقیاس های بزرگتر نیز آزمایش کنید.

استفاده هوشمندانه از رنگ:

تئوری رنگ بسیار پیچیده است، اما طراحانی که اصول آن را درک کرده اند قادر به استفاده از مزایای آن در طراحی های خود هستند.

از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند. مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید چون این رنگ ها به سختی دیده می شوند.

لوگو باید در رنگ های سیاه، سفید و خاکستری و همچنین در دو رنگ نیز زیبا و جذاب به نظر برسد.

گاهی شکستن قوانین مانعی نداردريال فقط مطمئن شوید برای این کار دلیل قانع کننده ای دارید.

دانستن اینکه رنگ ها چگونه باعث برانگیخته شدن احساسات و حالات مختلف می شوند نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، رنگ قرمز می تواند حس عصبانیت، عشق، هیجان و استحکام و توانایی را القا کند. این نکته را به یاد داشته باشید که شما می توانید انواع رنگ ها را با هم ترکیب کنید و رنگی را به دست آورید که حس اصلی که برند باید به بیننده منتقل کند را در طرح ایجاد کنید.

استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به خود قابل تشخیص و شناسایی هستند.

مراحل انجام کار ثبت علامت تجاری
اسفند ۲, ۱۳۹۳/0 دیدگاه /در ثبت علامت تجاری /توسط admin
مراحل انجام کار ثبت علامت تجاری
برای ثبت علامت تجاری دو راه پیش رو دارید؛ اول اینکه بخواهید ثبت علامت تجاری(برند) خود را به کارشناسان و وکلای ثبت ملاصدرا بسپارید و دوم اینکه خودتان شخصاً بابت ثبت آن اقدام کنید.

توصیه می کنیم که اگر در حوزه امور ثبتی و حقوقی آشنایی کافی ندارید کار را از طریق کارشناسان و وکلا دنبال کنید. قبل از هر اقدامی از تفاوت های ثبت شخصی علامت تجاری و یا اقدام توسط ثبت ملاصدرا مطلع شوید، اینجا کلیک کنید.

مراحل ثبت علامت تجاری
قبلیبعدی
1- عقد قرارداد
با ثبت قرارداد «ثبت علامت تجاری» منعقد نمایید.

 


برند چیست؟

یک نام تجاری ، یک نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان ، یا طرح یا ترکیبی از این ها می باشد که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود به طور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود که نام تجاری تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگی ها مزایا و خدمات خاصی به خریداران است . به هر روی تا زمانی که یک محصول / خدمت دارای وجه ممیزه مشخص نباشد نمی توان به سادگی آن را برند نمود و ایت برند را به گونه ای پایدار پاسداشت .این تمایزها می توان کارکردی منطقی یا ملموس و یا حتی غیر ملموس داشته باشد . بیشتر نام های تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت اند. امام یک نام تجاری می تواند سمبل موارد پیچیده تری هم باشد مانند : ماهیت محصول ، شخصیت شخصیت محصول فرهنگ استفاده از محصول و شخصیت استفاده کننده از محصول و شخصیت استفاده کننده از محصول ، برندها دارایی های نامشهود شرکت ها هستند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام می کند و باعث افزایش آورده شرکت می شود.یک برند در واقع به شدت متاثر از هویت بصری محصولات / خدمات و محل ارائه و چگونگی ارائه می باشد .

طــبقه‌بندي بين‌المللي علائم صنعتي و تجاري

طــبقه‌بندي بين‌المللي علائم صنعتي و تجاري
طبقه ۱ – مواد شيميايي مورد استفاده در صنايع، علوم، عكاسي و همچنين كشاورزي، باغباني و جنگلباني؛ رزين‌هاي مصنوعي پردازش نشده؛ پلاستيك‌هاي پردازش نشده؛ كودهاي گياه؛ تركيبات اطفاء حريق؛ مواد آبكاري و جوشكاري فلزات؛ مواد شيميايي براي نگهداري مواد غذايي؛ مواد دباغي؛ چسب‌هاي صنعتي.

طبقه ۲ – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغ‌هاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.

طبقه ۳ – تركيبات سفيدكننده و ساير مواد مخصوص شستشوي لباس؛ مواد مخصوص تميز كردن، براق كردن، لكه‌گيري و سائيدن؛ صابون؛ عطريات، روغن‌هاي اسانس، مواد آرايشي؛ لوسيون‌هاي مو؛ گرد و خمير دندان.

طبقه ۴ – روغن‌ها و گريس‌هاي صنعتي؛ روان‌كننده‌ها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ.

طبقه ۵ – مواد داروئي و بيطاري؛ مواد بهداشتي براي مصارف پزشكي؛ مواد رژيمي براي مصارف پزشكي، غذاي كودكان؛ انواع گچ شكسته‌بندي، لوازم زخم‌بندي؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازي؛ ضدعفوني كننده‌ها؛ مواد نابودكننده حشرات موذي؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه.

طبقه ۶ – فلزات عادي و آلياژهاي آن‌ها؛ مواد ساختماني فلزي؛ ساختمان‌هاي فلزي قابل حمل؛ مواد فلزي خطوط راه‌آهن؛ كابل و سيم‌هاي غيربرقي از جنس فلزات عادي؛ آهن‌آلات، اقلام كوچك فلزي؛ لوله و مجراهاي فلزي؛ گاوصندوق؛ اجناس ساخته شده از فلزات عادي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ سنگ‌هاي معدني فلزات.

طبقه ۷ – انواع ماشين و ماشين‌هاي افزار؛ انواع موتور (به استثناء موتور وسائط نقليه زميني)؛ قفل و بست حلقه‌هاي اتصال قطعات ماشين‌ها و قطعات انتقال قوه (به غير از اتصالات و اجراء انتقال قوه وسائط نقليه زميني)؛ لوازم و ابزار كشاورزي (به استثناي ابزارهاي دستي)؛ ماشين جوجه كشي.

طبقه ۸ – انواع ابزار و لوازم دستي (كه با دست كار مي‌كنند)؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال، سلاح كمري، تيغ.

طبقه ۹ – اسباب و آلات علمي، دريانوردي، مساحي، عكاسي، سينمايي، بصري، وزن كردن، اندازه‌گيري، علامت دادن، كنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدايت، قطع و وصل، تبديل، ذخيره‌سازي، تنظيم يا كنترل جريان برق؛ آلات و اسباب ضبط، انتقال يا تكثير صوت يا تصوير؛ اسباب ذخيره اطلاعات مغناطيسي، ديسك‌هاي قابل ضبط؛ ماشين‌هاي فروش خودكار و مكانيسم دستگاه‌هايي كه به سكه كار مي‌كنند؛ صندوق‌هاي ثبت مبلغ دريافتي، ماشين‌هاي حساب، تجهيزات داده‌پردازي و رايانه‌اي؛ دستگاه آتش نشاني.

طبقه ۱۰ – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندام‌هاي مصنوعي، دندان و چشم‌مصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني.

طبقه ۱۱ – دستگاه‌هاي روشنايي، حرارتي، مواد بخار، طبخ، خنك كردن، تهويه، تأمين آب بهداشتي.

طبقه ۱۲ – وسائط نقليه، دستگاه‌هاي حمل و نقل زميني، دريايي يا هوايي.

طبقه ۱۳ – اسلحه گرم؛ مهمات و انواع پرتابه (از قبيل موشك، خمپاره و غيره)؛ مواد منفجره؛ مواد وسايل آتشبازي.

طبقه ۱۴ – فلزات گرانبها و آلياژهاي آن‌ها و كالاهايي كه با فلزات گرانبها ساخته شده يا با آن‌ها روكش شده‌اند و در ساير طبقات ذكر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌هاي گرانبها؛ اسباب و لوازم ساعت‌سازي و زمان سنجي.

طبقه ۱۵ – آلات موسيقي.

طبقه ۱۶ – كاغذ، مقوا و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ مطالب چاپ شده، مواد صحافي؛ عكس؛ نوشت‌افزار؛ چسب براي مصارف تحريري يا خانگي؛ لوازم نقاشي؛ قلم مو نقاشي؛ ماشين تحرير و لوازم ملزومات دفتري (به استثناي مبلمان) مواد آموزشي و تدريس ( به استثناي دستگاه‌ها)؛ مواد پلاستيكي براي بسته‌بندي (كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند)؛ حروف و كليشه چاپ.

طبقه ۱۷ – لاستيك، كائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، ميكا (سنگ طلق) و كالاهاي ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پلاستيك داراي شكل و قالب خاص براي استفاده در توليد ساير كالاها؛ مواد بسته‌بندي، درپوش‌گذاري، انسداد و عايق‌بندي؛ لوله‌هاي قابل ارتجاع غيرفلزي.

طبقه ۱۸ – چرم و چرم مصنوعي و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پوست حيوانات؛ چمدان، كيسه و كيف‌هاي مسافرتي؛ چتر، چتر آفتابگير و عصا؛ شلاق، يراق و زين و برگ.

طبقه ۱۹ – مواد و مصالح ساختماني (غيرفلزي)؛ لوله‌هاي غيرفلزي سخت و غيرقابل انعطاف براي استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قير و قطران؛ ساختمان‌هاي متحرك غيرفلزي؛ بناهاي يادبود غيرفلزي.

طبقه ۲۰ – مبلمان و اثاثيه، آيينه، قاب عكس؛ كالاهاي ساخته شده از چوب، چوب پنبه، ني، حصير، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، كهربا، صدف مرواريد، كف دريا و بدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك (كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند).

طبقه ۲۱ – ظروف خانگي يا لوازم آشپزخانه (كه از فلزات قيمتي ساخته يا روكش نشده‌اند)؛ شانه و ابر و اسفنج؛ انواع برس قلم مو(به استثناي قلم موهاي نقاشي)؛ مواد ساخت برس؛ لوازم نظافت و تميزكاري؛ سيم ظرفشويي؛ شيشه كار شده يا نيمه كار شده (به استثناي شيشه مورد استفاده درساختمان‌ها) شيشه آلات، اشياء ساخته شده از چيني و سفال كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند.

طبقه ۲۲ – طناب، رسيمان، تور، چادر، سايبان، برزنت (تارپولين)، بادبان و شراع، كيسه و گوني كه در طبقات ديگر ذكر نشده است؛ مواد لايي و لايه‌گذاري و پوشال (به استثناي لاستيك و پلاستيك)؛ مواد خام ليفي براي نساجي.

طبقه ۲۳ – انواع نخ و رشته براي مصارف پارچه بافي و نساجي.

طبقه ۲۴ – محصولات نساجي و پارچه‌اي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ انواع روتختي و روميزي.

طبقه ۲۵ – انواع لباس و پوشاك، پاپوش و پوشش سر.

طبقه ۲۶ – انواع توري و قلابدوزي، روبان، بند (نوار) حاشيه و قيطان؛ دكمه، قزن قفلي، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌هاي مصنوعي.

طبقه ۲۷ – انواع فرش، قاليچه، حصير و زيرانداز، لينوليوم و ساير كف پوش‌ها، آويزهاي ديواري (غيرپارچه‌اي).

طبقه ۲۸ – انواع بازي و اسباب بازي؛ لوازم ورزشي و ژيمناستيك كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ تزئينات درخت كريسمس.

طبقه ۲۹ – گوشت، گوشت ماهي، گوشت طيور و شكار؛ عصاره گوشت؛ سزيجات و ميوه‌جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و كمپوت؛ تخم مرغ، شير و محصولات لبني؛ روغن‌ها و چربي‌هاي خوراكي.

طبقه ۳۰– قهوه، چاي، كاكائو، شكر، برنج، نشاسته كاسار يا مانيوك (تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما (ساگو)، بدل قهوه؛ آرد و فراورده‌هاي تهيه شده از غلات، نان، نان شيريني، شيريني‌جات، شيريني يخي؛ عسل، ملاس يا شيره قند؛ مايه خمير، گرد مخصوص شيريني‌پزي يا پخت نان؛ نمك، خردل؛ سركه، انواع سس (چاشني) ادويه جات، يخ.

طبقه ۳۱ – محصولات كشاورزي، باغداري و جنگلباني و دانه‌هايي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ حيوانات زنده؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر؛ گياهان و گل‌هاي طبيعي؛ غذاي حيوانات؛ مالت (جو سبز خشك شده).

طبقه ۳۲ – ماءالشعير؛ آب‌هاي معدني وگازدار و ساير نوشيدي‌هاي غيرالكلي؛ آبميوه و شربت‌هاي ميوه‌اي؛ شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.

طبقه ۳۳ – محصولات این طبقه جهانی بوده و در ایران ثبت نمیشود.

طبقه ۳۴– تنباكو، لوازم تدخين؛ كبريت.

خدمات :
طبقه ۳۵ – تبليغات؛ مديريت تجاري؛ امور اداري تجارت؛ كارهاي دفتري و اداري.

طبقه ۳۶ – بيمه؛ امور مالي؛ امور پولي؛ امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات.

طبقه ۳۷ – ساختمان‌سازي؛ تعمير و بازسازي؛ خدمات نصب.

طبقه ۳۸ – مخابرات از راه دور.

طبقه ۳۹ – حمل و نقل؛ بسته‌بندي و نگهداري كالاها؛ ترخیص کالا از کلیه گمرکات و تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرت‌ها.

طبقه ۴۰ – بهسازي و عمل‌آوري مواد.

طبقه ۴۱ – آموزش و پروش؛ دوره‌هاي كارآموزي وتعليمي؛ تفريح و سرگرمي؛ فعاليت‌هاي ورزشي و فرهنگي.

طبقه ۴۲ – خدمات علمي و فناوري و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه؛ خدمات تجزيه و تحليل و تحقيقات صنعتي؛ طراحي و توسعه نرم‌افزار و سخت افزارهاي رايانه‌اي.

طبقه ۴۳ – خدمات عرضه اغذيه و نوشابه؛ تأمين مسكن و محل اقامت موقت.

طبقه ۴۴ – خدمات پزشكي؛ خدمات بيطاري؛ مراقبت‌هاي بهداشتي؛ و زيبايي براي انسان‌ها ياحيوانات؛ خدمات كشاورزي، باغداري و جنگلداري.

طبقه ۴۵ – خدمات شخصي يا اجتماعي كه توسط ديگران براي رفع نيازهاي افراد ارائه مي‌شوند؛ خدمات امنيتي براي محافظت از افراد، اموال و دارايي‌ها؛ خدمات حقوقي..

 



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


موسسات غیر تجاری به موسساتی گفته می شود که فعالیت تجاری انجام نمی دهند. به موجب ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مقصود کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود. اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
تشکیلات مذکور می توانند تحت عناوین انجمن، بنگاه، موسسه، کانون و نظایر آن تاسیس شوند لیکن استفاده از عناوینی که مختص تشکیلات دولتی است نظیر سازمان،وزارت یا اداره و دایره میسر نیست.

انواع تشکیلات و موسسات غیر تجاری
مطابق ماده 2 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مصوب 1337 تشکیلات و موسسات مزبور از لحاظ انطباق با مقررات این آیین نامه به دو قسمت تقسیم می شوند :
الف) موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.اینگونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند.موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست.
ب) موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.
معیار غیرتجاری بودن این موسسات موضوع فعالیت است اعم از این که موسسین قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. موسسات غیرتجاری نیز باید همانند شرکت های تجاری به ثبت برسند.

مدارک لازم برای ثبت موسسه به قرار ذیل است :
1. دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
2. دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
3. تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی
4. تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین و مدیران
5. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
6. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
7. دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره یا رکن اداره کننده
8. چنانچه موسسه در کشور دیگری هم به ثبت رسیده است ارائه گواهی نامه تصدیق به همراه ترجمه فارسی ( دو نسخه )
9. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
ثبت تشکیلات و موسسات مزبور در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن به عمل خواهد آمد. همچنین ثبت موسسات و تشکیلات غیرتجاری که در خارج از کشور به ثبت رسیده است فقط در تهران در اداره ثبت شرکت ها به عمل خواهد آمد.
پایان حیات شخصیت حقوقی موسسات و تشکیلات غیرتجاری با انحلال صورت می گیرد. انحلال شرکت تنها راه پایان دادن به شخصیت حقوقی اینگونه موسسات است که می تواند به صورت اختیاری و اجباری صورت گیرد که در قوانین و مقررات به آن ها اشاره صریح گردیده است.
نکته :
موسسات غیر انتفاعی به دو شیوه منحل می شود اول انحلال اختیاری یعنی اختیاری یعنی مجمع عمومی تصمیم به انحلال موسسه می گیرد و دوم انحلال اجباری که به موجب حکم دادگاه موسسه منحل محسوب می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



مجمع عمومی فوق العاده در مواردی که وضعیت خاصی ایجاب کند که صاحبان سهام تصمیم به خصوصی اتخاذ نمایند و آن وضعیت خارج از جریانات عادی و معمولی باشد، تشکیل می شود. از این رو، ماده 74 قانون تجارت، اتخاذ بعضی از تصمیمات را به این مجمع موکول می کند که دارای حد نصاب بیشتری از لحاظ حضور صاحبان سهام باشند و اکثریت بیشتری را برای اتخاذ تصمیم پیش بینی می کند. عرف و رویه تجاری این گونه مجامع را مجمع عمومی فوق العاده می نامند.
مجمع عمومی فوق العاده هنگامی رسمیت خواهد یافت که دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند، در جلسه حاضر باشند. اگر در اولین دعوت حد نصاب مذکور حاصل نشد، مقام دعوت کننده، ملزم است مجمع را برای نوبت دوم دعوت نماید. مجمع دوم با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم می نماید، مشروط بر این که در آگهی دعوت مجمع عمومی فوق العاده برای نوبت دوم، نتیجه عدم تشکیل مجمع اول به دلیل عدم حصول حد نصاب قید گردد. هر گاه جلسه دوم نیز به حد نصاب قانونی نرسد، به نظر می رسد دعوت مجمع برای نوبت های سوم و چهارم خالی از اشکال نباشد، چون قانون گذار چنین امری را پیش بینی نکرده است. اما در مورد آن چه در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است تصمیم گیری کرد، هرگاه تشکیل این مجمع ضروری باشد تشریفات دعوت باید از نو شروع شود. به عبارت دیگر، برای جلسه بعدی که جلسه اول خواهد بود، حضور دارندگان بیش از نصف سهام دارای حق ضروری است .
تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده همواره با اکثریت دوسوم آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود. ( مواد 84 و 85 لایحه اصلاح قانون تجارت ) .

وظایف مجمع عمومی فوق العاده
گاهی در شرکت ضرورتی پیش می آید که اقدام به تغییر و تبدیلاتی را ایجاب می نماید. اخذ تصمیم درباره این تغییرات جزو وظایف مجمع عمومی فوق العاده است. این وظایف بر اساس مستندات قانونی به شرح ذیل است :
یک : تقلیل سرمایه ( در اثر زیان های وارده ماده 65 لایحه یا به جهت مبلغ پرداخت نشده سهام شرکت در ظرف مقرر در اساسنامه ( ماده 33 لایحه )
دو : تصویب ایجاد سهام ممتاز ( تبصره 2 ماده 24)
سه : تغییر در حقوق و امتیازات سهام ممتاز ( ذیل ماده 42 لایحه )
چهار : تبدیل سهام ( بانام به بی نام و بالعکس) ( ماده 43 به بعد لایحه )
پنج : انتشار اوراق قرضه ( مواد 55، 56 لایحه قانونی تجارت ) .
شش: تفویض یا تبدیل ورقه قرضه به سهام ( بند 9 ماده 60 و مواد 71، 69، 65،61 لایحه )
هفت : افزایش سرمایه شرکت ( مواد 55 و 56 لایحه ).
هشت : تصویب تغییر در سرمایه ( ماده 83 لایحه )
نه : تصویب تغییر در مواد اساسنامه ( ماده 83 لایحه )
ده : تصویب انحلال شرکت قبل از موعد ( ماده 83 لایحه قانونی ) یا در اثر زیان های وارده ( ماده 141 لایحه ).
یازده : تصویب تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام ( ماده 278 و 287).

ثبت تغییرات شرکت
تقاضای ثبت تغییرات شرکت سهامی باید توسط مدیران شرکت به عمل آید. مواردی چون انحلال شرکت ، تغییرات اساسنامه ، افزایش یا کاهش سرمایه، ورشکستگی، ابطال و ..
ثبت تغییرات شرکت ها منوط به تنظیم و ارائه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارائه آن به مرجع ثبتی است. این تغییرات در صورتی امکان پذیر است که به وسیله مجمع عمومی فوق العاده و یا هیأت مدیره به تصویب رسیده باشد.
اداره ی کل شرکت ها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.
در ذیل به چند نمونه صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت می پردازیم.

نمونه صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ( افزایش سرمایه )
افزایش سرمایه
بر طبق دعوت قبلی عمومی فوق العاده شرکت ……………… ثبت شده به شماره ………………. صبح / بعد از ظهر روز . ………….. مورخ ……………… با حضور کلیه شرکاء شرکت تشکیل و نسبت به افزایش سرمایه تصمیمات ذیل اتخاذ گردید :
1- آقای …………….. با پرداخت ……………….. ریال به صندوق شرکت سهم الشرکه خود را از مبلغ …………. ریال به مبلغ ……… ریال افزایش داد.
2- خانم …………… فرزند …………… شماره شناسنامه …………….. صادره …………….. ساکن ………… شریک جدید با پرداخت …………. ریال به صندوق شرکت جزو شرکاء محسوب و سرمایه شرکت از …………. ریال به …………… ریال افزایش یافت .
مجمع به آقای …………… وکالت داد تا با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها صورت جلسه را به ثبت برساند.
امضاء شرکا

نمونه صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه یا عادی بطور فوق العاده برای انتخاب مدیران و بازرسین روزنامه و تصویب تراز در شرکت های سهامی خاص
بسمه تعالی
نام شرکت:……………….شماره ثبت ……………سرمایه شرکت ثبت شده………………..صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ( یا عادی بطور فوق العاده ) شرکت…………. سهامی خاص ثبت شده به شماره………………..در تاریخ …………………ساعت………………با حضور کلیه/ اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت ( اگر جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل گردید.
الف: در اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:
1.خانم /آقای………به سمت رئیس جلسه
2.خانم/آقای………به سمت ناظر جلسه
3.خانم/آقای……..به سمت ناظر جلسه
4.خانم/آقای…….به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
ب: در خصوص دستور جلسه 1- انتخاب مدیران 2- انتخاب بازرسین 3- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار 4-تصویب ترازنامه حساب سود و زیان به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.
1.اعضای هیات مدیره عبارتند از خانم/آقای……………خانم /آقای……………..خانم/آقای……………برای مدت دو سال انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می دارند.مجمع تصویب نمود در اجرای ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت می تواند رئیس هیات مدیره و مدیر عامل یک نفر باشد.
2.با رعایت ماده 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم /آقای …………….به سمت بازرس اصلی خانم / آقای……………..به سمت بازرس علی البدل برای مدت یک سال مالی انتخاب شدند.
3.روزنامه کثیرالانتشار ……………….جهت نشر آگهی های شرکت انتخاب شد.
4.پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت منتهی به سال ………………مورد تصویب قرار گرفت.
ج: به خانم/آقای………………….احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.
امضاء هیات رییسه
رئیس جلسه ……………….
ناظر جلسه………………..
منشی جلسه……………….
امضاء اعضای هیات مدیره:
1…………..
2…………..
3………….
4…………
امضاء بازرسین
بازرس اصلی
بازرس علی البدل

نمونه صورتجلسه نقل و انتقال سهام توسط مجمع فوق العاده در شرکت سهامی خاص
مجمع عمومی فوق العاده شرکت …………… سهامی خاص ثبت شده به شماره …………….. در تاریخ ……………. روز ………………… ساعت با حضور اکثریت / کلیه سهامداران در محل شرکت تشکیل و در خصوص نقل و انتقال سهام شرکت به شرح ذیل تصمیم اتخاذ گردید :
الف ) ابتدائاَ در اجرای ماده 101 قانون تجارت :
1. آقای / خانم …………….. به سمت رئیس
2. آقای / خانم …………….به سمت ناظر
3. آقای / خانم ……………به سمت ناظر
4. آقای / خانم ……………………… به سمت منشی جلسه تعیین و رسمیت جلسه اعلام گردید.
ب ) نقل و انتقال سهام به شرح ذیل صورت پذیرفت :
1. آقای / خانم …………… کلیه سهام خود را به آقای / خانم …………… فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………متولد …………. صادره از ……………….. به آدرس …………………. واگذار و از شرکت …………………….. سهامی خاص خارج شد.
2. آقای / خانم ………… تعداد …………… سهم خود را به آقای / خانم ……….. فرزند ……… متولد …………. به شماره شناسنامه …………… صادره از ………………… به آدرس ……………. واگذار و نتیجتاَ تعداد سهام خود را از ……………. سهم به ………………. کاهش داد.
ج) کلیه سهامداران به آقای / خانم ………………. ( احدی از سهامداران / وکیل رسمی شرکت ) وکالت داد تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به تحویل و ثبت صورتجلسه و سایر مدارک مورد نیاز و امضای ذیل دفاتر ثبت و پرداخت حقوق قانونی اقدام کند.
امضای هیات رئیسه
رئیس جلسه ناظر جلسه ناظر جلسه منشی جلسه
……… ………. ……. ……….
خریدار سهام فروشنده سهام
…………. …………



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



تعیین موضوع فعالیت هر شرکت که در بند ۲ اساسنامه آن قید می گردد، نشان دهنده هویت آن شرکت است. قید موضوع شرکت اهمیت زیادی دارد زیرا که شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع فعالیت شرکت تصریح شده باشد .به این جهت اصولاَ کلیه شرکت ها موضوع شرکت را وسیع تعریف می کنند تا بتوانند کلیه اموری را که لازم باشد انجام دهند. به هر حال تعیین موضوع شرکت بسته به نظر شرکاء است و در تعیین حقوق و تعهدات آنان موثر است، چه علی الاصول معاملاتی که خارج از موضوع شرکت باشد، شرکت را متعهد نمی کند.اختیارات مدیران شرکت نیز در چهارچوب موضوع شرکت قرار دارد.بر این اساس، هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت های غیر موضوعه بکار ببرند و یا در تصمیمات و اقدامات خود از حدود موضوع شرکت تجاوز کنند، در صورت تجاوز محل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت افراط و تفریط کلیه مدیران متضامناَ مسئول می باشند
چنانچه موضوع تعیین شده نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح مربوطه داشته باشد، لازم است که قبل از اقدام به ثبت، مجوزهای لازم اخذ گردد. این موضوعات شامل 23 مورد کلی می باشند که هریک از این 23 مورد خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می باشد. سعی ما براین است تا در این مقاله این موضوعات را به همراه ارگانهای ذیصلاح آنها تشریح نماییم تا برای به ثبت رساندن شرکت مورد نظر خود براحتی از آنها استفاده نمایید. لازم به توضیح است علاوه بر مطالعه ی متن ذیل، در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در این رابطه می توانید با کارشناسان ثبت نیک تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما در این مرکز، از نخستین گام های ثبت شرکت همراه و مشاور شما خواهند بود.

(موضوعات فعالیت مربوط به امور پولی و بانکی)
– موضوعات فعالیت تأسیس و تغییرات و تصمیمات شرکت، ایحاد و ثبت نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک ها و موًسسات اعتباری، تعاونی های اعتبار، صندوق های قرض الحسنه، صرافی ها و شرکت ها واسپاری ( لیزینگ ها)
– اشتغال به عملیات بانکی و هر گونه تشکیل برای عملیات بانکی و وجوه و اعتبار به صورت دریافت انواع وجوه و اعتبار، سپرده، ودیعه و موارد مشابه تحت هر عنوان و اعطای وام و اعتبار قبول سپرده و اعطای تسهیلات و صدور کارت های الکترونیکی پرداخت و کارت های اعتباری
– معاملات طلا و نقره و ارز
– ورود و صدور پول رایج ایران و ارز
– صدور و تاًیید و قبول ضمانت ارزی و ریالی
– قبول و نگهداری امانات طلا و نقره و اشیاء گران بها و اوراق بها دار و اسناد رسمی و صندوق امانات
– تاًسیس شعب و نمایندگی بانک های خارجی (صرفاً در تهران و مناطق آزاد قابل ثبت می باشد)
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
بانک ها، مؤسسات اعتباری، تعاونی های اعتبار، صندوق قرض الحسنه، صرافی و شرکت واسپاری (لیزینگ)
_ مرجع صدور مجوز :
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

(موضوعات فعالیت مربوط به امور بیمه ای)
– موضوع فعالیت ثبت تأسیس و تغییرات کلیه ی شرکت های بیمه ای با موضوعات تصدی به هر گونه خدمات بیمه ای و نمایندگی بیمه و کارگزاری خدمات بیمه ای و …
– اخذ نمایندگی از شرکت بیمه،عرضه ی خدمات بیمه ای با رعایت قانون تأسیس بیمه ی مرکزی ایران و بیمه گری مصوبات شورای عالی، بیمه ی دستورالعمل ها و مفاد قرارداد نمایندگی بیمه
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
بیمه، خدمات بیمه ای، نمایندگی بیمه، کارگزاری خدمات بیمه ای
_ مرجع صدور مجوز:
بیمه ی مرکزی ایران و یا حسب مورد بر طبق دستورالعمل های مصوب و صرفأ نمایندگی های بیمه از بیمه ی اصلی آن قابل اخذ می باشد.

( موضوع فعالیت بورس )
– موضوع فعالیت های مالی از جمله کارگزاران، معامله گران، بازارگردانان، مشاوران سرمایه گذاری موسسه رتبه بندی، صندوق سرمایه گذاری شرکت های سرمایه گذاری، شرکت پردازش اطلاعات مالی، شرکت های تاًمین سرمایه و صندوق بازنشستگی در قالب موضوع فعالیت هایی از قبیل سرمایه گذاری در سهام و سهم الشرکه،واحدهای سرمایه گذاری سایر اوراق بها دار، واسطه گری در خرید و فروش و مشاور و ارزشیابی و تصفیه و پایاپای معامله ی اوراق بهادار، تحلیل اطلاعات و دریافت دستور های خرید و فروش،فراهم آوردن تسهیلات لازم برای معاملات با تعهد پذیره نویسی و فروش سپرده گذاری و توفیق، تنظیم روابط بین اشخاصی که در بازار اوراق بهادار فعالیت دارند، صدور گواهینامه های حرفه ای مرتبط و خرید و فروش سهام و سهم الشرکه و اوراق بهادار،صندوق سرمایه گذاری با استفاده از طرح های پس انداز و سرمایه گذاری و مزایای تکمیلی برای بازنشستگان سرمایه گذاری در اوراق بهادار واسطه در معاملات بورسی و اوراق بهادار ،فعالیت های کارگزاری، مشاوره،سبد گردانی،پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی امور مربوط به ثبت نگهداری انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه ی وجوه ارائه ی خدمات الکترونیکی معاملات اوراق بهادار، تعاونی سهام ،عام
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
نهادهای مالی، کارگزاران، معامله گران، بازارگردانان، مشاوران سرمایه گذاری، مادر(هلدینگ) سبد گردان موسسه ی رتبه بندی، صندوق بازنشستگی، مدیریت دارایی مرکزی
_ مرجع صدور مجوز:
سازمان بورس و اوراق بهادار (حسب مورد معاونت نظارت بر بورس و ناشران و معاونت و نهادهای مالی)
نکته: هر نوع درج عنوان سرمایه گذاری ترکیبی در نام و موضوع، نیاز به اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار ندارد و صرفاً عنوان سرمایه گذاری مطلق و یا سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تکلیف به اخذ مجوز شده است. لذا سرمایه گذاری ساختمانی،سرمایه گذاری عمرانی و غیره نیاز به اخذ مجوز ندارد.
صرف عبارت خرید و فروش سهام، بدون استفاده از موضوعات اصلی بورسی و در موضوعات فعالیت نیاز به اخذ مجوز در بورس ندارد.
فعالیت های هرمی و شبکه ای و یا بازاریابی هرمی و شبکه ای به هر نحوی ممنوع می باشد.

(موضوع فعالیت زیر مجموعه ی خصوصی سازی)
– موضوع فعالیت کلیه ی تغییرات و تصمیمات شرکت های دولتی مشمول واگذاری و واگذار شده بصورت کنترلی موضوع اصل 44 قانون اساسی و تکالیف قوانین بودجه ی سنواتی می بایست از سازمان خصوصی سازی مجوزی دریافت نمایند.
_ مراجع صدور مجوز:
سازمان خصوصی سازی
نکته: در خصوص شرکت های دولتی به موجب ماده ی 4 قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی ایجاد هر گونه شرکت دولتی ممنوع و پس از تشریفات مقرر در قوانین مذکور و اخذ مجوز از مجلس و هیات وزیران امکان پذیر می باشد.در خصوص مناطق کمتر توسعه یافته نیز به موجب اصلاحات مقرر در قانون اصل 44 قانون اساسی ، ایجاد شرکت با مشارکت سازمان گسترش و یا سازمان توسعه،بر طبق شرایط مقرر امکان پذیر می باشد.
ملاک عمل اخذ مجوز ، قانون بودجه ی همان سال می باشد.اگر در قانون بودجه ی ثبت تمامی مجامع و هیئت مدیره منوط به رعایت قوانین و مقررات و اخذ مجوز از خصوصی سازی باشد می بایستی بر طبق آن عمل نمود و اگر فقط برخی از صورتجلسات ذکر شده باشد، ملاک عمل همان مصادیق مصرح اخذ مجوز در قانون می باشد.
لیست شرکت های مشمول واگذاری و واگذار شده بصورت کنترلی اعلامی از سوی سازمان خصوصی سازی هر سال تغییر و یا اصلاح و بصورت بخشنامه به واحدهای ثبتی تابعه اعلام گردیده است.

( موضوعات مرتبط با شرکت های تعاونی )
– موضوع فعالیت کلیه ی شرکت های تعاونی که با موضوع فعالیت مختلف تاًسیس می شوند به موجب قانون فوق می بایست برای تاًسیس و تغییرات خود از اداره ی تعاون شهرستان مربوطه مجوز اخذ نمایند.
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی (اداره ی تعاون شهرستان مربوطه)
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز :
تعاونی تولید، تعاونی خدماتی، تعاونی سهام عام، تعاونی اعتبار، تعاونی کشاورزی، تعاونی دامداری، تعاونی دامپروری، تعاونی پرورش و صید ماهی، شیلات، تعاونی صنعت،تعاونی معدن، تعاونی عمران شهری، تعاون توزیع از جمله تعاونی مشاغل، تعاونی مصرف کنندگان،تعاونی مسکن،تعاونی فراگیر،تعاونی چند منظوره و سایر تعاونی ها
نکته:1) در خصوص تعاونی سهامی عام علاوه بر اخذ مجوز از ادارات تعاونی می بایستی از سازمان بورس اوراق بهادار نیز مجوز اخذ گردد.2) در خصوص تعاونی اعتبار علاوه بر لزوم اخذ مجوز از ادارات تعاونی می بایستی از بانک مرکزی نیز مجوز اخذ گردد.

( موضوع فعالیت، تعاونی فرش دستباف )
– تولید انواع فرش دستباف ، تهیه و توزیع لوازم مورد نیاز اعضاء جهت تولید فرش ، برگزاری دوره های آموزشی در خصوص فرش بافی
_ مرجع صدور مجوز :
وزارت جهاد کشاورزی (اتحادیه تعاونی روستایی فرش دستباف)

( موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی )
– موضوع فعالیت انجام کلیه ی امور فعالیت های فرهنگی و هنری و سینمایی،خبری و خبرگزاری
– ایجاد نمایندگی خبرگزاری ها و رسانه های خارجی، داخلی و انتشار نشریات عمومی و یا تخصصی
– طراحی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مربوطه از جمله روزنامه نگاری و روابط عمومی و خبرنگاری
– تهیه و تنظیم ،مشاوره و اجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی از طریق تاًسیس کانون های آگهی و تبلیغاتی تاًسیس دفتر خدمت رسانی به خبر نگاران و روزنامه نگاران
– چاپ و نشر کتاب و لیتوگرافی و ترجمه ی متون و مقالات و کتب
– طراحی و برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی و هنری و سینمایی و مطبوعاتی از قبیل داستان نویسی، چاپ و کتابداری و صحافی و هنرهای دستی و طراحی لباس و مد و خوشنویسی و کامپیوتر گرافیک(طراحی) ،فیلم سازی،عکاسی،بازیگری
– برگزاری جشنواره های هنری و نمایشی و سینمایی و مطبوعاتی و خبرنگاری و روزنامه نگاری
– تهیه ی فیلم های سینمایی و تلویزیونی از جمله فیلم کوتاه و مستند و انیمیشن
– تاًسیس نمایشگاه و نگارخانه ی هنری و فرهنگی و سینمایی
– تشکیل موًسسات فرهنگی در قالب فعالیت های فرهنگی دیجیتال از جمله تصدی رسانه بر خط و پدیدآوردن،تهیه کردن و عرضه ی بسته های نرم افزاری رسانه ای و بسته ی نرم افزاری رسانه پرداز
– تولید و تکثیر نرم افزار دیجیتال فرهنگی
– طراحی مد لباس و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس
– فعالیت قرآنی، انجمن های اسلامی و اعزام مبلغ و تبلیغات مذهبی و تشکل های مذهبی آموزش عمومی و روخوانی و روانخوانی قرائت(تحقیق و ترتیل) ترجمه ی مفاهیم،حفظ سیر معصومین (ع) احکام ادعیه ی زیارت مدیحه سرایی، اذان، ابتهال، همخوانی، تواشیح برگزاری مسابقات قرآنی و عترت برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های قرآنی مدیحه سرایی و سخنرانی تبلیغی دینی
– تاًسیس مراکز فرهنگی اقلیت دینی رسمی کشور در محدوده ی امور فرهنگی آن اقلیت
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
فرهنگی و هنری و سینمایی و مطبوعاتی ،خبری و خبرگزاری،خبرگزاری ها و رسانه های (خارجی،داخلی)
تبلیغاتی، مد و لباس، فعالیت قرآنی،انجمن های اسلامی،تبلیغات مذهبی،فرهنگی اقلیت دینی
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه)

( موضوع فعالیت مربوط به امور قرآنی و مذهبی و حج و زیارت )
الف – موضوع فعالیت ایجاد موًسسات با فعالیت قرآنی و انجمن های اسلامی و اعزام مبلغ و تبلیغات مذهبی و تشکل های مذهبی 2) برگزاری دوره های آموزشی روانخوانی قرآن(حضوری_نیمه حضوری و غیر حقوقی)آموزش عمومی روخوانی و روانخوانی قرائت (تحقیق و ترتیل) ترجمه ی مفاهیم حفظ سیر معصومین (ع) احکام ادعیه ی زیارت مدیحه سرای اذان ابتهال همخوانی تواشیح و سخنرانی تبلیغی دینی ،انجام برنامه های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم و انجام تحقیقات قرآنی، ایجاد بانک نوار و نرم افزار و کتابخانه ی تصویری و صوتی یا مجوزیت قرآن کریم برای بهره گیری اقشار مختلف مردم،انجام فعالیت های قرآنی با بهره گیری از فن آوری های صوتی و تصویری و الکترونیکی
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
مذهبی، قرآنی اعزام مبلغ، تشکل قرآنی
_ مرجع صدور مجوز:
سازمان تبلیغات اسلامی
ب) موضوع فعالیت تصدی به امور زیارتی از جمله ثبت نام و تنظیم مسافرت های زیارتی و ذخیره ی مکان و هرگونه خدمات زیارتی، ارائه ی خدمات زیارتی به زائران کشورهای اسلامی، برگزاری هرگونه تورهای زیارتی و سیاحتی و دینی، ارائه ی خدمات زیارتی به زائران کشورهای اسلامی، برگزاری هرگونه تورهای زیارتی و سیاحتی و دینی
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
زیارتی،حج، مسافرت یا سفر و یا تورهای زیارتی،مسافرت یا سفر و یا تورهای دینی
_ مرجع صدور مجوز:
سازمان حج و زیارت

( موضوعات فعالیت مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری )
– موضوع فعالیت تصدی به انجام خدمات مربوطه به ایرانگردی و جهانگردی از قبیل تنظیم مسافرت گروهی و گشت های داخلی و خارجی و به طور کلی هرگونه فعالیت و خدمات ایرانگردی و جهانگردی و طرح های گردشگری
– تصدی به فعالیت های دفاتر گردشگری،تصدی مراکز اقامتی،مراکز پذیرایی و ایجاد موزه
– خرید و فروش و نگهداری و تبلیغ و ورود دستگاه های فلز یاب
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
گردشگری، میراث فرهنگی، توسعه ی گردشگری، ایرانگردی، جهانگردی
_ مرجع صدور مجوز:
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی
نکته: برخی از موضوعات مرتبط به ایرانگردی و جهانگردی و زیارتی از سه مرجع(سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان هواپیمایی)مستلزم اخذ مجوز می باشد و برخی دیگر از یک و یا دو مرجع مذکور که شرایط آن با توجه به آئین نامه ی نطارت بر فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی،سیاحتی و جهانگردی و زیارتی مشخص می گردد.

( موضوعات فعالیت علمی،آموزشی وپژوهشی )
الف – موضوع فعالیت انجام تحقیقات علمی در سطح ملی و بین المللی با همکاری محققان و متخصصان وهمکاری با نهادهای اجرایی علمی و پژوهشی در زمینه ی ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور تحقیقات وپژوهشی
– ایجاد یا توسعه ی هرگونه واحد آموزش عالی یا موًسسه ی تحقیقاتی تاًسیس آموزشگاه های عالی آزاد و برگزاری دوره های تخصصی و کاربری کوتاه مدت برای دوره های کنکور کاردانی،کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد،دکتری
– تاًسیس دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و غیر دولتی ،پژوهشکده،پژوهشگاه
– تاًسیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و تشکیل فدراسیون ملی و و ورزش های دانشگاهی
– ارائه ی خدمات در زمینه ی فعالیت های آموزش عالی و پژوهشی . فناوری و امور دانشجویی
– مشاوره و ارائه ی کلیه ی خدمات مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به خارج از کشور
– موًسسات و شرکت های دانش بنیان ، شرکت های دانشگاهی
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
دانش بنیان، پژوهشکده، پژوهشگاه، دانشگاه،تحقیقات علمی پژوهشی، موًسسه ی تحقیقاتی، آموزشگاه های عالی آزاد،اعزام دانشجو،دانشگاهی
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت علوم و تحقیقات و فناوری
نکته : علیرغم تصریح قانون در مکاتبات متعددی وزارت علوم در نحوه ی ارائه ی مجوز با سردرگمی مواجه است.بطوریکه در برخی از نامه ها و مکاتبات تصریح به لزوم اخذ مجوز نموده است و در برخی دیگر درخواست عدم استعلام از آن مرجع ذکر شده است.2)با توجه به نامه ی شماره 182684/22/2مورخ 18/9/1391 معاونت آموزش وزارت علوم،مجوز موًسسات آموزش عالی آزاد در برخی موارد به دانشگاه جامع علمی_کاربردی تفویض گردیده است.3)موًسسات و شرکت های دانش بنیان و یا شرکت های دانشگاهی تابعه قانون خاص خود می باشد که ممکن است شرایط ثبت و اعطای مجوز نیز به صورت دیگر نیز صورت پذیرد.
ب- موضوع فعالیت تاًسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در قالب دوره های فراگیری مهارت، حرفه در رشته های معین بر اساس استانداردها و مهارت های آموزشی مشاغل فنی و حرفه ای
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز: آزاد فنی و حرفه ای
ج- موضوع فعالیت ایجاد مراکز آموزشی علوم اسلامی و حوزه های علمیه ی توسعه و پژوهش درحوزه های علوم اسلامی و دینی در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی متناسب با رسالت ها و اهداف،سیاست ها و برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت برای طلاب و فضلا
_نام های درخواستی نیاز به مجوز:
آموزشی علوم اسلامی،حوزه های علمیه
_ مرجع صدور مجوز:
شورای گسترش حوزه های علمیه

( موضوعات فعالیت مربوط به سازمان بهزیستی)
– موضوع فعالیت تاًسیس مهدهای کودک
– تاًسیس مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی
– تاًسیس خانه ی سلامت دختران و زنان
– تاًسیس مجتمع ها و مراکز خدمات بهزیستی
– تاًسیس کلینیک و اورژانس های مددکاری و اجتماعی
– تاًسیس مراکز خدمات مشاوره ای اجتماعی
– تاًسیس مراکز توانبخشی معلولین
– تاًسیس مراکز حرفه آموزی معلولین
– تاًسیس مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان
– تاًسیس مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی(صرفاًمراکز روانی)
– تاًسیس مراکز خدمات مشاوره ژنتیک
– تاًسیس مراکز درمانی و بازتوانی معتادین
– تاًسیس انجمن ها و موًسسات غیر دولتی و غیره که در راستای اهداف سازمان بهزیستی کشور فعالیت می نمایند.
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
مهدهای کودک، مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی، خانه ی سلامت دختران و زنان، بهزیستی، توانبخشی، معلولین، توانبخشی و نگهداری سالمندان،معتادین
_ مرجع صدور مجوز:
سازمان بهزیستی
نکته: بر طبق مستندات قانونی در خصوص موًسسات خیریه ممکن است هر یک از سه مرجع نیروی انتظامی(اطلاعات ناجا) وزارت کشور (سازمان مردم نهاد) سازمان بهزیستی نسبت به صدور مجوز اقدام نمایند که ارائه ی هر یک از مجوزات از مراجع مذکور به تنهایی کفایت می نماید.

( موضوعات فعالیت مرتبط با جامعه ی حسابداران رسمی )
– موضوع فعالیت ارائه ی خدمات حسابرسی از جمله حسابرسی و بازرس قانونی شرکت ها
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
حسابرسی ،بازرس قانونی
_ مرجع صدور مجوز:
جامعه ی حسابداران رسمی ایران

( موضوعات فعالیت نظامی و نیروهای مسلح )
موضوع فعالیت:عنوان تولید مواد ناریه،سلاح و مهمات شکاری و ورزشی و اقلام دفاع شخصی و حمل و نقل و نگهداری و ارائه ی آتش کاری مواد ناریه و انجام فعالیت های خدماتی مرتبط با آن ها.ثبت تاًسیس و تغییرات شرکت های نظامی،نیروهای مسلح،نیروی انتظامی ،سپاه،ارتش،صنایع دفاع،وزارت دفاع،نیروی زمینی،نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش و سپاه تاًمین اجتماعی نیروهای مسلح،تعاونی نیروهای مسلح و سایر مصادیق نیروهای مسلح
_ نام های مورد درخواست:
نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، ستاد مشترک، بیمه ی نیروهای مسلح
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

( موضوع فعالیت مربوط به فعالیت ترجمه ی رسمی )
– موضوع فعالیت مترجمی رسمی اسناد و مدارک،ترجمه ی رسمی اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر اسناد رسمی
_ مرجع صدور مجوز:
ارائه ی پروانه ی مترجمی رسمی قوه ی قضاییه

( موضوع فعالیت مربوط به حوزه ی نفت و گاز )
– موضوع فعالیت استخراج و اکتشاف و بهره برداری از معادن نفت و گاز پتروشیمی، انجام فعالیت بالا دستی،صنعت نفت،گاز،پتروشیمی،عملیات بالا دستی و حاکمیتی نفت
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت نفت و یا شرکت ملی نفت
نکته:صنایع بالادستی حوزه ی نفت و گاز و پتروشیمی نیاز به مجوز از وزارت نفت دارد و صنایع پایین دستی غیر حاکمیتی مانند لوله کشی نفت و گاز و مهندسی نفت و گاز نیازی به مجوز از دستگاه متبوعه ندارد.

( موضوع فعالیت مرتبط با اتاق بازرگانی )
– موضوع فعالیت ثبت هرگونه شخصیت حقوقی با عنوان اتاق بازرگانی از جمله اتاق مشترک ایران با سایر کشورها و یا شورای اقتصادی مشترک با سایر کشورها و سایر مصادیق از این قبیل
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
اتاق بازرگانی،اتاق مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها، شورای اقتصادی مشترک
_ مرجع صدور مجوز:
اتاق بازرگانی ایران
نکته: فعالیت های هرمی و شبکه ای و یا بازاریابی هرمی و شبکه ای به هر نحوی ممنوع می باشد.

( موضوعات فعالیت مرتبط با وزارت کشور و نیروی انتظامی و شورای شهر)
الف) موضوع فعالیت: فرهنگ سازی و ترویج به مشارکت در امور خیریه،هرگونه کمک و مساعدت در ارتقای سطح زندگی و شغلی،فرهنگی آموزشی و سلامت افراد مستمند و بی بضاعت و معلول و خانواده های بی سرپرست،ایتام و کودکان و دانش آموزان مستمند امور مربوط به نیکوکاری و امور خیریه-کمک جهت تسهیل در امور ازدواج زوج های محروم،نگهداری و مراقبت از فرزندان بی سرپرست به صورت شبانه روزی جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین به آن ها تاًسیس مراکز و نگهداری و مراقبت از سالمندان به صورت شبانه روزی
سازمان مردم نهاد،انجمن، بنیاد، نهاد، تشکل، جمعیت احزاب، کانون،انجمن های دوستی در قالب مردم نهاد و غیر دولتی
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
سازمان مردم نهاد،انجمن، بنیاد، نهاد،تشکل، جمعیت احزاب، کانون، انجمن های دوستی
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت کشور(اداره ی کل سازمان های مردم نهاد)
نکته: بر طبق مواد 1و2و8 قانون و فعالیت احزاب:حزب،جمعیت،انجمن صنفی و برخی از اتحادیه ای صنفی آن توسط وزارت کشور(اداره ی کل مربوطه) ثبت می شودکه بر طبق رویه ی گذشته نزد مرجع ثبت شرکت ها نیز ممکن است به ثبت برسند.همچنین ممکن است متولی صدور مجوز در خصوص اتحادیه ای صنفی سه مرجع مختلف وزارت کشور(اداره کل احزاب و تشکل های صنفی) و یا وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی (اداره ی کار) باشد.
بر طبق مستندات قانونی در خصوص موًسسات خیریه ممکن است هر یک از سه مرجع نیروی انتظامی(اطلاعات ناجا)وزارت کشور(سازمان مردم نهاد)سازمان بهزیستی نسبت به صدور مجوز اقدام نمایند که ارائه ی هر یک از مجوزات از مراجع مذکور به تنهایی کفایت می نماید.
ب) موضوع فعالیت 1) ارائه ی خدمات انتظامی حفاظتی و مراقبتی از جمله حفاظت از اماکن و تاًسیسات خصوصی و دولتی از قبیل محلات،مجتمع های مسکونی،تجاری،صنعتی،شعب غیر مادر بانک های خصوصی و موًسسات مالی و اعتباری و صندوق قرض الحسنه ی اماکن تفریحی و فرهنگی و آموزشی و ورزشی ودرمانی،حفاظت از شعب غیر مادر بانک های دولتی،توزیع و نصب سامانه ی حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی،حمل و نقل پول و اوراق بهادار(صرفا در قالب موًسسه)2)مراقبت از گردشگران،طراحی و مشاوره در زمینه ی طرح های حفاظتی،تولید و واردات وصادرات اقلام تجهیزات و سامانه های حفاظتی و مراقبتی و الکترونیکی(صرفاًدر قالب موًسسه)
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
حفاظتی و مراقبتی ،انتظامی
_ مرجع صدور مجوز:
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
موضوع فعالیت:به موجب قانون«کلیه ی شرکت های وابسته به شهرداری ها برای ثبت تاًسیس و تغییرات می بایست از شورای اسلامی شهر مربوطه مجوز دریافت نمایند »
_ نام های در خواستی نیاز به مجوز:
شهرداری و شورای شهر
_ مرجع صدور مجوز:
نکته: چنانچه مجوز از شهرداری اعلام گردد باید مصوبه یا تاًیید شورای شهر نیز به پیوست توسط متقاضی ارائه گردد.

( موضوع فعالیت بورسی و نهادهای مالی جدید )
موضوع فعالیت نهادهای مالی از جمله کارگزاران، معامله گران ،بازارگردانان،مشاوران سرمایه گذاری موسسه رتبه بندی،صندوق سرمایه گذاری شرکت های سرمایه گذاری، شرکت پردازش اطلاعات مالی، شرکت های تاًمین سرمایه و صندوق بازنشستگی در قالب موضوع فعالیت هایی از قبیل سرمایه گذاری در سهام و سهم الشرکه،واحدهای سرمایه گذاری سایر اوراق بها دار،واسطه گری در خرید و فروش و مشاور و ارزشیابی و تصفیه و پایاپای معامله ی اوراق بهادار،تحلیل اطلاعات و دریافت دستور های خرید و فروش،فراهم آوردن تسهیلات لازم برای معاملات با تعهد پذیره نویسی و فروش سپرده گذاری و توفیق، تنظیم روابط بین اشخاصی که در بازار اوراق بهادار فعالیت دارند، صدور گواهینامه های حرفه ای مرتبط و خرید و فروش سهام و سهم الشرکه و اوراق بهادار،صندوق سرمایه گذاری با استفاده از طرح های پس انداز و سرمایه گذاری و مزایای تکمیلی برای بازنشستگان سرمایه گذاری در اوراق بهادار واسطه در معاملات بورسی و اوراق بهادار ،فعالیت های کارگزاری،مشاوره،سبد گردانی،پذیره نویسی،تعهد پذیره نویسی امور مربوط به ثبت نگهداری انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه ی وجوه ارائه ی خدمات الکترونیکی معاملات اوراق بهادار، تعاونی سهام ،عام
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
نهادهای مالی، کارگزاران، معامله گران،بازارگردانان، مشاوران سرمایه گذاری، مادر(هلدینگ) سبد گردان موسسه ی رتبه بندی،صندوق بازنشستگی،مدیریت دارایی مرکزی
_ مرجع صدور مجوز:
سازمان بورس و اوراق بهادار(حسب مورد معاونت نظارت بر بورس و ناشران و معاونت و نهادهای مالی)
نکته: هر نوع درج عنوان سرمایه گذاری ترکیبی در نام و موضوع، نیاز به اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار ندارد و صرفاًعنوان سرمایه گذاری مطلق و یا سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تکلیف به اخذ مجوز شده است.لذا سرمایه گذاری ساختمانی،سرمایه گذاری عمرانی و غیره نیاز به اخذ مجوز ندارد.
صرف عبارت خرید و فروش سهام،بدون استفاده از موضوعات اصلی بورسی و در موضوعات فعالیت نیاز به اخذ مجوز در بورس ندارد.
فعالیت های هرمی و شبکه ای و یا بازاریابی هرمی و شبکه ای به هر نحوی ممنوع می باشد.

( موضوعات فعالیت مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر )
الف) موضوع فعالت: موضوعات فعالیت مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر جاده ای
– ارائه ی خدمات حمل نقل جاده ای کالا و مسافر بین شهری یا خارج از کشور،جابجایی کالا از کشوری به کشور دیگر(ترانزیت کالا)
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
حمل ونقل برون شهری،حمل و نقل جاده ای، ترانزیت
_ مرجع صدور مجوز:
وزارت راه و شهرسازی (سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور)
ب) موضوع فعالیت: حمل و نقل هوایی،خدمات دفاتر مسافرت هوایی از قبیل فروش بلیط، خدمات مسافرتی و رزرو و ذخیره ی مکان و هرگونه خدمات در خصوص خدمات ترابری هوایی و صدور بارنامه ی هوایی
_ نام های درخواستی نیاز به مجوز:
سازمان هواپیمایی کشوری
نکته: با توجه به رعایت ماده ی 62قانون برنامه ی پنجم و مستندات ابرازی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی موضوع فعالیت مربوط به کشتیرانی و حمل و نقل دریایی از مصادیق مربوط به لزوم اخذ مجوز قبل از ثبت نمی باشد و مربوط به نظارت پس از ثبت است از طرفی در مقررات مربوطه یکی از شرایط اخذ مجوز را تشکیل شخصیت حقوقی در قالب موًسسه یا شرکت عنوان نموده است یعنی قبل از صدور مجوز می بایستی شخصیت حقوقی تشکیل گردد.لذا با عنایت به مراتب فوق تا زمان ابلاغ کارگروه منتخب ماده ی 62 قانون مذکور و رعایت شرایط از موارد اخذ مجوز ثبت نمی باشد.
در خصوص حمل و نقل ریلی نیزطی مکاتبات متعدد از سوی راه آهن جمهوری اسلامی نظارت بر فعالیت موًسسات و شرکت های حمل و نقل ریلی قید شده لذا جهت تاًسیس و تغییرات نیازی به اخذ مجوز نمی باشد.
این موارد از جمله فعالیت هایی هستند که استفاده از آنها در موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز دارد اما سایر موضوعات قبل از ثبت شرکت نیاز به ارائه مجوز نخواهند داشت. لازم به توضیح است،همان طور که در متن فوق ملاحظه می کنید، استفاده نکردن از عین کلماتی که به اصطلاح مجوزی هستند یکی از راهکارهای ثبت شرکت بدون مجوز است ،به طور مثال برای ثبت شرکت با موضوع فعالیت آموزش با نام های درخواستی دانش بنیان، پژوهشکده ، پژوهشگاه، دانشگاه، تحقیقات علمی پژوهشی، موًسسه ی تحقیقاتی، آموزشگاه های عالی آزاد،اعزام دانشجو و دانشگاهی نیاز به ارائه مجوز از وزارت علوم تحقیقات می باشد اما استفاده از کلمه انتقال دانش فنی نیازی به ارائه مجوز نخواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



در بند الف ماده 30 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 علامت تجاری این گونه تعریف شده است :
علامت و نام تجاری عبارتند از:
الف)علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب)علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ی ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.
ج) نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده ی شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
همچنین، ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجاری مقرر می دارد : ” علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش – تصویر – رقم – حرف – عبارت – مهر – لفاف – و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود.
پس به طور کلی می توان گفت علامت تجاری یا برند، نشانه ای است مشخص کننده که می تواند روی محصول قرار گیرد یا همراه با ارائه خدمات یا بازاریابی محصول مطرح شود، کاربرد آن آگاه سازی مردم در رابطه با مبدا صنعتی یا تجاری کالا یا خدمات است. در واقع این گونه علائم ، به طور غیرمستقیم ، ضمانتی هستند برای کیفیت ، چرا که مصرف کننده انتظار دارد از کالا و خدمات همراه با علامت تجاری کیفیت مطلوبی را دریافت کند. علاوه بر این ، این علائم یکی از عناصر باارزش دارایی و سرمایه غیرمادی متعلق به شرکت ها هستند.
در دینای امروز، مشتریان برند، فقط محصول فیزیکی یا اصل خدمت را نمی خرند، بلکه موقعیت ، پرستیژ و مزایایی را که از آن طریق دریافت می دارند می خرند و این کیفیت غیرقابل لمس همان است که می تواند باعث ترجیح خرید یک محصول به محصولات مشابه شده و سهم بازار آن شرکت را افزایش دهد.
علایم تجارتی و صنعتی را می توان به انواع زیر تقسیم نمود:
1- علامت تجارتی
2-علامت صنعتی
3- علایم مربوط به محصولات
4- علایم مربوط به خدمات
5- علایم فردی
6- علایم عمومی یا جمعی
7- علایم ساده
8- علایم مرکب
9- علایم کتبی
10- علایم تصویری
11- علائم غیر مادی
ثبت علائم تجاری دارای محدویت قانونی است. قانون ثبت علائم و آئین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال 1337 ثبت علامت ذیل را ممنوع نموده است :
1. علائم رسمی، دولتی و مملکتی – نظیر پرچم ایران ، علائم وزارتخانه ها ، هلال احمر ، علائم نیروهای مسلح و …
2. علائمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.
3. علائم منافی عفت عمومی و نظم و انضباط اجتماعی.
4. علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد.
در ثبت علامت تجاری رعایت نکات ذیل الزامی است :
1. علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد
2. علامت تجاری یک شرکت باید در میان علائم شرکت های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمیز داده شود.
3. علامت تجاری باید بنحوی طراحی و تعیین می شود که موجب خطا، اشتباه، فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با متخصصان ثبت شرکت نیک در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



قبل از هر چیز لازم به یادآوری است ، به موجب ماده 1 قانون راجع به ثبت شرکت ها مصوب 1310 ؛ هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب می شود. بالعکس هر شرکتی که در ایران تشکیل نشود و یا مرکز اصلی آن در ایران نباشد یا هر دو آن ها، شرکت خارجی محسوب می گردد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های خارجی در ایران به قرار ذیل است :
1. اظهارنامه ثبت شرکت که به زبان فارسی تنظیم شده باشد.
لازم به ذکر است، اظهارنامه ثبت شرکت خارجی می بایست حاوی موارد ذیل باشد:
( مشخصات کامل شرکت، مرکز اصلی فعالیت شرکت و تابعیت آن، نوع شرکت ، میزان سرمایه شرکت ، نوع فعالیت مورد تقاضا در ایران، تاریخ، محل و مرجع ثبت شرکت مادر ، معرفی نماینده یا نمایندگان شرکت در ایران با تعیین میزان اختیارات و صلاحیت امضای اسناد، معرفی شعبه یا شعبات دیگر در ایران در صورت وجود، اسم و آدرس شخص یا اشخاص ذیصلاح جهت دریافت اسناد و ابلاغ های رسمی، آخرین بیلان عملکرد مالی شرکت منوط به اینکه مقررات کشور متبوع و اساسنامه شرکت انعکاس عمومی آن را تجویز نموده باشد ، تعهد ارائه بیلان عملکرد شرکت (نمایندگی یا شعبه) در پایان سال مالی به اداره ثبت شرکت ها ، صورت جلسه مجمع عموی موسسین و هیات مدیره و چنانچه شرکت از نوع سهامی خاص باشد، رسید بانکی سرمایه مبنی بر پرداخت حداقل 35% از سرمایه )
2. یک نسخه مصدق از اساسنامه شرکت
3. یک نسخه مصدق از اختیارنامه عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد یک نسخه مصدق از اختیارنامه هر یک از آن ها. ( اختیارنامه نماینده عمده آن در ایران و سایر نمایندگان و نیز آخرین بیلان شرکت باید در مرکز اصلی شرکت توسط شخص یا اشخاصی که حق امضا از طرف شرکت دارند تصدیق گردد و امضاء آن ها نیز به تصدیق مقامات صلاحیت دار کشوری که امضاء در آن جا واقع شده و یا نماینده سیاسی یا کنسولی ایران در کشور مزبور و یا نماینده سیاسی یا کنسولی دولت متبوع شرکت در ایران برسد).
4. داشتن مجوز و قرداد قانونی با یکی از وزارتخانه ها یا سازمان های دولتی و یا چنانچه شرکت خارجی باشد شرایط عملیات آن باید به موجب امتیازات صحیح و منظمی مقرر گردیده باشد.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت نمایندگی شرکت
الف: در صورتيكه شخص حقيقي نماينده شركت خارجي باشد بايستي ترجمه فارسي اسناد و اصل مدارك و اطلاعات زير را به اداره ثبت شركتها ارائه نمايد.
1. پرداخت مبلغ 40000 ریال به شماره حساب سیبا 2171329011009 بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
2. تکمیل فرم تعیین نام ( نمونه فرم فرم تعیین نام.doc تعیین نام )
3. تصوير مصدق قرارداد نمايندگي با شركت خارجي.
4. مدارک شناسائی شخص متقاضی . برای اشخاص حقیقی : تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی و نشانی اقامتگاه قانونی و برای اشخاص حقوقی : اساسنامه شرکت و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده آن نزد مراجع ذیربط
5. آدرس محل سكونت نماينده و محل نمايندگي.
6. ارائه سابقه فعاليت شخص متقاضي ثبت نمايندگي در زمينه امور پيش‌بيني شده در قرارداد نمايندگي.
7. تصوير مصدق اساسنامه شركت خارجي طرف نمايندگي، آگهي تأسيس و آخرين تغييرات ثبت شده در مراجع ذيربط.
8. گزارش فعاليت‌هاي شركت خارجي طرف نمايندگي و تبيين دلايل و ضرورت اخذ نمايندگي.
9. آخرين گزارش مالي شده شركت خارجي طرف نمايندگي.
10. ارائه معرفي نامه وزارتخانه ذيربط (در صورتي كه قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)
11. اظهارنامه ثبت شعبه شركت خارجي( از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردد ).
12. تصديق ثبت شركت خارجي.
13. اختيارنامه نماينده يا نمايندگان عمده شركت خارجي.
14. كليه اسناد شركت كه در كشور خارجي تهيه مي گردد پس از تأييد مرجع ذيربط (نظير مرجع ثبت شركتها) و تأييد وزارت خارجه آن كشور بايستي به تأييد سفارت يا نمايندگي جمهوري  
2. تکمیل فرم تعیین نام ( نمونه فرم فرم تعیین نام.doc تعیین نام )
3. تصویر مصدق قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی
4. معرفی نامه و مدارک شناسائی مصدق شخص حقیقی از طرف شرکت متقاضی نمایندگی .
5. تصوير مصدق اساسنامه شركت متقاضي ثبت نمايندگي.
6. روزنامه رسمي حاوي آگهي تأسيس شركت.
7. روزنامه رسمي حاوي آگهي آخرين تغييرات ثبت شده خصوصآ در مورد مديران.
8. ارائه سابقه فعاليت شخص حقوقي متقاضي ثبت نمايندگي در زمينه امور پيش‌بيني شده در قرارداد نمايندگي.
9. اساسنامه شركت خارجي طرف نمايندگي، آگهي تأسيس و آخرين تغييرات ثبت شده در مراجع ذيربط.
10. گزارش فعاليت‌هاي شركت خارجي طرف نمايندگي و تبيين دلايل و ضرورت اخذ نمايندگي.
11. آخرين گزارش مالي تأييد شده شركت خارجي طرف نمايندگي.
12. ارائه معرفي‌نامه وزارتخانه ذيربط (در صورتي كه قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)
13. اظهارنامه ثبت (نمايندگي) شركت خارجي.
14. تصديق ثبت شركت خارجي.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



انفورماتیک در اصطلاح عبارت است ازعلم اطلاعات و پردازش اطلاعات و مهندسی سامانه های اطلاعاتی. شرکتهای انفورماتیکی شرکت هایی هستند که همانند سایر شرکتها و موسسات غیر تجاری در اداره ثبت شرکتها به ثبت قانونی رسیده باشند و صرفاً در زمینه انفورماتیک فعالیت داشته باشند.
شرکتهای انفورماتیک باید برای بستن قرارداد های دولتی دارای رتبه بندی باشند.
رتبه بندی اینگونه شرکتها بر اساس آیین نامه جدید که در شورای عالی انفورماتیک به تصویب رسیده انجام می پذیرد.
• سه ملاک مهم رتبه بندی شرکتهای انفورماتیکی عبارتند از:
نیروی انسانی
درآمد
رضایت مشتری
از میان سه عامل ذکر شده عامل رضایت مشتری یکی از موارد مورد نیاز برای رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکتهای انفورماتیکی میباشد.
٭ نکته: در ارزیابی شرکتهای انفورماتیک عامل نیروی انسانی 80درصد و عامل در آمد 20 درصد از امتیاز کل شرکت را به خود اختصاص میدهند.
رتبه بندی و اخذ گرید شرکتهای انفورماتیکی به صورت 1تا 7 میباشد که در این رتبه بندی رتبه 7 پایین ترین رتبه و رتبه 1 بالاترین رتبه محسوب میشوند.
گواهی رتبه بندی انفورماتیک یک سال اعتبار دارد و پس ازآن شرکت ها میتوانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی جدید امتیاز بیشتری کسب کرده و رتبه بالاتری دریافت نمایند.
از سال 1369 شرکت های انفورماتیک مشمول دریافت رتبه بندی گردیده اند، رتبه بندی شرکت های انفورماتیک در واقع یک تقسیم بندی کمی وکیفی در عرصه فناوری اطلاعات وارتباطات می باشد
رتبه بندی شرکت های انفورماتیک در 14شاخه انجام میشود که به شرح ذیل است :
1.پشتیبانی وتولید بسته های نرم افزاری ونرم افزارها ی حامل محتوا
2.امنیت فضای تبادل وتولید اطلاعات
3.اتوماسیون صنعتی
4.آموزش و پروژهای پژوهش
5.پشتیبانی وتولید نرم افزارهای پایه،سیتم وابزارها
6. تولید قطعات جانبی
7. پشتیبانی و تولید نرم افزارها براساس سفارشات مشتری
8.تولید دستگاه های جانبی
9.خدمات پشتیبانی
10.خدمات شبکه های اطلاع رسانی(providers)
11.پشتیبانی وارائه سخت افزاری(mainframe)و غیر(mainframe)
12. سیستم های ویژه
13. شبکه داده های مخابراتی ورایانه ای
14.مشاوره ونظارت بر اجرای طرح های انفورماتیکی
مدارک رتبه بندی شرکت های انفورماتیک:

فایل اسکن شده روزنامه رسمی تاسیس شرکت
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مدیرعامل
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر موضوع فعالیت شرکت
فایل اسکن شده فیش های پرداختی سه لیست بیمه مذکور
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی کارشناس اول ودوم
فایل اسکن شده برگ قطعی یا تشخیص مالیات سال مالی دوسال قبل
فایل اسکن شده سه لیست بیمه اخیر وجدید شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




بجنورد به عنوان مرکز استان خراسان شمالی، مهم‌ترین شهر این استان محسوب می‌شود. شهرستان‌های دیگر این استان شامل مانه و سملقان، اسفراین، جاجرم، شیروان، فاروج، گرمه و رازوجرگلان هستند. استان خراسان شمالی معادن طبیعی زیادی را در خود جای داده است که این امر به خاطر بافت طبیعی خاص خود است. صنایع و کارخانجات موجود در این استان نیز هم مرتبط به این معادن هستند و هم به جز معادن، به موارد دیگر نیز می‌پردازند. اگر ساکن استان خراسان شمالی هستید و یا می‌خواهید در بجنورد یا هر یک از شهرهای دیگر این استان به فعالیت تجاری یا غیرتجاری اما نظام‌مند بپردازید بهتر است به ثبت شرکت یا موسسه بپردازید و طبق قانون به فعالیت در زمینه‌ی مورد نظر خود بپردازید.

شرایط و مراحل شرکت با مسئولیت محدود در بجنورد

شرکت با مسئولیت محدود طبق قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران به شرکتی گفته می‌شود که برای امور تجاری تشکیل می‌شود و در آن مسئولیت هر یک از شرکا فقط به مقدار میزان آورده‌ی خود در سرمایه‌ی شرکت است و بر خلاف شرکت‌های سهامی، سرمایه در این نوع از شرکت‌ها به قطعات سهام تقسیم نمی‌شود بلکه بر اساس مفهوم سهم‌الشرکه بین اعضا تقسیم می‌شود. این موضوع در ماده‌ی 94 قانون تجارت تصریح شده است.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بجنورد

یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود این است که نام هیچ یک از شرکا در نام شرکت ذکر نشود. مثلا نام یکی از شرکا علی محمدی باشد و نام شرکت نباید «شرکت تجاری علی محمدی» شود. زیرا در این صورت این فرد در برابر اشخاص ثالث باید مانند شریک ضامن در شرکت‌های تضامنی برخورد کند که این موضوع نیز در ماده‌ی نود و پنجم قانون تجارت آمده است. همچنین یکی از شرایط مهم شرکت با مسئولیت محدود در بجنورد این است که سرمایه باید حداقل به مبلغ یک میلیون ریال باشد. برای تشکیل این شرکت حداقل باید دو نفر نقش‌آفرینی کنند. در شرکت با مسئولیت محدود شما می‌توانید بازرس انتخاب کنید یا نکنید. این امر اختیاری و بر عهده‌ی موسسین شرکت است. در حالت عادی مدت مدیریت بر شرکت با مسئولیت محدود، به شکل نامحدود است مگر این که در اساسنامه شرایط مشخصی در این باره ذکر شود. همچنین انتخاب روزنامه‌ی کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های مربوط به شرکت در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است. هیچ یک از شرکا را نمی‌توان برای افزایش سرمایه در هیچ شرایطی تحت فشار قرار داد و این موضوع خلاف قانون است. سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود همان طور که گفتیم به سهام تقسیم نمی‌شود و هر فرد نسبت به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. مدیر شرکت با مسئولیت محدود را می‌توان از میان شرکا و یا خارج از شرکا انتخاب کرد و در این زمینه قانون مسئله‌ی خاصی را تصریح نکرده است. تقویم سهم‌الشرکه‌ی غیرنقدی نیز در شرکت با مسئولیت محدود بر عهده‌ی خود شرکا است و نه کارشناس رسمی دادگستری. حق رای صاحبان سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود نیز به میزان سرمایه‌ی آن‌ها بستگی دارد و می‌توان در اساسنامه ترتیب دیگری را ذکر کرد.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بجنورد

    ابتدا با مشاوران ما در ثبت شرکت تماس بگیرید.
    ما یکی از وکلای مجرب خود را به رایگان به محل کار شما اعزام می‌کنیم.
    شما باید پس از بررسی جوانب کار، قرارداد تنظیم‌شده‌ی ما را امضا کنید.
    شما باید مدارک لازم را تکمیل کنید.
    ثبت نام در سایت اداره‌ی ثبت شرکت‌ها مرحله‌ی بعدی است.
    نام شرکت باید تعیین شود، امضاداران مشخص گردند و فرم‌های لازم تهیه و امضا شوند.
    امور اداری تا مرحله‌ی گرفتن شماره ثبت شرکت از سوی ثبت شرکت دنبال می‌شود.
    نتیجه‌ی نهایی کار در دفتر کار شما تحویل داده خواهد شد.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بجنورد

شما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بجنورد فقط به فتوکپی مدارک شناسایی اعضای شرکت و گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضای هیئت مدیره نیاز دارید. بقیه‌ی مدارک را می‌توانید با کمک ثبت شرکت فراهم کنید. مدارکی از قبیل اساسنامه، صورت‌جلسه‌ها و...

شرایط و مراحل ثبت موسسه در بجنورد

موسسه‌ی غیرتجاری در واقع محلی است که در آن فعالیتی غیرتجاری انجام می‌شود. برای راه‌اندازی چنین سازمانی مانند شرکت‌ها باید اقدام به ثبت موسسه کنید. موسسه‌ها بر اساس سوددهی به دو نوع تقسیم می‌شوند. اول موسسه‌هایی که با هدف کمک به مردم و بدون منفعت مالی تاسیس می‌شوند مانند خیریه‌ها و دوم موسسه‌هایی که برای فعالیت غیرتجاری اما با منفعت مالی تاسیس می‌شوند مانند کانون نویسندگان. البته باید توجه کرد که شرکت، همان طور که از نامش پیداست، با هدف شراکت دو یا چند نفر با هدف به دست آوردن سود تجاری تشکیل می‌شود اما موسسه هر چند سودآور باشد در اصل با هدف کمک به مردم تشکیل می‌شود. سرمایه‌ی موسسات را لزوما خود صاحبان و موسسان موسسه نباید تامین کنند و در این زمینه می‌توانند از کمک‌های دولتی یا مردمی استفاده کنند. آن چه در جامعه به نام بنگاه، کانون، نهاد و انجمن شناخته می‌شود در واقع انواع مختلفی از موسسه‌های غیرتجاری هستند.

شرایط ثبت موسسه در بجنورد

یکی از اصلی‌ترین شرایط ثبت موسسه در بجنورد این است که موسسان آن مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت خود داشته باشند. مثلا اگر موسسه در زمینه‌ی رایانه راه‌اندازی شده است، مدرک تحصیلی موسسان باید مرتبط با رایانه باشد مثلا مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر و مواردی از این دست. سرمایه‌ی موسسه به هر میزانی می‌تواند باشد. حداقل تعداد شرکای موسسه نباید از دو نفر کم‌تر باشد.

مدارک ثبت موسسه در بجنورد

مهم‌ترین مدارک لازم برای ثبت موسسه در بجنورد علاوه بر مدارک شناسایی اعضا و گواهی عدم سوءپیشینه، تقاضانمه‌ی موسسات غیرتجاری و اساسنامه‌ی موسسات غیرتجاری است. هر کدام از این موارد باید در دو نسخه تهیه شوند. همچنین مدارک شناسایی که شامل کارت ملی و شناسنامه است باید کپی برابر اصل گردد. همچنین جهت انجام امور اداری ثبت موسسه در بجنورد نیاز به وکالت‌نامه‌ای دارید که ثبت شرکت در تهیه‌ی آن به شما کمک لازم را خواهد کرد.

مراحل ثبت موسسه در بجنورد

    ابتدا باید مدارک و اطلاعات لازم برای موسسه‌ی خود را فراهم کنید. مدارک شامل مواردی است که در بالا توضیح داده شد. اطلاعات نیز شامل میزان سرمایه‌ای که برای شروع کار در نظر گرفته‌اید و نام دقیق اعضا و سمت مشخص هر کدام از آن‌ها است. همچنین باید پنج نام پیشنهادی برای موسسه‌ی خود در نظر داشته باشید. در این زمینه نیز ثبت شرکت می‌تواند به شما راهنمایی لازم را بکند.
    سپس نوبت به ثبت نام در سایت اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها می‌رسد. این کار شامل ورود اطلاعات لازم و بارگزاری مدارک گفته شده، است.
    پس از ثبت نام و تایید نام شرکت، مدارک ثبتی در دو نسخه به امضای شرکای موسسه رسیده و برای اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها ارسال می‌گردد.
    کار با ثبت آگهی مربوطه در روزنامه‌ی رسمی به پایان می‌رسد.



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



اصفهان نصف جهان! استان اصفهان واقع در مرکز ایران به مرکزیت شهرستان اصفهان است. شهر اصفهان سومین شهر پرجمعیت بعد از تهران و مشهد به شمار می‌آید و تاریخ غنی آن باعث شده تا در بین مردم به پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی معروف شود. در طول تاریخ نیز این شهر چند بار به‌عنوان پایتخت ایران در ادوار مختلف قرارگرفته است. از مهم‌ترین آثار تاریخی اصفهان می‌توان به میدان نقش‌جهان اشاره نمود که ازلحاظ زیبایی در معماری و جاذبه منحصربه‌فردش توسط یونسکو در سازمان میراث فرهنگی جهانی ثبت گردیده است. استان اصفهان علاوه بر شهرستان اصفهان شامل 20 شهرستان دیگر به نام‌های: آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدن، فریدون‌شهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز است. علاوه بر صنایع دستی زیبای اصفهان که جنبه صادراتی نیز دارند، اصفهان از حیث صنایع نیز فعال است؛ صنایعی چون ذوب‌آهن، مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه، شرکت پلی‌اکریل اصفهان و همچنین کارخانجات متعدد سرامیک و کاشی‌سازی و معادن سنگ و سنگ‌بری در اصفهان مشغول به کار هستند.

با دید کلی که از اصفهان برای شما به وجود آمد و با توجه به آوازه این شهر ممکن است شما به فکر سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت و یا انجام امور علمی، ادبی، خیریه‌ای در اصفهان افتاده باشید؛ مطالب زیر می‌تواند برای شما مفید فایده باشد.

ثبت شرکت در اصفهان روند اداری خود را دارد. اداره ثبت شرکت اصفهان به‌منظور تسهیل امور ثبتی در هر یک از شهرستان‌های دیگر استان و یا شهرها و یا بخش‌های خود ادارات ثبت شرکت مربوط به آن منطقه را تأسیس کرده که همه این ادارات با نظارت اداره کل ثبت استان اصفهان که همان اداره ثبت شرکت اصفهان است فعالیت می‌کنند. شما در هر کجای اصفهان در هر یک از شهرستان‌های آن‌که می‌خواهید به ثبت شرکت بپردازید کافی است به اداره ثبت شرکت همان منطقه مراجعه کنید. طی سلسله‌مراتب اداری یادشده ثبت شرکت شما به اداره کل اصفهان می‌رسد. شما همچنین می‌توانید برای انی کار از ثبت شرکت کمک بگیرید. طبق قانون ثبت شرکت در سراسر کشور در 8 دسته صورت می‌گیرد؛ یعنی شرکت‌ها از حیث حیطه فعالیت دسته‌بندی‌شده و شما با توجه به حیطه فعالیت شرکتی که می‌خواهید تأسیس و ثبت کنید باید مراحل اداری مربوط به آن را سپری کنید. در ادامه ما به بررسی شرایط، مراحل و روند ثبت شرکتی می‌پردازیم که در آمار گرفته شده از اداره ثبت شرکت‌ها بیشترین درخواست ثبت را به خود اختصاص داده است. بدیهی است که دوستانی که نیازمند اطلاعاتی جامع و کلی در مورد روند ثبت دیگر شرکت‌ها و دیگر دسته‌ها باشند، می‌توانند با ثبت شرکت تماس بگیرند.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

در ابتدا باید توضیحی ازآنچه طبق قانون در مورد شرکت‌هایی با مسئولیت محدود ارائه‌شده را بیان کنیم. به شرکت‌هایی شرکت با مسئولیت محدود گفته می‌شود که اعضای آن جهت انجام امور تجاری آن را تأسیس کرده و سرمایه اولیه آن را تهیه و تأمین می‌کنند. سهام این شرکت تقسیم به قطعه سهام تخصیص به اشخاص نمی‌شود. سرمایه به صورت کلی محسوب می‌گردد اما حیطه مسئولیت هر فرد به میزان مبلغی است که در تأمین سرمایه دخیل بوده است. مبلغی که هر فرد برای تامین سرمایه پرداخت می‌کند سهم‌الشرکه نامیده می‌شود.

اگر در ابتدای راه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این دسته را انتخاب کنید؛ زیرا شرایط، مدارک و روند اداری آن به نسبت دیگر دسته‌ها ساده‌تر است و مستلزم تجربه‌های قبلی نیست همچنین حیطه مسئولیت افراد نیز سنگین نیست و محدودتر است.

در ادامه با شرایط، مدارک لازم و همچنین روند اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان آشنا می‌شویم.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

به‌طورکلی برای اینکه شما بتوانید مجوز ثبت شرکت با مسئولیت محدود را داشته باشید قبل از آنکه به تهیه و تنظیم مدارک موردنیاز بپردازید باید مشمول شرایط اولیه آن‌که طبق قانون تعریف‌شده و برای همه اعمال می‌شود باشید. تا در روند اداری دچار مشکل نشوید. این شرایط به شرح زیر است:

    از بین اعضای اصلی شرکت، حداقل دو نفر باید به سن قانونی (18 سال تمام) رسیده باشند.

اینکه تعداد اعضای شرکت بیشتر از 2 نفر باشد مشکلی نیست مهم این است که حداقل 2 نفر به سن قانونی رسیده باشند اما اگر تنها با دو عضو می‌خواهید شرکت را به ثبت برسانید مستلزم آن است که هر دو عضو به سن قانونی رسیده باشند.

    حداقل دو عضو شرکت باید در تامین سرمایه دخیل باشند (مقدار سهم‌الشرکه مهم نیست).

بازهم در شرکت‌هایی که با بیش از دو عضو می‌خواهند به ثبت برسند تنها این موضوع که دو نفر از اعضا سرمایه را تأمین کرده باشند مدنظر است اما در شرکت‌هایی که تنها با دو عضو می‌خواهند به ثبت برسند باید در نظر داشته باشید که هر دو عضو باید در تأمین سرمایه دخیل باشند. این مبلغ برای شرکا مسئولیت تضامنی دارد.

    حداقل سرمایه‌ی شرکت باید 100 هزار تومان باشد.

قانون برای افرادی که با حداقل سرمایه می‌خواند وارد عرصه تجارت و ثبت شرکت شوند نیز مرزی تعیین کرده و این مرز با توجه به نیازهای سنجیده شده در موارد مختلف کاری شرکت تعیین گشته و هر شرکت مستلزم آن است که یا حداقل مرز تعیین‌شده و یا بیشتر از آن را در سرمایه خود تأمین کند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد شرایط ثبت این نوع شرکت ساده هستند و به همین مواردی که در بالا اشاره و شرح داده شد خلاصه می‌شوند. البته جزئیاتی در این زمینه وجود دارد که در تماس با مشاوران ثبت شرکت متوجه آن‌ها خواهید شد. مثلا نحوه‌ی انتقال سهم‌الشرکه، شرایط مدیران شرکت با مسئولیت محدود، هیئت نظارت شرکت و...

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

جهت ثبت شرکت در اصفهان همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد شما طبق چارچوب قانونی باید به اداره مربوط به همان منطقه مراجعه کنید و همین روندی که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم را پیش ببرید که البته اکنون به شکل اینترنتی انجام می‌شود و در نهایت شرکت شما در اداره کل ثبت شرکت در اصفهان به ثبت می‌رسد.

در روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان شما نیازمند مدارکی می‌شوید که برای ثبت این نوع شرکت لازم است این مدارک به‌اختصار به شرح زیر است:

مدارکی که مؤسسان شرکت باید فراهم کنند:

    کپی مدارک شناسایی اعضا
    گواهی عدم سوءپیشینه‌ی هیئت‌مدیره

مدارکی که می‌توانید با کمک ثبت شرکت فراهم کنید:

    دو برگ اظهارنامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود
    دو جلد اساسنامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود
    دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسان
    دو نسخه صورت‌جلسه‌ی هیئت‌مدیره
    وکالت‌نامه

در باب اینکه هرکدام از این مدارک چیست‌اند و یا مدارکی که مؤسسان باید فراهم کنند با مدارکی که ثبت شرکت در تهیه آن‌ها کمک می‌کند چه تفاوتی دارند و یا چگونه می‌توان آن‌ها را تهیه و تنظیم کرد و یا هرگونه سؤال دیگر می‌توانید با «ثبت شرکت » تماس گرفته و از مشاوران ما سؤالات خود را بپرسید. آنچه ما در اینجا می‌آوریم تنها خلاصه‌ای از روند اداری است و طبیعتاً برای دوستانی که نیازمند اطلاعات جامع‌تری باشند «ثبت شرکت » آماده خدمت‌رسانی است.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

در این قسمت ما به‌اختصار مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان را لیست می‌کنیم بدیهی است جهت دستیابی به اطلاعات جامع و کامل‌تر می‌توانید با ثبت شرکت تماس بگیرید.

    امضای قرارداد با ثبت شرکت
    کامل کردن مدارک لازم (کپی مدارک شناسایی، گواهی عدم سوءپیشینه، اطلاعات و هزینه‌های لازم)
    ثبت‌نام در سایت «اداره‌ی ثبت شرکت‌ها»
    مشخص کردن نام شرکت
    امضای فرم‌ها و مدارک
    ارسال مدارک به اداره‌ی ثبت شرکت‌ها
    واریز وجوه حق‌الثبت و حق‌الدرج به دست ثبت شرکت

پس از این شما کافی است برای انجام امور اداری توسط ثبت شرکت کمی صبر کنید و سپس در محل موسسه‌مدارک شرکت با مسئولیت محدود ثبت‌شده‌ی خود را تحویل بگیرید.

شرایط و مراحل ثبت موسسه در اصفهان

قبل از آنکه در مورد ثبت موسسه در اصفهان توضیح دهیم لازم است که بگوییم به‌طورکلی به چه نوع سازمان‌هایی با چه نوع فعالیت‌هایی موسسه گفته می‌شود؟

طبق تعریف قانون، مجموعه‌هایی که فعالیت تجاری نداشته باشند و جهت اموری مثل فعالیت‌های علمی، ادبی، خیریه‌ای و مواردی مشابه به این قسم فعالیت‌ها تأسیس و ثبت می‌گردند، موسسه اطلاق می‌شود.

اینکه مؤسسان این مجموعه‌ها از تأسیس و ثبت موسسه (غیرتجاری) منظور و قصد کسب منافعی را دارند یا خیر، آن‌ها را به دودسته مؤسسات انتفاعی و مؤسسات غیرانتفاعی تقسیم می‌کند.

شما با توجه به توضیح کوتاه و مختصری که ارائه شد از ماهیت کلی موسسه آگاه شدید؛ اما اگر نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید می‌توانید با متخصصان «ثبت شرکت » تماس گرفته و پاسخ سؤالات خود را از آن‌ها جویا شوید.

در ذیل ثبت مؤسسات نیز قانون شرایطی را ارائه کرده که شما برای ثبت شرکت در اصفهان مستلزم مشمولیت آن‌ها هستید. این شرایط به شرح زیر است:

شرایط ثبت موسسه در اصفهان

    حداقل اعضای ثبت موسسه 2 نفر هستند.
    حداقل سرمایه‌ای جهت ثبت موسسه در قانون تعریف نشده است.
    دریافت تاییدیه ثبت موسسه دریافتی از اداره ثبت موسسه از اصفهان که از طریق نیروی انتظامی استعلام و دریافت می‌گردد.
    مؤسسات نیز مانند شرکت‌ها در تمامی استان‌ها در «ادارات ثبت شرکت» همان استان و منطقه ثبت می‌شوند.

شرایط کلی جهت ثبت موسسه موارد فوق بود ما در ادامه به مراحل ثبت موسسه در اداره ثبت شرکت اصفهان می‌پردازیم اما درزمینه ماهیت شرایط و دریافت اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با متخصصان ما در «ثبت شرکت » تماس بگیرید.

مراحل ثبت موسسه در اصفهان

جهت انجام امور ثبت موسسه در اصفهان شما باید به اداره ثبت شرکت‌ها در منطقه موردنظر خود مراجعه کنید و طی سلسله‌مراتب اداری نهایت به ثبت در اداره کل ثبت استان اصفهان درآیید؛ اما در این روند شما مدارکی را نیازمندید که در ادامه به‌اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مدارک ثبت موسسه در اصفهان

    اخذ دو برگ تقاضانامه ثبت موسسه در اصفهان از اداره ثبت شرکت در اصفهان و تکمیل و امضای آن‌ها
    تهیه و تنظیم 2 جلد اساسنامه موسسه که تمامی صفحات آن به امضای کلیه شرکا رسیده
    تهیه و تنظیم 2 نسخه از صورت‌جلسه مؤسسین
    فتوکپی مدارک شناسایی مؤسسین برابر با اصل شده (کارت ملی و شناسنامه)
    اخذ مجوز (در صورت لزوم) در خصوص موضوع موسسه

مراحل ثبت موسسه (غیرتجاری) در اصفهان

    انتخاب پنج نام پیشنهادی برای موسسه
    تعیین اعضایی که می‌خواهید در موسسه مشارکت داشته باشند و سمت هر کدام از آن‌ها
    ثبت موسسه در سامانه اینترنتی ثبت شرکت‌ها و موسسه‌ها
    کارشناس مربوطه به بررسی نام‌های پیشنهادی برای شرکت می‌پردازد و تاییدیه یا رد می‌دهد.
    ارسال مدارک لازم برای ثبت موسسه
    انتشار آگهی ثبت موسسه در روزنامه‌ رسمی قوه قضائیه



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز ایران است. یاسوج آب و هوای سردی دارد و بارندگی برف در آن بسیار است. یاسوج به علت طبیعت زیبای خود مشهور است. استان کهگیلویه و بویراحمد 8 شهرستان دارد که عبارتند از بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، بهمئی، چرام، باشت و لنده. همچنین 16 شهر این استان شامل یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، لیکک، چرام، لنده، باشت، سی‌سخت، سوق، دیشموک، سرفاریاب، قلعه ریسی، مارگون، پاتاوه، چیتاب و گراب سفلی هستند. این استان را به آریو برزن سردار شجاع ایرانی می‌شناسند. نفت و گاز در این استان از جمله صنایع مهم به شمار می‌روند. معادن بوکسیت، مس، فسفات و گوگرد نیز از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم با هم مروری داشته باشیم بر شرایط و مراحل ثبت شرکت در یاسوج.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یاسوج

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یاسوج ابتدا بهتر است کمی درباره‌ی خود شرکت با مسئولیت محدود صحبت کنیم. شرکتی که سرمایه‌ی آن به قطعات سهام تقسیم نشود و مسئولیت شرکای آن به میزان مشارکتشان در سرمایه بستگی داشته باشد، شرکت با مسئولیت محدود نامیده می‌شود.

شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل از دو نفر تشکیل شود. اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت باید جزو تامین‌کنندگان سرمایه‌ی شرکت هم باشند. برای تامین سرمایه هم می‌توان از آورده‌ی نقدی استفاده کرد و هم از آورده‌ی غیرنقدی. آورده‌ی غیرنقدی باید توسط خود شرکا ارزش‌گذاری شود و مقدار ارزش آن در شرکت‌نامه ثبت شود. در این زمینه نیاز به کمک گرفتن از کارشناس رسمی دادگستری نیست. نقل و انتقال سهم‌الشرکه در دفاتر اسناد رسمی یا با تنظیم صورت‌جلسه و ارسال به اداره کل ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. تصمیم‌گیری‌های شرکت در مرحله‌ی اول بر اساس اکثریت سهم‌الشرکه‌های شرکت است. اصطلاح قانونی در این زمینه در ماده‌ی 106 قانون تجارت به این نحو آمده است که «تصمیمات راجع به شرکت باید با اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود».  البته می‌توان ترتیب دیگری در اساسنامه اتخاذ کرد.

حداقل سرمایه‌ لازم برای ثبت این نوع شرکت یک صد هزار تومان است. نیاز به واریز تمام یا بخشی از این سرمایه در حساب شرکت نیست. سرمایه‌ی شرکت را نوع و گستره‌ی فعالیت آن مشخص می‌کند و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. سرمایه‌ی شرکت با مسئولیت محدود در تعهد شرکا است. میزان سرمایه بر دریافت تسهیلات از بانک‌ها، شرکت در نمایشگاه‌ها، اخذ نمایندگی رسمی از شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی، بستن قراردادهای گوناگون و... موثر است.

عبارت با مسئولیت محدود پیش یا بدون فاصله پس از نام شرکت باید در همه‌ی اوراق رسمی ذکر شود. نام شرکا نباید در نام شرکت ذکر شود چرا که در این صورت با این شخص مانند شریک ضامن در شرکت تضامنی برخورد می‌شود.

این شرکت در جهان به نام Limited Liability Company یا به صورت مخفف LLC مشهور است و به علت شرایط آسان‌تر آن نسبت به دیگر انواع شرکت، در ایران یکی از گزینه‌هایی است که به کسانی که برای اولین بار قصد ثبت شرکت دارند پیشنهاد می‌شود.

در شرکت با مسئولیت محدود می‌توان مدیر را از داخل یا خارج شرکت انتخاب کرد و به او حقوق یا بخشی از سود شرکت را پرداخت کرد یا نه. همچنین مدت مدیریت را می‌توان نامحدود یا محدود به زمان مشخصی تعیین کرد و شرایط انتخاب مدیر را هم به نحو خاصی مشخص کرد. مدیر می‌تواند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد. سن مدیر اهمیتی ندارد. همه‌ی این موارد را می‌توان در اساسنامه‌ی شرکت تعیین کرد. طبق ماده‌ی 104 قانون تجارت، مدیر می‌تواند موظف باشد یا نباشد. این یعنی مدیر می‌تواند حقوق دریافت کند یا نکند. حقوق مدیر گاه به صورت دستمزد مشخص و مبلغ معین است، گاه به صورت درصدی از میزان فروش و گاه به صورت درصدی از سود سالیانه و می‌توان ترکیبی از این سه مورد را به عنوان دستمزد مدیر تعیین کرد. انتخاب بازرس برای این نوع از شرکت اختیاری است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یاسوج به مدارک زیر نیاز است:

    مدارک شناسایی همه‌ی اعضای اصلی شرکت که در دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده باشد.
    گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت

همچنین مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یاسوج را می‌توان این گونه بیان کرد:

    تماس با ثبت شرکت و آگاهی از شرایط ثبت شرکت
    اعزام رایگان وکیل متخصص و مجرب به محل کار کارفرما
    انعقاد قرارداد
    کامل نمودن مدارک
    ثبت نام در سایت
    امضای فرم‌ها و تعیین نام و امضاداران شرکت
    انجام روند اداری ثبت شرکت توسط وکیل مجرب
    تحویل کار در محل موسسه و پایان کار

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در یاسوج

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی است که موسسان وظیفه‌ی تامین کامل سرمایه‌ی آن را در قالب سهام دارند. شرایط تاسیس این شرکت به این شرح است:

    موسسان نباید از سه نفر کم‌تر باشند.
    انتخاب دو بازرس اصلی و علی‌البدل اجباری است
    مسئولیت صاحبان سهام برابر با مبلغ اسمی سهام آن‌ها است.
    عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل یا بعد از نام شرکت در اسناد رسمی ذکر شود.
    شرکت حداقل باید دو عضو هیئت مدیره داشته باشد که جزو سهام‌داران نیز باشند.
    بازرس‌ها نباید با اعضای هیئت مدیره نسبت نسبی داشته باشند.
    حداقل صد هزار تومان به عنوان سرمایه اولیه‌ی شرکت لازم است.
    باید سی و پنج درصد از سرمایه‌ی شرکت در حساب شرکت در شرف تاسیس واریز شود.
    هیئت مدیره نباید سوءپیشینه‌ی کیفری داشته باشند.

در شرکت سهامی خاص، شرایط سخت‌تری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود حاکم است که باعث می‌شود کار شما از لحاظی منظم‌تر و دقیق‌تر پیش برود. مثلا مدیر شرکت سهامی خاص در یاسوج حتما باید برای دو سال انتخاب شود و البته این مقدار قابل تمدید است. نمی‌توان مدیر را برای مدت نامحدود انتخاب کرد. در شرکت سهامی خاص انتخاب روزنامه‌ی کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های دعوت شرکت الزامی است. مجمع عمومی این نوع از شرکت را هیئت رئیسه شامل رئیس، دو ناظر و یک منشی از میان سهامداران اداره می‌کنند. مدیر شرکت سهامی خاص باید از بین سهامداران انتخاب شود. سهام این شرکت را نمی‌توان در بورس عرضه کرد. سود شرکت سهامی خاص نسبت به تعداد سهام تقسیم می‌شود. حق رای در این شرکت بنا به تعداد سهام است. مسئولیت قیمت‌گذاری و تقویم آورده‌های غیرنقدی نیز بر عهده‌ی کارشناس رسمی دادگستری است. افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص اختیاری است. این نوع از شرکت را نمی‌توان به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل کرد اما می‌توان به شرکت سهامی عام تبدیل کرد. هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس‌های شرکت باید به سن قانونی رسیده باشند. سرمایه‌ی غیرنقدی شرکت سهامی خاص در یاسوج به معنی امتیاز، کار یا مالی است که یک شریک در قابل خرید سهام می‌تواند پرداخت کند. مثلا دادن کارخانه به شرکت.

برای ثبت شرکت سهامی خاص در یاسوج به مدارک زیر نیاز است:

    کپی کارت ملی و شناسنامه برای همه‌ی اعضای اصلی شرکت
    گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری برای اعضای هیئت مدیره
    گواهی واریز حداقل سی و پنج درصد از مبلغ کل سرمایه‌ی شرکت

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در یاسوج این گونه است:

    تماس با ثبت شرکت
    اعزام رایگان یک وکیل متخصص به محل مورد نظر شما و بستن قرارداد
    تکمیل مدارک ذکرشده
    ثبت نام در سایت
    تعیین نام شرکت و امضاداران
    امضای فرم‌های مربوطه
    روال اداری ثبت شرکت توسط وکیل ثبت شرکت
    تحویل کار در موسسه‌

شرایط و مراحل ثبت موسسه در یاسوج

موسسه‌ غیرتجاری مجموعه‌ای است که با هدفی غیر از تجارت و معمولا برای منافع عمومی و اهداف عام‌المنفعه تشکیل می‌شود و می‌تواند سودآور باشد یا نباشد. موسسه‌هایی که سودآور باشند انتفاعی و آن‌هایی که سودآوری ملاک کارشان نباید غیرانتفاعی نام دارند مانند خیریه‌ها.

برای ثبت موسسه در یاسوج حداقل دو نفر باید مشارکت کنند و حداقل سرمایه‌ای وجود ندارد. اگر کار زیر نظر یک سازمان دیگر انجام شود باید از آن سازمان مجوز لازم را کسب کرد مثلا یک انتشاراتی برای ثبت موسسه باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مجوز بگیرد. اگر موسسه غیرانتفاعی باشد باید از نیروی انتظامی محل استقرار خود مجوز فعالیت بگیرد. اگر کار موسسه یک کار تخصصی باشد موسسان آن باید مدرک مرتبط با کار خود را داشته باشند و ارائه کنند. معمولا سازمان‌هایی مانند کانون، بنگاه، انجمن و نهاد موسسه محسوب می‌شوند. برای ثبت موسسه علاوه بر مدارک شناسایی و گواهی عدم سوءپیشینه به تقاضانامه و اساسنامه و وکالت‌نامه نیز نیاز است. ثبت شرکت در تهیه‌ی این مدارک به شما کمک خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali





ایلام مرکز استان ایلام در غرب ایران است. شهری که مردمش به زبان کردی ایلامی سخن می‌گویند و تقریبا همه‌ی مردم به مذهب شیعه هستند. ایلام شهری با آب و هوای معتدل و کوهستانی است. دو دانشگاه مهم این شهر دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام هستند. علاوه بر این‌ها، ایلام شش دانشگاه و مرکز آموزش عالی دیگر نیز دارد. این شهر از نظر منابع گاز و نفت و همچنین گذرگاه بودن برای مسافران عراق فرصت‌های خوبی جهت سرمایه‌گذاری دارد. ایلام همچنین کارخانه‌های پالایشگاه گاز، پتروشیمی، صنایع سیمان، پویا نخ، زرجین بافت و سس سارگل را در خود جای داده است. استان ایلام علاوه بر کشاورزی، فرصت‌های خوبی برای پرورش زنبور عسل دارد و به علت پایانه‌ی مرزی مهران قابلیت مبادله‌ی کالا با عراق را نیز دارد. کانی‌های غیرفلزی نیز عمده منابع معدنی استان ایلام است. استان ایلام هفت شهرک صنعتی دارد که نزدیک به 450 واحد تولیدی و صنعتی در آن‌ها مشغول فعالیت هستند. این استان همچنین پانزده درصد از گاز کشور را تامین می‌کند. استان ایلام ده شهرستان به نام‌های ایلام، دهلران، چرداول، ایوان، آبدانان، دره‌شهر، مهران، ملک‌شاهی، بدره و سیروان دارد که شامل شهرهای ایلام، دره‌شهر، ایوان، دهلران، آبدانان، ارکواز، مهران، سرابله، آسمان‌آباد، چوار، پهله، دلگشا، بدره، مورموری، زرنه، لومار، موسیان، میمه، سراب‌باغ، صالح‌آباد و توحید هستند. شما برای ثبت شرکت در استان ایلام می‌توانید به یکی از مراجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری در ایلام، آبدانان، دهلران، شیروان و چرداول، دره‌شهر، ایوان یا مهران غرب مراجعه کنید و یا با کمک ثبت شرکت ثبت شرکت خود را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام شرایط و مراحل خاصی دارد که با هم دنبال می‌کنیم اما پیش از آن لازم است بدانید که شرکت با مسئولیت محدود که در جهان به نام ltd مشهور است شرکتی است که برای تشکیل آن نیاز به حداقل دو نفر وجود دارد. دو نفری که باید سرمایه‌ی شرکت را در قالب سهم‌الشرکه تامین کنند. سهم‌الشرکه در واقع مفهومی است که در شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد. چون در این شرکت سهامی وجود ندارد و سرمایه به قطعات سهام تقسیم نمی‌شود برای آن که مقدار آورده‌ی نقدی یا غیرنقدی هر یک از شرکا مشخص شود از لفظ سهم‌الشرکه استفاده می‌کنیم. مدیر شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند از میان شرکا یا از خارج آن‌ها تعیین شود و بنابر این می‌تواند حقوق بگیرد، بخشی از سود را دریافت کند و یا بدون حقوق کار کند. همچنین تقسیم سود می‌تواند بر اساس مقدار و میزان آورده‌های هر شریک باشد یا ترتیب دیگری برای آن تعیین شود. مدت مدیریت مدیر شرکت و شرایط و اختیارات آن نیز قابل انعطاف است. البته همه‌ی این مسائل باید در اساسنامه‌ی شرکت که باید به دقت تهیه شود، قید گردد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود سه شرط مهم وجود دارد:

1- حداقل سرمایه‌ی لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام یک میلیون ریال است.

2- حداقل تعداد لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام دو نفر است که باید در تامین سرمایه با یکدیگر شراکت کنند.

3- عبارت با مسئولیت محدود قبل یا بلافاصله بعد از نام شرکت در همه‌ی اوراق رسمی باید ذکر شود.

برای آن که شرکت با مسئولیت محدود خود را ثبت کنید، باید از مدارک شناسایی همه‌ی اعضای اصلی شرکت کپی تهیه کنید و در دفاتر اسناد رسمی آن‌ها را برابر اصل کنید. همچنین باید برای همه‌ی اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت از دفاتر پلیس+10 گواهی عدم سوءپیشینه تهیه کنید. به جز این‌ها شما باید اساسنامه‌ی شرکت، اظهارنامه، صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی و صورت‌جلسه‌ی هیئت موسس را در دو نسخه تهیه کنید همچنین اگر کار ثبت شرکت خود را به یک وکیل سپرده‌اید باید وکالت‌نامه را نیز به مدارک اضافه کنید.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام ابتدا با ثبت شرکت تماس بگیرید. ثبت شرکت به رایگان وکیلی را به محل کار شما اعزام می‌کند تا قراردادی برای ثبت شرکت شما به ثبت برسد. پس از انعقاد قرارداد نوبت به تکمیل مدارک می‌رسد. پس از آن که مدارک کامل شد ثبت نام در سایت اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها شروع می‌شود که باید نام‌های پیشنهادی خود را نیز در این مرحله ارائه دهید. ثبت شرکت در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. پس از این نوبت به تعیین نام و امضاداران و پر کردن فرم‌های لازم برای ثبت شرکت است. در مرحله‌ی بعد روند اداری ثبت شرکت آغاز می‌شود که توسط وکیل پایه یک ثبت شرکت انجام خواهد شد و در پایان شماره ثبت شرکت و مدارک ثبتی آن در محل موسسه به شما تحویل داده خواهد شد.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ایلام

شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه‌ آن به قطعات سهام تقسیم می‌شود و هر شریک می‌تواند یک یا چند سهم را به خود اختصاص دهد. سهام شرکت سهامی خاص فقط باید بین اعضا تقسیم شود و کسی از بیرون شرکت نمی‌تواند سهام‌دار گردد. بنابر این امکان عرضه‌ی سهام شرکت در بازار بورس و پذیره‌نویسی وجود ندارد. مسئولیت صاحبان سهام در شرکت سهامی خاص در ایلام محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها است. مبلغ اسمی سهام مبلغی است که روی برگه‌ی سهام درج شده و ربطی به ارزش واقعی سهام که در طول زمان ممکن است افزایش یا کاهش بیابد ندارد. همچنین در شرکت سهامی خاص عبارت سهامی خاص قبل یا بعد از نام شرکت (بدون فاصله از نام شرکت) باید در همه‌ی اوراق و آگهی‌ها و اسناد رسمی شرکت ذکر شود. در شرکت سهامی خاص انتخاب بازرس اجباری بوده (بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود) و شما حتما باید دو نفر را به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل معرفی کنید. این دو نفر نباید با اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت سهامی خاص نسبت نسبی داشته باشند. همچنین حداقل دو نفر باید به عنوان اعضای هیئت مدیره معرفی شوند و سهام‌داران نیز باید سه نفر باشند. با توجه به این که در شرکت سهامی خاص اعضای هیئت مدیره باید حداقل یک سهم در سرمایه‌ی شرکت داشته باشند پس به طور کلی حداقل پنج نفر برای ثبت این نوع از شرکت لازم است. دو نفر بازرس، یک نفر صرفا سهام‌دار و دو نفر عضو هیئت مدیره. اعضای هیئت مدیره نباید سوءپیشینه‌ی کیفری داشته باشند و سرمایه‌ی شرکت نیز حداقل باید صد هزار تومان باشد.

پس از بررسی شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در ایلام به مدارک آن اشاره می‌کنیم. شما علاوه بر کپی مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت که باید برابر اصل شده باشد به گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری برای اعضای هیئت مدیره نیز نیاز است. همچنین حداقل سی و پنج درصد از سرمایه‌ی شرکت باید در حسابی به نام حساب در شرف تاسیس شرکت واریز شود و سند این واریز هم ارائه شود.

به جز این‌ها شما برای ثبت شرکت سهامی خاص به اساسنامه، اظهارنامه و صورت‌جلسه‌ی هیئت موسس و مجمع عمومی نیاز دارید. همچنین وکالت‌نامه نیز نیاز است.

پس از این که از تصمیم خود برای ثبت شرکت سهامی خاص در ایلام مطمئن شدید به ثبت شرکت زنگ بزنید و در این زمینه بیش‌تر مشاوره بگیرید. سپس برای شما یک وکیل مجرب را به رایگان اعزام می‌کند تا پس از بررسی حضوری مسائل یک قرارداد ثبت شرکت بین شما و ثبت شرکت منعقد شود. سپس در مراحل تکمیل مدارک، ثبت نام در سایت، امضای فرم‌ها، تعیین نام شرکت و...



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




یزد شهر بادگیرها. یزد از شهرهای بزرگ و زیبای ایران است که مرکز استان یزد نیز به شمار می‌رود. یزد به سبب زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای که از حیث تاریخی و بافت سنتی و شهری خود دارد در سازمان جهانی یونسکو در لیست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است؛ به همین منظور این شهر، شهرت جهانی دارد. استان یزد شامل 10 شهرستان است که نام آن‌ها یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز، ابرکوه، تفت، اشکذر، خاتم و مهاباد است که در میان آن‌ها شهر یزد به‌عنوان مرکز استان انتخاب‌شده است. یزد پیشینه تاریخی غنی‌ای دارد که از نشانه‌های آن بافت شهر و وجود بناهای تاریخی منحصربه‌فرد در آن است؛ و تقریباً در همه ادوار حضورداشته است. به‌واسطه بافت کویری یزد معدن‌های آبی جهت انجام کشاورزی در این استان کفایت نمی‌کند و به همین جهت صنعت‌های دیگری به‌واسطه وجود معدن‌های متعدد در آن مشغول فعالیت هستند. معادن آهن، زغال‌سنگ و سنگ از معدن‌های موجود در حوزه استحفاظی یزد هستند و در حال حاضر در حال فعالیت‌اند. از صنایع دیگر این شهر می‌توان به نساجی فرش و پارچه اشاره نمود.

به همین تعریف کلی از شهر یزد بسنده می‌کنیم هرچند کلام در توصیف هر یک از شهرها ناتوان است؛ اما هدف ما در این مبحث و مقاله توضیح شیوه‌های سرمایه‌گذاری در یزد است و صرفاً خواستیم مقدمه‌ای از این شهر به شما بدهیم. در ادامه برای دوستانی که قصد سرمایه‌گذاری در یزد را دارند توصیه می‌کنیم مطالب زیر را از دست ندهند. اگر بخواهیم در مورد سرمایه‌گذاری در یزد صحبت کنیم و بخواهیم یکی از راه‌های اصلی آن را مثال بزنیم می‌توانیم به ثبت شرکت اشاره کنیم. درواقع یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری اقدام به ثبت شرکت است. در زمینه ثبت شرکت در یزد باید بدانید که روند اداری در اداره ثبت شرکت یزد صورت می‌گیرد؛ اما از دیگر وظایف این اداره نظارت بر مجموعه اداراتی است که دولت جهت سهولت کار شما در دیگر شهرستان‌های این استان احداث کرده و شما در هر نقطه از استان یزد که بخواهید به ثبت شرکت بپردازید می‌توانید به اداره مربوطه همان منطقه مراجعه کنید و از همان اداره جهت ثبت شرکت خود اقدام نمایید. تنها باید بدانید که این اداره زیرمجموعه اداره کل ثبت شرکت استان که همان اداره ثبت شرکت یزد به‌عنوان مرکز استان است صورت می‌گیرد.

اما قانون تجارت از حیث حیطه فعالیت‌ها و اختیارات شرکت‌ها در عرصه تجارت آن‌ها را در 8 دسته گنجانده و شرکت مدنظر شما باید دریکی از آن‌ها قرار بگیرد. با توجه به آمار اعلامی از سوی اداره کل ثبت شرکت کشور ما در اینجا به بررسی شرکت‌هایی می‌پردازیم که از عمومیت بالاتری به نسبت بقیه در زمینه تقاضای ثبت برخوردار است. بدیهی است ممکن است دوستانی در این میان باشند که بخواهند شرکت‌هایی با زمینه فعالیت تخصصی‌تر که در دیگر دسته‌ها گنجانده می‌رود تأسیس و به ثبت برسانند. به همین منظور ثبت شرکت متخصصانی را در زمینه هرکدام از دسته‌ها در اختیار دارد تا آماده خدمت‌رسانی هر چه بهتر و مفیدتر به شما عزیزان باشند. کافی است شما با این موسسه تماس برقرار کنید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد

شرکت‌هایی را شرکت با مسئولیت محدود می‌خوانند که به جهت انجام امور تجاری تأسیس‌شده باشند و اعضا خود به تأمین سرمایه شرکت اقدام کنند. سهام این شرکت نیز نمی‌تواند در قالب سهام بین اعضا تقسیم‌شده و سهامدارهای متعدد داشته باشد یعنی سهام شرکت به‌صورت سهم‌الشرکه‌های شرکت محسوب می‌گردد. حیطه مسئولیت افراد نیز منحصر به میزان سهمی است که در تأمین سرمایه داشته‌اند.

اکنون‌که با ماهیت شرکت با مسئولیت محدود آشنا شدیم لازم است به‌طور اختصاصی در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد برایتان توضیح دهیم. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد روند اداری مرسوم در کل کشور را دارد و شرایط، مدارک و مراحل تعریف‌شده خود را دارد.

در ابتدا لازم است برای کسانی که می‌خواهند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد را داشته باشند به شرح شرایط آن بپردازیم زیرا اگر مشمول شرایطی که در ذیل این توضیح می‌آید نشوید در واقع مجوزی برای اقدام به ثبت شرکت نخواهید داشت. این شرایط به‌اختصار به شرح زیر است:

شرایط لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود را می‌توان در چند سطر خلاصه کرد. به‌عنوان‌مثال یکی از ابتدایی‌ترین شرط‌های ثبت این شرکت آن است که حداقل 2 نفر را به‌عنوان شریکان شرکت در هنگام ثبت باید معرفی کنید البته این دو نفر باید به سن قانونی رسیده باشند. همچنین هیچ‌یک از اعضا نباید سوءپیشینه کیفری داشته باشند. شروط دیگر در خصوص سرمایه این شرکت است. اولاً آنکه حداقل سرمایه‌ای که می‌خواهید به‌عنوان سرمایه اولیه تعریف کنید نباید کمتر از یک‌میلیون ریال باشد مازاد مبلغ اعلام‌شده مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. دوما آنکه سرمایه شرکت حداقل باید توسط دو نفر از اعضای شرکت تأمین‌شده باشد یعنی نمی‌شود که تنها یک نفر از اعضا سرمایه اولیه را تهیه‌کرده باشد. اینکه هر یک از افراد چقدر از سرمایه را تأمین کرده نیز مدنظر نیست و تنها سهیم بودن دو نفر در تأمین آن مدنظر است. مدیر شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند از بین سهام‌داران یا از خارج آنان انتخاب شود. مدیر می‌تواند به مدت محدود یا نامحدود انتخاب شود و اختیار این مسئله بر عهده‌ی اساسنامه است. همچنین این که مدیر حقوقی از شرکت دریافت کند یا در سود شرکت سهیم باشد می‌تواند در اساسنامه بیاید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد را با هم بررسی کردیم اکنون می‌خواهیم برای شما مدارکی می‌توانید خودتان جهت ثبت شرکت تأمین کنید را شرح دهیم. مدارک دیگری نیز علاوه بر موارد زیر موردنیاز است اما نگران نباشید زیرا در مراحل اداری با کمک نماینده حقوقی شما تهیه و تنظیم می‌گردند و این از خدماتی است که «ثبت شرکت » برای شما دارد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد که خودتان می‌توانید آن‌ها را تأمین کنید: الف) کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت (کارت ملی و شناسنامه) و ب) دریافت گواهی عدم سو پیشینه کیفری هیئت‌مدیره شرکت. محدوده مدارکی که خودتان می‌توانید آن‌ها را تأمین کنید به همین‌جا ختم می‌شوند.

مراحلی که جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد باید سپری کنید، بدین شرح است: الف) تماس با مشاورین و وکلای ثبت شرکت جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد. ب) اعزام رایگان وکیل متخصص ثبت شرکت با مسئولیت محدود از طرف «ثبت شرکت » به محل شرکت. ج) امضاء قرارداد بین شما و «ثبت شرکت » که توسط وکیل بعد از به توافق رسیدن تنظیم می‌شود. د) تکمیل مدارک با کمک نماینده حقوقی شما بعد از عقد قرارداد. هـ) ثبت‌نام در سایت ثبت شرکت؛ و) تعیین نام شرکت،  امضاءداران و کامل کردن فرم‌های مربوطه. ز) انجام امور اداری ثبت شرکت و گرفتن شماره ثبت (توسط وکیل) که حداقل سه روز کاری زمان نیاز دارد. ح) اتمام کار و تحویل کار در موسسه به شما.

در اینجا بخش ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما در یزد به پایان می‌رسد. در نظر داشته باشید که «ثبت شرکت » در زمینه ثبت شرکت‌ ها آماده پاسخ‌گویی و ارائه خدمات ثبتی به شما است.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

شرکت‌هایی را شرکت سهامی خاص می‌نامند که با هدف انجام امور تجاری تأسیس می‌شوند. سهام این شرکت‌ها برخلاف مورد قبلی قابلیت تقسیم و تخصیص به افراد را در قالب سهام دارد به همین سبب و با علم بر این مورد اعضای آن جهت تقسیم سهام به‌طور انحصاری بین خود اعضای شرکت، تنها خودشان به تأمین شرکت می‌پردازند. میزان تعهدات هرکس نسبت به مسئولیت‌های شرکت محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها است. این شرکت نیز مانند دیگر شرکت‌ها برای متقاضیان خود شرایطی را دارد که هنگام ثبت شرکت باید مشمول آن‌ها شوند.

اگر بخواهیم مختصراً به شرح شرایط شرکت سهامی خاص در یزد بپردازیم و بخواهیم شرایط را در چند سطر شرح دهیم باید بگوییم: این شرکت جهت ثبت حداقل با 3 نفر عضو به ثبت می‌رسد همچنین باید 2 نفر را به‌عنوان بازرس و جانشین آن حین ثبت معرفی نمود. این دو نفر نباید رابطه خویشاوندی با هیئت‌مدیره آن‌که حداقل 2 نفر باید باشند داشته باشند. هیچ‌یک از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت نباید سو پیشینه کیفری داشته باشند؛ اما شروط مربوط به سرمایه این شرکت بدین شرح است که در ابتدا مرز حداقلی آن مانند شرکت با مسئولیت محدود، یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است. هر کدام از اعضای هیئت‌مدیره باید حداقل یک سهم از سهام شرکت را داشته باشند و هنگام تعریف سرمایه شرکت، حداقل 35 درصد از آن باید به‌صورت نقدی در یک حساب بانکی تحت عنوان حساب شرکت واریزشده باشد.

اکنون‌که با شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در یزد آشنا شدیم، می‌توانیم به بررسی مدارک و مراحل آن نیز بپردازیم؛ مانند قبل ما مدارکی را برای شما نام می‌بریم که خودتان به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه و تنظیم کنید و دیگر مدارک را بعد از عقد قرارداد با «ثبت شرکت » می‌توانید با کمک نماینده حقوقی تدارک ببینید و این ازجمله خدماتی است که «ثبت شرکت » برای شما در نظر گرفته است؛ اما مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص که مؤسسان باید تأمین کنند: الف) کپی مدارک شناسایی یعنی کارت ملی و شناسنامه همه اعضای اصلی شرکت و ب) تهیه گواهی سوءپیشینه کیفری برای اعضای هیئت مدیره.

بعدازآنکه این مدارک را تهیه کردید می‌توانید مراحل آن سپری کنید و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در یزد بدین شرح است: الف) تماس با مشاورین وکلای ثبت شرکت ب) اعزام وکیل متخصص به محل مورد نظر شما (رایگان). ج) امضاء قرارداد. د) تکمیل مدارک. هـ) ثبت‌نام در سایت و پذیرش اولیه؛ و) مشخص کردن نام و امضاء اوراق مربوطه. ز) انجام امور اداری در ثبت شرکت‌ها و گرفتن شماره ثبت توسط وکیل پایه‌یک در طی حداقل 30 روز کاری.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




زنجان از شهرستان‌های شمال غرب ایران است و مرکز استان زنجان به شمار می‌آید. استان زنجان شامل 8 شهرستان است که به شرح: زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره، طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه است. در میان شهرستان‌های یادشده همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم زنجان به‌عنوان مرکز استان برگزیده‌شده است. زنجان از شهرهای ترک‌زبان ایران است و پیشینه تاریخی مخصوص به خود را دارد. مردم، زنجان را به چاقوهای مرغوبش می‌شناسند و یکی از صنایع مهم این شهر که در واقع از راه‌های امرارمعاش مردم نیز محسوب می‌شود تولید چاقو است. صنعت‌های دیگری در زنجان مشغول فعالیت هستند که به‌اختصار می‌توان به معدن‌های موجود در آن اشاره کرد به‌عنوان‌مثال معدن سولفات منیزیم، آلونیت، منگنز، مس، آهن و ... از معدن‌های موجود در این شهر است.

مختصری از شهر زنجان در بالا آورده شد و تنها هدف پرداختن به مقدمه‌ای در مورد این شهر بود ما می‌خواهیم در مورد سرمایه‌گذاری در این شهر توضیح دهیم و اطلاعات لازم را در اختیار دوستانی قرار دهیم که قصد سرمایه‌گذاری در زنجان رادارند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در عرصه تجارت، ثبت شرکت است. از منافع بی‌شمار ثبت شرکت می‌توان به فعالیت در حیطه قانون و داشتن اعتبار از این طریق اشاره کرد. شما می‌توانید جهت سرمایه‌گذاری در زنجان به ثبت شرکت در آن بپردازید. ثبت شرکت در زنجان در واقع یکی از راه‌های خوب سرمایه‌گذاری در این شهر است. شما می‌توانید در هر یک از شهرستان‌های این استان که هستید به اداره ثبت شرکت همان منطقه مراجعه کرده و به ثبت شرکت خود بپردازید. طی روند اداری درنهایت ثبت شرکت شما در اداره کل ثبت شرکت در استان یعنی اداره ثبت شرکت زنجان به ثبت می‌رسد. برای راحت‌تر شدن کار خود می‌توانید از خدمات ثبت شرکت نیز بهره‌مند شوید. کافی است هم‌اکنون با ما تماس بگیرید. به‌طورکلی شما می‌توانید در 8 زمینه اقدام به ثبت شرکت کنید. این 8 دسته با توجه به حیطه فعالیت‌ها و اختیاراتشان دسته‌بندی‌شده‌اند. بعضی از این دسته‌ها تخصصی‌تر و بعضی عمومی‌تر هستند و همچنین تقاضای ثبت شرکت در بعضی دسته‌ها آمار بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. ما در اینجا به بررسی دسته‌هایی می‌پردازیم که عمومیت بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند. اما در نظر داشته باشید که می‌توانید اطلاعات جامع را در زمینه ثبت دیگر شرکت‌ها از ثبت شرکت دریافت کنید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان

قبل از آنکه در مورد شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان توضیح دهیم باید در زمینه ماهیت آن توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با دید بهتری جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان اقدام نمایید.

شرکت‌هایی را شرکت با مسئولیت محدود می‌نامند که جهت انجام امور تجاری تأسیس می‌شوند و اعضای آن سرمایه اولیه آن را تأمین می‌کنند. سرمایه شرکت به‌صورت جمع سهم‌الشرکه‌ی هر شریک محاسبه می‌گردد و در واقع تقسیم سهام صورت نمی‌پذیرد و هر فرد سهام جداگانه ندارد (سرمایه در قالب سهم‌الشرکه بین افراد تقسیم شده است. هرکس می‌تواند به هر میزان که خواست در سرمایه‌ی شرکت به صورت نقدی یا غیرنقدی شریک شود و این مقدار را سهم‌الشرکه می‌نامند). همچنین حیطه مسئولیت افراد در شرکت نیز محدود به میزان سهم آن‌ها در تأمین سرمایه اولیه است.

اگر با این تعریف می‌خواهید اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان بکنید تنها باید مدارک و مراحل آن را سپری کنید مشروط بر آن‌که مشمول شرایط تعریف‌شده برای آن شوید. به همین راحتی! اما لازم است در این قسمت برای شما این شرایط را شرح دهیم. شرایطی که قانون جهت اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان در نظر گرفته بدین شرح است:

الف تعداد اعضا: این شرط در واقع حداقل میزان تعداد اعضا جهت اقدام به ثبت را اعلام می‌کند؛ این درحالی‌که است که مرز حداکثری برای آن در نظر نمی‌گیرد و صرفاً می‌گوید تعداد شرکا نباید کمتر از 2 نفر (که به سن قانونی رسیده باشند) باشد.

ب میزان سرمایه: در این قسمت نیز مرز حداقل تعیین‌شده ولی حداکثر آن مدنظر نیست. باید در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت حداقل سرمایه‌ای که باید تعریف کنید یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.

ج تأمین سرمایه: در مورد تأمین سرمایه نیز باید توجه داشته باشید که جهت تأمین آن باید حداقل 2 نفر از اعضا در آن سهیم باشند. طبق قانون نمی‌شود که تنها یک نفر سرمایه اولیه را تأمین کند؛ اما اینکه هر فردی به چه میزان سهم داشته باشد مهم نیست و صرفاً تعداد اعضای تأمین‌کننده مهم است.

این سه شرط از شروط اساسی ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان است. البته شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات کامل‌تر و توضیحات بیشتر با «ثبت شرکت » تماس گرفته و از مشاوران ما راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. اکنون‌که شرایط را بررسی کردیم می‌توانیم مدارکی که جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان تهیه و تنظیم نمایید را نام ببریم.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان

مدارکی که مؤسسان شرکت (خود شما) باید فراهم کنید:

    *کپی مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت
    *گواهی عدم سوءپیشینه هیئت‌مدیره

مدارکی که می‌توانید با کمک «ثبت شرکت » تهیه کنید عبارتند از:

    *دو برگ اظهارنامه شرکت با مسئولیت محدود
    *دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
    *دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسان
    *دو نسخه صورت‌جلسه هیئت‌مدیره
    *وکالت‌نامه

لازم است توضیحی من باب دسته‌بندی بالا بدهیم. در روند ثبت شرکت در صورتی‌که شما قراردادی با ثبت شرکت ببندید این شرکت متعهد می‌شود که ثبت شرکت شما را با تمام روند اداری آن به‌طور قانونی انجام دهد. همچنین تهیه و تنظیم مدارکی که ممکن است شما در تهیه آن‌ها دچار مشکلاتی شوید را طی روند قانونی، خود به عهده می‌گیرد و بعد از عقد قرارداد و طی یک‌زمان معین شرکت ثبت‌شده شما را معرفی کند. در بالا دسته‌بندی‌ها برحسب مدارکی است که شما خودتان می‌توانید بدون هیچ تجربه‌ای به دست آورید و همچنین مدارکی که ممکن است نیازمند تجربه باشد و به همین سبب ثبت شرکت برای به شما برای تهیه آن‌ها کمک می‌کند.

اکنون نوبت به بررسی مراحل ثبت شرکت رسیده است. این مراحل نیز به شرح زیر است:

1 امضای قرارداد با «ثبت شرکت » که توسط وکیل این شرکت صورت می‌گیرد.

2 کامل کردن مدارک لازم توسط نماینده حقوقی شما در «ثبت شرکت »

3 ثبت‌نام در سایت «اداره‌ی ثبت شرکت‌ها»

4 مشخص کردن نام شرکت

5 امضای برگه‌ها و مدارک مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان که با کمک وکیل شما تهیه‌شده و به امضای شما می‌رسد.

6 ارسال مدارک به اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

7 واریز وجوه حق‌الثبت و حق‌الدرج به دست «ثبت شرکت » و تحویل نهایی شرکت ثبت‌شده.

خلاصه‌ای ازآنچه شما جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید انجام دهید در بالا آورده شد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تر با «ثبت شرکت » تماس بگیرید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در زنجان

به شرکت‌هایی شرکت سهامی خاص می‌گویند که اعضا با هدف انجام امور تجاری و دستیابی به سود و بازدهی تأسیس می‌کنند. سهام این شرکت‌ها را اعضا خودشان به‌تنهایی (بدون پذیره‌نویسی و اقدام در بازار بورس) تأمین می‌کنند و به همین خاطر هنگام تقسیم سهام که قابلیت قطعه‌بندی و تخصیص به افراد را دارد، تنها خودشان سهامداران شرکت خواهند شد. به‌عبارت‌دیگر سهام شرکت در میان خود اعضا می‌ماند. برخی به دلیل این که با این کار کنترل بیش‌تری می‌توان روی سرمایه داشت، ثبت شرکت سهامی خاص در زنجان را پیشنهاد می‌کنند.

تعریف کلی ارائه‌شده از شرکت‌های سهامی خاص ممکن است شما را ترغیب به اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در زنجان کرده باشد. جهت این کار شما باید مدارک و مراحل آن را انجام دهید مشروط بر آن‌که مشمول شرایط تعریف‌شده آن شوید. به‌اختصار ما در اینجا شرایط تعیین‌شده آن را بازگو می‌کنیم. شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در زنجان به شرح زیر است:

الف تعداد اعضا، بازرسین و هیئت‌مدیره: در خصوص تعداد اعضا حداقل افرادی که جهت ثبت باید معرفی کنید 3 نفر است که 2 نفر هم باید به‌عنوان بازرس و جانشین آن اعلام گردند. همچنین حداقل تعداد هیئت‌مدیره تعریف در هنگام ثبت حداقل باید 2 نفر باشد. نکته مهم آن است که میان بازرسین و هیئت‌مدیره نباید رابطه خویشاوندی نسبی باشد.

ب حیطه مسئولیت: در این شرکت بعد از تخصیص سهام، حیطه مسئولیت هر فرد به میزان مبلغ اسمی سهام او در تأمین سرمایه اولیه است. منظور از سهم اسمی، مبلغی است که روی کاغذ سهام درج شده و ارتباطی به ارزش واقعی سهام و سرمایه نقدی یا سرمایه غیر نقدی بودن ندارد.

ج سهامداران: در میان سهامداران شرکت، هر کدام از اعضای هیئت‌مدیره باید حداقل یک سهم در سهام شرکت داشته باشند.

د سرمایه اولیه: حداقل میزان سرمایه اولیه که باید توسط شما در هنگام ثبت شرکت تعریف شود، یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است. همچنین باید در نظر داشته باشید که هنگام ثبت شما باید حداقل 35 درصد از سهام تعریفی را به‌صورت نقدی در یک حساب تحت عنوان حساب شرکت واریز کرده باشید و گواهی واریز آن را در میان مدارک به همراه داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در هر نقطه از ایران مثل زنجان بدین شرح است. اکنون‌که شرایط را بررسی کردیم لازم است در خصوص مدارک و مراحل نیز مواردی را ذکر کنیم.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در زنجان

مدارکی که مؤسسان شرکت (خودتان) باید فراهم کنند:

*کپی مدارک شناسایی اعضا

*گواهی عدم سوءپیشینه اعضا

*ارائه‌ی گواهی واریز حداقل 35 درصد سرمایه

مدارکی که «ثبت شرکت » در تهیه آن‌ها به شما کمک می‌کند:

* صورت‌جلسه هیئت‌مدیره

* اساسنامه شرکت سهامی خاص

* اظهارنامه شرکت سهامی خاص

* صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسان

*وکالت‌نامه

بعد از بررسی مدارک لازم است با مراحل ثبت نیز آشنا شوید که ما به‌اختصار در ادامه به آن می‌پردازیم.

1 تماس با مشاورین وکلای ثبت شرکت جهت اقدام ثبت شرکت سهامی خاص در زنجان

2 اعزام رایگان وکیل متخصص «ثبت شرکت » به محل شما.

3 امضاء قرارداد پس از رسیدن به توافق.

4 تکمیل مدارک با کمک نماینده حقوقی شما در «ثبت شرکت ».

5 ثبت‌نام در سایت و پذیرش اولیه توسط نماینده حقوقی شما.

6 تعیین نام شرکت و دریافت تأییدیه آن از اداره مربوطه و امضاء اوراق مربوطه.

7 انجام امور اداری در ثبت شرکت‌ها و گرفتن شماره ثبت توسط وکیل پایه‌یک (که حداقل 30 روز کاری زمان می‌برد).

8 اتمام کار و تحویل مدارک در موسسه به کارفرما.



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

دفتر ثبت تجاری، دفتری است برای ثبت نام بازرگانان ، شرکت های تجاری و بنگاه های بازرگانی و اطلاعات راجع به آن ها.
به موجب ماده 16 قانون تجارت ، ” در نقاطی که وزارت عدلیه مقتضی دانسته و دفتر ثبت تجاری تاسیس کند، کلیه اشخاصی که در آن نقاط به شغل تجارت اشتغال دارند، اعم از ایرانی و خارجی، به استثنای کسبه جزء ، باید در مدت مقرر، اسم خود را در دفتر ثبت تجاری به ثبت برسانند، والا به جزای نقدی از دویست تا دو هزار ریال محکوم خواهند شد “.
ثبت اطلاعات مربوطه در دفتر ثبت تجاری بر اساس آنچه که تاجر یا شرکت تجاری اظهار می دارد، انجام می شود و اداره ثبت هیچگونه رسیدگی و تحقیق راجع به صحت اظهارات مزبور، به عمل نمی آورد و قانوناَ نیز چنین وظیفه ای برای او تعیین نشده است.
فوایدی که دفتر ثبت تجاری دارد :
1- تعیین تجاری است که با ثبت نام در دفتر تجاری، خود را تاجر معرفی می کنند.
2- تاجر به شمار رفتن کسی است که نام خود را در دفتر مذکور ثبت کرده است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و بالاخره دفتر مزبور ماخذی است برای اطلاعات راجع به وضع تجاری، بر طبق اعلام و اظهار خود تجار ، بدون اینکه راجع به صحت یا سقم آن ها تضمینی از طرف اداره ثبت وجود داشته باشد.
برای ثبت نام در دفتر ثبت تجاری، باید اظهارنامه ای در سه نسخه با تکمیل نمونه های چاپی که موجود است، تهیه شده و به دفتر مزبور تسلیم شود. در اظهارنامه نکات ذیل نوشته می شود :
– نام و نام خانوادگی بازرگان و رئیس بنگاه و مدیران شرکت و اسم تجارتخانه یا بنگاه یا شرکت.
– تاریخ و محل تولد، شماره شناسنامه و محل صدور آن ، تابعیت اصلی و تابعیت فعلی، در صورتی که تابعیت دیگری را تحصیل نموده باشد، تاریخ و طرز تحصیل تابعیت ثانوی باید قید شود، تاریخ ورود به ایران و شماره و محل صدور پروانه اقامت ، اگر اظهارکننده خارجی باشد.
– محل اقامت شخصی، محل تجارتخانه یا بنگاه ( نشانی کامل ) ، محل مرکز اصلی شرکت و شعبات آن ، میزان سرمایه ، در شرکت های تجاری ، شماره ثبت منگنه و پلمپ دفاتر تجاری.
– شماره تلفن ، عنوان تلگرافی ، رمز تجاری ( اگر داشته باشد ) ، رشته تجارت ، قید شماره ثبت علائم تجاری ( چنانچه داشته باشد ) .
متصدی دفتر ثبت تجاری مکلف است مفاد اظهارنامه را ظرف ده روز در دفتر خود ثبت و ذیل هر سه نسخه، شماره ثبت و تاریخ و اسم دفتر ثبت تجاری محل را قید و یک نسخه را با تصدیق به ایتکه اظهارنامه مزبور ثبت شده است، امضاء و مهر نموده به اظهارکننده تسلیم نماید و نسخه دیگر را به وزارت بازرگانی ارسال دارد. هر نوع تغییر و تبدیلی که در هر یک از مطالب به شرح فوق اظهارنامه، پس از ثبت به عمل می آید و همچنین در صورت وقف و انحلال، اظهارکننده مکلف است تغییرات حاصله را در سه نسخه تهیه و به دفتر ثبت تجاری قید و مراتب به وزارت بازرگانی اعلام گردد. در صورت تغییر محل مرکز اصلی شرکت یا شعبه آن و محل تجارتخانه یا بنگاه ، باید تغییر مزبور، به دفتر ثبت تجاری مربوط اطلاع داده شود و متصدی دفتر مذکور، پس از ثبت تغییر در ذیل ثبت اصلی، گواهینامه ای شامل اطلاعات مربوط به ثبت مزبور، به اظهارکننده تسلیم می نماید، که به دفتر ثبت محل منتقل الیه داده و در ثبت تجاری محل جدید، ثبت نماید. ضمناَ متصدی دفتر، وزارت بازرگانی را هم از آن تغییر آگاه خواهد نمود.
در صورتی که مدیر شرکت یا بازرگان یا رئیس بنگاه، فوت نماید قائم مقام او مکلف است منتها در ظرف شش ماه مراتب را به دفتر ثبت تجاری مربوط، اطلاع دهد. در این اطلاعنامه، باید درباره وضعیت شرکت یا تجارتخانه یا بنگاه بعد از فوت، تصریح و معین شود که در اثر فوت نسبت به هیات مدیره چه تصمیمی اتخاذ گردیده و آیا تجارتخانه تعطیل شده یا اینکه عملیات به وسیله وارث یا قائم مقام متوفی، تعقیب خواهد شد. در این صورت قائم مقام متوفی، باید خود را معرفی و اطلاعات لازم را در خصوص مطالب اظهارنامه قبلی، در اظهارنامه خود که در سه نسخه تنظیم می شود، توضیح دهد. متصدی دفتر ثبت تجاری، مراتب را ذیل ثبت اولیه تجارتخانه ثبت کرده، یک نسخه از اظهارنامه را با تصدیق به اینکه اظهارنامه مزبور ثبت شده است، امضاء و مهر نموده به اظهارکننده تسلیم نموده و نسخه دیگر را به وزارت بازرگانی ارسال می دارد.
هر بازرگان یا رئیس بنگاه بازرگانی و یا شرکتی که طبق مقررات این آیین نامه، اسم خود را ثبت می نماید، مکلف است در سرلوحه کاغذهای تجاری و سیاهه های فروش و یادداشت ها و برگ های سفارشی و هر نوع اسناد و مطبوعات تجاری که به کار می برد، ضمن درج عنوان تجاری، شماره ثبت دفتر ثبت تجاری را نیز قید نماید.
یادآوری می شود که اجرای مقررات این آیین نامه دفتر ثبت تجاری، در تهران به عهده ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و در شهرستان ها به عهده اداره ثبت است.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



علامت ، به معنای نشان است و نشان عبارت است از آنچه که سبب شناختن کسی یا چیزی شود. با علامت تجاری، کالا یا محصول، نشان گذاری می شود تا بدین وسیله اسباب شناسایی آن فراهم شده و تمییز و تشخیص آن از کالاها یا محصولات مشابه، ممکن و به آسانی میسر شود.
حق استعمال علامت تجاری منوط به ثبت آن علامت است . به این معنی که اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند و به این جهت کلیه تجار و موسسات تجاری برای حفظ علامت خود از تقلید و تقلب، علائم خود را به ثبت می رسانند.
ثبت علامت تجاری مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است. اظهارنامه عبارت است از برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و به وسیله آن ها تکمیل می گردد.
اظهارنامه یا تقاضانامه ثبت علامت تجاری ، باید به زبان فارسی در سه نسخه تنظیم شده و دارای تاریخ و امضاء متقاضی بوده و حاوی نکات ذیل باشد :
1- اسم، شماره ملی، نشانی، کد پستی و تابعیت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است، ذکر نام، نوع فعالیت،اقامتگاه، محل و شماره ثبت،تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر آن الزامی است.
2- اسم، شماره ملی، نشانی و کدپستی نماینده قانونی متقاضی،در صورت وجود.
3- اسم، نشانی و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند،در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.
4- الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوط
5- توصیف و تعیین اجزاء علامت و تعیین حروف مشخص در صورتی که علامت مورد درخواست ثبت مشتمل بر حروف خاص باشد.
6- ذکر کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها به کار می رود،با تعیین طبقه یا طبقات درخواست شده طبق طبقه بندی بین المللی
7- ذکر حق تقدم درصورت درخواست
8- رشته فعالیت مالک علامت
9- ذکر علامت جمعی در صورتی که ثبت آن مورد درخواست باشد.
10- در صورتی که علامت مشتمل بر کلمه یا کلماتی غیر از فارسی باشد،درج آوانویسی و ترجمه آن
11- ذکر رنگ،در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی خاص علامت باشد.
12- ذکر سه بعدی بودن علامت در صورت ثبت آن
13- تعیین ضمائم
تاریخ اظهارنامه همان تاریخ وصول اظهارنامه یا تاریخ داده پیام است، مشروط بر اینکه در زمان تسلیم حاوی اطلاعات ذیل باشد :
1- اسم متقاضی
2- نشانی که ابلاغ ها باید در آن جا صورت گیرد.
3- نمونه ای از علامت
4- کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت می شود.
5- پرداخت حق ثبت اظهارنامه.

چند نکته :
1- برای ثبت هر علامت باید از اظهارنامه جداگانه استفاده شود.
2- استفاده از یک اظهارنامه برای ثبت یک علامت جهت کالاها و خدمات مندرج در یک یا چند طبقه بلامانع است.
3- شخصی که تقاضای ثبت چندین علامت را به طور همزمان می نماید می بایست برای هر یک از آن ها ،اظهارنامه جداگانه ای تسلیم کند. در این صورت، اگر تقاضاها توسط نماینده قانونی به عمل آمده باشد،مدرک اصلی نمایندگی به یکی از اظهارنامه ها و یک رونوشت مصدق آن به هر یک از اظهارنامه های دیگر باید ضمیمه شود.



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

نفت خام مایعی غلیظ و افروختنی به رنگ سیاه یا قهوه ای است که در لایه های بالایی بخش هایی از پوسته کره زمین بوده وهمچنین گاز یک نوع سوحت فسیلی بوده که به عنوان تمییز ترین و مفید ترین شکل انرژی محسوب می گردد.

امروزه نفت وگاز طبیعی از جمله مهمترین منابع تامین انرژی بشریت بوده که نقش بسزایی در زندگی روز مره آنان ایفا نموده است.
شرکت انرژی و یا نفت و گاز، به شرکتی گفته می شود که موضوع فعالیت آن ( بند ۲ اساسنامه ) ، در رابطه با نفت و گاز باشد. از جمله موضوعات فعالیت شر کت های انرژی در حیطه نفت وگاز عبارت اند از: حفاری و استخراج نفت وگاز، زمین شناسی، بهینه سازی مصرف سوخت، طراحی مخازن، بهره برداری وتوسعه ، لوله کشی خطوط نفت وگاز وسایر موارد.

مجوز ثبت شرکت انرژی
با عنایت به قانون ملی شدن صنعت نفت و گاز و همچنین قانون اصلاح ملی شدن صنعت نفت و گاز مصوب سال 1390، موضوعات فعالیت مربوط به:
الف) استخراج و اکتشاف و بهره برداری از معادن نفت و گاز پتروشیمی،
ب) انجام فعالیت بالادستی،
ج) صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و حاکمیتی نفت
نیاز به اخذ مجوز از وزارت نفت رادارد. لازم به توضیح است، صنایع پایین دستی غیر حاکمیتی مانند لوله کشی نفت و گاز و مهندسی نفت و گاز نیازی به اخذ مجوز از دستگاه متبوعه ندارد.

ثبت شرکت انرژی
جهت ثبت شرکت انرژی در قدم اول می بایست نسبت به قالب شرکت ، نام شرکت ، میزان سرمایه شرکت ، صاحبان سهم و میزان سهم الشرکه هر یک از آنان تصمیم گیری نمایید.
شرکت های تجاری به انواع زیر تقسیم می شوند :
شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی
در میان شرکت های تجاری، بیشتر شرکت هایی که در اداره ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت می رسند شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود هستند.
در رابطه با شرکت سهامی خاص نکات ذیل قابل توجه است:
حداقل سرمایه شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال است.
حداقل 35 درصد سرمایه می یایست نقداَ پرداخت شود.
تعداد مدیران حداقل سه نفر است.
تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.
در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابل انتشار نیست.
سهام شرکت سهامی خاص قابل عرضه در بورس نیست.
انتقال سهام در شرکت سهامی خاص موکول به موافقت سایر شرکاست.

مدارک لازم برای ثبت شرکت انرژی سهامی خاص:
1- کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
2- امضای اقرارنامه
3- اصل گواهی عدم سوپیشینه
4- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
5- (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت انرژی با مسئولیت محدود شامل موارد ذیل می باشد:
1- حداقل2نفر عضو
2-حداقل سرمایه لازم 100.000ریال
3- تعهد به پرداخت کل سرمایه(35%نقدا پرداخت گردد).

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت انرژی با مسئولیت محدود شامل موارد ذیل می گردد:
1- کپی مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه)
2- امضای اقرار نامه
3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه
4- مجوز در صورت مجوز بودن موضوع شرکت
5- تکمیل فرم های تقاضا نامه و اساسنامه و همچنین شرکتنامه که کلیه آنان باید در 2نسخه باشد.



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مسئولیت در لغت به معنای آنچه که انسان از وظایف و اعمال و افعال عهده دار و مسئول آن باشد. مسئولیت به معنی موظف بودن به انجام دادن امری است و مسئول کسی است که تعهدی در قبال دیگری بر عهده دارد که اگر از ادای آن سرباز بزند از او بازخواست می شود.

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که آیا شرکت های تجاری نیز مانند اشخاص حقیقی، می توانند دارای مسئولیت باشند یا خیر ؟ در این نوشتار به توضیح مختصری راجع به این مهم می پردازیم.


مسئولیت های شرکت تجاری
1- مسئولیت مدنی : یکی از مهم‌ترین بخش‌های حقوق مدنی با توجه به کاربردی که امروزه در عرصه‌ی دعاوی دارد، مسئولیت مدنی است. حوزه‌ی مزبور در عصر حاضر اهمیت روزافزونی یافته است. تعریف ساده از مسئولیت مدنی آن است که شخصی که با دیگری رابطه‌ی قراردادی ندارد . در واقع، در هر مورد که شخصی موظف به جبران خسارت دیگری باشد، می‌گویند در برابر او مسئولیت مدنی دارد یا ضامن است.
مسئولیت مدنی در نظام های مختلف حقوقی، در مقایسه با بسیاری از شاخه های حقوق، بیشترین همسانی را با یکدیگر داشته و با توجه به روند جهانی شدن حقوق و اقتصاد و راه یافتن علوم و فنون غربی به کشورهای جهان سوم،این همسانی روز به روز در حال افزایش است.
اهمیت مسئولیت مدنی تا آنجا است که «اصل ضرر نزدن به دیگری به لزوم جبران ضرر ناروا» را یکی از سه اصل موضوعه اخلاق و حقوق دانسته اند.تحولات اجتماعی و عوض شدن چهره تمدن بشری ،اهمیت مسئولیت مدنی را دو چندان کرده است.
شرکت های تجاری و سایر اشخاص حقوقی می توانند مانند اشخاص حقیقی ، دارای مسئولیت مدنی باشند. مسئولیت مدنی شرکت های تجاری تابع قواعد عام مسئولیت مدنی می باشد.
2- مسئولیت کیفری : به طور كلي بايد گفت الزام شخص به پاسخگويي در قبال تعرض به ديگران، خواه به جهت حمايت از حقوق فردي صورت گيرد و خواه به منظور دفاع از جامعه، تحت عنوان «مسئوليت كيفري» يا «مسئوليت جزايي» مطرح مي‌شود. با اين وجود، در هيچ يك از قوانين جزايي چه در گذشته و چه در حال حاضر، ماهيت حقوقي و تعريف مسئوليت كيفري به طور مشخص بيان نشده است. به هر حال، مسئوليت كيفري نوعي الزام شخصي به پاسخگويي آثار و نتايج نامطلوب پديدة جزايي يا جرم است .
شرکت های تجاری در موارد خاصی در قانون تصریح شده است. بنابراین وجود مسئولیت کیفری برای شرکت های تجاری در حقوق ما پذیرفته شده است. مانند ماده 220 ق. ت که شرکت مختلف را در مواردی به جزای نقدی محکوم می نماید. ذکر این نکته نیز لازم است که مسئولیت کیفری خود شرکت و مسئولیت کیفری مدیران و روسای آن، دو عنوان جداگانه می باشد. در صورتی مسئولیت کیفری متوجه خود شرکت است که مجازات متوجه خود شرکت باشد. بدیهی است که برخی مجازات ها مانند شلاق و حبس نسبت به اشخاص حقوقی قابل اعمال نیست، و اگر اعمال گردد نسبت به اعضاء حقیقی شرکت ها مانند مدیران ممکن است اعمال گردند.

حق مطالبه خسارات
سوال آن است که کدام دسته از خسارات نسبت به اشخاص حقوقی من جمله شرکت های تجاری قابل تصور است ؟
1- خسارات بدنی : بدیهی است که این خسارات نسبت به اشخاص حقوقی قابل تصور نیست.
2- خسارات مالی : این خسارات نسبت به اشخاص حقوقی قابل تصور است و از این رو قابل مطالبه است.
3- خسارات معنوی : خسارات معنوی خود بر دو دسته اند :
_ لطمه به عواطف و احساسات : بدیهی است که این خسارات نسبت به اشخاص حقوقی قابل تصور نیست.
_ لطمه به حیثیت : این خسارات نسبت به اشخاص حقوقی قابل تصور است و از این رو قابل مطالبه است.



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

امروزه بنا به دلایل متعدد، تمایل اشخاص حقیقی به انجام فعالیت های اقتصادی، در پناه شخصیت فرضی شرکت های تجاری افزایش یافته و بلکه در مورد فعالیت های بزرگ به یک ضرورت تبدیل شده است.

شما می توانید با ثبت شرکت زیست محیطی، ارزش و اعتبار فعالیت های خود را بالا برده و به فعالیت خود رسمیت ببخشید. از پرکاربردترین قالب های ثبت شرکت در این زمینه می توان به ثبت شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص اشاره کرد.
جهت آشنایی شما عزیزان با چگونگی ثبت این شرکت ها، در این مقاله توضیحاتی در این رابطه آورده ایم.
شرکت سهامی خاص:
شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراَ تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آن هاست. و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد. عنوان شرکت سهامی باید قبل از نام شرکت یا بعد از ان بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
شرایط ثبت شرکت زیست محیطی سهامی خاص :
1– مطابق ماده ۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت :حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳نفر می باشد.
( + 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند) ، حداقل ۳۵درصد سرمایه می بایست نقداَ پرداخت شود.
۲-حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.( ماده ۵لایحه اصلاحی قانون تجارت )
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت زیست محیطی سهامی خاص :
۱- دونسخه اظهار نامه تکمیل شده با امضاء موسسین
۲- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده با امضاء موسسین
3- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل ۳۵%سرمایه) در حساب شرکت در شرف تاسیس همراه با فیش پرداختی
4- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
5- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه اول شناسنامه وکارت ملی سهامداران، مدیران و بازرسان
6- گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضاء هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسان
7- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضاء موسسین
8- دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره با امضاء تمامی اعضاء هیأت مدیره
9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تامیزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
فایده ای که شرکتهای با مسئولیت محدود دارند این است که شرکت های سهامی غالبا احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک زیاد داشته باشند به این جهت مقررات زیادی درباره آنها وضع شده که رعایت تمام آنها از عهده اشخاصی که میخواهند شرکاء محدودی داشته باشندخارج است؛ این قبیل شرکت‌ها از اشخاصی تشکیل میشود که با یکدیگر دوست و یا همکارندو در حقیقت شرکت فامیلی است .
شرایط لازم جهت ثبت شرکت زیست محیطی با مسئولیت محدود:
۱- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل ۲نفر میباشد
۲- حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
۳- در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقراریه دریافت نماید.
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت زیست محیطی با مسئولیت محدود به شرح ذیل میباشد :
۱- دو برگ تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضا نامه توسط کلیه سهامداران
۲- دوبرگ شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران
۳- دوجلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات ان توسط کلیه سهامداران
۴- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
۵- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
۶- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران ودر صورتی که مدیر عامل خارج از اعضاء هیأت مدیره باشد (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صور میگیرد)
۷- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
۸- گواهی عدم سوءپیشینه
۹- معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیات مدیره از بین اشخاص حقوقی باشندو ارائه تصویر روزنامه رسمی اگهی تاسیس با آخرین تغییرات آن.
۱۰- تاییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن
۱۱- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها
٭شایان ذکر است، مراحل پذیرش ثبت تاسیس از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها قابل انجام است.



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



کاهش سرمایه در شرکت های سهامی دارای تشریفاتی مختلف می باشد وعلل کاهش ممکن است به علت در شرف ورشکستگی ویا انحلال شرکت و هم چنین کاهش سرمایه ونقدینگی شرکت وپیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده وگزارش بازرس دراین خصوص ویا پیچیدگی در اجرای موضوع فعالیت شرکت و همچنین درخواست سهامداران عمده جهت خروج سرمایه خود از شرکت باشد.

• کاهش سرمایه در شرکت های سهامی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:
1_کاهش اجباری سرمایه
2_کاهش اختیاری سرمایه
3_کاهش قهری به موجب عدم پرداخت سرمایه تعهدی
_درادامه به تشریح جامع هر یک از این موارد می پردازیم.
• کاهش اجباری سرمایه :
کاهش اجباری سرمایه زمانی محقق می گردد که بیش از نصف سرمایه از بین می رود. در این صورت مجمع عمومی فوق العاده نسبت به انحلال ویا کاهش سرمایه تصمیم گیری می نماید؛ در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده به کاهش سرمایه تصمیم گیری نماید، سرمایه شرکت به بیش از نصف کاهش ومراتب در اجرای ماده 106 و141 لایحه اصلاحی قانون تجارت می بایستی در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسد.
مطابق ماده 141 قانون مذکور ، اگر براثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود ،هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور(بررسی) ورای واقع شود.
⃰ یکی از مشکلات اساسی پیش بینی نشده در شرکت های سهامی، عدم امکان خروج سهامدار می باشد. چنانچه سهامدار شرکت بخواهد از شرکت خارج شود ،ساز وکار مناسبی در قوانین در نظر گرفته نشده است، لذا سهامدار جهت خروج از شرکت یا می بایستی سهام خود را واگذار نماید ویا درخواست انحلال شرکت را بدهد که در صورت عدم وجود مشتری برای خرید سهام ویا عدم موافقت مدیران ، عملا خروج سهامدار امکان پذیر نمی باشد. زیرا در کاهش سرمایه ،یا کاهش مبلغ اسمی صورت می پذیرد یا کاهش تعداد سهام به نسبت مساوی، لذا سهامدار ندرتاً با کاهش سرمایه می تواند از شرکت سهامی خارج گردد.
• با عنایت به موارد فوق جهت کاهش اجباری سرمایه مدارک موردنیاز به مرجع ثبت شرکت ها جهت ثبت به شرح ذیل می باشد :
1_ارائه لیست سهامداران پس از کاهش سرمایه در جهت شناسایی میزان سرمایه وتکمیل بانک اطلاعاتی در مرجع ثبت شرکت ها
2_ارائه لیست حاضرین در مجمع عمومی فوق العاده در جهت تشخیص نصاب (مرجع) جلسه مجمع و رعایت ماده 99 لایحه اصلاحی قانون تجارت به امضاء سهامداران
3_ارائه برگ نمایندگی ، نمایندگان اشخاص حقوقی در صورتی که سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند.(جهت رعایت ماده 102 لایحه اصلاحی قانون تجارت)
4_ارائه اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصمیم گیری نسبت به کاهش سرمایه با رعایت حد نصاب تشکیل مجمع عمومی واکثریت موافق در مجمع وامضاء اعضای هیات رئیسه ذیل صورت جلسه.
5_در صورتی که مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد ، ارائه اصل آگهی دعوت.
6_در صورتی که مجمع ذکور دو نوبتی می باشد، ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول واصل آگهی دعوت نوبت اول ودوم الزامی می باشد.
2_کاهش اختیاری سرمایه :
در برخی از موارد شرکت بنا به دلایلی نسبت به کاهش اختیاری سرمایه اقدام می نماید.
کاهش اختیاری سرمایه برخلاف کاهش اجباری که (از طریق کاهش تعداد یا مبلغ اسمی سهام صورت می گیرد) صرفا از طریق کاهش بهای اسمی سهام به نسبت متساوی و رد مبلغ کاهش یافته هر سهم به صاحب آن انجام می گیرد.
• جهت ثبت کاهش اختیاری سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مدارک ومستندات ذیل الزامی می باشد :
– ارائه اصل صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر کاهش اختیاری سرمایه با ذکر مبلغ کاهش یافته ورعایت حد نصاب تصمیم گیری ودرج قرائت گزارش بازرس وهیات مدیره با امضاء هیات رئیسه
– ارائه لیست حاضرین در مجمع عمومی مذکور در جهت تشخیص نصاب جلسه مجمع وبرگ نمایندگی اشخاص حقوقی در صورتی که سهامداران شرکت، اشخاص حقوقی می باشند.
– ارائه یک نسخه روزنامه رسمی ویک نسخه روزنامه کثیر الانتشار که آگهی های مربوط به شرکت در آن درج می گردد.
– ارائه لیست سهامداران پس از کاهش سرمایه به امضاء کلیه سهامداران.
⃰ در صورتی که مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد، ارائه اصل آگهی دعوت الزامی می باشد. هم چنین چنانچه مجمع مذکور دو نوبتی باشد ارائه صورت جلسه منفی نوبت اول واصل آگهی دعوت نوبت اول ودوم الزامی می باشد.
3- کاهش سرمایه قهری به موجب عدم پرداخت سرمایه تعهدی :
در شرکت های سهامی در زمان تاسیس شرکت معمولا 35% سرمایه توسط سهامداران پرداخت می شود ومابقی در تعهد سهامداران می باشد که به آن سرمایه تعهدی می گویند، معمولاً حداکثر ظرف مدت مقرر که نباید از 5 سال بیشتر باشد به سهامداران مهلت داده می شود نسبت به پرداخت سرمایه تهدی خود اقدام نمایند؛ که در شرکت های تجارتی برخی از سهامداران به تعهد خود مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی خود اقدام نمی نمایند.
در این صورت هیئت مدیره شرکت موظف است نسبت به دریافت آن اقدام نماید که پس از تشریفات قانونی وعدم پرداخت توسط سهامدار عملا دو را ه حل برای اعضای هیات مدیره امکان پذیر می باشد. روش نخست کاهش سرمایه شرکت و روش دوم فروش سهام پرداخت نشده ومزایده آن.
• لذا یکی از انواع کاهش سرمایه در شرکت های سهامی به علت عدم پرداخت سرمایه تعهدی می توان در نظر گرفت که روش اجرایی آن به شرح ذیل می باشد :
در هر موقع که شرکت بخواهد تمام یا قسمتی از مبلغ پرداخت نشده سهام را مطالبه کند، باید مراتب را از طریق نشر آگهی کثیر الانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می شود به صاحبان فعلی سهام اطلاع دهد. مبلغ پرداخت نشده سهام هر شرکت سهامی باید ظرف مدت مقرر در اساسنامه مطالبه شود؛ در غیر این صورت هیأت مدیره شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را به منظور تقلیل سرمایه شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده سرمایه دعوت کند وتشکیل دهد وگرنه هر ذینفع حق خواهد داشت که برای تقلیل سرمایه ثبت شده شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده به دادگاه رجوع کند.مطالبه مبلغ پرداخت نشده سهام یا هر مقدار از آن باید از کلیه صاحبان سهام وبدون تبعیض به عمل آید. (ماده 33 لایحه اصلاحی قانون تجارت)
لذا پس از رعایت تشریفات مذکور وعدم پرداخت سرمایه تعهدی توسط سهامداران مربوطه ، شرکت می بایستی مستندات ومدارک مذکور را جهت کاهش سرمایه به اداره ثبت مربوطه ارائه نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


شرکت نسبی شرکتی است بین دو یا چند شریک، به منظور امور تجاری که در آن، در صورتی که دارایی شرکت در زمان انحلال برای تادیه دیون کافی نباشد، هر شریک به نسبت سرمایه ای که در شرکت گذاشته است، مسئول تادیه دیون است و سرمایه شرکاء نیز برخلاف شرکت سهامی به قطعات سهم تقسیم نمی شود. ( ماده 183 ق. ت )
شرکت نسبی شباهت بسیار با شرکت تضامنی دارد. تنها تفاوت این دو قالب در آن است که مسئولیت شرکاء در شرکت تضامنی در مقابل طلبکاران، تضامنی و به میزان تمام طلب طلبکاران می باشد، اما در شرکت نسبی مسئولیت ایشان در مقابل طلبکاران به طور نسبی و به نسبت سهم الشرکه شان است.

تعداد شرکاء در شرکت نسبی
مانند شرکت تضامنی حداقل 2 نفر ( ماده 183 ق. ت )

اسم شرکت : ( ماده 184 ق. ت )
1- در اسم شرکت باید عبارت ” شرکت نسبی ” قید گردد.
2- اسم شرکت باید حداقل متضمن نام یکی از شرکاء باشد.
3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکاء نیست ، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است، از عباراتی مانند ” و شرکاء ” یا ” و برادران ” استفاده شود.
قانون گذار در این مورد نیز مانند شرکت های تضامنی، برای فقدان هیچ یکی از شروط فوق الذکر ضمانت اجرایی اعم از مدنی یا کیفری پیش بینی ننموده است.

زمان تشکیل شرکت نسبی
دقیقاَ مانند شرکت بامسئولیت محدود و شرکت تضامنی است. یعنی زمانی است که : ( ماده 185 ق. ت )
1- تمام سرمایه نقدی تادیه گردد، بنابراین در این شرکت، برخلاف شرکت سهامی تعهد به پرداخت وجود ندارد و باید تمام سرمایه از همان ابتدا پرداخت گردد.
2- تمام سهم الشرکه غیرنقدی تقویم شده باشد و آن نیز از همان ابتدا تسلیم گردد.
3- در این شرکت نیز مانند شرکت سهامی تشکیل منوط به ثبت نیست و قبل از ثبت، شرکت تشکیل می گردد.
در تقویم آورده های غیرنقد باید توجه داشت که در شرکت نسبی نیز مانند شرکت بامسئولیت محدود و تضامنی، تقویم آورده های غیرنقد توسط خود شرکاء صورت می گیرد و نیاز به نظر کارشناس رسمی دادگستری نیست. ( ماده 185 ق. ت )
در تقویم آورده های غیرنقد باید توجه داشت که در شرکت نسبی نیز مانند شرکت بامسئولیت محدود و تضامنی، تقویم آورده های غیرنقد توسط خود شرکاء صورت می گیرد، و نیاز به نظر کارشناس رسمی دادگستری نیست. ( ماده 185 ق. ت )

نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت نسبی
مانند شرکت تضامنی منوط به رضایت تمام شرکاء است. ( ماده 185 ق. ت )

مدیران در شرکت نسبی
همانند همان چیزی است که در مقالات پیشین درباره ی شرکت تضامنی گفتیم. یعنی :
1- تعداد مدیران : ممکن است یک یا چند نفر باشند.
2- مدت مدیریت : ممکن است محدود به مدتی خاص یا نامحدود باشد.
3- ممکن است از بین خود شرکاء یا از خارج از شرکت تعیین گردند.

شیوه اخذ تصمیمات در شرکت نسبی
نحوه تصمیم گیری در این شرکت و حد نصاب لازم برای تصمیم گیری دقیقاَ شبیه همان مطالبی است که در مورد شرکت تضامنی بیان شد.

نحوه تقسیم سود در شرکت نسبی
همانند شرکت تضامنی است. ( ماده 185 ق. ت )
یعنی :
1- در وهله اول مطابق ترتیبی عمل می گردد، که در شرکت نامه مقرر شده است.
2- اگر شرکت نامه حکم خاصی نداشته باشد، به نسبت سهمی که هر شریک در سرمایه شرکت دارد، به عمل می آید.
توجه داشته باشید که در شرکت های نسبی نیز مانند شرکت های تضامنی در صورتی که در نتیجه ضررهای وارده سهم الشرکه شرکاء کم شود، مادام که این کمبود جبران نشده است، تادیه هر نوع منفعت به شرکاء ممنوع است . فقط در همین یک مورد است که شرکت، شرکاء را به تکمیل سرمایه و تادیه مبلغی بیش از آن چه که در شرکت نامه درج شده است، ملزم می گرداند. ( م 133، 132 ،189 ق. ت )

نظار در شرکت نسبی
همچون شرکت تضامنی، در شرکت نسبی نیز الزامی به وجود چنین هیاتی در قانون پیش بینی نشده است.

انحلال شرکت نسبی
دقیقاَ مانند همان مباحثی است که در زمینه انحلال شرکت تضامنی بیان شد، با همان احکام و شرایط و استثنائات ( ماده 189 ق. ت )
سوالات خود را از ما بپرسید.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

علامت، به معنای نشان است و نشان عبارت است از آنچه که سبب شناختن کسی یا چیزی شود. با علامت تجاری، کالا یا محصول، نشان گذاری می شود تا بدین وسیله اسباب شناسایی آن فراهم شده و تمییز و تشخیص آن از کالاها یا محصولات مشابه، ممکن و به آسانی میسر شود.

وفق ماده اول قانون ثبت علائم و اختراعات، “علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، مهر و لفاف و غیر آن، که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص و امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت یا تجار یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود”.
مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات، “اداره کل مالکیت صنعتی” است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.
ثبت علامت مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله این مزایا عبارت است از :
– برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
– ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
– ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
– جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
– اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
– ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
– شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
– شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
– علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
– می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
از همه مهم تر آن که ، علامت تجاری در صورتی که برابر ماده 2 قانون ثبت علایم و اختراعات به ثبت رسیده باشد انحصاری است یعنی مخصوص کسی است که آن را به ثبت رسانیده و تجار دیگر حق استفاده از آن را نخواهند داشت.
لازم به تذکر است که علامت تجاری ثبت شده گرچه انحصاری است ولی قابل انتقال به تجار دیگر می باشد و در ماده 249 قانون مجازات سابق و قوانین فعلی جعل و یا تقلید علایم تجاری ثبت شده مجاز نمی باشد و کسانی که آن را جعل و یا از آن تقلید نمایند قابل مجازات می باشند.
در ماده ( 5 ) قانون ثبت علایم و اختراعات ، به علائمی اشاره شده است که به عنوان علائم تجاری، قابلیت به کارگیری را ندارند :
1) پرچم کشور و سایر پرچم های دولتی، علائم هلال احمر و نشان ها، مدال ها و رنگ های دولتی .
2) کلمات یا عباراتی که توهم انتساب به مقامات رسمی کشور را فراهم کنند.
3) علامت های موسسات رسمی مانند ارتش و سپاه و غیره
4) علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت عمومی باشند.
تفاوت عمده علامت تجاری و اسم تجاری در این مرحله عبارت از طول زمان استفاده انحصاری از آن ها است. این مدت برای اسم تجاری پنج سال و برای علامت تجاری ده سال بیان گردیده است. در حالی که تفاوت اصلی و اساسی در آن است که برخلاف اسم تجاری در مورد علامت تجاری، در پاره ای از موارد استفاده از آن الزامی است. این موارد ، طبق تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت ماه سال 1328 هیئت وزیران ، ثبت علامت تجاری اجباری است.
مواردی که داشتن علامت تجاری الزامی است :
1) دارو اعم از آن که مصرف انسانی داشته باشد ؛ یا مصرف حیوانی
2) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند.
3) آب های گازدار
4) لوازم آرایش که مصرف پوستی داشته باشد.
ضمناَ به موجب ماده ( 13 ) قانون مقررات پزشکی و دارویی مصوب 29 خرداد سال 1334 ثبت داروهای اختصاصی نیز اجباری می باشد.

مدارک ثبت برند و علائم تجاری
علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قرار ذیل است :
الف) شخص حقیقی:
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب) شخص حقوقی:
1. مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
4. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
6. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
7. استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) پرداخت هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

حق الثبت علامت تجاری
برابر بند ” د ” ماده یک قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 28 / 12 / 1373 حق الثبت علایم و اختراعات مصوب سال 1310 به ترتیب ذیل دریافت می گردد .
1- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان ایرانی بدون احتساب بهای ورقه دوازده هزار ( 12000) ریال
2- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان غیر ایرانی بدون احتساب بهای ورقه یکصد هزار (100.000) ریال
3- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان ایرانی مقطوعاَ بیست و هشت هزار (28000) ریال
4- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان غیرایرانی مقطوعاَ یک میلیون و دویست هزار (000. 200. 1) ریال
5- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بابت هر طبقه اضافی برای متقاضیان ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت پنج هزار (5000) ریال.
6- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بایت هر طبقه اضافی برای متقاضیان غیرایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت سی هزار (000. 30) ریال.
به این ترتیب ملاحظه می گردد که برای ثبت علایم تجاری اعم از اظهارنامه و طبقات محصول به موجب قانون مبالغی تعیین گردیده که باید به حساب دولت واریز گردد.
نکته :
– علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد.

نحوه ثبت علامت تجاری
ثبت تجاری مستلزم انجام اقدامات زیر است:
1- تکمیل و تسلیم فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران و به اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی و نوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می شود.
2- عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر تحت اسم دیگر
3- عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی
علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی،دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می شود باید به زبان فارسی نوشته شود.استفاده از حروف لاتین نیز بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.
ثبت علامت تجاری با قید نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود .
1- تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
2- تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
3- الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- اخذ حق الثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه
5- امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.
جهت ثبت علامت تجاری با ما تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

علامت، به معنای نشان است و نشان عبارت است از آنچه که سبب شناختن کسی یا چیزی شود. با علامت تجاری، کالا یا محصول، نشان گذاری می شود تا بدین وسیله اسباب شناسایی آن فراهم شده و تمییز و تشخیص آن از کالاها یا محصولات مشابه، ممکن و به آسانی میسر شود.

وفق ماده اول قانون ثبت علائم و اختراعات، “علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، مهر و لفاف و غیر آن، که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص و امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت یا تجار یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود”.
مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات، “اداره کل مالکیت صنعتی” است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.
ثبت علامت مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله این مزایا عبارت است از :
– برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
– ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
– ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
– جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
– اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
– ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
– شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
– شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
– علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
– می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
از همه مهم تر آن که ، علامت تجاری در صورتی که برابر ماده 2 قانون ثبت علایم و اختراعات به ثبت رسیده باشد انحصاری است یعنی مخصوص کسی است که آن را به ثبت رسانیده و تجار دیگر حق استفاده از آن را نخواهند داشت.
لازم به تذکر است که علامت تجاری ثبت شده گرچه انحصاری است ولی قابل انتقال به تجار دیگر می باشد و در ماده 249 قانون مجازات سابق و قوانین فعلی جعل و یا تقلید علایم تجاری ثبت شده مجاز نمی باشد و کسانی که آن را جعل و یا از آن تقلید نمایند قابل مجازات می باشند.
در ماده ( 5 ) قانون ثبت علایم و اختراعات ، به علائمی اشاره شده است که به عنوان علائم تجاری، قابلیت به کارگیری را ندارند :
1) پرچم کشور و سایر پرچم های دولتی، علائم هلال احمر و نشان ها، مدال ها و رنگ های دولتی .
2) کلمات یا عباراتی که توهم انتساب به مقامات رسمی کشور را فراهم کنند.
3) علامت های موسسات رسمی مانند ارتش و سپاه و غیره
4) علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت عمومی باشند.
تفاوت عمده علامت تجاری و اسم تجاری در این مرحله عبارت از طول زمان استفاده انحصاری از آن ها است. این مدت برای اسم تجاری پنج سال و برای علامت تجاری ده سال بیان گردیده است. در حالی که تفاوت اصلی و اساسی در آن است که برخلاف اسم تجاری در مورد علامت تجاری، در پاره ای از موارد استفاده از آن الزامی است. این موارد ، طبق تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت ماه سال 1328 هیئت وزیران ، ثبت علامت تجاری اجباری است.
مواردی که داشتن علامت تجاری الزامی است :
1) دارو اعم از آن که مصرف انسانی داشته باشد ؛ یا مصرف حیوانی
2) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند.
3) آب های گازدار
4) لوازم آرایش که مصرف پوستی داشته باشد.
ضمناَ به موجب ماده ( 13 ) قانون مقررات پزشکی و دارویی مصوب 29 خرداد سال 1334 ثبت داروهای اختصاصی نیز اجباری می باشد.

مدارک ثبت برند و علائم تجاری
علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قرار ذیل است :
الف) شخص حقیقی:
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب) شخص حقوقی:
1. مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
4. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
6. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
7. استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) پرداخت هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

حق الثبت علامت تجاری
برابر بند ” د ” ماده یک قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 28 / 12 / 1373 حق الثبت علایم و اختراعات مصوب سال 1310 به ترتیب ذیل دریافت می گردد .
1- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان ایرانی بدون احتساب بهای ورقه دوازده هزار ( 12000) ریال
2- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان غیر ایرانی بدون احتساب بهای ورقه یکصد هزار (100.000) ریال
3- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان ایرانی مقطوعاَ بیست و هشت هزار (28000) ریال
4- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان غیرایرانی مقطوعاَ یک میلیون و دویست هزار (000. 200. 1) ریال
5- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بابت هر طبقه اضافی برای متقاضیان ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت پنج هزار (5000) ریال.
6- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بایت هر طبقه اضافی برای متقاضیان غیرایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت سی هزار (000. 30) ریال.
به این ترتیب ملاحظه می گردد که برای ثبت علایم تجاری اعم از اظهارنامه و طبقات محصول به موجب قانون مبالغی تعیین گردیده که باید به حساب دولت واریز گردد.
نکته :
– علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد.

نحوه ثبت علامت تجاری
ثبت تجاری مستلزم انجام اقدامات زیر است:
1- تکمیل و تسلیم فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران و به اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی و نوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می شود.
2- عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر تحت اسم دیگر
3- عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی
علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی،دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می شود باید به زبان فارسی نوشته شود.استفاده از حروف لاتین نیز بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.
ثبت علامت تجاری با قید نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود .
1- تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
2- تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
3- الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- اخذ حق الثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه
5- امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.
جهت ثبت علامت تجاری با ما تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

علامت، به معنای نشان است و نشان عبارت است از آنچه که سبب شناختن کسی یا چیزی شود. با علامت تجاری، کالا یا محصول، نشان گذاری می شود تا بدین وسیله اسباب شناسایی آن فراهم شده و تمییز و تشخیص آن از کالاها یا محصولات مشابه، ممکن و به آسانی میسر شود.

وفق ماده اول قانون ثبت علائم و اختراعات، “علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، مهر و لفاف و غیر آن، که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص و امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت یا تجار یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود”.
مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات، “اداره کل مالکیت صنعتی” است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.
ثبت علامت مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله این مزایا عبارت است از :
– برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
– ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
– ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
– جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
– اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
– ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
– شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
– شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
– علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
– می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
از همه مهم تر آن که ، علامت تجاری در صورتی که برابر ماده 2 قانون ثبت علایم و اختراعات به ثبت رسیده باشد انحصاری است یعنی مخصوص کسی است که آن را به ثبت رسانیده و تجار دیگر حق استفاده از آن را نخواهند داشت.
لازم به تذکر است که علامت تجاری ثبت شده گرچه انحصاری است ولی قابل انتقال به تجار دیگر می باشد و در ماده 249 قانون مجازات سابق و قوانین فعلی جعل و یا تقلید علایم تجاری ثبت شده مجاز نمی باشد و کسانی که آن را جعل و یا از آن تقلید نمایند قابل مجازات می باشند.
در ماده ( 5 ) قانون ثبت علایم و اختراعات ، به علائمی اشاره شده است که به عنوان علائم تجاری، قابلیت به کارگیری را ندارند :
1) پرچم کشور و سایر پرچم های دولتی، علائم هلال احمر و نشان ها، مدال ها و رنگ های دولتی .
2) کلمات یا عباراتی که توهم انتساب به مقامات رسمی کشور را فراهم کنند.
3) علامت های موسسات رسمی مانند ارتش و سپاه و غیره
4) علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت عمومی باشند.
تفاوت عمده علامت تجاری و اسم تجاری در این مرحله عبارت از طول زمان استفاده انحصاری از آن ها است. این مدت برای اسم تجاری پنج سال و برای علامت تجاری ده سال بیان گردیده است. در حالی که تفاوت اصلی و اساسی در آن است که برخلاف اسم تجاری در مورد علامت تجاری، در پاره ای از موارد استفاده از آن الزامی است. این موارد ، طبق تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت ماه سال 1328 هیئت وزیران ، ثبت علامت تجاری اجباری است.
مواردی که داشتن علامت تجاری الزامی است :
1) دارو اعم از آن که مصرف انسانی داشته باشد ؛ یا مصرف حیوانی
2) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند.
3) آب های گازدار
4) لوازم آرایش که مصرف پوستی داشته باشد.
ضمناَ به موجب ماده ( 13 ) قانون مقررات پزشکی و دارویی مصوب 29 خرداد سال 1334 ثبت داروهای اختصاصی نیز اجباری می باشد.

مدارک ثبت برند و علائم تجاری
علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قرار ذیل است :
الف) شخص حقیقی:
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب) شخص حقوقی:
1. مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
4. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
6. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
7. استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) پرداخت هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

حق الثبت علامت تجاری
برابر بند ” د ” ماده یک قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 28 / 12 / 1373 حق الثبت علایم و اختراعات مصوب سال 1310 به ترتیب ذیل دریافت می گردد .
1- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان ایرانی بدون احتساب بهای ورقه دوازده هزار ( 12000) ریال
2- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان غیر ایرانی بدون احتساب بهای ورقه یکصد هزار (100.000) ریال
3- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان ایرانی مقطوعاَ بیست و هشت هزار (28000) ریال
4- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان غیرایرانی مقطوعاَ یک میلیون و دویست هزار (000. 200. 1) ریال
5- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بابت هر طبقه اضافی برای متقاضیان ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت پنج هزار (5000) ریال.
6- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بایت هر طبقه اضافی برای متقاضیان غیرایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت سی هزار (000. 30) ریال.
به این ترتیب ملاحظه می گردد که برای ثبت علایم تجاری اعم از اظهارنامه و طبقات محصول به موجب قانون مبالغی تعیین گردیده که باید به حساب دولت واریز گردد.
نکته :
– علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد.

نحوه ثبت علامت تجاری
ثبت تجاری مستلزم انجام اقدامات زیر است:
1- تکمیل و تسلیم فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران و به اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی و نوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می شود.
2- عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر تحت اسم دیگر
3- عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی
علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی،دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می شود باید به زبان فارسی نوشته شود.استفاده از حروف لاتین نیز بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.
ثبت علامت تجاری با قید نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود .
1- تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
2- تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
3- الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- اخذ حق الثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه
5- امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.
جهت ثبت علامت تجاری با ما تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

علامت، به معنای نشان است و نشان عبارت است از آنچه که سبب شناختن کسی یا چیزی شود. با علامت تجاری، کالا یا محصول، نشان گذاری می شود تا بدین وسیله اسباب شناسایی آن فراهم شده و تمییز و تشخیص آن از کالاها یا محصولات مشابه، ممکن و به آسانی میسر شود.

وفق ماده اول قانون ثبت علائم و اختراعات، “علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، مهر و لفاف و غیر آن، که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص و امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت یا تجار یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود”.
مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات، “اداره کل مالکیت صنعتی” است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.
ثبت علامت مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله این مزایا عبارت است از :
– برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
– ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
– ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
– جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
– اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
– ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
– شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
– شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
– علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
– می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
از همه مهم تر آن که ، علامت تجاری در صورتی که برابر ماده 2 قانون ثبت علایم و اختراعات به ثبت رسیده باشد انحصاری است یعنی مخصوص کسی است که آن را به ثبت رسانیده و تجار دیگر حق استفاده از آن را نخواهند داشت.
لازم به تذکر است که علامت تجاری ثبت شده گرچه انحصاری است ولی قابل انتقال به تجار دیگر می باشد و در ماده 249 قانون مجازات سابق و قوانین فعلی جعل و یا تقلید علایم تجاری ثبت شده مجاز نمی باشد و کسانی که آن را جعل و یا از آن تقلید نمایند قابل مجازات می باشند.
در ماده ( 5 ) قانون ثبت علایم و اختراعات ، به علائمی اشاره شده است که به عنوان علائم تجاری، قابلیت به کارگیری را ندارند :
1) پرچم کشور و سایر پرچم های دولتی، علائم هلال احمر و نشان ها، مدال ها و رنگ های دولتی .
2) کلمات یا عباراتی که توهم انتساب به مقامات رسمی کشور را فراهم کنند.
3) علامت های موسسات رسمی مانند ارتش و سپاه و غیره
4) علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت عمومی باشند.
تفاوت عمده علامت تجاری و اسم تجاری در این مرحله عبارت از طول زمان استفاده انحصاری از آن ها است. این مدت برای اسم تجاری پنج سال و برای علامت تجاری ده سال بیان گردیده است. در حالی که تفاوت اصلی و اساسی در آن است که برخلاف اسم تجاری در مورد علامت تجاری، در پاره ای از موارد استفاده از آن الزامی است. این موارد ، طبق تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت ماه سال 1328 هیئت وزیران ، ثبت علامت تجاری اجباری است.
مواردی که داشتن علامت تجاری الزامی است :
1) دارو اعم از آن که مصرف انسانی داشته باشد ؛ یا مصرف حیوانی
2) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند.
3) آب های گازدار
4) لوازم آرایش که مصرف پوستی داشته باشد.
ضمناَ به موجب ماده ( 13 ) قانون مقررات پزشکی و دارویی مصوب 29 خرداد سال 1334 ثبت داروهای اختصاصی نیز اجباری می باشد.

مدارک ثبت برند و علائم تجاری
علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قرار ذیل است :
الف) شخص حقیقی:
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب) شخص حقوقی:
1. مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
4. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
6. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
7. استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) پرداخت هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

حق الثبت علامت تجاری
برابر بند ” د ” ماده یک قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 28 / 12 / 1373 حق الثبت علایم و اختراعات مصوب سال 1310 به ترتیب ذیل دریافت می گردد .
1- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان ایرانی بدون احتساب بهای ورقه دوازده هزار ( 12000) ریال
2- حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان غیر ایرانی بدون احتساب بهای ورقه یکصد هزار (100.000) ریال
3- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان ایرانی مقطوعاَ بیست و هشت هزار (28000) ریال
4- حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان غیرایرانی مقطوعاَ یک میلیون و دویست هزار (000. 200. 1) ریال
5- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بابت هر طبقه اضافی برای متقاضیان ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت پنج هزار (5000) ریال.
6- برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بایت هر طبقه اضافی برای متقاضیان غیرایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت سی هزار (000. 30) ریال.
به این ترتیب ملاحظه می گردد که برای ثبت علایم تجاری اعم از اظهارنامه و طبقات محصول به موجب قانون مبالغی تعیین گردیده که باید به حساب دولت واریز گردد.
نکته :
– علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد.

نحوه ثبت علامت تجاری
ثبت تجاری مستلزم انجام اقدامات زیر است:
1- تکمیل و تسلیم فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران و به اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی و نوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می شود.
2- عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر تحت اسم دیگر
3- عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی
علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی،دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می شود باید به زبان فارسی نوشته شود.استفاده از حروف لاتین نیز بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.
ثبت علامت تجاری با قید نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود .
1- تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
2- تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
3- الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- اخذ حق الثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه
5- امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.
جهت ثبت علامت تجاری با ما تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد