نوشته شده توسط : ali

منظور از شرکت های بازرگانی،شرکت هایی می باشند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.موضوع بازرگانی عبارت است از:انجام خرید،فروش،توزیع،صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی،اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی .

ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود می باشد.برای ثبت شرکت،ابتدا باید نوع شرکت مشخص شود.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص:
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 100000تومان
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.

برای آشنایی بیشتر با فرایند ثبت شرکت می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

- برای ثبت شرکت از کجا شروع کنیم ؟

- شرایط لازم جهت تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

شرایط ثبت شرکت بازرگانی بامسئولیت محدود:

-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 100000 تومان
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی:
-کپی مدارک شناسایی اعضا
-گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه ی اعضا
-اساسنامه ی شرکتنامه(برای شرکت های با مسئولیت محدود)
-اظهارنامه ی ثبت شرکت
-صورتجلسات مجمع عمومی
-امضای اقرارنامه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

پس از ثبت شرکت بازرگانی می بایست نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام گردد.در واقع،صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی با ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.



:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


برخلاف مساحت کوچک، قم به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور به شمار می‌آید. استان قم در 200 کیلومتری تهران واقع‌شده و مرکز استان، شهرستان قم به شمار می‌آید. جالب است بدانید که شهرستان قم به‌عنوان تنها شهرستان استان به شمار می‌آید و دیگر تقسیمات کشوری مربوط به این استان را شهرها و بخش‌ها تشکیل داده‌اند. می‌توان استان قم را به‌عنوان تنها استان کشور خواند که تنها یک شهرستان دارد. به همین سبب ما اینجا نام دیگر شهرهای این استان را عنوان می‌کنیم: جعفریه، دستجرد، سلفچگان، قنوات و کهک. با توجه به موقعیت جغرافیایی که قم در آن واقع‌شده است، تمام پل‌های ارتباطی بین پایتخت کشور و شهرهای جنوبی از این شهر عبور می‌کند و از این حیث اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین ازلحاظ تاریخی نیز، قم ازجمله شهرهای ایران بوده که بر سر راه ابریشم قرارگرفته و محل عبور تجار راه ابریشم بوده است. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به وجود مرقد مطهر حضرت معصومه (خواهر امام رضا علیه‌السلام) اشاره کرد که باعث شده سالانه مردم زیادی از ایرانی و غیر ایرانی به این شهر سفر کنند. از مهم‌ترین صنعت‌های قم که آوازه جهانی دارد، صنعت قالی‌بافی و فرش ابریشم دست‌بافت این منطقه است. قم مرکز تولید فرش ابریشم دست‌بافت در جهان به شمار می‌آید و 90 درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌گردد. همچنین از دیگر کالاهای مهم قم سوهان این شهر است. در کنار تمامی مواردی که از قم یادکردیم لازم است به صنعت و معدن‌های موجود در آن نیز اشاراتی داشته باشیم. قم برخلاف وسعت کوچکی که دارد معدن‌های فراوانی را در حوزه استحفاظی خود شامل می‌رود. از مهم‌ترین این معدن‌ها می‌توان به معدن سنگ‌های ساختمانی، نمک، گچ، گاز طبیعی و نفت اشاره کرد. معدن‌های این استان به‌عنوان معدن‌های پربازده کشور محسوب می‌شوند. قم درزمینه صنعت کشاورزی نیز سرآمد است و سالانه بخش چشم‌گیری از نیاز کشور و واحد صادراتی آن را تأمین می‌کند.

با توجه به تعریفی که از قم ارائه شد و شما را با ماهیت آن آشنا کرد می‌خواهیم در ادامه برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در قم را دارند مطالبی مفید بیاوریم که در زمینه سرمایه‌گذاری در قم کمک شایانی خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم استان قم تنها یک شهرستان تحت عنوان شهرستان قم دارد و دیگر تقسیمات کشوری این استان به بخش و شهر و دهستان محدود می‌گردد با این حساب باز هم اداره‌های ثبت شرکت در بخش‌های مختلف مستقرشده‌اند تا جهت انجام امور اداری ثبت شرکت در قم سهولت ایجاد گردد. انجام امور ثبت و روند اداری آن در قم طبق تعریف قانونی که در کل کشور اعمال می‌گردد صورت می‌گیرد. شما جهت ثبت هر نوع شرکت یا موسسه غیرتجاری لازم است مراحل و مدارک مربوط به همان دسته را تهیه و تنظیم و سپری کنید مشروط بر آنکه شرایط اولیه لازم آن دسته را نیز داشته باشید. ما در ادامه در یک‌روند تخصصی‌تر به بررسی مواردی می‌پردازیم 

شرایط و مراحل ثبت موسسه (غیرتجاری) در قم

سرمایه‌گذاری تنها به سرمایه‌گذاری مالی و مادی محدود نمی‌شود گاه ممکن است افرادی قصد سرمایه‌گذاری معنوی و یا فرهنگی داشته باشند به همین سبب مؤسسات به وجود آمدند. ممکن است در ابتدا این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که موسسه غیرتجاری چیست؟ و با چه اهدافی تشکیل می‌گردند؟ درواقع باید بگوییم که مؤسسات غیرتجاری با اهداف مردمی و به‌منظور انجام اموری غیرتجاری و بدون در نظر گرفتن سود و منفعت تشکیل‌شده و به ثبت می‌رسند. درزمینه ثبت موسسه درواقع حداقل 2 نفر با این دید که می‌خواهند یک خدماتی جهت منافع معنوی جامعه ارائه دهند انجام دهند و دید تجاری و سوددهی در آن مطرح نیست. درواقع مجموعه‌هایی که جهت اموری غیرتجاری و صرفاً برای سوددهی به قشری از جامعه مانند امور علمی، فرهنگی، خیریه‌ای و ... تأسیس و تشکیل می‌گردند و منافع مالی و بازدهی سود در آن وجود ندارد را موسسه می‌خوانند که جهت شروع فعالیت خود نیازمند ثبت هستند.

ثبت مؤسسات نیز مانند ثبت شرکت در ادارات ثبت شرکت منطقه موردنظر انجام می‌گردد و به‌صورت اختصاصی در این بحث ثبت موسسه در قم، در اداره ثبت شرکت قم صورت می‌گیرد. با توجه به جو معنوی و مذهبی حاکم بر این شهر ممکن است تمایل به تأسیس و ثبت مؤسسات در این منطقه مضاعف باشد به همین جهت ما به بررسی این مورد می‌پردازیم.

 

شرایط ثبت موسسه (غیرتجاری) در قم

موسسه‌هایی که باهدف به دست آوردن سود مالی و تقسیم آن بین اعضای خود یا دیگران تشکیل شود؛ مانند کانون‌های فنی.
در این موسسه‌ها، مدارک تحصیلی و تخصص مؤسسان باید با موضوع موسسه منطبق باشد.
موسسه‌هایی که هدف به دست آوردن پول و تقسیم آن بین اعضای خود را نداشته باشد؛ مانند برخی بنگاه‌های خیریه.
این موسسه‌ها نیاز به اجازه‌نامه‌ی نیروی انتظامی محل دارند.
مدارک ثبت موسسه (غیرتجاری) در قم

تکمیل دو نسخه تقاضانامه‌ی مؤسسات غیرتجاری
تکمیل دو نسخه اساسنامه‌ی مؤسسات غیرتجاری
کپی شناسنامه و کارت ملی همه‌ی اعضای هیئت‌مدیره و شرکا
وکالت‌نامه

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در قم

اما یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری جهت سودرسانی مالی، ثبت شرکت سهامی خاص است. اگر بخواهیم در چند سطر به‌صورت جامع و خلاصه شرکت سهامی خاص را تعریف کنیم باید بگوییم: شرکت‌هایی که جهت انجام امور اداری تشکیل می‌شوند و اعضای آن منحصراً به تأمین سرمایه اولیه و تشکیل سهام شرکت می‌پردازند به همین جهت در زمان تقسیم سهام و اختصاص آن به افراد تنها اعضای شرکت مشمول سهام این شرکت می‌گردند. حیطه مسئولیت و تعهدات هر شخص نیز به شرکت محدود به میزان سهم آن‌ها در سرمایه اولیه و تأمین آن است.

با توجه به تعریف ارائه‌شده اگر شما تمایل به ثبت شرکت سهامی خاص در قم رادارید لازم است که شرایط اولیه ارائه‌شده توسط قانون آن را داشته و سپس مدارکی که جهت انجام امور اداری به آن‌ها نیاز دارید را تهیه و تنظیم کنید. در آخر نیز مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در قم را طبق روندی که ما در اینجا توضیح می‌دهیم انجام دهید. پس به همین سبب در ادامه شما به سه عنوان شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در قم، مدارک ملزوم آن و مراحل اداری آن مواجه می‌شوید. توجه داشته باشید که تمامی این سه عنوان به‌صورت مختصر آمده است و شما جهت دریافت اطلاعات جامع‌تر می‌توانید با مسئولین «ثبت شرکت تماس بگیرید تا خدمات لازم را جهت دریافت اطلاعات بیشتر دریافت کنید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در قم

شرکت با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس (به سن قانونی رسیده) که یکی بازرس اصلی و یکی بازرس علی‌البدل است تشکیل می‌گردد.
اعضاء هیئت‌مدیره حداقل 2 نفر هستند.
سهامداران می‌بایست زمان تأسیس 35% از کل سرمایه شرکت خود را در حساب شرکت در شرف تأسیس واریز نمایند که پس از آن است که حساب شرکت در شرف تأسیس دریکی از بانک‌های کشور افتتاح می‌نمایند.
بازرسین شرکت به‌هیچ‌عنوان نباید با هیچ‌یک از اعضاء هیئت‌مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
در شرکت‌های سهامی خاص اعضاء هیئت‌مدیره می‌بایست حداقل دارای یک سهام باشند.
حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.
مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در قم

1 کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).

2 گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.

3 گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در قم

با ثبت شرکت تماس بگیرید تا وکیل متخصصی به صورت رایگان به نشانی ذکر‌شده‌ی شما اعزام گردد و شما قرارداد لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در قم را منعقد کنید.
مدارک لازم برای ثبت شرکت تکمیل می‌گردد.
جهت پذیرش اولیه در سایت ثبت نام می‌گردد.
نام و امضاداران شرکت تعیین شده و فرم‌های مربوطه امضا می‌شوند.
وکیل پایه یک امور مربوط به ثبت شرکت را انجام می‌دهد.
کار به پایان رسیده و در ثبت شرکت شما تحویل داده می‌شود.
به‌عنوان کلام آخر لازم است بگوییم که متخصصان «ثبت شرکت در زمینه ثبت همه شرکت‌ها و مؤسسات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرقی ایران است و استان سیستان و بلوچستان از استان‌های مرکزی ایران و در منطقه مرزی کشور با کشور پاکستان و افغانستان واقع‌شده است. همچنین قسمتی از این ستان نیز در حاشیه دریای عمان واقع‌شده است. با توجه به‌موقع فیزیکی یادشده از این استان می‌توانیم به اهمیت آن درزمینه ترانزیتی آگاه شویم. بندر چابهار که تنها بندر ایران است که به آب‌های اقیانوس راه دارد یکی از بهترین راه‌های ترانزیتی آبی به شمار می‌رود. اما استان سیستان بلوچستان به مرکزیت شهرستان زاهدان که موضوع بحث این مطلب ماست، شهرستان‌های دیگری را نیز در حوزه استحفاظی خود قرارداده است. این شهرستان‌ها به شرح: فنوج، ایرانشهر، زابل، سراوان، سیب و سوران، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، خاش، سرباز، مهرستان، کنارک، میرجاوه، زهک، نیمرزو، هامون و هیرمند است. در واقع این استان شامل 19 شهرستان است. از صنعت‌های حال حاضر استان زاهدان می‌توان به صنعت کشاورزی و همچنین وجود نیروگاه برق در آن اشاره کرد.

ما در بالا به تعریف مختصری از استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زاهدان پرداختیم اما در ادامه می‌خواهیم به جنبه‌های سرمایه‌گذاری در این استان نیز اشاراتی داشته باشیم. مطالب مفیدی درزمینه سرمایه‌گذاری در زاهدان در ادامه مطلب جمع‌آوری گشته که می‌تواند برای شما مفید فایده باشد. طبق توضیحی که دادیم می‌خواهیم در مورد سرمایه‌گذاری‌های پربازده و مفید در زاهدان صحبت کنیم. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در عرصه تجارت، ثبت شرکت محسوب می‌شود. شما می‌توانید با ثبت شرکت در زاهدان، به سرمایه‌گذاری در این منطقه بپردازید. ثبت شرکت روند اداری مطلوب خود را دارد که قانون و دولت برای آن تعریف کرده‌اند که در زاهدان نیز اعمال می‌شود. باید توجه داشته باشید که قانون تجارت از جهت نظارت بهتر و نظم‌بندی بهتر ثبت شرکت‌ها آن‌ها را از حیث فعالیت و حوزه اختیارات به 8 دسته: شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی دسته‌بندی کرده است. ما در اینجا به جهت اختصار کلام به بررسی کلی یکی از این شرکت‌ها که متقاضی بیشتری را در ثبت داشته و از عمومیت بالاتری برخوردار است می‌پردازیم اما دوستانی که می‌خواهند اطلاعات جامع و کاملی درزمینه هرکدام از شرکت‌ها و دسته داشته باشند می‌تواند خدمات موردنظر را از متخصصان
شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

جهت بررسی چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان ابتدا باید بدانید که چه شرکت‌هایی را شرکت با مسئولیت محدود می‌خوانند. به‌طورکلی به شرکت‌هایی شرکت با مسئولیت محدود گفته می‌شود که جهت انجام امور تجاری تأسیس‌شده و اعضای آن خود سرمایه اولیه آن را تأمین می‌کند. سهام این شرکت برخلاف تصور قابل‌تقسیم نیست و اعضا نمی‌توانند هرکدام به‌صورت جداگانه سهامدار شرکت به شمار بیایند بلکه سهام شرکت به‌صورت سهم­الشرکه محاسبه می‌گردد. حیطه مسئولیت هر فرد نیز به میزان سهم او در تأمین سرمایه اولیه است.

با توجه به تعریفی که ارائه شد لازم است در ادامه به شرایطی که دولت برای متقاضیان ثبت این نوع شرکت در نظر گرفته بپردازیم. اگر بخواهیم در چند سطر شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان را بازگو کنیم بدین شرح است: برای نقطه شروع باید بدانید که حداقل 2 نفر جهت ثبت شرکت به‌عنوان مؤسسین آن باید معرفی گردند اما تعداد مازاد آن مشکلی را به وجود نمی‌آورد. همچنین هیچ‌یک از اعضای شرکت نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند .همان‌طور که در تعریف به سرمایه اشاره شد باید بدانید که حداقل سرمایه‌ای که می‌خواهید به‌عنوان سرمایه اولیه معرفی کنید یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان در نظر گرفته‌شده و همچنان مازاد آن ایرادی ندارد. اما نکته حائز اهمیت درزمینه سرمایه علاوه بر مرز حداقلی آن است که با توجه به شراکت، بدیهی است که حداقل 2 نفر از اعضا باید در تأمین سرمایه دخیل باشند اما میزان سهیم بودن آن‌ها مدنظر نیست. البته این نکته مهم است که تاثیر هر نفر در تصمیم‌گیری‌های شرکت به میزان سهم­الشرکه­ی او بستگی دارد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان به‌اختصار گفته و بررسی شد اما چنانچه در توضیحات فوق ابهامی برای شما به وجود آمده می‌توانید با ثبت شرکت تماس گرفته و خدمات لازمه را جهت پاسخ‌دهی به سؤالاتتان دریافت نمایید.

بعد از آن که شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان را گفتیم نوبت به آن می‌رسد که در مورد مدارک موردنظر و همچنین مراحلی که باید جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان طی کنید توضیحاتی هر چند مختصر بدهیم.

درزمینه معرفی مدارک ما مواردی را برای شما بازگو می‌کنیم که خودتان به‌راحتی و بدون نیاز به هیچ‌گونه تجربه قبلی می‌توانید آن‌ها را تهیه و تنظیم کنید. نگران نباشید متخصصان ما در ثبت شرکت در زمینه تهیه دیگر مدارک در روند اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان همراه شما خواهند بود و به شما کمک می‌کنند.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

- کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت (کارت ملی و شناسنامه)

- دریافت گواهی عدم سوءپیشینه هیئت‌مدیره شرکت

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

 

 



مرحله پنجم: ثبت‌نام در سایت ثبت شرکت

مرحله ششم: تعیین نام و امضاء داران و فرم‌های مربوطه

مرحله هفتم: انجام امور اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود و گرفتن شماره ثبت (توسط وکیل) که حداقل سه روز کاری زمان می­برد.

 

 

شرایط و مراحل ثبت موسسه در زاهدان

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری تأسیس موسسه است. شاید این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که موسسه از لحاظ ماهیتی چه تفاوتی با شرکت دارد. باید بگوییم که در نوع سرمایه‌گذاری از طریق ثبت موسسه منافع مالی و تجاری مدنظر نیست درواقع نوعی سرمایه‌گذاری معنوی در نظر است. درصورتی‌که هدف اصلی تأسیس شرکت و ثبت آن دستیابی به سوددهی و منفعت مالی و با هدف تجاری است.

در ثبت موسسه مراحل شرایط و مدارک متفاوتی مدنظر است. زیرا مؤسسات انواع زیادی دارند به‌عنوان‌مثال حیطه فعالیت بعضی از آن‌ها درزمینه های علمی، بعضی دیگر درزمینه خیریه‌ای، برخی درزمینه ادبی و موارد مختلف دیگری هستند. به همین منظور بررسی تمامی شرایط مدارک و مراحل ثبت آن‌ها دور از حوصله است. لازم است شما جهت دریافت اطلاعات
اما تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرد آن است که ثبت موسسه نیز مانند ثبت شرکت در ادارات ثبت شرکت هر منطقه صورت می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال شما جهت ثبت موسسه در زاهدان باید به اداره ثبت شرکت زاهدان مراجعه فرمایید. ثبت موسسه نیازبه رعایت حداقل سرمایه ندارد. همچنین تنها با دو نفر هم می­توان یه موسسه ثبت کرد. اگر بخواهید موسسه­ای که نفع مادی نداشته باشد و سودی از آن بین شرکا تقسیم نشود تاسیس کنید مانند انجمن خیریه باید از نیروی انتظامی محل کار مجوز بگیرید و برای موسسه­های دیگر بسته به نوع فعالیت موسسه باید از سازمان­های مربوطه مجوز بگیرید. مثلا برای راه­اندازی یک انتشاراتی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور (و مرتفع‌ترین مرکز استان) شناخته می‌شود و بعضی به آن لقب بام ایران را داده‌اند. کارخانه‌های متنوعی در این شهر وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند سیمان، لبنیات و فولاد بیش از دیگر کارخانه‌ها مشهور هستند. درصد قابل توجهی از گوشت مرغ ایران هم در چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود. استان چهارمحال و بختیاری را شهرستان‌های اردل، بروجن، فارسان، کوهرنگ، لردگان، شهرکرد و سامان تشکیل داده‌اند که شامل چهل شهر به نام‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فرخ‌شهر، فارسان، هفشجان، جونقان، سامان، فرادنبه، بن، شهر کیان، سورشجان، بلداجی، باباحیدر، اردل، نقنه، پردنجان، شلمزار، گندمان، گهرو، گوجان، طاقانک، ناغان، سردشت، سودجان، سفیددشت، آلونی، دستنا، چلیچه، وردنجان، کاج، نافچ، مال خلیفه، دشتک، هارونی، چلگرد، سرخون، بازفت، منج و صمصامی هستند. اگر ساکن استان چهارمحال و بختیاری و هر یک از این شهرها هستید و یا با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان می‌خواهید سرمایه‌گذاری مطمئنی در شهرکرد و شهرهای اطراف آن داشته باشید با ما همراه باشید تا شرایط و مراحل ثبت شرکت در شهرکرد را مرور کنیم.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

طبق تعریف قانون تجارت شرکت سهامی خاص شرکتی است که به صورت سهامی و با حداقل سه نفر سهام‌دار و دو نفر بازرس تشکیل می‌شود. شرکت‌های سهامی شرکت‌هایی هستند که در آن‌ها سرمایه‌ی شرکت به قطعات سهام تقسیم می‌شود و هر یک از سهام‌داران می‌توانند یک یا چند سهم از شرکت را خریداری کنند و در سرمایه و سود و زیان شرکت شریک شوند. در شرکت سهامی خاص در شهرکرد، موسسین خود تمام سرمایه را در قالب سهام‌داربودن تامین می‌کنند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

برای ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد حداقل به پنج نفر نیاز است. از این پنج نفر، دو نفر باید به عنوان بازرس شرکت عمل کنند. یک نفر به عنوان بازرس اصلی شرکت سهامی خاص و یک نفر به عنوان بازرس علی‌البدل. سه نفر دیگر نیز باید سهام‌دار شرکت شوند. البته این مقادیر، حداقل تعداد نفرات است و شما می‌توانید با تعداد افراد بیش‌تری هم اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد کنید. یکی از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد این است که هیئت مدیره حداقل شامل دو نفر باشد و در زمان تاسیس 35 درصد از کل سرمایه‌ی شرکت در حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس بلوکه شود. این حساب در هر بانکی از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران، چه دولتی و چه خصوصی، می‌تواند افتتاح شود اما شرایط خاصی دارد که از روسای هر شعبه‌ای از هر بانکی که بخواهید در آن حساب داشته باشید، درباره‌ی جزئیات آن می‌توانید سوال کنید. اما به طور کلی نام این حساب باید به نام شرکت باشد و عبارت «در شرف تاسیس» در جلوی نام شرکت بیاید. همچنین این حساب باید غیرقابل برداشت باشد. شما باید سند واریز سی و پنج درصد از کل سرمایه در این حساب را به همراه داشته باشید و در روند ثبت شرکت به مسئول مربوطه در اداره‌ کل ثبت شرکت‌ها ارائه کنید. در این زمینه شما را بیش‌تر راهنمایی خواهیم کرد.

درباره‌ بازرسان شرکت سهامی خاص در شهرکرد باید گفت که این افراد نباید هیچ گونه نسبت نسبی با اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت داشته باشند. معمولا نسبت نسبی به نسبت اعضای درجه یک و درجه دوی فامیل گفته می‌شود. یعنی همسر، پدر، مادر، فرزند، خواهر و برادر به عنوان اعضای درجه یک فامیل و پدربزرگ و مادربزرگ، نوه و نتیجه، عمو، عمه، خاله و دایی، برادرزاده، خواهرزاده و فرزندان عمو، عمه، خاله و دایی به عنوان اعضای درجه دوی فامیل. اما در ثبت شرکت معمولا به هم‌فامیل نبودن بازرسان و اعضای هیئت مدیره بیش از هر چیز توجه می‌شود.

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد این است که هر یک از اعضای هیئت مدیره حداقل باید یک سهم در شرکت داشته باشند. همچنین سهام‌داران و اعضای هیئت مدیره حتما نباید یک فرد باشند. یعنی نیاز نیست حتما یک شخص حقیقی به عنوان سهام‌دار یا عضو هیئت مدیره عمل کند، بلکه اشخاص حقوقی نیز می‌توانند در این جایگاه قرار گیرند و در این صورت باید طی یک نامه‌ رسمی از طرف شخص حقوقی (یعنی یک شرکت، سازمان، نهاد و...)، یک نفر حقیقی را به عنوان نماینده‌ی خود جهت شرکت در جلسات شرکت سهامی خاص و تصمیم‌گیری‌های لازم معرفی کنند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

برای ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد اولین مرحله این است که با مشاوران متخصص و آشنا به مسائل حقوقی دقیق و پیچیده که در ثبت شرکت ویونا مشغول به فعالیت هستند تماس بگیرید. ثبت شرکت ویونا یک وکیل مجرب را به محل کار شما اعزام می‌کند. این اعزام رایگان است و برای شما هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. شما پس از بررسی شرایط، قراردادی را با نماینده‌ی شرکت امضا می‌کنید و سپس با راهنمایی‌های ثبت شرکت ویونا به تکمیل مدارک خود می‌پردازید. مرحله‌ی بعدی ثبت نام در سایت و پذیرش اولیه است. سپس باید نام شرکت را تعیین کرده و اوراق مربوطه را امضا کنید. وکیل پایه یک ثبت شرکت ویونا امور اداری لازم برای ثبت شرکت را انجام می‌دهد. در پایان، کار و مدارک در محل کار شما تحویل داده می‌شود و شما می‌توانید فعالیت رسمی شرکت خود را شروع کنید.

شرایط و مراحل ثبت موسسه در شهرکرد

موسسه مجموعه‌ای از افراد است که برای انجام فعالیتی گرد هم جمع می‌شوند. تا این جا، تعریف موسسه مانند تعریف شرکت است. اما تفاوت این دو در این جاست که موسسه برای اهداف غیرتجاری تشکیل می‌شود گرچه ممکن است نفع مالی نیز در آن باشد. موسسه نیز مانند شرکت جهت فعالیت باید مجوز قانونی بگیرد و تحت لوای قوانین حمایتی تجارت و دیگر قوانین ایران قرار گیرد. انجمن‌های علمی، انجمن‌های ادبی، موسسه‌های خیریه و امثال این‌ها از جمله موسسه‌ها هستند.

شرایط ثبت موسسه در شهرکرد

در ثبت موسسه حداقل باید دو نفر شراکت داشته باشند. از این لحاظ ثبت موسسه در شهرکرد مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرکرد است. اما این تنها شرط ثبت موسسه نیست. سرمایه در موسسه به هر میزان که باشد مجاز است و از این لحاظ کف و سقفی وجود ندارد. موسسه‌های غیرتجاری نیز مانند شرکت‌های تجاری موظف هستند که در اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها به ثبت برسند.

مراحل ثبت موسسه در شهرکرد

برای ثبت موسسه در شهرکرد ابتدا باید مدارک لازم برای این کار را جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل تقاضانامه‌ی ثبت موسسه از اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها است. این تقاضانامه باید پس از تکمیل به امضای همه‌ی شرکای موسسه برسد. سپس باید اساسنامه‌ی موسسه را طراحی و تدوین کنید و همه‌ی صفحات آن را به امضای شرکای موسسه برسانید. صورت‌جلسه‌ی مجمع موسسان مدرک بعدی است که باید تهیه کنید. همه‌ی مدارک گفته شده، شامل تقاضانامه، اساسنامه و صورت‌جلسه‌ی مجمع موسسان باید در دو نسخه تهیه شوند. مدارک هویتی شرکا شامل شناسنامه و کارت ملی نیز باید کپی شود و جهت ارائه به اداره کل ثبت شرکت‌ها آماده شود. در صورتی که موسسه‌ی شما نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه را داشته باشد باید مجوز لازم را نیز بگیرید. در مرحله‌ی بعد باید چند نام برای موسسه‌ی خود پیشنهاد دهید. این نام باید مطابق با فرهنگ اسلامی و غیرخارجی باشد. سپس مسئول مربوط در اداره ثبت شرکت‌ها گواهی لازم را با اسم انتخابی صادر می‌کند. سپس اگر همه‌ی مدارک تکمیل باشد، هزینه‌ی حق‌الثبت واریز می‌شود. سپس مبلغ حق‌الدرج اخذ شده و آگهی در روزنامه‌ی رسمی و روزنامه‌ی کثیرالانتشار منتشر شده و کار ثبت موسسه به پایان می‌رسد.

 



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

ورود و خروج شرکا بدون حضور

افزایش و کاهش سرمایه شرکت و موسسه (به صورت غیر نقدی)

نقل و انتقال سهام انواع شرکت ها و موسسات

تغییر آدرس محل شرکت

تغییر نام شرکت

تغییر و اصلاح اساسنامه شرکت

تمدید اعضای هیات مدیره و بازرسین

انحلال رسمی توسط کارشناسان رسمی ثبت صورت جلسات در اسرع وقت انجام می پذیرد

مدارک مورد نیاز جهت تغییرات در شرکت ها یا موسسات :

کپی روزنامه رسمی تاسیس

کپی روزنامه های تغییرات

کپی شرکتنامه پشت و رو ( در مسئولیت محدود )

کپی تقاضانامه پشت و رو ( در موسسه )

کپی اظهارنامه پشت و رو ( در سهامی خاص )

کپی شناسنامه و کارت ملی جهت اشخاص ورودی

اصل مدارک شناسایی اشخاص خروجی و حضور جهت امضا و اثر انگشت در اداره ثبت شرکت ها

در صورت تغییر آدرس شرکت، آدرس محل جدید و کد پستی ۱۰ رقمی ( تغییر آدرس فقط مناطق ۲۰ گانه تهران و محدوده هایی که مربوط به اداره ثبت شرکت های تهران می باشد را در بر می گیرد )

در صورت انحلال شرکت حضور و امضای تمامی اعضای هیات مدیره الزامی است



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


تغییرات در هیئت مدیره شرکت سهامی خاص
جهت تغییرات در ترکیب اعضای هیات مدیره در شرکت سهامی خاص کلیه یا اکثریت سهامداران با تشکیل یک مجمع عادی بطور فوق العاده تشکیل می دهند و پس از امضای ذیل صورتجلسه و ارائه آن به اداره ثبت شرکت ها جهت آگاهی اقدام می نمایند. اگر در این نوع شرکت نیازی به تغییر در سمت اعضای هیات مدیره وجود داشته باشد این تغییر در صورتجلسه هیات مدیره اعمال می گردد که مدیران پس از امضای ذیل صورتجلسه آن را به اداره ثبت شرکت ها تحویل می دهند و نسبت به آگهی آن اقدام می نمایند. ضمنا حد اکثر مدت تصدی مدیران در شرکت های سهامی خاص از ۲ سال تجاوز نخواهد کرد.

تغییرات در میزان سهام شرکت سهامی خاص
جهت تغییرات در تعداد سهام و یا سرمایه شرکت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده الزامی می باشد. این نوع تغییرات می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد.

تغییرات در آدرس شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی خاص چنانچه بخواهد محل خود را تغییر دهد باید مجمع عمومی با حضور سهامداران تشکیل دهد

و در آن سهامداران آدرس جدید را تعیین و در صورتجلسه مجمع قید می نمایند و ذیل آن را امضا می کنند.

چنانچه شرکتی بخواهد موقعیت ثبتی خود را تغییر دهد یعنی از شهری به شهر دیگر انتقال پیدا کند کلیه پرونده ی ثبتی

آن شرکت نیز از اداره مرجع به اداره جدید ارسال می گردد.

تغییرات در موضوع شرکت سهامی خاص
چنانچه یک شرکت سهامی خاص تقاضای تغییر در موضوع فعالیت خود داشته باشد و یا بخواهد موضوع فعالیت خود را بطور کل تغییر دهد تمام سهامداران شرکت با قید سهم الشرکه خود در مجمع عمومی فوق العاده شرکت حاضر می شوند و ذیل صورتجلسه را امضا میکنند. پس از تنظیم این صورتجلسه ، یکی از سهامداران و یا وکیل رسمی شرکت با مراجعه به واحد تغییرات اداره ثبت شرکت ها جهت اطلاع عموم نسبت به صدور آگهی آن اقدام می کند.

تغییرات در نام شرکت سهامی خاص
جهت تغییر در نام شرکت سهامی خاص می بایست در جلسه مجمع عمومی فوق العاده تمامی سهامداران حاضر و نسبت به تغییر نام شرکت تصمیم گیری نمایند. پس از پایان مجمع صورتجلسه امضا شده و به واحد تغییرات اداره ثبت شرکت ها ارائه میگردد. این امر مستلزم این است که یکی از سهامداران یا وکیل رسمی شرکت با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به انجام این تغییرات اقدام نماید. در صورتی که نام انتخاب شده قابل ثبت باشد و قبلا نیز توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد پس از تائید اداره ثبت شرکت ها صدور آگهی انجام می شود.

تغییرات در میزان سهام سهامداران شرکت سهامی خاص
تغییرات در تعداد سهم سهامداران یا ارزش اسمی سهم در شرکت سهامی خاص از طریق نقل و انتقال سهام و افزایش سرمایه شرکت قابل انجام می باشد.

به دو روش قابل انجام می باشد:

از طریق امضای ذیل دفاتر سهام

از طریق نقل و انتقال سهام در اداره دارایی و اداره ثبت شرکت ها



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

کلیه تغییراتی که در اختراع یا مشخصات آن به عمل می آید در صورتی در ایران اعتبار دارد که به ثبت برسد.لذا، مالک اختراع مکلف است هر نوع تغییر راجع به اسم،نشانی،تابعیت،اقامتگاه،طبقه بین المللی اختراع،یا اعطاء اجازه بهره برداری از اختراع یا انتقال و یا اعراض از مالکیت اختراع ثبت شده را کتباَ و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید.
لازم به یادآوری است ،مالک به کسی اطلاق می گردد که اختراع به نام وی تقاضای ثبت می گردد،مالک (یا مالکین )اختراع می تواند شخص ( یا اشخاص ) حقیقی یا حقوقی ( و یا هر دوی آن ها) باشد.
درخواست مالک اختراع مبنی بر تغییرات در مضمون و نقشه های اختراع،باید به صورت کتبی و با ذکر شماره و تاریخ اختراع به مرجع ثبت تسلیم گردد.انجام این تغییرات،مشروط به آن است که در نتیجه این تغییرات،اطلاعات مندرج در گواهی نامه اختراع،از حدود اطلاعات مذکور در اظهارنامه اولیه تجاوز نکند.
طبق ماده 35 آیین نامه ثبت علایم و اختراعات برای تغییر و یا تکمیل و یا اضافات مزبور ورقه اختراعی در تکمیل ورقه اصلی صادر می گردد.
ورقه اختراع تکمیلی تابع همان مقرراتی خواهد بود که برای ورقه اصلی معین شده است،ولی مدت اعتبار ورقه تکمیلی نمی تواند از مدت اعتبار ورقه اصلی تجاوز نماید.طبق ماده 36: " هر صاحب ورقه اختراع که بخواهد برای تغییر یا تکمیل یا اضافات به عوض ورقه تکمیلی ورقه اصلی علیحده صادر نماید باید مقررات قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات و همچنین مقررات این نظامنامه را که مربوط به ورقه اختراع است رعایت نموده و حق الثبت و سایر مخارج مربوطه را تادیه کند".
وفق ماده 37 : " در صورتی که تقاضا کننده اختراع تکمیلی شخص دیگری غیر از صاحب اختراع اصلی باشد ورقه ثبت اختراع تکمیلی اجازه استفاده از اختراع اصلی را به او نمی دهد و صاحب اختراع اصلی نیز نمی تواند از اختراع تکمیلی استفاده کند مگر آنکه بین آن ها تراضی به عمل آید".
ثبت تغییرات مزبور به موجب اظهارنامه رسمی به امضای صاحب اختراع یا نماینده قانونی او به عمل خواهد آمد.
اظهارنامه باید در سه نسخه تنظیم و تغییرات مشروحاَ در آن قید و مدارک مربوطه و قبض پرداخت حق الثبت ضمیمه آن گردد.رسیدگی به اظهارنامه و ثبت تغییرات بر طبق اصولی که برای ثبت اختراع ذکر شده است به عمل خواهد آمد.تغییرات مربوط به نشانی و نام صاحب اختراع یا نماینده قانونی او د ر ایران احتیاج به آگهی ندارد".
موارد مذکور تا زمانی که به ثبت نرسیده اند در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد نمی باشند.ثبت آن ها منوط به پرداخت هزینه های مقرر در جدول هزینه ها و در صورت لزوم هزینه انتشار آگهی مربوط خواهد بود.
لازم به توضیح است، اعتبار گواهینامه اختراع بیست سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه است.برای حفظ اعتبار گواهی نامه باید هزینه ای سالانه ظرف دو ماه قبل از انقضای یک سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه و هر سال بعد از آن به همین ترتیب تا تاریخ اعتبار گواهینامه ، طبق جدول هزینه ها تادیه گردد والا ثبت اختراع از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
اگر مالک اختراع یا نماینده قانونی وی تا شش ماه پس از انقضاء موعد، علاوه بر هزینه سالانه جریمه ای معادل نصف هزینه سالانه اختراع را پرداخت نماید ثبت اختراع به اعتبار خود باقی خواهد ماند.
از همراهیتان سپاسگزاریم*
.



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



 

به موجب ماده ی 28 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات،مرجع ثبت پس از دریافت اظهارنامه و ضمائم مربوط،آن را ظرف 6 ماه از حیث انطباق با شرایط شکلی و ماهوی مندرج در قانون این آیین نامه بررسی می نماید.
مرجع ثبت در صورت ضرورت می تواند از مراجع ذی ربط اعم از خصوصی یا دولتی و یا از متخصصان و کارشناسان امر برای احراز شرایط ماهوی اختراع استعلام و کسب نظر نماید.مهلت پاسخ به استعلام و اعلام نظر حداکثر 3 ماه خواهد بود.اظهارنظر مراجع و اشخاص مذکور جنبه مشورتی داشته و عدم پاسخ به استعلام و کسب نظر مانع از بررسی و اتخاذ تصمیم مرجع ثبت نیست.
وفق ماده 29 آیین نامه ی مذکور،چنانچه پس از بررسی اظهارنامه و ضمائم آن،انجام اصلاحات یا تکمیل اظهارنامه و ضمائم آن ضرورت داشته باشد،مرجع ثبت با تعیین مواردی که نیاز به اصلاح یا تکمیل دارند از متقاضی می خواهد تا ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ نسبت به انجام اصلاحات یا تکمیل مدارک اقدام نماید.در غیر این صورت اظهارنامه کان لم یکن تلقی خواهد شد.مهلت تعیین شده در این ماده برای اشخاص مقیم خارج از کشور 60 روز می باشد.تصمیم مرجع ثبت مبنی بر اعطای گواهی نامه اختراع به متقاضی اعلام شده و متقاضی باید ظرف مدت 30 روز پس از اعلام جهت پرداخت هزینه های مربوط به ثبت اختراع و انتشار آگهی اقدام نماید.در صورت عدم پرداخت هزینه ها در مهلت مقرر،اظهارنامه کان لم یکن تلقی می گردد.این مهلت برای متقاضیان مقیم خارج از کشور 60 روز می باشد.
با عنایت به ماده ی 31 آیین نامه ی مذکور،اختراع با قید مراتب در دفتر ثبت اختراع ثبت می شود:
1-شماره و تاریخ اظهارنامه با قید ساعت و روز و ماه و سال؛
2-شماره و تاریخ ثبت اختراع
3-اسم و نشانی و تابعیت مالک اختراع
4-اسم و نشانی و تابعیت مخترع در صورتی که متقاضی شخص مخترع نیست مگر اینکه مخترع کتباَ تقاضا نموده باشد که نامش در گواهی نامه اختراع ذکر نشود.
5-اسم و نشانی نماینده قانونی مخترع،اگر ثبت اختراع توسط وی تقاضا شده باشد.
6-عنوان اختراع
7-طبقه بندی بین المللی اختراع با ذکر زمینه علمی ای که اختراع در آن طبقه قرار می گیرد.
8-در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن،تاریخ،شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم
9-مدت حمایت
تبصره 1-در دفتر ثبت اختراع،برای هر اختراع دو صفحه اختصاص می یابد و هر تغییر و اصلاح و همچنین نقل و انتقالاتی که جزئاَ یا کلاَ نسبت به موضوع اختراع صورت می گیرد،در صفحات مزبور قید می گردد.
تبصره 2-درج مراتب فوق پس از تکمیل باید به امضا مالک اختراع یا نماینده قانونی وی و همچنین رئیس اداره ثبت اختراعات برسد.
پس از ثبت اختراع،آگهی مربوط به ثبت،ظرف 30 روز با قید مراتب مذکور در ماده ی 31 این آیین نامه در روزنامه رسمی منتشر می گردد.آگهی مزبور به امضاء رئیس اداره ثبت اختراعات رسیده و برای انتشار تسلیم روزنامه رسمی می شود.پس از انتشار آگهی ثبت اختراع و تحویل نسخه منتشر شده یا منعکس در سایت روزنامه رسمی به مرجع ثبت،گواهی نامه اختراع صادر و به متقاضی یا نماینده قانونی وی تسلیم خواهد شد.گواهی نامه اختراع بایستی با استفاده از فناوری روز تهیه و مشتمل بر نسخه ای از توصیف0ادعا-خلاصه توصیف و نقشه بوده و منگنه و مهر شده و به امضاء رئیس اداره ثبت اختراعات برسد.گواهی نامه اختراع باید حاوی نکات ذیل باشد:
1-شماره و تاریخ اظهارنامه
2-اسم،نشانی و تابعیت دارنده اختراع
3-اسم،نشانی و تابعیت مخترع،مگر اینکه مخترع کتباَ از مرجع ثبت درخواست عدم ذکر نام خود را بنماید.
4-شماره و تاریخ ثبت اختراع
5-عنوان اختراع
6-طبقه بندی بین المللی اختراع
7-ذکر تاریخ،شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم،در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن
8-مدت حمایت
در صورت تعدد متقاضی ثبت اختراع،به درخواست آن ها،میزان سهم هر یک در گواهی نامه اختراع به تفکیک قید خواهد شد.در غیر این صورت،حقوق ناشی از اختراع بالسویه خواهد بود.
وفق ماده ی 35،در صورت تقاضای مالک اختراع ثبت شده برای صدور پروانه بهره برداری،مرجع ثبت حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ تقاضا مراتب را به انضمام سوابق اختراع به دستگاه یا دستگاه هایی که مرتبط با موضوع اختراع تشخیص می دهد،منعکس و پس از اخذ نظرات آن ها نسبت به صدور پروانه مذکور اقدام خواهد کرد.چنانچه مراجع یاد شده ظرف مهلت مقرر در قانون،پاسخ ندهند یا پاسخ منفی دهند،مرجع ثبت تکلیفی برای صدور مجوز بهره برداری ندارد.
تبصره-در صورتی که اخذ نظرات مراجع ذی ربط قانوناَ مستلزم پرداخت هزینه باشد،تادیه این هزینه به عهده متقاضی پروانه بهره برداری است.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()