نوشته شده توسط : ali

برای ثبت شرکت در اسپانیا  باید در رابطه با نوع شرکتی که مایل هستید در کشور اسپانیا به ثبت برساند تحقیق کنید و اطلاعات خود را به روز نمایید . بعد از آن نیاز به جمع آوری مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور اسپانیا است . در طی سال های گذشته یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری بوده ولی فقط افرادی که دارای شرایط کافی باشند امکان ثبت شرکت در کشور اسپانیا را دارند .

برای ثبت شرکت در اسپانیا، بهترین گزینه، یکبار سفر به اسپانیا و دریافت اطلاعات کافی درباره ثبت شرکت در اسپانیا توسط خود متقاضی می باشد. ثبت شرکت در اسپانیا، بدون حضور متقاضی و به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با حضور متقاضی در اسپانیا، قابل انجام است. انتخاب وکیل مهاجرت به اسپانیا، نیز می تواند راه دیگری جهت ثب شرکت در اسپانیا، باشد.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا:

1.تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت و اخذ شماره شناسایی مالیاتی از سازمان امور مالیاتی اسپانیا، همه افرادی که متقاضی ثبت شرکت در اسپانیا هستند، لازم است نسبت به دریافت شماره شناسایی مالیاتی، با تکمیل فرم درخواست شماره شناسایی و رسید پرداخت عوارض صدور شماره شناسایی مالیاتی، دو قطعه عکس، اصل و کپی پاسپورت معتبر و اسناد مدارکی که بیانگر دلیل درخواست شماره شناسایی مالیاتی می باشد، اقدام نمایند.

2.تعیین نام برای شرکت، مرحله دوم ثبت شرکت در اسپانیا، انتخاب نام برای شرکت مورد درخواست ثبت . ثبت نام شرکت در سامانه مخصوص تعیین نام شرکت در اسپانیا، می باشد. نام شرکت مورد تقاضای ثبت در اسپانیا، نباید قبلا استفاده شده باشد.

3.صدور کد شناسایی مالیاتی، برای ثبت شرکت، با ارایه شماره شناسایی مالیاتی اخذ شده به روش بالا.

4.واریز مبلغ حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت در اسپانیا به حساب یکی از بانکهای اسپانیا و ارایه فیش واریزی به همراه سایر مدارک به نزدیکترین دفتر اسناد رسمی، توسط خود متقاضی یا وکیل مهاجرت به اسپانیا.

5.ثبت شرکت در اسپانیا، از طریق یکی از دفاتر اسنادرسمی اسپانیا، توسط وکیل مهاجرت به اسپانیا.

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا:

1.مالکیت 100% (بدون نیاز به شریک محلی)

2.دسترسی به بازار اروپا

3.امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال

4.امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم

5.امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا

6.اجازه اقامت شینگن (برای تمام اعضای خانواده)

7.افتتاح حساب شرکتی و شخصی

8.مبادلات بانکی آنلاین، کارتهای اعتباری، تسهیلات و خطوط اعتباری

9.قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

    10%مالیات بر درآمد شرکت

11.استفاده از برند اروپائی

12.هزینه های پائین راهبری و اداره شرکت



انواع شرکت در اسپانیا:

1.یک شرکت نوپا

2.یک نوع سرمایه گذاری با هم (مشترک)

3.در عنوان یک شاخه اسپانیا

4.یک فرد خود مشتغل

5.یک نمایندگی از شرکت خود

6.یک کسب و کار جدا

بهترین نوع ثبت شرکت در کشور اسپانیا ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود است .

الزامات قانونی مورد نیاز برای صدور مجوز فعالیت قانونی شرکت در اسپانیا چیست؟

وکالتنامه باید به موسسه حقوقی و یا وکیلی که دارای اعتبار لازم است اعطا شود. این وکیل می تواند یک فرد حقوقی معتبر و یا شرکت های معتبر حقوقی مورد تایید در اسپانیا باشد.

برای کلیه امور قانونی و حقوقی معمولا در اسپانیا از وکلای خبره استفاده می شود. وکالتنامه این وکلا باید قبل از هر گونه اقدامی تنظیم و ارائه شود.

در خصوص کشور های خارجی مانند ایران متقاضیان معمولا وکیل و یا نماینده حقوقی خود را از همان کشور خود انتخاب می کنند. در این صورت هم باید قبل از هر اقدامی صلاحیت و وکالتنامه اعطا شده باشد. وکالتنامه موسسه حقوقی توسط قرارداد الفرد لاهه قبلا مطابق با قانون 1961 تایید شده باشد و این موضوع مشروط به عضویت کشور مبدا در قوانین دادگاه لاهه می باشد و در صورت عضو نبودن این موسسه در این دادگاه باید مطابق با روش های قانونی در کشور مبدا و مقصد یعنی ایران و اسپانیا مجوز های لازم دریافت شده باشد. در صورتیکه وکالتنامه به زبان اسپانیایی تنظیم نشده باشد باید وکالتنامه به زبان اسپانیایی ترجمه شود.

در هر صورت متقاضی باید از موسسه حقوقی استفاده کند که شرایط لازم  را داشته باشد و در این خصوص شرکت حقوقی باید مدارک و مستندات لازم که نشان دهنده اعتبار و اختیارات او باشد را به متقاضی نشان داده و برای کشور اسپانیا نیز ارسال نماید.



:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که تمایل به حضور در بازار بین المللی آلمان را دارند می توانند بطور رسمی صاحب شرکت در آلمان گردند. از ویژگی های بارز شرکت آلمانی این می باشد که نیاز به سهامدار آلمانی نیست و متقاضی می تواند مالکیت تمام سهام شرکت را داشته باشد .

اول باید نام شرکت را در اتاق صنعت و تجارت محلی ثبت کنید سپس باید به دفتر اسناد و مدارک رسمی و اساسنامه انجمن مراجعه کنید. این مراحل مربوط به راه اندازی یک شرکت تجاری یا صنعتی با بیش از 50 کارمند و سرمایه اولیه 10 برابر درآمد ناخالص ملی سرانه اقتصادی (GNI) است.

شرایط ثبت شرکت در آلمان

هر کسی – بدون در نظر گرفتن ملیت یا محل زندگی – می تواند در آلمان به تجارت بپردازد. در آلمان محدودیت قانونی برای سرمایه گذاری و تعداد سرمایه گذاران وجود ندارد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند به عنوان شرکت سهامی، شرکا، یا فعالیت تجاری مناسب ترین فرم قانونی ثبت شرکت را از طریق دفتر مستقر در آلمان انتخاب کنند. به هر حال مراحل ثبت شرکت در کشور آلمان به طور کامل مشخص گردیده و بسیار آسان می باشد.

به طور کلی معیار های تعیین انتخاب فرم قانونی به کار تعیین شده برای سرمایه گزاران، مسوولیت و شرایط مالیاتی بستگی دارد.

ساختار ابتدایی تمامی شرکت ها توسط قانون مشروح شده است که پیشبینی ها و اطمینان قانونی را بالا می برد. قوانین مشابه شامل کارآفرینان خارجی و داخلی می شود.

نحوه ی ثبت نمودن شرکت در کشور آلمان

در آلمان نیز مانند کشورهای دیگر انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارند.راحت ترین و بهترین نوع این شرکت ها برای ثبت شرکت های با مسولیت محدود GMBHهستند.

امروزه روتین ترین و پرمصرف ترین فرم قانونی شرکت ها مسولیت محدود است.یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پروسه ساده بودن و روند سریع این نوع شرکت هاست.

 

 

شرکت های مسولیت محدود میتوانند توسط چند شخص ثبت شوند.حداکثر تعداد نفرات در این شرکت ها ۳ نفر میباشد و یک نفر نیز میتواند به عنوان مدیر معرفی گردد.تمامی این افراد باید در یک محضر معتبر ابتدا به عنوان شریک معرفی گردند.

یک شرکت GMBHتوسط مدیر عامل خود ارایه و معرفی میگردد.در این نوع شرکت حداقل میبایست ۱ مدیرعامل وجود داشته باشد.که این شخص حتما نبایست سهامدار و یا یک شخص آلمانی باشد.همچنین سهامداران نیز میتوانند در اداره ی این شرکت تاثیر داشته باشند.

برای اینکه شرکت ثبتی دارای اعتبار باشد  حتما بایدثبت تجاری شود.بدین منظور نام این شرکت حتما باید  در (Handelsregister) ثبت شود.تمامی مدیران عامل(Geschäftsführer) میبایست مدارک ثبت شده در دفتر ثبت تجاری و اقتصادی را شخصا امضا کنند.

نام شرکت حتما میبایست برگرفته از زمینه ی کاری و یا اهداف شرکت و یا نام سهامداران شرکت باشد.و حتما باید دارای ضمیمه ی مسولیت محدود باشد.

بعد از اینکه پرونده در دفتر ثبت تجاری و اقتصادی ثبت شد.شرکت وجهه ی قانونی پیدا میکند.بعد از این مرحله شرکت میبایست در اداره ی تجارت محلی نیز ثبت شود.

سهم ها در این نوع شرکت ها نمیتوانند دارای گواهی باشند(مانند اوراق بهادار) و همینطور نمیتوانند این سهم ها وارد بازار بورس شوند.هر چند میتوانند دارای گواهی رسمی باشند.

شرکت های سهامی عام(Aktiengesellschaft (AG)

این نوع از شرکت ها معمولا مناسب تازه واردان به عرصه ی بیزینس جهانی نیست و به افرادی که برای اولین بار وارد بازارهای جهانی میشوند توصیه میشود ابتدا از شرکت های با مسولیت محدود شروع کنند.

در شرکت های سهامی عام در ابتدا نیاز به ۵ عضو میباشد.حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس این نوع شرکت ها ۵۰٫۰۰۰ یورو میباشد.سهم های اولیه ی این نوع شرکت ها نیز باید از ابتدا ثبت در بازار بورس شوند.اساسنا مه ی اولیه ی این شرکت ها باید در دادگاه و یا در دفترخانه  اسناد رسمی ثبت شود.

مراحل ثبت در دفاتر تجاری و همینطور اداره ی تجارت محلی نیز مانند مراحل شرکت های با مسولیت محدود میباشد.

نام این گونه شرکت ها نیز معمولا از اهداف تجاری شرکت گرفته میشود.

 

مزایا ثبت شرکت در آلمان:

1.دریافت اقامت دائم

2.تجارت آزاد با سراسر دنیا

3.افتتاح حساب بانکی تجاری در سراسر اروپا

4.استفاده از سوپسیتهای ویژه

مراحل ثبت شرکت در آلمان:

1.وکالت نامه

2.عقد قرارداد

3.درخواست اقامت بلند مدت و تعین وقت سفارت

4.آماده سازی طرح اقتصادی تجاری

5.دریافت تائیدیه از اداره بازرگانی

6.مراجعه به سفارت آلمان در کشور متقاضی

7.دریافت اقامت (ویزای نوع D)

8.انجام امور مربوط به GmbH

9.انجام امور مربوط به اداره بازرگانی و مالیات



:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت با مسئولیت محدود
شرکت:                    (با مسولیت محدود)
شماره ثبت:
شناسه ملی:
سرمایه:                                       (ریال)
جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت  فوق در تاریخ      /     /      راس ساعت     :     صبح  با حضور کلیه شرکاء در مرکز اصلی شرکت تشکیل گردید و به اتفاق آراء نسبت به موارد ذیل اتخاذ تصمیم شد .


لیست شرکاء

        نام و نام خانوادگی     میزان سهم الشرکه     شماره ملی
                ریال سهم الشرکه     
                ریال سهم الشرکه     

    نشانی شرکت به آدرس : (                              ) تغییر یافت و ماده مربوطه در اساسنامه اصلاح گردید .
    به آقای   با حق توکیل به غیر وکالت داده شد که نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذیل دفاتر اداره ثبت شرکتها  اقدام نماید .




:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


سهامی خاص


بسمه تعالی
 
نام شرکت:
شماره ثبت:
شناسه ملی:
سرمایه ثبت شده:              (ریال)

جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت …………….. در تاریخ  ………………….. راس ساعت  …………. با حضور کلیه سهامداران در مرکز اصلی شرکت تشکیل گردید و به اتفاق آراء نسبت به موارد ذیل اتخاذ تصمیم شد .
الف ) جهت رعایت ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت هیئت رئیسه مرکب از افراد ذیل انتخاب گردیدند:

        1           به سمت رئیس جلسه
        2           به سمت ناظر جلسه
        3           به سمت ناظر جلسه
        3           به سمت منشی جلسه

ب) نام شرکت به  ————————- تغییر یافت در نتیجه ماده مربوطه در اساسنامه اصلاح شد .

ج ) به آقای  —————–  با حق توکیل به غیر وکالت داده شد تا نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذیل دفاتر اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه های قانونی اقدام نماید .
رئیس جلسه                                  ناظر جلسه                       ناظر جلسه                                  منشی جلسه

ضمناً نامبرده صحت امضاء کلیه مندرجات و اصالت امضاء کلیه شرکاء را تأیید نمودند.


سهامی خاص


بسمه تعالی
 
نام شرکت:
شماره ثبت:
شناسه ملی:
سرمایه ثبت شده:                (ریال)
” لیست سهامداران حاضر در جلسه مجمع عمومی فوق العاده “

        شماره     نام و نام خانوادگی     تعداد سهام     امضاء
         

        1
                  سهم  ریالی بانام     
         

        2
                  سهم  ریالی بانام     
         

        3
                  سهم. ریالی بانام



:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود برای برای ثبت سرمایه نقدی خود نیازی به واریزی بانکی ندارند

از لحاظ مدت زمان تصدی اعضا میتوان آن هاری به صورت محدود و یا نا محدود انتخاب کرد .

ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود در زمینه فعالیت هیچ گونه محدودیتی ندارند ،

ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتواند در مناصات و مزایدات چه دولتی و چه خصوصی شرکت کنند .

ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتواند تا سقف 2 برابر میزان سرمایه خود از وام و تسهیلات بانکی استفاده کند .

شرکتهای با مسئولیت محدود برای اظافه و یا کم کردن شرکا و یا همان نقل و انتقال شریک میتوان بدون نیاز به این که به دارایی مراجعه کند با صورت جلسه کاهش و افزایش برای خروج و یا ورود شریک استفاده کرد

شرکتهای با مسئولیت محدود حتما اعضاء هیئت مدیره آن نیاز نیست که شریک باشند میتوانند خارج از شرکا هم باشند ، این ویژگی عموما برای شرکتهای پیمانکاری خیلی تاثیر گذار و کارامد میباشد .



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


شرکتهای با مسئولیت محدود به شرکتهایی گفته میشود که متشکل از حداقل 2 نفر به عنوان شریک میباشند . ثبت شرکت با مسئولیت محدود هیچ گونه محدودیتی از نظر تهداد اعظاء و شرکا ندارد .شرکتهای با مسئولیت محدود میتوانند بدون عضو هیئت مدیره تشکیل شود ، یعنی میتوانند فقط مدیرعامل داشته باشد .البته ناگفته نماند که شرکتهای با مسئولیت محدود هم میتوان زمان برای تصدی هیئت مدیره اتخاظ کرد .

سمت هایی که میتوان در این نوع شرکت اتخاظ کرد :

  1.     مدیرعامل
  2.     رئیس هیئت مدیره
  3.     نائب رئیس هیئت مدیره
  4.     عضو هیئت مدیره
  5.     شریک

 



:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


به استناد ماده 3 قانون ثبت شرکت ها و ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت خارجی تنها اداره ثبت شرکتها تهران می باشد . شعبه خارجی در ایران توسط رکن(مقام اداره کننده) به نام نماینده عمده اداره میشود . مقصود از نمایده عمده شرکت خارجی کسی است که شرکت خارجی به او اختیار لازم داده و تعهدات او به سمت نماینده شرکت تعهدات خود شرکت محسوب می گردد ، لذا میزان مسئولیت و اختیارات نماینده عمده بموجب اختیار نامه مصدق از طرف شرکت مادر مشخص میگردد .
مدارک جهت اخذ نمایندگی :

ارائه نامه یا قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی

آخرین گزارش مالی شرکت خارجی طرف نمایندگی ( بیلان مالی ثبت در کشور مبدا )

کلیه اسناد شرکت خارجی و مدارک هویتی نماینده ، سپس تایید مراجع ذیصلاح مانند ثبت شرکت ها و تایید وزار خانه آن کشور بایستی به تایید سفارت ایران در آن کشور برسد و پس از ترجمه رسمی به فارسی و تایید اداره فنی دادگستری اصل ترجمه آن به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد:

ارائه تعهد نامه به جمهوری اسلامی ایران

به واسطه این تعهد نامه با جمهوری اسلامی ایران می تواند در هر شرایطی نمایندگی را کان لم یکم کند.



:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تصویر شناسنامه مدیر عامل و کلیه اعضا هیئت مدیره و سهامداران تمام صفحات

تصویر کارت ملی مدیر عامل و کلیه اعضا هیئت مدیره و سهامداران پشت و رو

تصویر اوراق ثبتی و تغییرات شرکت

کد اقتصادی قدیم و کد اقتصادی جدید

پیش ثبت نام ارزش افزوده

پروانه تولید / بهره برداری / بهداشت ( در صورت دارا بودن یکی از مجوز ها کارت 5 ساله صادر می شود)

نمونه مهر شرکت

نمونه امضای مدیر عامل

یک قطعه عکس رنگی 4*3 از جلو متقارن انداخته شود

تصویر مدرک تحصیلی مدیر عامل ( حداقل مدرک تحصیلی دیپلم)

تصویر کارت معافیت / پایان خدمت مدیر عامل پشت و رو

آدرس ایمیل شرکت ، آدرس و کد پستی صحیح منزل و تلفن ، تلفن ثابت شرکت

اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی

عدم چک برگشتی اعضاء هیئت مدیره

پلمپ دفاتر

اظهارنامه دفاتر

اصل مفاسا حساب مالیاتی ، موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی

برگه عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.

گواهی تعهد امضا

اصل و فتوکپی اجاره نامه شش دانگ هولوگرام دار / سند مالکیت شش دانگ

قبض تلفن

داشتن حداقل سن 23 سال تمام



:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ورود و صدور کالا برای کلیه ی تجار آزاد نیست و بازرگانانی می توانند مبادرت به ورود و صدور کالا کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.
صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که اصولاَ بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد.در مورد شرکت های تجارتی ،کارت بازرگانی بنام مسئول شرکت صادر می شود.

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های مربوطه از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله ی متقابله است،یعنی در صورتی به بازرگان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه ی فعالیت بازرگانی بدهد.
کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد.مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی عبارتند از:
-اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها(با امضای مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره)
-اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.
-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده ی 186 قانون مالیات های مستقیم؛ مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
-کد اقتصادی
-گواهی گمرک اعمال ماده ی 7 عدم مبادرت به قاچاق
-خرید تمبر به مبلغ 100.000 ریال بحساب دارائی واحد قبض که فرم توسط اتاق ارائه می شود.
-ارائه کپی و اصل تقاضانامه ی ثبت شرکت های داخلی و شرکت های رسمی که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد.(شرکت های با مسئولیت محدود)
-ارائه کپی و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد.(شرکت های سهامی عام و خاص)
-کپی و اصل اساسنامه ی شرکت
-کپی و اصل روزنامه ی رسمی در مورد تاسیس و کلیه ی تغییرات شرکت که در موضوع شرکت صادرات و واردات قید شده باشد.
-اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت
-اصل و فتوکپی کارت ملی
-شناسه ملی شرکت(شش قطعه عکس 4 در 6 و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه)
-اصل و فتوکپی ومدرک تحصیلی
-اصل و فتوکپی سند مالکیت ششدانگ (در صورت اجاره بودن محل،اجاره نامه ی کد دار می بایست بنام شرکت و در سربرگ شورای اصناف و پرینت کد رهگیری و منطبق با بند 1-1-4 دستورالعمل صدور و تمدید کارت بازرگانی متناسب با رشته ی فعالیت و کسب و کار تجاری باشد)
-تایید فرم (الف )مربوط به حساب جاری متقاضی
-تایید فرم (د) مربوط به تایید امضاء متقاضی توسط  دفترخانه
-اصل وکالتنامه ی رسمی در صورت داشتن وکیل



:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کارت بازرگانی،مجوزی است که به دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی یا حقوقی -به موجب ماده ی 2 قانون صادرات و واردات مصوب دوم تیر ماه سال 1372 مجلس شورای اسلامی-اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.مطابق ماده ی 3 قانون صادرات و واردات ،هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یک سری شرایط خاص اخذ خواهد شد.بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراست،اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی یا ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.

مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی:
1-یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد(با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر،از اداره ثبت شرکت ها)
2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
3-دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده(تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)
4-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.
5-اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
6-سه قطعه عکس شش در چهار،جدید،تمام رخ ،ساده
7-ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
تبصره:دارندگان پروانه ی بهره برداری صنعتی،کشاورزی،معدنی،خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری،
اطلاعات و ارتباطات(ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه،از ارائه ی مدرک فوق معاف می باشند.
8-اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن.
-متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه ی کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1334 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1328 و قبل از آن با ارائه ی کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
9-داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
10-اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی فقط روی فرم الف قابل قبول است(با مهر امضای رئیس شعبه)ضمناَ حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتیکه روی فرم (الف)تایید شده باشد قابل قبول است.
-ارائه ی دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت روئت الزامی می باشد.
11-ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی ،به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ب-اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ج-اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)با امضای دوشاهد ذیل آن
12-ارائه ی اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست.(صنوف تولیدی دارای پروانه ی کسب مشمول این بند نمی گردند.)
13-ارائه کد اقتصادی جدید(اصل و کپی)و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.irو تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور


چند نکته:
*کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
*هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.
*برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.
*آدرس های درج شده در اظهارنامه ی ثبتی،مفاصا حساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری و با هم مطابقت داشته باشند.
*حضور متقاضی کارت در کلیه ی مراحل پذیرش و تحویل کارت الزامی است.



:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ورود و صدور کالا برای کلیه ی تجار آزاد نیست و بازرگانانی می توانند مبادرت به ورود و صدور کالا کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که اصولاَ بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد.در مورد شرکت های تجارتی ،کارت بازرگانی بنام مسئول شرکت صادر می شود.

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های مربوطه از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله ی متقابله است،یعنی در صورتی به بازرگان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه ی فعالیت بازرگانی بدهد.
کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد.مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی عبارتند از:
-اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها(با امضای مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره)
-اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.
-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده ی 186 قانون مالیات های مستقیم؛ مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
-کد اقتصادی
-گواهی گمرک اعمال ماده ی 7 عدم مبادرت به قاچاق
-خرید تمبر به مبلغ 100.000 ریال بحساب دارائی واحد قبض که فرم توسط اتاق ارائه می شود.
-ارائه کپی و اصل تقاضانامه ی ثبت شرکت های داخلی و شرکت های رسمی که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد.(شرکت های با مسئولیت محدود)
-ارائه کپی و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد.(شرکت های سهامی عام و خاص)
-کپی و اصل اساسنامه ی شرکت
-کپی و اصل روزنامه ی رسمی در مورد تاسیس و کلیه ی تغییرات شرکت که در موضوع شرکت صادرات و واردات قید شده باشد.
-اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت
-اصل و فتوکپی کارت ملی
-شناسه ملی شرکت(شش قطعه عکس 4 در 6 و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه)
-اصل و فتوکپی ومدرک تحصیلی
-اصل و فتوکپی سند مالکیت ششدانگ (در صورت اجاره بودن محل،اجاره نامه ی کد دار می بایست بنام شرکت و در سربرگ شورای اصناف و پرینت کد رهگیری و منطبق با بند 1-1-4 دستورالعمل صدور و تمدید کارت بازرگانی متناسب با رشته ی فعالیت و کسب و کار تجاری باشد)
-تایید فرم (الف )مربوط به حساب جاری متقاضی
-تایید فرم (د) مربوط به تایید امضاء متقاضی توسط  دفترخانه
-اصل وکالتنامه ی رسمی در صورت داشتن وکیل



:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کارت بازرگانی،مجوزی است که به دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی یا حقوقی -به موجب ماده ی 2 قانون صادرات و واردات مصوب دوم تیر ماه سال 1372 مجلس شورای اسلامی-اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.مطابق ماده ی 3 قانون صادرات و واردات ،هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یک سری شرایط خاص اخذ خواهد شد.بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراست،اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی یا ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.

مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی:
1-یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد(با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر،از اداره ثبت شرکت ها)
2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
3-دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده(تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)
4-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.
5-اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
6-سه قطعه عکس شش در چهار،جدید،تمام رخ ،ساده
7-ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
تبصره:دارندگان پروانه ی بهره برداری صنعتی،کشاورزی،معدنی،خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری،
اطلاعات و ارتباطات(ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه،از ارائه ی مدرک فوق معاف می باشند.
8-اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن.
-متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه ی کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1334 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1328 و قبل از آن با ارائه ی کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
9-داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
10-اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی فقط روی فرم الف قابل قبول است(با مهر امضای رئیس شعبه)ضمناَ حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتیکه روی فرم (الف)تایید شده باشد قابل قبول است.
-ارائه ی دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت روئت الزامی می باشد.
11-ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی ،به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ب-اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ج-اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)با امضای دوشاهد ذیل آن
12-ارائه ی اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست.(صنوف تولیدی دارای پروانه ی کسب مشمول این بند نمی گردند.)
13-ارائه کد اقتصادی جدید(اصل و کپی)و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.irو تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور
چند نکته:
*کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
*هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.
*برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.
*آدرس های درج شده در اظهارنامه ی ثبتی،مفاصا حساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری و با هم مطابقت داشته باشند.
*حضور متقاضی کارت در کلیه ی مراحل پذیرش و تحویل کارت الزامی است.



:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()