نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت
ثبت شرکت
استعلام برند
استعلام برند
تنظیم صورتجلسه
تنظیم صورتجلسه
تغییرات شرکت
تغییرات شرکت
تنظیم صورتجلسه

- یکی از مهمترین چالشهای شرکتها و موسسات در ایران ، تنظیم صورتجلسات صحیح و منطبق با قوانین تجارت می باشد . از همه مهمتر هماهنگ بودن این صورتجلسات با آخرین بخشنامه هاست . برای تنظیم صورتجلسه در این سامانه اصلا نیازی به داشتن اطلاعات حقوقی ندارید . لازمه اش فقط و فقط پر کردن جاهای خالی با اطلاعات صحیحه. به همین راحتی

- ثبت آگهی صورتجلسات در اداره ثبت شرکتها دارای گردش اداری بسیار منظم و دقیق است ، کوچکترین مغایرت و کمبود در آن موجب عودت یا ابلاغ نقص میشود(هدر رفتن زمان و هزینه)، این سامانه به شما کمک میکند تا صورتجلسه خود را بدون هیچ خطای انسانی تنظیم نمایید .

- سامانه ای که پیش روی شماست نتیجه تلاش گروهی متشکل از وکلا، اساتید قانون تجارت و متخصصان برنامه نویسی می باشد.

- این سامانه منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران ،قانون تجارت و آخرین بخشنامه ها ی اداره کل ثبت شرکتهای کشور تولید و اجرا شده است .
ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است . در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد و الا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده و در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


راهنمای بیمه و روابط کار شامل موارد زیر می شود که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم

تعاریف / کلیات بیمه
1 – بیمه :
عقدی است که بموجب آن یک طرف تعهد می کند در ازاء دریافت وجه یا وجوهی از طرف دیگر، در صورت وقوع یا بروز حادثه ، خسارت وارده براو را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد .

2 -بیمه گر :
به سازمانها و موسساتی که امر بیمه نمودن را بعهده دارند اطلاق میشود. در اینجا سازمان بیمه خدمات درمانی بیمه گر تلقی می گردد.

3 – بیمه گزار :
به اشخـاص ، سازمانها و موسساتی اطلاق می گردد که نسبت به بیمه نمودن خود ، اعضای تحت پوشش یا کارکنان اقدام می نمایند .

4 – بیمه نامه :
سندی است که در آن مشخصات بیمه گر، بیمه گزار و بیمه شده حدود وظائف و اختیارات آنها ، میزان حق بیمه در چارچوب شرایط عمومی و شرایط خاص مشخص می شود و دو طرف قرارداد آن را امضاء می کنند. این قرارداد در دونسخه تنظیم گردیده که پس از امضاء نهایی توسط طرفین ، یک نسخه آن به بیمه شده و نسخه دیگر در اختیار بیمه گر قرار می گیرد. (یک نسخه از بیمه نامه می باید در اختیار بیمه شده قرار گیرد).

5 -حق سرانه :
مبلغی است که بر مبنای خدمات مورد تعهد به مشمولین بیمه خدمات درمانی، برای

هر فرد در یکماه تعیین می گردد .

6 -فرانشیز :
قسمتی از هزینه درمان است که بر مبنای تعرفه مصوب، بیمه شده باید درزمان دریافت خدمات پرداخت نماید .

7 -سهم سازمان (در هزینه های درمانی) :
قسمتی از هزینه های درمان بیمه شده است که بر طبق قانون بیمه همگانی و برابر تعرفه مصوب در تعهد سازمان بیمه گر قرار می گیرد.

8 -خانواده :
به گروهی از افراد (حداقل دو نفر) گفته می شود که بین آنها روابط (زن و شوهری) یا (پدر، مادر، فرزندی) وجود دارد.

 

راهنمای بیمه و روابط کار

 

 

سازمانها
سازمانهای دولتی مشمول دریافت سهم دولت یارانه :
شامل دستگاههایی می باشد که هزینه های جاری آنان از طریق بودجه عمومی دولت تامین میگردد و در قالب بودجه مصوب سالانه اعتبار خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت و کسورات بازنشستگی کارکنان را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می نمایند .

سازمانهای خود کفا :
کلیه سازمانهائی که حق سرانه سهم دولت و بیمه شده را راساً پرداخت می نمایند خودکفا محسوب می گردند. ملاک تعیین خودکفا بودن اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشد.

سازمانهای مشمول پرداخت 9/2 از حق سرانه :
باستناد ماده 7 قانون بیمه همگانی سازمانهای دولتی مشمول قانون بیمه همگانی خدمات درمانی که با کسب مجوز از سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان تامین اجتماعی زیر پوشش بیمه ای سایر سازمانهای بیمه گر قرار گیرند و یا راساً ارائه خدمت نمایند ، موظف به پرداخت 9/2 سرانه تعیین شده به سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

 

 

دفترچه بیمه درمانی
صدور اولیه :
به اولین جلد دفترچه درمانی که برای متقاضیان و افراد تحت تکفل و یا هر یک از عائله جدید آنان پس از تنظیم بیمه نامه صادر شود، صدور اولیه اطلاق می گردد.

تعویض :
به صدور مجدد دفترچه بیمه درمانی دارای اعتبار، با کد قبلی، تعویض اطلاق می گردد.

تمدید :
به استمرار بخشیدن اعتبار دفترچه بیمه درمانی، براساس ضوابط و مقررات، اطلاق می گردد.

المثنی :
به صدور مجدد دفترچه بیمه درمانی که به علل مختلف مفقود گردیده با کد قبلی و ذکر کلمه المثنی اطلاق می گردد .

ابطال :
به فرآیندی که بنا به علل موجه منجربه خروج بیمه شده از شمول بیمه گردد اطلاق می شود.

تاریخ اعتبار :
به تاریخ پایان مدت زمان قابل استفاده بودن دفترچه بیمه درمانی، اطلاق می گردد.

بیمه شده اصلی(سرپرست) :
فردی است که راساً مشمول مقررات بیمه خدمات درمانی موضوع قانون بیمه همگانی خدمات درمانی باشد و پس از پرداخت حق السهم ، مشمول استفاده از مزایای خدمات درمانی قرار می گیرد.

بیمه شده تبعی : خانواده ، شخص یا اشخاصی هستند که به تبع سرپرست و یا کفالت بیمه شده اصلی ، از مزایای بیمه درمان برخوردار می گردند .

بیمـــه شده تبعی 1 :
به افرادی که در هر خانوار براساس ضوابط، مشمول دریافت سهم دولت ازحق سرانه می شوند، ‌اطلاق می گردد.

بیمه شده تبعی 2 :
به افرادی که با پرداخت حق سرانه کامل از طرف بیمه شده اصلی تحت پوشش قرار می گیرند، اطلاق می گردد.

بیمه شده تبعی 3 :
به کلیه افراد معرفی شده از جانب بیمه شده اصلی (براساس دستورالعمل اجرایی)که مشمول پرداخت 9/2 حق سرانه، مازاد بر حق سرانه کامل می باشند، اطلاق گردد.

 

 

تعاریف در روابط کار
کارکنان دولت :
به کلیه افراد مشمول قانون استخدام کشوری، که بیمه گزار آنها دولت بوده و در حکم کارگزینی دارای شماره مستخدم می باشند، اطلاق می گردد.

بازنشسته رسمی :
به کارکنان مشمول استخدام کشوری، که براساس احکام صادره، بازنشسته می شوند، اطلاق می گردد. حق بیمه این گروه نیز همانند کارکنان شاغل رسمی کسر و به حساب سازمان بیمه خدمات درمانی واریز میگردد. افراد تحت تکفل بازنشستگان، که مشمول دریافت سهم دولت از حق بیمه سرانه هستند، همانند کارکنان دولت شاغل براساس ماده یک قانون جمعیت و تنظیم خانواده تعیین می گردد.

مستمری بگیر :
آندسته از کارکنان دولت که قبل از بازنشستگی، به دلایل پزشکی از کار افتاده شوند، مستمری بگیر تلقی می گردند. این گروه بهمراه افراد تحت تکفل آنان نیز همانند کارکنان شاغل دولت، مشمول دریافت سهم دولت از حق بیمه سرانه خواهند بود .

وظیفه بگیر :
آن عده از افراد که پس از فوت بیمه شده اصلی براساس حکم صادره از طرف بیمه گزار حقوق وظیفه دریافت می نمایند وظیفه بگیر تلقی می شوند و مشمول دریافت سهم دولت از حق بیمه سرانه خواهند گردید.

مامور به خدمت :
به کارمندانی که محل خدمت آنان براساس ضوابط بطور موقت از موسسه ای به موسسه دیگر تغییر می یابد و حقوق خود را از موسسه مبـــدا دریافت می دارند، اطلاق می گردد . کسر حق بیمه سرانه آنان از طریق اداره مبدا و صدور و تعویض دفاتر بیمه، تنها در اداره بیمه گری و درآمد مبدا امکان پذیر است .

انتقال :
به جابجائی کارمندان، از استانی به استان و یا شهری به شهر دیگر و یا از سازمانی به سازمان دیگر، اطلاق می گردد. این گروه چنانچه حقوق و فوق العاده شغلشان را در موسسه مقصد دریافت دارند، می باید از طریق فرم اظهار نامه و لیست تغییرات، از آمار موسسه مبدا کسر، و به آمار موسسه مقصد، افزوده گردند .

 

کد بیمه درمانی / کد موسسه بیمه گزار
کد بیمه درمانی :
کد بیمه درمانی شامل سه قسمت است. قسمت اول سه رقمی و مربوط به کد سرور استان می باشد. قسمت دوم مربوطه به شماره سری دفترچه می باشد که بطور اتوماتیک و متوالی توسط سیستم از صفر شروع شده و ادامه می یابد. قسمت سوم مربوط به کد صف خانوار می باشد.

1

0

2

1

3

6

7

3 – 4

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

کد موسسه بیمه گزار :
شامل دو بخش می باشد بخش اول چهار رقم می باشد که دو رقم آن مربوط به استان و دو رقم دیگر مربوط به شماره شهرستان می باشد. بخش دوم شش رقم می باشد که بصورت سه قسمت دو رقم طراحی شده است.
قسمت اول : دو رقم شماره وزارتخانه، سازمانها و نهادهای مستقل (که تحت پوشش وزارتخانه ها نیستند) می باشد.
قسمت دوم : دو رقم شماره سازمانها، نهادها یا ادارات وابسته می باشد که بصورت مستقیم تحت پوشش وزارتخانه یا سازمان مستقل هستند.
قسمت سوم : دو رقم مربوط به ادارات کل، ادارات، مناطق، حوزه ها و شرکتها می باشد که در سطح مراکز استانها یا شهرستان بوده و زیرمجموعه قسمت دوم می باشند.


مثال: آموزش پرورش منطقه شمال شهرستان رفسنجان :

1

5

0

0

0

4

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

 



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



۱۰- تذکرات لازم راجع به اجرای حکم تبصره 1 ماده 80 مرتبط با ماده 187:

الف) ادارات امور مالیاتی موظفند در موارد تقاضای صدور گواهی انجام معامله سریعاً نسبت به موضوع اقدام و از اعمال زائد و سختگیریهای بی مورد و اجبار به مودیان برای ارائه مدارک غیر ضروری جداً خودداری نمایند. در مورد املاکی که وضعیت آن به لحاظ اقدامات قبلی و یا سوابق و اطلاعیه‌های مضبوط در پرونده روشن است، به خصوص در مورد املاک مسکونی که خود مالک در آن سکونت دارد، نبایستی به عذر بازدید مجدد و تحقیقات محلی صدور گواهی را به تعویق اندازند. بلکه اگر معضل خاصی در میان نباشد، باید ظرف 72-48 ساعت از تاریخ وصول استعلام گواهینامه صادر و موضوع فیصله یابد. در مواردیکه عرصه و اعیان ملک در سند رسمی و یا مدارک معتبری مانند گواهی پایان کار شهرداری مربوط قید شده باشد، ضرورتی برای مساحی و اندازه گیری نخواهد بود، چنانچه به لحاظ تشکیل واحدهای خاص مالیاتی (بر حسب منابع)، منابع مختلف مربوط به ملک مانند مشاغل و حق واگذاری محل به واحد یا واحدهای دیگری محول شده باشد، واحد محل وقوع ملک ملزم است در اولین روز مراجعه مودی مراتب را از واحدهای دیگر استعلام و واحدهای اخیر نیز مکلفند صدور پاسخ استعلام را در اولویت قرار داده پس از بررسی و وصول مطالبات احتمالی فوراً نتیجه را به واحد نخست اعلام دارند.

ب) در موارد مقتضی ارسال مستقیم گواهی انجام معامله به دفتر اسناد رسمی بلااشکال است وگرنه بایستی به مودی (انتقال دهنده ملک یا حقوق مربوط آن) و یا وکیل و یا نماینده قانونی اول تحویل داده شود و یا حسب نظر و اعلام مراجع قضائی به شخص معرفی شده از طرف آن مراجع تحویل داده شود، ضمناً در خصوص تعلق ملک به دو نفر یا بیشتر، تحویل به احد از شرکاء و درمورد اشخاص حقوقی تحویل به مدیر مسئول و یا شخص معرفی شده از طرف مسئولین صلاحیت دار شخص حقوقی بلامانع است.

ج) توجه داشته باشند که حسب مقررات ماده 187 وصول بدهیهای مالیاتی مودی مربوط به مورد معامله برای صدور گواهی جهت معامله همان مورد کافی خواهد بود و در این صورت نبایستی صدور گواهی در گرو تسویه سایر بدهی های مودی باشد، همچنین اگر راجع به مورد معامله، سایر اشخاص بدهکار باشند، واحدهای مالیاتی مجاز نیستند صدور گواهی را موکول به تسویه حساب دیگران بنمایند، فی المثل چنانچه حق واگذاری یک باب مغازه چند بار به صورت عادی منتقل شده و اکنون موجر قصد تنظیم سند رسمی معامله با آخرین خریدار را دارد، نمی-توان پرداخت مالیات حق واگذاری متعلق به خریداران و فروشندگان قبلی را که داخل در معامله اخیر نیستند، به عهده متعاملین فعلی قرار داد، مگر آنکه به طور مستند تعهد پرداخت مالیات‌ها را نموده باشند.

هـ) در مورد صدور وقفنامه، استعلام دفاتر اسناد رسمی و صدور گواهی وفق ماده 187 به لحاظ ضرورت اخذ بدهیهای احتمالی گذشته مربوط به ملک مورد وقف لازم است، اما تنظیم سند وقف اعم از آنکه موضوع وقف عام یا خاص باشد، به هیچ وجه مشمول پرداخت مالیات نمی‌باشد.

و) صدور گواهی انجام معامله در خصوص تمامی املاک اعم از آنکه متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی عمومی دولتی و غیر دولتی و یا وقفی و غیر آن باشد ضروری است. منتهی در صورتی که به سبب این تعلقات معافیت مالیاتی مطرح باشد، گواهی مذکور طبعاً بدون اخذ مالیات صادر خواهد شد. در مورد ادارات امور مالیاتی صلاحیت دار برای صدور گواهی انجام معامله املاک متعلق به بانکها و سایر اشخاص حقوقی اعم از شرکتها و موسسات و نهادهای عمومی یا خصوصی متذکر می‌گردد که اگر ملک مورد بحث در شهر یا بخش یا روستای اقامتگاه قانونی شخص حقوقی واقع شده و در آن شهر یا بخش یا روستا واحد مالیاتی خاص اشخاص حقوقی وجود داشته باشد، واحد مالیاتی مذکور با رعایت مقررات مربوط صالح برای صدور گواهی انجام معامله خواهد بود و چنانچه محل وقوع ملک شهر یا بخش یا روستای دیگری غیر از اقامتگاه قانونی شخص حقوقی باشد، اداره امور مالیاتی محل وقوع ملک تکلیف صدور این گواهی را عهدار بوده و موظف است با وصول مالیات مربوط به معامله گواهی یاد شده را صادر و رونوشت آن را طی اطلاعیه‌ای حسب مورد به ضمیمه تصویر قبض پرداخت مالیات به اداره امور مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده عملکرد شخص حقوقی و یا اداره امور مالیاتی اقامتگاه شخص حقوقی جهت ضبط در پرونده اصلی ارسال دارد. ضمناً در موارد فک رهن موضوع تقاضا و صدور گواهی انجام معامله منتفی است. صدور گواهی موضوع ماده 187 مربوط به نقل و انتقال کلیه املاک متعلق به بانکها در شهر تهران توسط اداره امور مالیاتی محل وقوع ملک صورت پذیرفته و رونوشتی از آن به انضمام تصویر قبض پرداخت مالیات به اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ تسلیم گردد.

ز) سازمان ملی زمین و مسکن نیز (که مورد سئوال برخی واحدها بوده) مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک و حسب مورد سایر درآمدهای احتمالی ناشی از املاک می‌باشد، اما در مورد اشخاص موضوع ماده 2 قانون مالیاتهای مستقیم باید توجه داشت که انتقال املاک و حق واگذاری محل و اجاره املاک جزء فعالیتهای اقتصادی موضوع تبصره 2 آن ماده نبوده، لذا بابت موارد مذکور مالیاتی مطالبه و وصول نخواهد شد. لیکن اشخاص مزبور در صورت ساخت و فروش بناهای نو ساز تا دو سال پس از خاتمه بنا، مشمول مالیات معادل ده درصد ارزش معاملاتی اعیان واگذاری برابر مقررات ماده 77 خواهند بود. در این خصوص متذکر می‌گردد که مفاد تبصره 2 ماده 139 دایر بر معطوف نمودن احکام تبصره 2 ماده 2 به درآمد مشمول مالیات اشخاص موضوع آن ماده به معنی معافیت مالیات بر درآمد املاک همه اشخاص موضوع ماده 139 نمی‌باشد. بلکه معافیت احتمالی هر یک را صرفاً در قالب احکام همان ماده (139) بایستی جستجو نمود.

ح) در مواردی که ملک توام با حق واگذاری محل به طور قطعی انتقال می‌یابد، اگر طبق مدارک مستدل ارزش حق واگذاری محل به صورت منفک بین طرفین معامله مشخص گردیده و قرین واقعیت باشد، مالیات نقل و انتقال قطعی به ماخذ ارزش معاملاتی و مالیات حق واگذاری محل به ماخذ دریافتی طبق ماده 59 محاسبه و وصول و در صورتی که بهای “‌عرصه و اعیان” و حق واگذاری محل تفکیک نشده و ثمن معامله به طور یک جا بین طرفین معین شده باشد، واحدهای مالیاتی بایستی حسب شناختی که از محل و موقعیت ملک دارند، بهای ملک را با فرض مسکونی بودن برآورد نموده آنگاه چنانچه مبلغ دریافتی از خریدار بیش از مبلغ برآورد مذکور باشد، مابه‌التفاوت را به عنوان حق واگذاری منظور و از آن ماخذ مالیات حق واگذاری محل را مطالبه کنند.در موارد معاوضه حق واگذاری دو محل نیز بهای آنها به ماخذ زمان معامله تقویم و به ترتیب بهای هر یک ماخذ مالیات واگذارنده آن قرار خواهد گرفت.

توجه: آن بخش از مفاد بخشنامه‌هائی که به مناسبت اصلاحیه مصوب 27/11/1380 از ابتدای سال 1381 تاکنون بابت فصل مالیات بر درآمد املاک صادر گردیده و مغایر با مفاد این بخشنامه می‌باشد، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ملغی و در خصوص آن بخش از احکام فصل مزبور که نسبت به احکام قبل از اصلاح تغییر نیافته و در بخشنامه حاضر نیز بحث خاصی راجع به آن بمیان نیامده، آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعملها و همچنین آراء هیات عمومی شورای عالی مالیاتی صادره لغایت سال 1380 حسب مورد لازم الرعایه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


۲- راجع به تبصره 2 ماده 54:
این بند با توجه به تغییر ماده 54 در اصلاحیه مصوب 31/4/1394 حذف شده است.
۳- راجع به ماده 55:
الف) با توجه به صراحت این ماده پرداختی مودی اعم از آنکه به موجب سند رسمی صورت گیرد و یا قرارداد عادی، مورد قبول بوده و مبالغ مندرج در همین مدارک به شرط احراز واقعیت قابل کسر از مال‌الاجاره دریافتی خواهد بود. اما درباره ملک واگذاری متعلق به خود مودی، در صورت عدم ارائه سند رسمی، ارزش تقویمی وفق تبصره 2 ماده 54 ماخذ محاسبه قرار خواهد گرفت.
ب) حکم ماده 55 به هیچ وجه املاک غیر مسکونی را شامل نمی‌شود. اما چنانچه خانه یا آپارتمان واگذاری مودی بعد از عقد اجاره توسط مستاجر بدون توافق و دخالت موجر به عنوان محل کسب و کار و غیره مورد استفاده واقع شود، این امر موجب تضییع حق مودی موصوف از حیث لزوم کسر اجاره پرداختی از دریافتی نخواهد بود.
۴- راجع به ماده 57:
الف) درآمد مندرج در این ماده هر نوع درآمد اعم از مشمول یا غیر مشمول مالیات را شامل می‌شود. بنابر این مالک ملک استیجاری چنانچه از منابعی مانند کشاورزی یا از محل واگذاری املاک مشمول تبصره 11 ماده 53 این قانون نیز کسب درآمد نماید، نمیتواند از معافیت موضوع 57 برخوردار شود، مگر آنکه درآمدهای حاصله کمتر از حد معافیت موضوع ماده 84 باشد که در این صورت مقررات تبصره 2 ماده 57 در حق او اعمال خواهد شد.
ب) چون در ماده 57 مودی برای تسلیم اظهارنامه مخصوص این ماده معین نشده، مودی در هر مرحله از مراحل تشخیص و حل اختلاف و وصول و اجرا میتواند با تسلیم اظهارنامه مذکور تقاضای اعطای تسهیلات موضوع این ماده را بنماید و واحدهای مالیاتی مادام که خلاف اظهارات مودی ثابت نشده، ملزم به قبول مندرجات اظهارنامه تسلیمی میباشند. ضمناً در مواردی که مودی نیاز به اخذ گواهی انجام معامله داشته باشد، نبایستی صدور آنرا موکول به اخذ تائیدیه از اداره امور مالیاتی محل سکونت او بنمایند.
۵- راجع به حق واگذاری محل موضوع ماده 59:
الف) طبق نص صریح ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم دریافتی مالک یا صاحب حق بابت حق واگذاری محل مشمول مالیات می‌باشد، بنابراین در مواردی که بابت واگذاری محل کسب و کار یا تجارت وجهی دریافت نمی‌شود، باید موضوع واگذاری دقیقاً مورد بررسی واقع و با توجه به وضعیت خاص عقد فی مابین اقدام لازم معمول گردد. اگر فی المثل بنا به جهات مربوط به عرف محل یا عقاید مذهبی متعاملین دریافت حق واگذاری محل موضوعیت نداشته باشد، از لحاظ مالیاتی نیز بایستی موضوع را پذیرفت و در نتیجه مالیاتی مورد مطالبه نمی‌باشد و یا از آنجا که میزان مال‌الاجاره با مبلغ حق واگذاری محل دریافتی نسبت معکوس دارد، چنانچه در مقابل عدم دریافت حق واگذاری محل مال‌الاجاره بیشتری نسبت به املاک مشابه بین طرفین تعیین شده باشد، در این صورت نیز مطالبه مالیات منتفی خواهد بود.
ب) بر خلاف تصور برخی ماموران مالیاتی منظور از (موقعیت تجاری) مذکور در تبصره 2 ماده 59 آن نیست که زمینهای واقع در منطقه تجاری در صورت انتقال مشمول مالیات حق واگذاری محل بشود. لذا متذکر می‌گردد مادام که ملک به صورت زمین بوده و فعالیت تجاری و یاکسب و کاری در آن صورت نگیرد در موارد انتقال قطعی مشمول مالیات حق واگذاری محل نخواهد بود.
ج) در موارد به اصطلاح پیش فروش مغازه یا محل کار کسب و تجارت، مبدا مرور زمان مالیاتی تاریخ تنظیم سند رسمی و در صورت عدم تنظیم سند رسمی- سی روز پس از تاریخ تحویل و تصرف توسط انتقال گیرنده می‌باشد.
۶- راجع به ماده 63:
منظور از نقل و انتقال قطعی املاک به صورتی غیر از عقد بیع، عقودی از قبیل صلح، هبه و معاوضه می‌باشد. چنانچه صلح و هبه به صورت معوض باشد، انتقال دهنده ملک برابر ماده 59 مشمول مالیات خواهد بود و اگر به طور بلاعوض باشد، انتقال گیرنده مشمول مالیات بر درآمد اتفاقی طبق مقررات فصل ششم باب سوم قانون مالیاتهای مستقیم شناخته می‌شود. یادآوری می‌نماید که قید مال الصلح تقریباً بی ارزش (مانند یک سیر نبات یا یک سیر نمک که بنا به شیوه‌های مرسوم به منظور تکمیل ارکان معامله در اسناد قید می‌شود) در اسناد به منزله پرداخت عوض نبوده و این گونه عقود بعنوان بلاعوض تلقی خواهد شد و نکته قابل توجه دیگر در این خصوص آن که، انتقال ملک به بانکها صرفاً به منظور اخذ تسهیلات بانکی در اجرای مقررات قانون عملیات بانکی بدون ربا نبایستی موجب تعلق مالیات مضاعف گردد. لذا در مواردی که ضمن معامله بین طرفین، بانک نیز به قصد اعطاء تسهیلات وارد معامله شده و به جای انتقال گیرنده واقعی سند انتقال بنام بانک صادر می‌گردد، فقط یک فقره مالیات از انتقال دهنده اخذ و بعد از آن موقع تنظیم یا تسجیل سند بنام انتقال گیرنده واقعی مالیات دیگری مطالبه نخواهد شد.
۷- راجع به ماده 74: به طور کلی طبق ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 (و اصلاحات و الحاقات آن) دولت فقط شخصی را که ملک در دفتر املاک به اسم او ثبت شده و یا به او منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده یا این که از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد، مالک خواهد شناخت. با توجه به ماده 22 مزبور و نیز با عنایت به ماده 47 قانون یاد شده در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موجود باشد، از لحاظ مالیاتی هم که مجری مقررات آن دولت است، فقط انتقال املاک به شرح فوق‌الذکر دارای رسمیت بوده و گرنه واگذاری به غیر بدون تنظیم سند رسمی از حیث مالیاتی جنبه اجاره خواهد داشت. با وجود این بنا به نص صریح ماده 74 قانون مالیاتهای مستقیم در مواردی که ملک حسب عرف محل مورد معامله قطعی واقع شود، در صورت احراز واقعیت، موضوع انتقال قطعی آن قابل قبول خواهد بود. لیکن انتقال عادی سایر املاک وفق مواد 22 و 47 مزبور از نظر دولت (از جمله سازمان امور مالیاتی کشور) در حکم انتقال قطعی نمی‌باشد. هر چند در این حالت نیز اعتراض مودیان وفق قسمت اخیر ماده 229 قانون مالیاتهای مستقیم قابل رسیدگی در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.
۸- راجع به ماده 77:
این بند به موجب رای شماره 455 مورخ 5/7/1388 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال گردیده است.
۹- راجع به ماده 78:
مهمترین حقوق ملکی مذکور در ماده 78 شامل (حق ارتفاق به ملک غیر) (با توجه به مواد 93 تا 108 قانون مدنی)، بهره مالکانه معادن (با رعایت مقررات موضوعه مربوط به آن) و حق رضایت مالک دریافتی در موارد حق واگذاری محل توسط مستاجر به غیر می‌باشد. دریافتی واگذارنده بابت هر یک از حقوق مزبور مشمول مالیات به نرخ دو درصد وفق ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود (توجه شود که نرخ 5% مذکور در ماده 59 منحصراً نسبت به ارزش معاملاتی ملک قابل اعمال است که در صورت انتقال قطعی ملک مصداق می‌یابد.)



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




‌فصل اول - اشخاص حقوقی

ماده 583 - كلیه شركتهای تجارتی مذكور این قانون شخصیت حقوقی دارند.

ماده 584 - تشكیلات و مؤسساتی كه برای مقاصد غیر تجارتی تأسیس شده یا بشوند تاریخ ثبت دفتر ثبت مخصوصی كه وزارت عدلیه معین‌خواهد كرد شخصیت حقوقی پیدا می‌كنند.

ماده 585 - شرایط ثبت مؤسسات و تشكیلات مذكور ماده فوق موجب نظامنامه وزارت عدلیه معین خواهد شد. ‌حق‌الثبت مؤسسات و تشكیلات مطابق نظامنامه پنج ریال طلا تا پنج پهلوی و علاوه مشمول ماده 135 قانون ثبت اسناد و املاك است.

ماده 586 - مؤسسات و تشكیلاتی را كه مقاصد آنها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع است نمی‌توان ثبت كرد.

ماده 587 - مؤسسات و تشكیلات دولتی و بلدی محض ایجاد و بدون احتیاج ثبت دارای شخصیت حقوقی می‌شوند.

فصل دوم - حقوق و وظائف و اقامتگاه و تابعیت شخص حقوقی

ماده 588 - شخص حقوقی می‌تواند دارای كلیه حقوق و تكالیفی شود كه قانون برای افراد قائل است مگر حقوق و وظائفی كه بالطبیعه فقط انسان‌ممكن است دارای آن باشد مانند حقوق و وظایف ابوت - نبوت و امثال ذالك.

ماده 589 - تصمیمات شخص حقوقی وسیله مقاماتی كه موجب قانون یا اساسنامه صلاحیت اتخاذ تصمیم دارند گرفته می‌شود.

ماده 590 - اقامتگاه شخص حقوقی محلی است كه اداره شخص حقوقی آنجا است.

ماده 591 - اشخاص حقوقی تابعیت مملكتی را دارند كه اقامتگاه آنها آن مملكت است.

ماده 592 - برای مورد معاملاتی كه سابقاً تجار یا شركتها و مؤسسات تجارتی به اعتبار بیش از یك امضاء كرده‌اند خواه بعضی از امضاكنندگان به‌عنوان ضامن امضاء كرده باشند خواه به عنوان دیگر طلبكار می‌تواند به امضاكنندگان مجتمعاً یا منفرداً رجوع نماید.

ماده 593 - مورد ماده فوق مطال هر یك اشخاصی كه طلبكار حق رجوع آنها دارد قاطع مرور زمان نسبت دیگران نیز هست.

ماده 594 - باستثنای شركتهای سهامی و شركتهای مختلط سهامی كلیه شركتهای ایرانی موجود كه امور تجارتی اشتغال دارند تا اول تیر ماه1311 مهلت داده می‌شود كه خود را با مقررات یكی شركتهای مذكور این قانون وفق داده و تقاضای ثبت نمایند و الا نسبت شركت متخلف‌مطابق ماده دوم قانون ثبت شركتها مصوب خرداد ماه 1310 رفتار خواهد شد.

ماده 595 - هر گاه مدت مذكور ماده فوق برای تهیه مقدمات ثبت كافی نباشد ممكن است تا شش ماه دیگر طرف محكمه صلاحیتدار مهلت‌اضافی داده شود مشروط بر اینكه موقع تقاضای تمدید نصف حق‌الثبت شركت پرداخته شود.

ماده 596 - تاریخ اجرای ماده 15 این قانون آن قسمتی كه مربوط جزای نقدی است و تاریخ اجرای ماده 201 و تبصره آن و قسمت اخیر ماده220 اول فروردین 1312 خواهد بود.

ماده 597 - شركت‌های مختلط سهامی موجود مكلف هستند كه ظرف 6 ماه تاریخ اجرای این قانون هیأت نظاری مطابق مقررات این قانون‌ تشكیل دهند و الا هر صاحب سهمی حق دارد انحلال شركت را تقاضا كند.

ماده 598 - طلبكاران تاجر متوقفی كه قبل تاریخ اجرای این قانون طلب خود را مطال كرده‌اند مشمول مقررات ماده 473 نبوده و حقی كه ‌موجب قانون سابق برای آنها مقرر بوده استفاده خواهند كرد.

ماده 599 - نسبت طلبكارانی كه امور ورشكستگی‌های سابق قبل تاریخ اجرای این قانون طلب خود را مطال نكرده‌اند مدیر تصفیه هر‌ ورشكسته اعلانی منتشر كرده و یك ماه آنها مهلت خواهد داد كه مطابق ماده 462 این قانون رفتار كنند و الا مشمول مقررات ماده 473 خواهند شد.

ماده 600 - قوانین ذیل:

‌قانون تجارت مصوب 25 دلو 1303 و دودهم فروردین و دودهم خرداد 1304 - قانون اصلاح ماده 206 قانون تجارت راجع اعتراض عدم تأدیه‌مصوب 2 تیر ماه 1307 - قانون اجه عدم رعایت ماده 270 و قسمتی ماده 44 قانون تجارت نسبت تشكیلات و اساسنامه شركت سهامی بانك‌ ملی و شركت سهامی بانك پهلوی مصوب 30 تیر ماه 1307 تاریخ اول خرداد ماه 1311 نسخ و این قانون تاریخ مزبور موقع اجرا گذاشته‌ می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

اقداماتی که مؤسسين شركتهاى سهامى عام قبل از ثبت قطعی شرکت باید انجام دهند: مؤسسين شرکتهای سهامی عام یعنی صاحبان سهامی که قصد تشکیل شرکت سهامی عام را داشته و حداقل 20% کل سرمایه را متقبل و پرداخت نمایند باید قبل ثبت قطعی شرکت اقدامات ذیل را انجام دهند:

اخذ مجوز برای تأسيس شركت در مورد موضوع شرکت
طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت
طرح و تهیه اعلامیه پذیره نویسی سهام شرکت که به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
تعهد بر پرداخت حداقل 20% سرمایه شرکت و پرداخت حداقل 35% از مبلغ تعهد شده به حسابی که به نام شرکت در شرف تأسيس نزد بانکی که داخل کشور است و افتتاح شده و دریافت گواهینامه از بانک مربوطه مبنی بر واریز مبلغ تعهد شده توسط مؤسسين
دریافت نام برای شرکت از اداره ثبت شرکتها
ارائه كليه اسناد و مدارک بالا به اداره ثبت شرکتها همراه با تنظیم اظهارنامه
انتشار طرح اعلامیه پذیره نویسی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت را تا قبل از مجمع عمومی مؤسس منتشر می سازد،(پس از دریافت مجوز جهت انتشار اعلامیه پذیره نویسی از اداره ثبت شرکتها)
تشکیل مجمع عمومی مؤسس
صریح و منجز بودن موضوع شرکت

موضوع شرکت طبق شق 2 ماده 8 قانون تجارت باید صریح و منجز باشد و بر همین سیاق باید مشخص شود که شرکت برای چه موضوعی تشکیل می شود، شرکتهای سهامی همانطور که در بالا اشاره شد ذاتاً تجاری هستند بنابراین موضوع آن می-تواند، تجارت، تولید، توزیع و خدمات، و غیره باشد، مؤسسين بايد برای موضوعی که در آن رشته قصد فعالیت دارند از مراجع ذیربط و یا اتحادیه¬های صنعتی مجوز دریافت دارند یا موافقتنامه اصولی اخذ نمایند و یا دارای پروانه تولید و بهره برداری باشند و یا از اتحادیه های صنفی جواز داشته باشند البته چنانچه موضوع شرکت طبق مقررات استعلام از وزارتخانه ها و یا تشکیلات دولتی و ملی باشد، اداره ثبت شرکتها موضوع را با ارسال نامه ای مورد استعلام و پرسش قرار می¬دهد.

طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت

اساسنامه چیست و اساسنامه شرکت سهامی عام باید متضمن چه موضوعات و مطالبی باشد؟

اساسنامه در اصطلاح قانون تجارت به مجموعه ای از مقررات و دستورالعمل ها و تصمیمات و تعهدات و موافقت هایی اطلاق میشود که وفق قانون تجارت تنظیم و طی انجام تشریفات قانونی و با آراء تعدادی از اعضاء مصرحه در قانون - به تصویب عالی ترین تشکل سهامداران شرکت یعنی «مجمع عمومی» رسیده باشد و پس از تصویب کلیه اعضاء مکلف به رعایت مفاد آن خواهند بود، این است که ماده 8 قانون تجارت مقرر می دارد اساسنامه باید با قید تاریخ به امضاء مؤسسين رسیده و مشتمل بر مطالب زیرین باشد:

نام شرکت
موضوع شرکت
مدت شرکت
مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تأسيس شعبه مورد نظر باشد.
مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک
تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آنها و در صورتی که ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام
تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
نحوه انتقال سهام با نام
طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس
در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، ذکر شرائط و ترتیب آن
شرائط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت
مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آنها
طریقه شور و اخذ رأى و اكثريت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی
تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت مأموريت آنها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفاء می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع میگردند.
تعیین وظائف و حدود اختیارات مدیران
تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت مأموريت بازرس
تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی عادی سالیانه
نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن
نحوه تغییر اساسنامهاقداماتی که قبل از ثبت قطعی شرکتهای سهامی عام باید انجام شود

اقداماتی که مؤسسين شركتهاى سهامى عام قبل از ثبت قطعی شرکت باید انجام دهند: مؤسسين شرکتهای سهامی عام یعنی صاحبان سهامی که قصد تشکیل شرکت سهامی عام را داشته و حداقل 20% کل سرمایه را متقبل و پرداخت نمایند باید قبل ثبت قطعی شرکت اقدامات ذیل را انجام دهند:

اخذ مجوز برای تأسيس شركت در مورد موضوع شرکت
طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت
طرح و تهیه اعلامیه پذیره نویسی سهام شرکت که به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
تعهد بر پرداخت حداقل 20% سرمایه شرکت و پرداخت حداقل 35% از مبلغ تعهد شده به حسابی که به نام شرکت در شرف تأسيس نزد بانکی که داخل کشور است و افتتاح شده و دریافت گواهینامه از بانک مربوطه مبنی بر واریز مبلغ تعهد شده توسط مؤسسين
دریافت نام برای شرکت از اداره ثبت شرکتها
ارائه كليه اسناد و مدارک بالا به اداره ثبت شرکتها همراه با تنظیم اظهارنامه
انتشار طرح اعلامیه پذیره نویسی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت را تا قبل از مجمع عمومی مؤسس منتشر می سازد،(پس از دریافت مجوز جهت انتشار اعلامیه پذیره نویسی از اداره ثبت شرکتها)
تشکیل مجمع عمومی مؤسس
صریح و منجز بودن موضوع شرکت

موضوع شرکت طبق شق 2 ماده 8 قانون تجارت باید صریح و منجز باشد و بر همین سیاق باید مشخص شود که شرکت برای چه موضوعی تشکیل می شود، شرکتهای سهامی همانطور که در بالا اشاره شد ذاتاً تجاری هستند بنابراین موضوع آن می-تواند، تجارت، تولید، توزیع و خدمات، و غیره باشد، مؤسسين بايد برای موضوعی که در آن رشته قصد فعالیت دارند از مراجع ذیربط و یا اتحادیه¬های صنعتی مجوز دریافت دارند یا موافقتنامه اصولی اخذ نمایند و یا دارای پروانه تولید و بهره برداری باشند و یا از اتحادیه های صنفی جواز داشته باشند البته چنانچه موضوع شرکت طبق مقررات استعلام از وزارتخانه ها و یا تشکیلات دولتی و ملی باشد، اداره ثبت شرکتها موضوع را با ارسال نامه ای مورد استعلام و پرسش قرار می¬دهد.

طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت

اساسنامه چیست و اساسنامه شرکت سهامی عام باید متضمن چه موضوعات و مطالبی باشد؟

اساسنامه در اصطلاح قانون تجارت به مجموعه ای از مقررات و دستورالعمل ها و تصمیمات و تعهدات و موافقت هایی اطلاق میشود که وفق قانون تجارت تنظیم و طی انجام تشریفات قانونی و با آراء تعدادی از اعضاء مصرحه در قانون - به تصویب عالی ترین تشکل سهامداران شرکت یعنی «مجمع عمومی» رسیده باشد و پس از تصویب کلیه اعضاء مکلف به رعایت مفاد آن خواهند بود، این است که ماده 8 قانون تجارت مقرر می دارد اساسنامه باید با قید تاریخ به امضاء مؤسسين رسیده و مشتمل بر مطالب زیرین باشد:

نام شرکت
موضوع شرکت
مدت شرکت
مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تأسيس شعبه مورد نظر باشد.
مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک
تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آنها و در صورتی که ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام
تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
نحوه انتقال سهام با نام
طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس
در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، ذکر شرائط و ترتیب آن
شرائط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت
مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آنها
طریقه شور و اخذ رأى و اكثريت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی
تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت مأموريت آنها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفاء می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع میگردند.
تعیین وظائف و حدود اختیارات مدیران
تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت مأموريت بازرس
تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی عادی سالیانه
نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن
نحوه تغییر اساسنامه



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



کرج مرکز استان البرز در موقعیت غرب استان تهران می باشد. این شهر بعد از تهران مهاجر پذیرترین شهر کشور می باشد و از اینرو روز به روز در ابعاد مختلف دارای رشد و توسعه فراوانی می باشد. این رشد موجب افزایش و گستردگی خدمات و مشاغل و حرفه های مختلف در سطح این استان شده است و پیرو این موضوع تشکیل شرکت های تجاری به منظور انجام امور بازرگانی و تجاری و یا انواع موضوعات خدماتی ، یکی از مسائل مهم و قابل توجه در سطح استان می باشد.

استان البرز واحد ثبتی مخصوص به خود را داشته و تمام امور ثبتی اعم از تاسیس و تغییرات در شرکت های تجاری از طریق سامانه یکپارچه ثبت شرکتها انجام خواهد شد. به همین منظور، هر گونه تقاضای ثبت شرکت بایستی از طریق سامانه مذکور و با انتخاب درست واحد ثبتی ارسال گشته تا مورد بررسی و تایید کارشناسان مربوطه قرار گیرد.

به این منظور افرادی که قصد ثبت شرکت داشته باشند می توانند تقاضای خود را بعد از انتخاب نوع شرکت، با ارائه اطلاعات متناسب با نوع شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت ها به ثبت رسانند.

انتخاب نوع شرکت یکی از مسائل مهمی می باشد که موسسین بایستی با توجه به هدف از تاسیس شرکت و شرایط خود نسبت به انتخاب نوع شرکت اقدام نمایند. انواع شرکت های تجاری که در قانون تجارت به آن ها اشاره شده است عبارتند از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی و شرکت های تعاونی. همچنین علاوه بر موارد فوق اشخاص حقوقی در قالب موسسات غیرتجاری به منظور ارائه خدمات مختلف قابل ثبت می باشند.

از موارد فوق الذکر، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و موسسات غیرتجاری بیشترین آمار ثبت را دارند.

تفاوت شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص در روند ثبتی این دو می باشد و لذا از نظر موضوع فعالیت تفاوتی در این خصوص وجود ندارد. لذا تمام افرادی که قصد ثبت شرکت را داشته باشند می توانند یکی از انواع شرکت را انتخاب نمایند و هر گونه فعالیتی را در قالب آن شرکت به انجام رسانند.

تفاوت هایی که بین شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص وجود دارد به شرح زیر می باشد:

تعداد موسسین در شرکت های با مسئولیت محدود 2 نفر و در شرکتهای سهامی خاص 3 نفر می باشد.
شرکت های سهامی خاص بایستی نسبت به انتخاب بازرسین قانونی شرکت اقدام نمایند درحالیکه در شرکت های با مسئولیت محدود اجباری به انتخاب بازرس یا بازرسین نمی باشد.
هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص از بین سهامداران انتخاب شده و شامل سمت های مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره می باشد در حالیکه در شرکت های با مسئولیت محدود اعضای هیئت مدیره می توانند از خارج از شرکا انتخاب شده و سمت های مورد نیاز شامل مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره می باشد.
مدت تصدی اعضای هیئت مدیره در شرکت های با مسئولیت محدود از تاریخ ثبت به مدت نامحدود و تا زمانی است که مجمع تصمیم به تغییر آن بگیرد. اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص برای مدت 2 سال انتخاب شده و بایستی هر 2 سال نسبت به تمدید تصدی آن ها یا معرفی افراد جدید اقدامات لازم انجام گیرد.
در شرکت های سهامی خاص، موسسین بایستی پس از تایید نام شرکت نسبت به افتتاح حساب در یکی از بانک های ایران و واریز حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت نزد آن حساب اقدام نمایند اما در شرکت های با مسئولیت محدود نیازی به اقدام مشابه نمی باشد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

کپی کارت ملی و شناسنامه تمام افراد برابر با اصل
اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل
ارائه اصل مجوز در صورتیکه موضوع فعالیت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص:

کپی کارت ملی و شناسنامه تمام افراد برابر با اصل
اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین
ارائه مجوز در صورت نیاز با توجه به موضوع فعالیت شرکت
ارائه مدارک بانکی دال بر پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت نزد بانک
برای دریافت پاسخ سوالات ثبتی خود با مشاوران ثبت شرکت تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند ش



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



یکی از نشانه های شخصیت و بزرگی برخی از شرکت ها بهره گیری این شرکت ها از برند های مختلف برای محصولات و خدمات انها می باشد. برند یا علامت تجاری نشانه ای منحصر به فرد در دست این شرکت ها است تا با استفاده از این ابزار و نشانه منحصر به فرد بتوانند ضمن تمایز محصولات و خدمات خود با سایر مشتریان و رقبا طبقات مختلف و محصولات متنوع خود را هم تفکیک کرده و به در خصوص هدف گذاری آنها برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وقتی تنوع محصولات یک شرکت بالا باشد بهترین راه استفاده از برند ها و علامت های تجاری مختلفی است که بتواند ضمن کمک به مشترایان برای انتخاب و سفارش محصولات مورد نظر خودشان بتوانند گروه های مختلفی نیز در حوزه محصولات خود پدید اورند.

به عنوان مثال شما یک کارخانه تولید موارد غذایی را در نظر بگیرید که در سبد تولید خود انواع شکلات، انواع بیسکوئیت، انواع کیک ، انواع نان و ... را دارد. وقتی از برند ایکس برای همه محصولات استفاده نماید مشتری باید برای توصیف خواسته خود توضیحات زیادی ارائه نماید و نهایتا ممکن است در انتخاب محصول خود اشتباه کند. ولی اگر این کارخانه بزرگ بتواند برای هر گروه از محصولات خود یک برند متفاوت داشته باشد و یا حتی این برند ها را هم جزئی تر کند ان وقت نه تنها انتخاب محصول خیلی راحت تر می شود بلکه بدون شک رضایت مشتریان نیز چندین برابر خواهد شد.

مثلا همان کارخانه تولید موارد غذایی از برند ایکس (X) برای شکلات ، از برند وای (Y) برای کیک استفاده می کند و در صورت نیاز حتی می تواند برند ها را با طبقات جزئی تری هم برند سازی نماید.

در واقع شرکت های بزرگ و با تجربه به خوبی می دانند نقش برند و لوگو در معرفی و رضایت مشتریان تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد. بازاریابی و تنوع محصولات را به شدت بالا می برد و مهم تر از همه برند منحصر به خودشان است و کسی نمی تواند از آن به شرطی که به ثبت رسیده باشد استفاده نماید.

بله. برند باید به ثبت برسد. هیچگاه این موضوع را دست کم نگیرید. موفقیت و ادامه این موفقیت در گرو ثبت برند می باشد. هر چقدر هم تنوع برند وجود داشته باشد و برند شما شناخته شده باشد نمی تواند تضمین نماید که فردی از برند شما استفاده نخواهد کرد ویا مورد سو استفاده قرار نخواهد داد. حتی ممکن است در برخی موارد افرادی اقدام به ثبت برند شما به نام خودشان بکنند. تصور کنید همه زحمات شما در طول مدت مدیریت برند و وجهه سازی برای برند بر باد رفته است.

برند هر گونه نشانه و یا تصویری است که بتواند تمایز کالا و خدمات شما را به خوبی نشان بدهد . این تصویر و یا نشانه می تواند ترکیبی از چندین تصویر، خطوط، نقاشی ها ، استفاده خلاقانه از حروف و اعداد و نشانه ها، استفاده بهینه از ابعاد سه بعدی، تداخل نور و سایه با تصاویر و ... باشد . مهم تاثر گذار بودن این نشانه و توانایی آن برای معرفی کالا و خدمات شما می باشد.

برند و یا لوگو شرکت و یا شخص شما نباید از شرکت های دیگر الگو برداری شود. با این کار وجهه خود را در همان ابتدای راه از دست خواهید داد. مشتریان شما افراد باهوشی هستند که به راحتی از روی برند و علامت تجاری شما ، شما را قضاوت خواهند کرد. هر چقدر هم محصولات شما جدید و با کیفیت باشد یک لوگو یا برند الگو گرفته شده تاثیر بدی بر روی مشتری خواهد داشت.

همچنین برند و علامت تجاری شما باید بتواند در انتقال مفهوم و معنای محصول و خدمات شما و انچه شما به عنوان مدیر و افریننده برند در سر دارید را انتقال بدهد. مشتری باید با دیدن برند شما تحت تاثیر مفهوم ان قرار گرفته و هر انچه در ذهن شما است را به خوبی برداشت نماید.

در طراحی برند ایده داشته باشید، همان قدر که برای تولید محصول و خدمت خود تلاش می کنید برای ایجاد یک برند خوب هم تمرکز داشته باشید. یک برند خوب به همراه خود موفقیت خواهد اورد. از نشانه های یک برند درجه یک و خوب ساده بودن و رسا بودن برند می باشد.

برند، لوگو، علامت تجاری، نشان تجاری، ارم و سایر این موارد همه در واقع یکی هستند و در معنای ظاهری با هم یکسان دیده می شوند. برند و لوگو یا هر عبارت دیگر هم بصورت داخلی و هم بصورت بین المللی می توانند به ثبت برسند. ضمن اینکه برند و علامت تجاری هم می توانند بصورت انفرادی یعنی منحصر به یک شرکت یا شخص به ثبت رسیده و کالا و خدمات او را معرفی نمایند و تمایز ببخشند و هم می توانند بصورت جمعی و به عنوان مبدا و تایید کننده یک کالا و یا خدمت به ثبت برسند. در واقع شرکت هایی که از این برند جمعی استفاده می کنند می خواهند خود را مورد تایید صاحب برند معرفی نمایند.

متولی ثبت برند در ایران اداره مالکیت معنوی می باشد. هر فرد چه حقیقی و چه حقوقی می تواند با داشتن یک نمونه منحصر به فرد برند مختص به خود را به ثبت برساند. برای ثبت برند استفاده از افراد و وکلای کاردان توصیه می شود تا مبادا منجر به هزینه های دوباره و یا ثبت برند بی کیفیت بشود. در این خصوص کارشناسان و متخصصین ثبت شرکت با سال های تجربه می توانند به خوبی شما را یاری رسانند. حتی در صورت نیاز به ثبت بین المللی برند می توانید بر روی تخصص ما حساب کرده و برند خود را ایمن سازید.



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

منظور از شرکت های بازرگانی،شرکت هایی می باشند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.موضوع بازرگانی عبارت است از:انجام خرید،فروش،توزیع،صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی،اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی .

ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود می باشد.برای ثبت شرکت،ابتدا باید نوع شرکت مشخص شود.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص:
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 100000تومان
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.

برای آشنایی بیشتر با فرایند ثبت شرکت می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

- برای ثبت شرکت از کجا شروع کنیم ؟

- شرایط لازم جهت تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

شرایط ثبت شرکت بازرگانی بامسئولیت محدود:

-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 100000 تومان
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی:
-کپی مدارک شناسایی اعضا
-گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه ی اعضا
-اساسنامه ی شرکتنامه(برای شرکت های با مسئولیت محدود)
-اظهارنامه ی ثبت شرکت
-صورتجلسات مجمع عمومی
-امضای اقرارنامه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

پس از ثبت شرکت بازرگانی می بایست نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام گردد.در واقع،صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی با ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


برخلاف مساحت کوچک، قم به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور به شمار می‌آید. استان قم در 200 کیلومتری تهران واقع‌شده و مرکز استان، شهرستان قم به شمار می‌آید. جالب است بدانید که شهرستان قم به‌عنوان تنها شهرستان استان به شمار می‌آید و دیگر تقسیمات کشوری مربوط به این استان را شهرها و بخش‌ها تشکیل داده‌اند. می‌توان استان قم را به‌عنوان تنها استان کشور خواند که تنها یک شهرستان دارد. به همین سبب ما اینجا نام دیگر شهرهای این استان را عنوان می‌کنیم: جعفریه، دستجرد، سلفچگان، قنوات و کهک. با توجه به موقعیت جغرافیایی که قم در آن واقع‌شده است، تمام پل‌های ارتباطی بین پایتخت کشور و شهرهای جنوبی از این شهر عبور می‌کند و از این حیث اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین ازلحاظ تاریخی نیز، قم ازجمله شهرهای ایران بوده که بر سر راه ابریشم قرارگرفته و محل عبور تجار راه ابریشم بوده است. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به وجود مرقد مطهر حضرت معصومه (خواهر امام رضا علیه‌السلام) اشاره کرد که باعث شده سالانه مردم زیادی از ایرانی و غیر ایرانی به این شهر سفر کنند. از مهم‌ترین صنعت‌های قم که آوازه جهانی دارد، صنعت قالی‌بافی و فرش ابریشم دست‌بافت این منطقه است. قم مرکز تولید فرش ابریشم دست‌بافت در جهان به شمار می‌آید و 90 درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌گردد. همچنین از دیگر کالاهای مهم قم سوهان این شهر است. در کنار تمامی مواردی که از قم یادکردیم لازم است به صنعت و معدن‌های موجود در آن نیز اشاراتی داشته باشیم. قم برخلاف وسعت کوچکی که دارد معدن‌های فراوانی را در حوزه استحفاظی خود شامل می‌رود. از مهم‌ترین این معدن‌ها می‌توان به معدن سنگ‌های ساختمانی، نمک، گچ، گاز طبیعی و نفت اشاره کرد. معدن‌های این استان به‌عنوان معدن‌های پربازده کشور محسوب می‌شوند. قم درزمینه صنعت کشاورزی نیز سرآمد است و سالانه بخش چشم‌گیری از نیاز کشور و واحد صادراتی آن را تأمین می‌کند.

با توجه به تعریفی که از قم ارائه شد و شما را با ماهیت آن آشنا کرد می‌خواهیم در ادامه برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در قم را دارند مطالبی مفید بیاوریم که در زمینه سرمایه‌گذاری در قم کمک شایانی خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم استان قم تنها یک شهرستان تحت عنوان شهرستان قم دارد و دیگر تقسیمات کشوری این استان به بخش و شهر و دهستان محدود می‌گردد با این حساب باز هم اداره‌های ثبت شرکت در بخش‌های مختلف مستقرشده‌اند تا جهت انجام امور اداری ثبت شرکت در قم سهولت ایجاد گردد. انجام امور ثبت و روند اداری آن در قم طبق تعریف قانونی که در کل کشور اعمال می‌گردد صورت می‌گیرد. شما جهت ثبت هر نوع شرکت یا موسسه غیرتجاری لازم است مراحل و مدارک مربوط به همان دسته را تهیه و تنظیم و سپری کنید مشروط بر آنکه شرایط اولیه لازم آن دسته را نیز داشته باشید. ما در ادامه در یک‌روند تخصصی‌تر به بررسی مواردی می‌پردازیم 

شرایط و مراحل ثبت موسسه (غیرتجاری) در قم

سرمایه‌گذاری تنها به سرمایه‌گذاری مالی و مادی محدود نمی‌شود گاه ممکن است افرادی قصد سرمایه‌گذاری معنوی و یا فرهنگی داشته باشند به همین سبب مؤسسات به وجود آمدند. ممکن است در ابتدا این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که موسسه غیرتجاری چیست؟ و با چه اهدافی تشکیل می‌گردند؟ درواقع باید بگوییم که مؤسسات غیرتجاری با اهداف مردمی و به‌منظور انجام اموری غیرتجاری و بدون در نظر گرفتن سود و منفعت تشکیل‌شده و به ثبت می‌رسند. درزمینه ثبت موسسه درواقع حداقل 2 نفر با این دید که می‌خواهند یک خدماتی جهت منافع معنوی جامعه ارائه دهند انجام دهند و دید تجاری و سوددهی در آن مطرح نیست. درواقع مجموعه‌هایی که جهت اموری غیرتجاری و صرفاً برای سوددهی به قشری از جامعه مانند امور علمی، فرهنگی، خیریه‌ای و ... تأسیس و تشکیل می‌گردند و منافع مالی و بازدهی سود در آن وجود ندارد را موسسه می‌خوانند که جهت شروع فعالیت خود نیازمند ثبت هستند.

ثبت مؤسسات نیز مانند ثبت شرکت در ادارات ثبت شرکت منطقه موردنظر انجام می‌گردد و به‌صورت اختصاصی در این بحث ثبت موسسه در قم، در اداره ثبت شرکت قم صورت می‌گیرد. با توجه به جو معنوی و مذهبی حاکم بر این شهر ممکن است تمایل به تأسیس و ثبت مؤسسات در این منطقه مضاعف باشد به همین جهت ما به بررسی این مورد می‌پردازیم.

 

شرایط ثبت موسسه (غیرتجاری) در قم

موسسه‌هایی که باهدف به دست آوردن سود مالی و تقسیم آن بین اعضای خود یا دیگران تشکیل شود؛ مانند کانون‌های فنی.
در این موسسه‌ها، مدارک تحصیلی و تخصص مؤسسان باید با موضوع موسسه منطبق باشد.
موسسه‌هایی که هدف به دست آوردن پول و تقسیم آن بین اعضای خود را نداشته باشد؛ مانند برخی بنگاه‌های خیریه.
این موسسه‌ها نیاز به اجازه‌نامه‌ی نیروی انتظامی محل دارند.
مدارک ثبت موسسه (غیرتجاری) در قم

تکمیل دو نسخه تقاضانامه‌ی مؤسسات غیرتجاری
تکمیل دو نسخه اساسنامه‌ی مؤسسات غیرتجاری
کپی شناسنامه و کارت ملی همه‌ی اعضای هیئت‌مدیره و شرکا
وکالت‌نامه

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در قم

اما یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری جهت سودرسانی مالی، ثبت شرکت سهامی خاص است. اگر بخواهیم در چند سطر به‌صورت جامع و خلاصه شرکت سهامی خاص را تعریف کنیم باید بگوییم: شرکت‌هایی که جهت انجام امور اداری تشکیل می‌شوند و اعضای آن منحصراً به تأمین سرمایه اولیه و تشکیل سهام شرکت می‌پردازند به همین جهت در زمان تقسیم سهام و اختصاص آن به افراد تنها اعضای شرکت مشمول سهام این شرکت می‌گردند. حیطه مسئولیت و تعهدات هر شخص نیز به شرکت محدود به میزان سهم آن‌ها در سرمایه اولیه و تأمین آن است.

با توجه به تعریف ارائه‌شده اگر شما تمایل به ثبت شرکت سهامی خاص در قم رادارید لازم است که شرایط اولیه ارائه‌شده توسط قانون آن را داشته و سپس مدارکی که جهت انجام امور اداری به آن‌ها نیاز دارید را تهیه و تنظیم کنید. در آخر نیز مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در قم را طبق روندی که ما در اینجا توضیح می‌دهیم انجام دهید. پس به همین سبب در ادامه شما به سه عنوان شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در قم، مدارک ملزوم آن و مراحل اداری آن مواجه می‌شوید. توجه داشته باشید که تمامی این سه عنوان به‌صورت مختصر آمده است و شما جهت دریافت اطلاعات جامع‌تر می‌توانید با مسئولین «ثبت شرکت تماس بگیرید تا خدمات لازم را جهت دریافت اطلاعات بیشتر دریافت کنید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در قم

شرکت با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس (به سن قانونی رسیده) که یکی بازرس اصلی و یکی بازرس علی‌البدل است تشکیل می‌گردد.
اعضاء هیئت‌مدیره حداقل 2 نفر هستند.
سهامداران می‌بایست زمان تأسیس 35% از کل سرمایه شرکت خود را در حساب شرکت در شرف تأسیس واریز نمایند که پس از آن است که حساب شرکت در شرف تأسیس دریکی از بانک‌های کشور افتتاح می‌نمایند.
بازرسین شرکت به‌هیچ‌عنوان نباید با هیچ‌یک از اعضاء هیئت‌مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
در شرکت‌های سهامی خاص اعضاء هیئت‌مدیره می‌بایست حداقل دارای یک سهام باشند.
حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.
مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در قم

1 کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).

2 گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.

3 گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در قم

با ثبت شرکت تماس بگیرید تا وکیل متخصصی به صورت رایگان به نشانی ذکر‌شده‌ی شما اعزام گردد و شما قرارداد لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در قم را منعقد کنید.
مدارک لازم برای ثبت شرکت تکمیل می‌گردد.
جهت پذیرش اولیه در سایت ثبت نام می‌گردد.
نام و امضاداران شرکت تعیین شده و فرم‌های مربوطه امضا می‌شوند.
وکیل پایه یک امور مربوط به ثبت شرکت را انجام می‌دهد.
کار به پایان رسیده و در ثبت شرکت شما تحویل داده می‌شود.
به‌عنوان کلام آخر لازم است بگوییم که متخصصان «ثبت شرکت در زمینه ثبت همه شرکت‌ها و مؤسسات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()